Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Frakciju viedokļi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.02.2006., Nr. 28 (3396) https://www.vestnesis.lv/ta/id/128211

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Kopsavilkumā

Vēl šajā numurā

16.02.2006., Nr. 28 (3396)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Frakciju viedokļi

Pēc 2006.gada 9. februāra sēdes
Latvijas radio tiešajā raidījumā

M.Grīnblats
(apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcija):

Apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcijas uzmanības centrā ir gan sociālie, gan nacionālie jautājumi. Turpinām mūsu priekšlikumus likumos, kuru mērķis ir atvieglot dzīvi tieši mazāk turīgajai sabiedrības daļai. Šodien tie bija nelieli grozījumi likumā “Par valsts pensijām”, dodot iespēju priekšlaikus pensionēties politiski represētajiem un tiem, kas strādājuši kaitīgu darbu; arī par iespēju pārrēķināt pensijas tiem, kas pieteikušies uz priekšlaicīgu pensionēšanos, tomēr šo pensiju nav saņēmuši, jo turpinājuši darba gaitas. Tātad dot iespēju viņiem pārrēķināt pensiju, jo katrs lats, ko viņi varētu iegūt papildus, tomēr būtu atvieglojums tai sabiedrības daļai, kas nemaz nav tik maza un kurai klājas krietni grūtāk nekā pārējiem.

Turpinām savus iesniegumus par dažādu valsts iestāžu nespēju ievērot latviešu valodas pozīcijas, kādas tām garantē Valsts valodas likums. Pirms nedēļas nodevām iesniegumu Valsts valodas centram par divvalodīgiem un krievu valodā izsūtītiem materiāliem, ko veicis Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts. Šeit, mūsuprāt, ir Valsts valodas likuma pārkāpums, jo likums gan pieļauj šādus materiālus, ja persona pati tos ir lūgusi sev izsūtīt, tomēr šie materiāli iestādēs tiek brīvi izplatīti. Jāsaka, ka arī es reizēm saņemu no vienas otras iestādes vai valsts akciju sabiedrības materiālus gan latviešu, gan krievu valodā, kaut arī tos nekad neesmu prasījis. Un šodien tādu pašu iesniegumu nosūtījām arī par Naturalizācijas pārvaldi, kura izdod ļoti skaistus, varbūt samērā dārgus bukletiņus, bet diemžēl tie ir krievu valodā. Uzskatām, ka Valsts valodas centram ir iespējami drīz jādod atzinums, vai tiešām tas nav likuma pārkāpums. Mēs uzskatām, ka ir.

Un, visbeidzot, plašā diskusija par reklāmu kaitīgo ietekmi uz vēlētājiem. Nav šaubu, ka reklāmas ļoti spēcīgi ietekmē pēdējā brīdī to sabiedrības daļu, kas ir maz informēta un tikai pēdējā nedēļā attopas. Taču uzskatām, ka ierobežojumiem nevajadzētu būt deviņdesmit dienu gariem, bet gan krietni īsākiem, lai ietekmētu tieši šo iespēju 20 līdz 30 procentu vēlētāju viedokli nosvērt par labu kādai pēdējā brīdī izveidotajai partijai vai tikai plikam sauklim, aiz kura nav nekādas reālas programmas.

Skatīsimies, kā likums regulēs slēptās reklāmas– ne tikai tās, kuras ir latviešu presē un kurām uzmanīgi seko līdzi vairākas sabiedriskas organizācijas, bet arī tām slēptajām reklāmām nelatviešu presē, kurām bieži vien neviens līdzi neseko.

Tāpat paskatīsimies, kādi būs šie sodi par priekšvēlēšanu aizliegumu pārkāpumiem, par vēlēšanu termiņu pārkāpumiem un par priekšvēlēšanu izdevumu limitu pārkāpumiem, jo šobrīd tie ir tik mazi, ka bieži vien dažām partijām ir izdevīgāk par vairākiem simtiem tūkstošu latu tos pārkāpt un kaut kā samaksāt to 5000 latu sodu, nekā šos likumus ievērot.

Ja visas šīs lietas tiks saskaņotas, tad, es domāju, ka partijas būs pietiekami vienādos apstākļos. Ja ne, tad dažām diemžēl būs zināmas priekšrocības.

