• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 16. maija noteikumi Nr. 406 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.05.2006., Nr. 79 https://www.vestnesis.lv/ta/id/135523

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par aicinājumu Krievijai atteikties no dubultstandartiem

Vēl šajā numurā

23.05.2006., Nr. 79

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 406

Pieņemts: 16.05.2006.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.406

Rīgā 2006.gada 16.maijā (prot. Nr.27 45.§)

Kārtība, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta septīto un devīto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstības pasākumiem no Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda Garantiju daļas, kā arī kārtību, kādā publicē informāciju par valsts un Eiropas Savienības lauksaimniecības atbalsta saņēmējiem un saņemtā atbalsta apmēru.

2. Noteikumi attiecas uz šādiem atbalsta maksājumiem:

2.1. valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai:

2.1.1. vienotais platību maksājums;

2.1.2. papildu valsts tiešie maksājumi laukaugu un lopbarības platībām;

2.2. valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauku attīstības pasākumiem:

2.2.1. atbalsts mazāk labvēlīgajiem apvidiem un apvidiem ar ierobežojumiem vides aizsardzības nolūkā;

2.2.2. atbalsts agrovides apakšpasākumiem:

2.2.2.1. bioloģiskās lauksaimniecības attīstībai;

2.2.2.2. bioloģiskās daudzveidības uzturēšanai zālājos;

2.2.2.3. buferjoslu ierīkošanai.

3. Lauku atbalsta dienests:

3.1. nodrošina vienotās administrēšanas sistēmas uzturēšanu un darbību;

3.2. uzlabo nepieciešamo vienotās administrēšanas sistēmu;

3.3. informē lauksaimniekus par atbalsta maksājumu saņemšanas kārtību;

3.4. izsniedz platības maksājumu pretendentam viņa lauksaimniecībā izmantojamās zemes karti;

3.5. pieņem un reģistrē lauksaimnieku iesniegumus par atbalsta maksājumu saņemšanu (turpmāk — iesniegums);

3.6. veic iesniegumu kontroli un pārbaudi uz vietas saimniecībā;

3.7. uztur maksājumu un pārskatu sistēmu, lai nodrošinātu atbalsta maksājumu veikšanu un uzskaiti;

3.8. nodrošina atbalsta maksājumu pie­šķiršanu lauksaimniekiem, kuru iesniegumi atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

3.9. sagatavo un nosūta Eiropas Savienības atbildīgajām iestādēm pārskatus par veiktajiem atbalsta maksājumiem un pārbaudēm;

3.10. triju mēnešu laikā pēc galīgā lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu publicē dienesta mājas lapā internetā informāciju par valsts un Eiropas Savienības lauksaimniecības atbalsta saņēmējiem un par kārtējā mēnesī veiktajiem atbalsta maksājuma gala norēķiniem. Katru gadu gada beigās publicē atbalsta maksājumu gala norēķinus par visu gadu.

4. Valsts aģentūra “Lauksaimniecības datu centrs” nodrošina vienotās administrēšanas sistēmas sasaisti ar ganāmpulku, novietņu un dzīvnieku reģistriem, lai administrētu iesniegumus, kas attiecas uz lauksaimniecības dzīvniekiem un piena kvotām.

 

II. Vienotā administrēšanas sistēma

5. Vienotā administrēšanas sistēma sastāv no lauku reģistra, klientu reģistra, iesniegumu datu apstrādes sistēmas, maksājumu un pārskatu sistēmas.

6. Vienotā administrēšanas sistēma nodrošina:

6.1. vienotu iesniegumu uzskaites, reģistrācijas un kontroles kārtību;

6.2. vienotu atbalsta maksājumu uzskaites, reģistrācijas un kontroles kārtību;

6.3. vienotu pieeju datiem par iesniegumiem un atbalsta maksājumiem, kā arī iesniegumu un atbalsta maksājumu kontroli;

6.4. atbalsta maksājumu piešķiršanu lauksaimniekiem, kuru iesniegumi atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem;

6.5. datu uzkrāšanu par iesniegumā deklarētajām lauksaimniecībā izmantojamās zemes platībām.

