• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Mūsu dienišķā rudzu maize. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.09.2005., Nr. 138 https://www.vestnesis.lv/ta/id/115525

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pētījums uzņēmējdarbības atbalstam

Vēl šajā numurā

01.09.2005., Nr. 138

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Mūsu dienišķā rudzu maize

Latvijā tradicionāla vērtība ir rudzu maize, ko dēvē arī par rupjmaizi. Interesantus faktus par rudzu maizes popularitāti un lomu mūsu uzturā atklāj sociālo un tirgus pētījumu centra “Latvijas fakti” 2005. gada maijā veiktais pētījums.
Pēc aptaujas datiem, rudzu maize vismaz reizi nedēļā tiek likta galdā 87,3 procentos mājsaimniecību. Gandrīz pusē aptaujāto ģimeņu rudzu maizi lieto uzturā katru vai gandrīz katru dienu. Tā liecina biedrības “Mārketinga padome” pasūtītās sabiedriskās domas aptaujas dati. Aptaujāti tika 1000 respondentu.
Aptaujātajiem rupjmaize visbiežāk uzreiz asociējas ar garšīgu, veselīgu un labu maizi, nacionālām un tradicionālām vērtībām. Tā ir tumši brūnā krāsā, ar raksturīgu smaržu, un tā saistās ar konkrētiem zīmoliem.
Apkopotie rezultāti ļauj spriest, ka “Lāču maizes” un citu dārgo rudzu maizes zīmolu parādīšanās tirgū veicinājusi rudzu maizes tēla atsvešināšanos no ikdienā lietojamas maizes, pārvēršot to par izsmalcinātu kārumu svētku brīžiem. Rudzu maize gan tiek uzskatīta par izsalkuma efektīvu remdinātāju, jo tā ir sātīga. Taču vidusmēra cenu grupā ietilpstošo rudzu maizi ikdienas patēriņā aizstājusi dažādu graudu maize, kuras garša ir saderīgāka ar citiem produktiem. Šai maizei turklāt raksturīga agresīvāka mārketinga politika, iesakot to kā veselīgu produktu. Rudzu maizei atlikusi neliela un pārāk atsvešināta tirgus patēriņa niša, kuras lietošanai pietrūkst ikdienišķas, funkcionālas motivācijas. Var secināt, ka rudzu maizes šābrīža tēls ir šāds: smagnējs, atsvešināts, nereti pat aizmirsts produkts.

GRAF2.JPG (18752 bytes)Rudzu maizes lietošanas motivācija mēdz būt atšķirīga, jo, piemēram, vīrieši to biežāk vērtē kā garšīgu un sātīgu, bet sievietes – kā veselīgu un diētisku.
Pētot patērētāju priekšstatu par to, kādai jābūt labai rudzu maizei, iezīmējas piecas svarīgākās prasības:
• maizei jābūt ražotai Latvijā;
• tai jābūt gatavotai pilnībā no rudzu miltiem;
• tai jābūt pagatavotai ar plaucējumu un ieraugu;
• tās mīkstuma krāsai jābūt tumši brūnai;
• tai jābūt ceptai no rupjiem rudzu miltiem.
Latvijas patērētāji arī labprāt iegādātos baudāmāku rūpnieciski ražotas zemākās un vidējās cenu kategorijas rudzu maizi un citus jaunus rudzu maizes produktus.
Domājot par rudzu maizes patēriņa veicināšanas pasākumiem, sagatavots rīcības plāns. Tā uzdevums ir izveidot efektīvu reklāmas un sabiedrisko attiecību kampaņu rudzu maizei un popularizēt tās patēriņu ikdienā. Jau sākta Latvijas Lauksaimniecības tirgus atbalsta programmas līdzfinansētā plāna īstenošana, savstarpēji sadarbojoties Latvijas Maiznieku biedrības biedriem.

Ieva Jaunozola,

Mārketinga padomes mārketinga speciāliste

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!