I.Solovjovs
(Latvijas Sociālistiskās partijas frakcija):

Šodien kārtējo reizi tika noraidīts apvienības “Saskaņas Centrs” priekšlikums atzīt mūsu valsti par demokrātisku un sociālu republiku. No tā var secināt, ka rūpes par cilvēku nav īstais mērķis, bet tikai lozungs. Apvienības “Saskaņas Centrs” viena no galvenajām pamatnostādnēm ir cīņa par godu katram Latvijas iedzīvotājam, kā tas ir norādīts Satversmes 95.pantā, un valsts apņemas to aizsargāt. Rodas jautājums, kāpēc 80 procenti mūsu pensionāru saņem pensijas līdz simts latiem? Tās ir zemākas nekā iztikas minimums, tātad ubagu līmenī, kas tiek aprēķināts pēc vēl 1991.gadā pieņemtā Ministru padomes lēmuma Nr.95. Turklāt no šīm zemajām pensijām tiek aprēķināts iedzīvotāju ienākuma nodoklis.

Mūsu apvienība ne mazāk kā astoņas reizes ir iesniegusi priekšlikumus, piedāvājot neaplikt pensijas ar ienākuma nodokli un noteikt, ka minimālajām pensijām jābūt vismaz iztikas minimuma līmenī. Visi mūsu priekšlikumi tika noraidīti. Tas liecina, ka Latvijas iedzīvotāji, it īpaši pensionāri, kuri ir godīgi pelnījuši sociālo nodrošinājumu vecumā, kā deklarē Satversmes 109.pants, nav nodrošināti.

Secinājums– no sākuma “piegriež stiprāk skrūves” un pēc tam tēlo labdarību, piespiežot ar izstieptu roku lūgt pašvaldības ubagu dāvanu, jo ar paša naudu nav iespējams ne apmaksāt dzīvokli, ne normāli paēst, nerunājot nemaz par nesamērīgo ārstniecības pakalpojumu maksu. Šis jautājums ir galvenais no mūsu pamatnostādnēm.

Dz.Ābiķis
(Tautas partijas frakcija):

Mūsu politiķiem nepārtraukti ir jārūpējas, lai visi– skolotāji, ārsti, zinātnieki, fiziska darba darītāji, pensionāri– justos stabili un lai viņu dzīves apstākļi uzlabotos, nevis pasliktinātos. Tas nozīmē, ka, piemēram, nodokļi ir jāsamēro ar reālajām iespējām. Nevar samest vienā katlā iepriekšminētos cilvēkus ar ļoti turīgiem. Tautas partijas deputāti, Ministru prezidents, ministri kopā ar mūsu pašvaldību vadītājiem, un tādu mums ir vairāk nekā jebkurai citai partijai, ļoti rūpīgi izvērtēja iespējamo nodokļa pieaugumu saistībā ar jauno kadastrālo novērtējumu.

Secinājums mums bija vienprātīgs: šāds risinājums ir kategoriski noraidāms, jo tā būtu traģēdija daudziem tūkstošiem cilvēku. Šis nu ir tas gadījums, kad nevis trīs reizes, bet pat simts reizes jānomērī un tikai tad jānogriež. Un tāpēc Tautas partija nolēma, un, paldies Dievam, arī citas valdību veidojošās frakcijas mūs atbalstīja, arī valdība šobrīd ir nolēmusi, ka finanšu ministra Spurdziņa vadītajai darba grupai ir jāatrod saprātīgs risinājums un no 2008.gada ir jāpiemēro taisnīgas nodokļu likmes, jo netaisnīgu pieeju mūsu partija, Tautas partija, nekad neatbalstīs.

Šobrīd Saeimā tiek diskutēts Augstskolu likums. Tautas partijas frakcija un Izglītības, kultūras un zinātnes komisija jau ir tikusies ar izglītības un zinātnes ministri. Ja būs nepieciešams, mēs tiksimies vēlreiz, jo mēs nepieļausim, ka latviešu valodas pozīcijas augstākās izglītības sistēmā pavājinātos. Un tāpat mēs nepieļausim, ka skolu absolventiem vienā un tajā pašā mācību priekšmetā būtu jākārto divi ek­sāmeni–centralizētais eksāmens skolā un vēl augstskolā. Cerams, ka mēs atradīsim saprātīgu risinājumu un šīs raizes tiks novērstas.

