Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 25. oktobra noteikumi Nr. 807 "Noteikumi par granta programmu ieviešanu, vadību, uzraudzību un kontroli attīstības sadarbības politikas īstenošanai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.11.2005., Nr. 173 https://www.vestnesis.lv/ta/id/120266

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.809

Muitas nodokļa atcelšanas un kvotu konsultatīvās padomes nolikums

Vēl šajā numurā

01.11.2005., Nr. 173

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 807

Pieņemts: 25.10.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.807

Rīgā 2005.gada 25.oktobrī (prot. Nr.61 1.§)
Noteikumi par granta programmu ieviešanu, vadību, uzraudzību un kontroli attīstības sadarbības politikas īstenošanai
Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka attīstības sadarbības politikas īstenošanas granta programmu ieviešanas, vadības, uzraudzības un kontroles kārtību.
2. Granta programmu mērķu, prioritāšu un kritēriju noteikšanai un granta piešķiršanai un izmantošanai Ārlietu ministrija izstrādā granta projektu konkursu nolikumus. Nolikumus iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā.
3. Grants ir maksājums granta saņēmējam, lai īstenotu projektu, kas nav saistīts ar komerciāliem mērķiem un kas nodrošina attīstības sadarbības politikas īstenošanu. Granta saņēmējs var būt:

3.1. tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestādes un pašvaldības;

3.2. biedrības un nodibinājumi;

3.3. komersanti.
II. Granta programmu ieviešanas, vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas institūcijas
4. Lai īstenotu attīstības sadarbības politiku un nodrošinātu tās uzraudzību, ir izveidota attīstības sadarbības padome (turpmāk — padome). Padomes sastāvā ietilpst Ārlietu ministrijas, Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas un Valsts kancelejas pārstāvji.
5. Par granta programmu administratīvo, tehnisko un finanšu vadību ir atbildīga Ārlietu ministrija. Lai nodrošinātu minēto granta programmu vadību, Ārlietu ministrija:

5.1. veic granta programmu vadības sekmīgai darbībai nepieciešamās tehniskās funkcijas:

5.1.1. pieņem un reģistrē konkursa iesniegumus (turpmāk — iesniegums);

5.1.2. nodrošina saraksti granta programmu vadības ietvaros;

5.1.3. sakārto dokumentus lietās un uzglabā izveidotās lietas un reģistrus;

5.2. sagatavo un organizē granta projektu konkursus;

5.3. izveido iesniegumu vērtēšanas komisiju;

5.4. organizē iesniegumu izvērtēšanas procesu, vada un tehniski nodrošina vērtēšanas komisijas darbu;

5.5. slēdz līgumu par projekta īstenošanu, atbild par līguma grozījumu izvērtēšanu un to sagatavošanu noslēgšanai;

5.6. pastāvīgi uzrauga granta projekta īstenošanu atbilstoši noslēgtā līguma nosacījumiem;

5.7. nodrošina efektīvu un lietderīgu pieejamo līdzekļu izlietojuma kontroli;

5.8. tehniski un administratīvi nodrošina padomes darbu;

5.9. nodrošina publiskās informācijas pieejamību par granta programmām un projektiem, kā arī plāno, organizē un īsteno ar komunikāciju saistītās darbības;

5.10. nodrošina regulāru (ne retāk kā reizi pusgadā) granta programmu uzraudzības pārskatu sagatavošanu;

5.11. ziņo padomei par konstatētajām neatbilstībām un pārkāpumiem granta programmu ieviešanā;

5.12. nodrošina audita pieprasītās informācijas sniegšanu;

5.13. pārbauda granta saņēmēja iesniegtos granta maksājumu pieprasījumus un attaisnojuma dokumentus maksājumu noteikumu izpildei;

5.14. saskaņā ar granta līgumā noteikto kārtību veic maksājumus granta saņēmējam;

5.15. pieprasa granta saņēmēja neizlietoto līdzekļu vai neattaisnoti veikto izdevumu atmaksāšanu;