7. Vienotajā administrēšanas sistēmā esošie dati ir pamats atbalsta maksājumu apmēra noteikšanai.

8. Vienotajā administrēšanas sistēmā iekļautā informācija par lauksaimniekiem ir ierobežotas pieejamības informācija.

 

III. Lauku reģistrs

9. Lauku reģistrs ir ģeogrāfiskas informācijas sistēma, kurā apkopo informāciju par lauksaimniecībā izmantojamo zemi, lai nodrošinātu vienotu pieeju datiem, kā arī lauksaimnieku iesniegumu un atbalsta maksājumu kontroli.

10. Lauku reģistrs satur lauku bloku (nepārtraukts lauksaimniecībā izmantojamās zemes gabals, kuru norobežo stabilu, dabā identificējamu objektu robežas) datu bāzi ar savstarpēji saistītiem telpiskiem kartogrāfiskiem datiem un tiem pakārtotu atribūtu informāciju — ģeogrāfisko piesaisti, identifikācijas numuriem un informāciju par platību. Lauku bloku kartes drukā mērogā 1:5000 vai 1:10000.

11. Lai uzturētu un pilnveidotu Lauku reģistru, Valsts zemes dienests bez atlīdzības sniedz Lauku atbalsta dienestam nepieciešamo informāciju.

12. Lauku atbalsta dienests bez atlīdzības sniedz Valsts zemes dienestam datus par aktualizētām lauku bloku robežām.

 

IV. Klientu reģistrs un maksājumu un pārskatu sistēma

13. Klientu reģistrs ir informācijas sistēma, kurā reģistrē un uzkrāj datus par lauksaimniekiem.

14. Maksājumu un pārskatu sistēma ir informācijas sistēma, kura nodrošina atbalsta maksājumu veikšanu un pārskatu veidošanu.

 

V. Iesniegumu datu apstrādes sistēma

15. Iesniegumu datu apstrādes sistēma ir informācijas sistēma, kura nodrošina atbalsta iesniegumu uzskaiti, datu ievadi attiecīgajos reģistros, kā arī iesniegumu kontroli.

16. Iesniegumu datu apstrādes sistēma nodrošina maksājumu aprēķinu atbalsta pretendentam, ja attiecīgais iesniegums atbilst atbalsta saņemšanas nosacījumiem.

 

VI. Atbalsta maksājumu administrēšana

17. Šo noteikumu 2.punktā minēto atbalsta maksājumu administrēšanu nodrošina Lauku atbalsta dienests, izmantojot vienoto administrēšanas sistēmu.

18. Lai pārliecinātos par lauksaimnieka iesniegumā minēto datu atbilstību šo noteikumu 2.2.apakšpunktā minētā atbalsta maksājuma saņemšanas nosacījumiem un saistībām, Lauku atbalsta dienests var pārbaudīt lauksaimnieka īpašumu, tiesisko valdījumu un ganāmpulku (dzīvniekus) tā atrašanās vietā.

19. Šo noteikumu 18.punktā minēto pārbaudi iepriekš nepiesaka.

20. Lauku atbalsta dienesta amatpersonai, veicot šo noteikumu 18.punktā minēto pārbaudi, ir tiesības pieprasīt no lauksaimnieka kontrolei nepieciešamos dokumentus.

21. Lauku atbalsta dienesta amatpersona šo noteikumu 18.punktā minēto pārbaudi drīkst veikt bez lauksaimnieka klātbūtnes.

22. Par katru šo noteikumu 18.punktā minēto pārbaudi Lauku atbalsta dienesta amatpersona sagatavo kontroles ziņojumu. Ziņojumā norāda pārbaudīto iesniegumu, pārbaudes veidu, izmantotās metodes, personas, kas piedalījās pārbaudē, pārbaudīto īpašumu, tiesisko valdījumu un, ja ir, ganāmpulku (dzīvniekus).

23. Lauku atbalsta dienesta amatpersonas sagatavotais kontroles ziņojums ir pamats šo noteikumu 2.2.apakšpunktā minētā atbalsta maksājuma aprēķināšanai, atbalsta samazināšanai vai nepiešķiršanai.

 

VII. Noslēguma jautājums

24. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005.gada 13.septembra noteikumus Nr.707 “Kārtība, kādā administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai” (Latvijas Vēstnesis, 2005, 147.nr.).

Ministru prezidents A.Kalvītis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2006.gada 24.maiju.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!