Un pēdējais. Tuvojas vēlēšanas, un es gribu apgalvot, ka Tautas partija neatbalstīs tādus klaji populistiskus priekšvēlēšanu priekšlikumus. Arī šodien bija tāds ļoti spilgts piemērs, kad daži kreisie deputāti it kā humānu apsvērumu dēļ piedāvāja grozīt likumu “Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā”, kuru pieņemot sekas būtu vienkārši traģiskas, jo daudziem tiktu liegta iespēja dzīvot, jo transplantācija vienkārši nebūtu iespējama. Mēs arī aicinām visas citas partijas aizmirst, ka tuvojas vēlēšanas, un, pieņemot tādus ļoti svarīgus lēmumus, tomēr nevadīties no kaut kādas mirkļa iegribas vai no populisma, bet rūpīgi un pamatīgi izsvērt visas lietas.

V.Agešins
(politisko organizāciju (partiju) apvienības “Saskaņas Centrs” frakcija):

Diemžēl šodien Saeimas valdošais vairākums noraidīja “Saskaņas Centra” sagatavoto likumprojektu “Grozījums Latvijas Republikas Satversmē”. “Saskaņas Centra” likumprojekta būtība ir iekļaut sociālas valsts principu Latvijas Republikas Satversmē, kas ļautu pastiprināt visas valsts likumdošanas sistēmas sociālo orientāciju.

Ir zināms, ka daudzu Eiropas valstu pamatlikumu vadošie principi ir republika, demokrātija, tiesiska valsts, sociāla valsts, personas brīvība un neaizskaramība. Diemžēl Latvijas Republikas Satversmē šobrīd nav iekļauts sociālas valsts princips, lai gan, ņemot vērā vispārējo nabadzības un atstumtības līmeni valstī, šī problēma ir ļoti aktuāla. Ar sociālu valsti “Saskaņas Centrs” saprot valsts sistēmu, kas palīdz vājākajiem, cenšoties ietekmēt ekonomisko labumu sadali taisnīguma principu garā, lai katram indivīdam nodrošinātu cilvēka cienīgu eksistenci. Sociālas valsts jēdziens nav nekas jauns, piemēram, tas ir nostiprināts Polijas konstitūcijā un Vācijas pamatlikumā. No tā izriet, ka Vācija nodrošina saviem iedzīvotājiem sociālas tiesības un sniedz materiālu palīdzību ar sociālās apdrošināšanas sistēmas palīdzību. Un tie nav nekādi kaili solījumi un tukši vārdi, bet gan viens no Vācijas Federatīvās Republikas demokrātijas pamatprincipiem.

Sociālas valsts pamatā atrodas sociālās cilvēka tiesības, uzliekot valstij pienākumu veikt pasākumus, kas veicinātu šo tiesību īstenošanu. Sociālā vienlīdzība jāsaprot kā valsts pienākums nodrošināt visiem iedzīvotājiem vienādas iespējas gūt sociālus labumus.

Politisko organizāciju (partiju) apvienība “Saskaņas Centrs” uzskata, ka valsts sociālās funkcijas atzīšana un nostiprināšana konstitūcijā izriet no valsts sistēmas darbības tautas interesēs, kas var nodrošināt tautas saskanīgu attīstību un organisku vienotību pagātnē, tagadnē un nākotnē.

Acīmredzot diemžēl labējām partijām ir pavisam kādas citas prioritātes.

J.Stalidzāne
(Latvijas Pirmās partijas frakcija):

Šodien Saeima pirmajā lasījumā pieņēma grozījumus likumā “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām”. Šie grozījumi paredz trīs mēnešus pirms Saeimas un Eiropas Parlamenta vēlēšanām liegt raidīt politisko reklāmu. Šis ierosinājums paredz arī aizliegt reklāmu radio, televīzijā un avīzēs.

Latvijas Pirmās partijas frakcijas deputāti šoreiz balsoja par šiem grozījumiem, jo uzskatām, ka sabiedrību vajadzētu pasargāt no pārspīlētām reklāmām– ja ne piedāvātos trīs mēnešus, tad vismaz kādu laiku pirms vēlēšanām, lai netiktu ietekmēti to cilvēku viedokļi, kas ikdienā neseko līdzi politiskajiem procesiem valstī un iespaidojas tikai no reklāmām. Protams, būtu rūpīgi jāizvērtē izskanējušie argumenti “par” un “pret”, un, ja nepieciešams, būs jāiesniedz priekšlikumi uz otro lasījumu. Sevišķi būtiski, lai tiktu aizliegta arī jebkāda antireklāma. Un būtiski ir tas, kā to izdosies panākt, tāds arī tālāk būs šā likuma liktenis.