5.16. informē padomi par granta programmu ieviešanas gaitu, analizē prob­lēmas granta programmu ieviešanā un sniedz priekšlikumus par nepieciešamajiem uzlabojumiem granta programmu ieviešanā.
6. Lai izvērtētu iesniegumu administratīvos un atbilstības kritērijus, kā arī tehnisko kvalitāti un finanses, Ārlietu ministrija katram granta projektu konkursam izveido vērtēšanas komisiju atbilstoši katras granta programmas specifikai. Vērtēšanas komisija pieņem pamatotu lēmumu par finansēšanai atbalstāmajiem un noraidāmajiem iesniegumiem un iesniedz to apstiprināšanai padomē.
7. Padomes apstiprināto lēmumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.
III. Granta projektu konkursa organizēšana un vadīšana
8. Granta programmas ieviešanā ir šādi posmi:

8.1. granta projektu konkursa organizēšana un vadīšana;

8.2. granta projektu īstenošana un uzraudzība.
9. Ārlietu ministrija izstrādā granta projektu konkursa dokumentāciju:

9.1. paziņojumu par granta projekta konkursu;

9.2. projektu konkursa nolikumu, nosakot granta programmu mērķus, prioritātes vērtēšanas kritērijos, granta projekta iesnieguma veidlapas paraugu un granta līguma paraugu. Granta projektu konkursa nolikumu iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā.
10. Ārlietu ministrija septiņu darbdienu laikā pēc granta projektu konkursa nolikuma apstiprināšanas Ministru kabinetā un publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” izsludina granta projektu atklātu konkursu, publicējot paziņojumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un, ja nepieciešams, citos plašsaziņas līdzekļos, ņemot vērā granta projektu konkursa specifiku, kā arī ievieto attiecīgu paziņojumu Ārlietu ministrijas mājas lapā internetā. Paziņojumā norāda Ministru kabineta noteikumus, ar kuriem tika apstiprināts izsludinātā granta projektu konkursa nolikums.
11. Ārlietu ministrija reģistrē iesniegumus to iesniegšanas secībā un līdz iesniegumu izvērtēšanas uzsākšanai uzglabā tos neatvērtus. Iesniegumi, kas ir saņemti pēc projektu konkursa nolikumā noteiktā termiņa, netiek izvērtēti un neatvērti tiek nosūtīti atpakaļ iesnieguma iesniedzējam.
12. Iesniegumu izvērtēšanā ir trīs posmi:

12.1. iesniegumu atvēršana;

12.2. iesniegumu administratīvā un atbilstības izvērtēšana;

12.3. iesniegumu tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšana.
13. Vērtēšanas komisija atver iesniegumus to iesniegšanas secībā un veic iesniegumu administratīvo un atbilstības pārbaudi saskaņā ar konkursa nolikumā definētajiem kritērijiem. Administratīvās un atbilstības izvērtēšanas laikā pārbauda iesnieguma atbilstību projektu konkursa nolikumā noteiktajiem administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem.
14. Ja iesniegums neatbilst administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, vērtēšanas komisija iesaka Ārlietu ministrijai noteikt termiņu, līdz kuram iesnieguma iesniedzējam ir jānovērš konstatētās neatbilstības vai jāsniedz papildu paskaidrojumi. Ja iesnieguma iesniedzējs noteiktajā termiņā nenovērš konstatētās neatbilstības vai nesniedz papildu paskaidrojumus vai atkārtoti izskatītais iesniegums neatbilst administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, iesniegums tiek uzskatīts par neatbilstošu konkursa nolikumā noteiktajām prasībām.
15. Ja iesniegums atbilst administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem, vērtēšanas komisija izvērtē tehnisko kvalitāti un finanses.
16. Vērtēšanas komisija iesniegumus izvērtē, pamatojoties uz specifiskiem tehniskās kvalitātes un finanšu vērtēšanas kritērijiem, kuri ir definēti konkursa nolikumā.
17. Pēc tehniskās kvalitātes un finanšu izvērtēšanas vērtēšanas komisija iesniedz padomē vērtēšanas ziņojumu, kurā iekļauj finansēšanai atbalstāmo projektu sarakstu. Padome, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas ziņojumu, pieņem lēmumu par atbalstu projektiem.
18. Paziņojumu par lēmuma pieņemšanu Ārlietu ministrija nosūta visiem iesniedzējiem. Paziņojumu nosūta elektroniski vai pa faksu, kā arī pa pastu. Paziņojumu septiņu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un Ārlietu ministrijas mājas lapā internetā.
19. Pēc paziņojuma par lēmuma pieņemšanu publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” Ārlietu ministrija slēdz granta līgumu ar granta saņēmēju.
IV. Granta projektu īstenošana un uzraudzība
20. Granta saņēmējs atbilstoši noslēgtajam granta līgumam:

20.1. īsteno projektu un veic atbilstošos maksājumus;

20.2. iesniedz Ārlietu ministrijai avansa maksājuma pieprasījumu, starpmaksājumu pieprasījumus un noslēguma maksājuma pieprasījumu;

20.3. iesniedz Ārlietu ministrijai regulārus ziņojumus par projekta ieviešanas gaitu, izlietoto finansējumu un sasniegtajiem rezultātiem;

20.4. veic pilnu projekta grāmatvedības uzskaiti;

20.5. uzskaita neizlietotos līdzekļus vai neattaisnoti veiktos izdevumus un nodrošina to atmaksāšanu Ārlietu ministrijai.
21. Ja mainās apstākļi, kas var ietekmēt projekta īstenošanu, līgumā var izdarīt grozījumus jebkurā projekta īstenošanas stadijā. Ierosināt izdarīt grozījumus līgumā var jebkura līgumslēdzēju puse. Grozījumi nedrīkst ietekmēt projekta mērķi, prioritāros darbības virzienus un samazināt projektu konkursa nolikumā noteikto prasību apjomu granta saņēmējam. Grozījumi līgumā tiek veikti ar abu pušu rakstisku piekrišanu. Grozījumi stājas spēkā ne vēlāk kā 30 dienu laikā.
22. Ja līgumu nav iespējams turpmāk efektīvi vai atbilstoši īstenot, to var izbeigt, granta saņēmējam vismaz divus mēnešus iepriekš iesniedzot Ārlietu ministrijā rakstisku paziņojumu par līguma izbeigšanu.
23. Ja līgums tiek pārtraukts pirms tā izpildes, bet Ārlietu ministrija objektīvu iemeslu dēļ tam nav piekritusi un granta saņēmējs nav labprātīgi atmaksājis jau saņemto granta summu, Ārlietu ministrijai ir tiesības pieprasīt jau izmaksātās granta summas pilnu vai daļēju atmaksu. Konkrēti apstākļi un gadījumi, kad granta saņēmējs ir tiesīgs atkāpties no projekta īstenošanas, tiek paredzēti individuāli katrā granta projektu konkursa nolikumā, balstoties uz nolikumā izvirzītajiem mērķiem un prioritātēm.
24. Ja uzraudzības procesā tiek konstatēts, ka granta saņēmējs granta finansējumu ir izlietojis neatbilstoši līgumā noteiktajām prasībām, Ārlietu ministrija pieprasa attiecīgo finanšu līdzekļu atmaksu.
25. Ja granta saņēmējs bez attaisnojošiem iemesliem neievieš projektu saskaņā ar līgumu, pārsniedz projekta budžetu, neiekļaujas plānotajā projekta ieviešanas laikā vai ir pārkāpis kādus citus granta līgumā minētos nosacījumus, Ārlietu ministrija veic granta programmu ieviešanas procesā konstatēto neatbilstību vai pārkāpumu uzskaiti un informē par to padomi.
26. Ārlietu ministrija nodrošina granta programmu finanšu kontroli un auditu.
27. Ārlietu ministrija ir atbildīga par izlases pārbaužu veikšanu.
Ministru prezidenta vietā — finanšu ministrs O.Spurdziņš

Ārlietu ministrs A.Pabriks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!