Latvijas Pirmā partija vakar savā valdes sēdē uzklausīja luteriskās baznīcas vadību un atbalsta Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas kapitula lēmumu, kas paredz turpināt darbu, lai atjaunotu Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas īpašumtiesības uz Rīgas Svētā Pētera baznīcu. Pieņemot šādu lēmumu, baznīcas pārstāvji apliecina gatavību uzņemties rūpes par ēkas apsaimniekošanu un finansējuma piesaistīšanu un sadarbību ar pašvaldību. Tiek arī apgalvots, ka turpmāk Svētā Pētera baznīcu varēs izmantot ne tikai dievkalpojumiem, bet arī kā koncertzāli. Dievnamā tiks rīkotas arī ekspozīcijas un izstādes, un tornis būs atvērts tūristiem. Svētā Pētera baznīca būs atvērta rīdziniekiem un pilsētas viesiem, vienlaikus nezaudējot pašu galveno– dievnama funkciju.

Latvijas Pirmā partija šodien neatbalstīja likumprojektu, kas bija iesniegts, “Grozījumi likumā “Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā””, jo uzskatām, ka šim jautājumam nevar pieiet populistiski un vieglprātīgi. Latvijā šis jautājums ir nepietiekami regulēts, bet likuma grozījumi būtu jāizstrādā atbildīgajai ministrijai, ieklausoties speciālistu viedokļos, lai izvairītos no turpmākajām neskaidrībām un novērstu iespējamās nelikumības šajā jomā.

Runājot par likumprojektu, kas tika iesniegts par pensijām, Latvijas Pirmā partija uzskata, ka grozījumi likumā “Par valsts pensijām” ir obligāti vajadzīgi, tieši tāpēc arī tiek gatavoti priekšlikumi no Latvijas Pirmās partijas. Sociālo un darba lietu komisija 14.februārī šo jautājumu skatīs kopā ar Labklājības ministriju un Latvijas Pensionāru federāciju.

Latvijas Pirmā partija arī uzskata, ka normāli, ka ir uzsāktas debates, kas ir saistītas ar šo karikatūru skandālu, jo šīs debates šobrīd ir laikā un vietā, jo arī Eiropas Savienības tieslietu komisārs Franko Frantīni ir teicis, ka mums jāvar un mēs esam gatavi paši regulēt šīs tiesības, jo tiešām šis skandāls, kas ir izraisījies, pārkāpj jebkuru normu par to, kā tiek izmantota vārda brīvība.

J.Sokolovskis
(politisko organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija):

Šajā nedēļā notika Satversmes tiesas sēde, kurā tika izskatīts namīpašnieku pieteikums par to, lai Satversmes tiesa atceltu īres griestus.

Ko tas nozīmē? Ja Satversmes tiesa pieņems šādu lēmumu, apmierinās šo pieteikumu, tas nozīmēs, ka visiem denacionalizēto namu īrniekiem, kuri dzīvojuši līdz mājas denacionalizācijai, tiks būtiski paaugstināta īres maksa un lielākā daļa no šiem cilvēkiem nevarēs šo paaugstināto īres maksu samaksāt un tiks izlikti no saviem dzīvokļiem.

Bet galvenā problēma, galvenais jautājums neatkarīgi no tā, vai tiks vai netiks noņemti īres griesti; galvenais, kādā veidā valsts vai pašvaldība varēs kompensēt šiem cilvēkiem to, ka viņi zaudē savu dzīvokli.

Mūsu frakcija “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” iesniedza priekšlikumu, kas paredz izdalīt no valsts budžeta 15 miljonus latu, lai galu galā atrisinātu šo problēmu un izmaksātu normālas kompensācijas tiem īrniekiem, kuri dzīvo šajos apstākļos. Diemžēl kopš 1993.gada, kad tika pieņemts denacionalizācijas likums, valsts budžetā neviens santīms nav bijis izdalīts šā jautājuma risināšanai.

Diemžēl valdošā koalīcija tikai atliek šīs problēmas risinājumu un galu galā sāk apvainot pašus īrniekus. Šogad pirmo reizi tika izdalīti līdzekļi, bet diemžēl tie divi miljoni, kas paredzēti pārcelšanās pabalstiem, ir nepietiekami; jau pirmajā dienā to cilvēku skaits, kas pieteicās šim palīdzības veidam, pārsniedza to cilvēku skaitu, kuri varētu šogad saņemt šo palīdzību.

Otrais. Mēs, frakcija “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā”, iesniedzām pieprasījumu izglītības un zinātnes ministrei. Tātad pirmo reizi šajā gadā zinātniekiem, zinātniskajiem institūtiem bija izdalīts bāzes finansējums. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka līdz šim brīdim zinātnieki un zinātniskie institūti gandrīz nav saņēmuši valsts naudu, tikai garantu veidā. Tagad ir pirmais gads, kad zinātnieki saņems šo bāzes finansējumu. Diemžēl atkal– cilvēki cerēja un grāmatveži izrēķināja un iekļāva savos rēķinos to, bet iznāca tāda situācija, ka līdz šim brīdim šis bāzes finansējums šiem institūtiem nav izmaksāts. Ministrija saka, ka labākajā gadījumā šīs izmaksas būs tikai marta sākumā.

Mēs gribam zināt, tāpēc mēs iesniedzām šo pieprasījumu, lai šāda situācija neatkārtotos.

A.Kampars
(frakcija “Jaunais laiks”):

Šodien gribētu akcentēt četrus jautājumus no Saeimas darba kārtības, kas, manuprāt, un arī, partijasprāt, ir aktuālākie.

Pirmais. Šodien konceptuāli Saeima atbalstīja reklāmas ierobežošanu priekšvēlēšanu laikā. Arī “Jaunais laiks” konceptuāli balsoja par šo ierobežojumu. Pamatojums ir sekojošs: mūsuprāt, tik milzīga, masīva reklāma tiešām nedz televīzijā, nedz radio, nedz presē nav nepieciešama; mūsuprāt, šī priekšvēlēšanu kampaņa nevar būt reklāmas aģentūru savstarpēja konkurence, kas uztaisīs labāku, kvalitatīvāku un atjautīgāku reklāmu. Tai jābūt tieši politiķu, viņu personību un viņu ideju savstarpējai konkurencei. Līdz ar to, strādājot pie likuma otrā lasījuma, neapšaubāmi partija iesniegs savus priekšlikumus, lai šobrīd, manuprāt, nepilnīgos likuma grozījumus būtiski uzlabotu. Un šeit atslēgas jautājums, protams, ir slēptās reklāmas mazināšana, jo slēptā reklāma ir ļoti izplatīta parādība, kurā cilvēkus māna, politiķiem parādoties kādās sadzīves situācijās, tādā veidā parādot viņus labā gaismā. Protams, tomēr ļoti, ļoti nopietni runājot par šīs tiešās reklāmas ierobežošanu.

Otra lieta, ko gribētos minēt, ir sabiedrībā ļoti aktuāla tēma par azartspēlēm. “Jaunais laiks” uz otro lasījumu ir iesniedzis savus priekšlikumus, kuri atjauno pašvaldību tiesības regulēt savās pašvaldībās šīs lietas. Ja atceraties, tad Tautas partija ļoti voluntāri pirms trešā lasījuma šādas tiesības pretēji koalīcijas partneru lūgumiem un aicinājumiem noņēma. Tātad mēs uzskatām, ka pašvaldības domei vai padomei katrā individuālajā gadījumā ir jābalso par atļauju, un tad pašvaldības deputāti kā ievēlēti un tautas vēlēti pārstāvji politiski uzņemsies tiešu atbildību par to, vai kādā pilsētā attiecīgā spēļu zāle ir vajadzīga vai nav vajadzīga.

Nākamais jautājums, kas, mūsuprāt, ir aktuāls un ar ko “Jaunais laiks” drīzumā nāks klajā, ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšana līdz 15 procentiem triju gadu laikā. Šis likumprojekts ir pietiekami plašs un komplicēts, mēs jau pie tā strādājam ilgāku laiku. Tas būs nopietns piedāvājums, un, mūsuprāt, tas ļoti būtiski palielinās tieši iedzīvotāju tiešos ieņēmumus, mazinot šo valsts nodokli. Mūsuprāt, tam vajadzētu stimulēt cilvēku palikšanu Latvijā, mazināt šo ekonomisko emigrāciju, kā arī stimulēt uzņēmējus arī no savas puses vairāk naudu maksāt legāli, nevis aploksnēs.

Un pēdējais ir kreiso deputātu– “Saskaņas Centra”– ierosinājums mainīt Satversmes 1.pantu, kas ir svarīgākais un būtiskākais un kas nosaka Latvijas Republikas pamatstatusu. Tātad ir priekšlikums tur ielikt vārdu “sociālā”; pēc tam, ka ir parādījies vārds “padomju” un “sociālistiskā”. Mēs esam kategoriski pret šādiem mēģinājumiem likt šādus vārdus mūsu Satversmē, īpaši 1.pantā, un tāpēc esam kategoriski to noraidījuši.

A.Bērziņš
(Zaļo un Zemnieku savienības frakcija):

Kolēģi jau teica, ka šodien bija daudz jautājumu, kas ir ļoti svarīgi. Es gribētu atzīmēt dažus no tiem.

Pirmām kārtām Zaļo un Zemnieku savienības frakcija ir viena no iniciatorēm, kas ierosināja ierobežot priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām uz trijiem mēnešiem.

Es negribētu iedziļināties tādos jautājumos. Kāpēc? Man liekas, ka radioklausītāji ļoti labi zina, kā arī cilvēki, savā starpā runājot, ir teikuši, ka šis periods pirms vēlēšanām ir vienkārši neizturams, ka bieži parādās gan televīzijā, gan radio, gan citur šī reklāmas masa jeb uzbrukums no visām pusēm. Līdz ar to praktiski tā ir to cilvēku vēlēšanās samazināt šāda veida reklāmu pirms pašām vēlēšanām.

Mēs esam apmierināti ar to, ka šis priekšlikums ir “izgājis cauri”– vairāk nekā 60 deputāti par to nobalsoja pirmajā lasījumā, lai tas izietu un tiktu skatīts komisijas sēdēs. Es domāju, ka būs vēl citi priekšlikumi un diskusijas. Katrā gadījumā diskusija par šo jautājumu ir sākusies.

Otrs jautājums, kas tika atzīmēts un likts priekšā arī no mūsu kolēģiem opozīcijā,– par valsts pensijām. Es gribētu atzīmēt to, ka no Labklājības ministrijas, kā arī no Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas tiek gatavoti vairāki nopietni priekšlikumi– četri par valsts pensiju grozījumiem, kas uzlabotu, palielinātu pensijas tiem cilvēkiem, kuriem zināmā laika periodā ir neizmaksātas pensijas. Es negribētu iedziļināties par katru no šiem punktiem, bet tuvākajā laikā Labklājības ministrija šos dokumentus nodos arī Saeimai un tie tiks skatīti.

Protams, es ceru, ka gan pozīcija, gan opozīcija arī atbalstīs šo jautājumu, jo kopīgā summa, kas būs nepieciešama papildus klāt budžetam, būs pāri divdesmit miljoniem. Tā ir minimālā summa.

Nākamais jautājums ir par mirušu cilvēku audu izmantošanu. Es arī piekrītu tam, ka šodien šo likumprojektu nebija vajadzīgs izskatīt Saeimā, jo tas ir absolūti nesagatavots, lai mēs varētu diskutēt. Es esmu par to, lai šis likumprojekts tiktu izdiskutēts komisijas sēdē, tas varētu būt arī Veselības aizsardzības apakškomisijā, kā arī Sociālo un darba lietu komisijā. Jautājums ir viens, vai cilvēks, dzīvs būdams, var novēlēt savus audus pēc tam, kad viņš aiziet citā saulē, lai tie tiek izmantoti medicīniskiem eksperimentiem vai ārstēšanai, vai arī to var izdarīt viņa radinieki.

Un beidzamais jautājums. Zaļo un Zemnieku savienības frakcija ierosina nekustamā īpašuma nodokli (pašlaik notiek diskusija) atlikt uz vienu gadu. Mēs ierosinām to atlikt uz diviem gadiem, kas noteikti būtu pareizi pēc loģikas, lai varētu pamatīgi izdiskutēt visus šos jautājumus.

Saeimas preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!