• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2005. gada 29. jūnija lēmums Nr. 25 "Par lietas neierosināšanu Par SIA "Līvānu kūdras fabrika" 30.05.2005. iesniegumu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.07.2005., Nr. 109 https://www.vestnesis.lv/ta/id/112433

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts augu aizsardzības dienesta informācija

Par noraidītajiem iesniegumiem augu šķirņu iekļaušanai Latvijas augu šķirņu katalogā

Vēl šajā numurā

13.07.2005., Nr. 109

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 25

Pieņemts: 29.06.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.25

Rīgā 2005.gada 29.jūnijā (prot. Nr.34, 9.§)

Par lietas neierosināšanu

Par SIA “Līvānu kūdras fabrika” 30.05.2005. iesniegumu

Konkurences padome 30.05.2005. saņēma SIA “Līvānu kūdras fabrika” (turpmāk tekstā — iesniedzējs) 24.05.2005. iesniegumu Nr.05/103, kurā SIA “Līvānu kūdras fabrika” lūdz ierosināt Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 6. un 7.punkta un 13.panta 5.punkta iespējamā pārkāpuma VAS “Latvijas valsts meži” rīcībā izpētes lietu (turpmāk tekstā — iesniegums).

Iesniedzējs norāda, ka valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts meži” iespējamie Konkurences likuma pārkāpumi izpaužas nevienādu noteikumu piemērošanā ekvivalentos valsts meža zemes nomas darījumos, pieprasot SIA “Līvānu kūdras fabrika” lielāku nomas maksu nekā citiem tirgus dalībniekiem, tādējādi radot SIA “Līvānu kūdras fabrika” konkurences ziņā nelabvēlīgākus apstākļus ar mērķi, lai SIA “Līvānu kūdras fabrika” būtu spiests atstāt konkrēto tirgu, kā arī ļaunprātīgā dominējošā stāvokļa izmantošanā — nevienādu noteikumu piemērošana ekvivalentos darījumos ar tirgus dalībnieku SIA “Līvānu kūdras fabrika”.

Tāpat iesniedzējs norāda, ka pēc mūsu rīcībā esošās informācijas, citi uzņēmumi Latvijā, kas valsts meža zemes nomas tiesības kūdras ieguvei ir ieguvuši privatizācijas rezultātā, ir vienojušies ar VAS “Latvijas valsts meži” par gada nomas maksu aptuveni 5% no kadastrālās vērtības. Bez tam Latgales reģionā, kas aptver VAS “Latvijas valsts meži” Dienvidlatgales mežsaimniecības un Ziemeļlatgales mežsaimniecības pārziņā esošās teritorijas, gada nomas maksu aptuveni 5% no kadastrālās vērtības maksājot arī citi uzņēmumi, kas valsts meža zemes nomas tiesības kūdras ieguvei ieguvuši citādā veidā.

1998.gada 30.aprīlī iesniedzējs noslēdza nomas līgumu ar Valsts meža dienesta Līvānu virsmežniecību par valsts zemes gabala Preiļu rajonā, Rožu pagastā, Skrebeļu purvā nomu. 1998.gada 10.septembrī iesniedzējs noslēdza nomas līgumu ar minēto virsmežniecību par valsts zemes gabala Jēkabpils rajonā, Atašienes pagastā, Borovkas purvā nomu. Abu līgumu darbības termiņš ir līdz 2017.gada 31.decembrim. Līgumos noteiktā nomas maksa atbilda 1,5% no zemju kadastrālās vērtības. Sakarā ar to, ka Ministru kabineta 1995.gada 3.oktobra noteikumu Nr.292 “Noteikumi par valsts zemes nomu” 11.punktā, kas nosaka valsts zemes nomas maksas minimālo apmēru, tika izdarīti grozījumi (spēkā no 2001.gada 11.novembra), SIA “Līvānu kūdras fabrika” par laika periodu no 2000.gada maksāja gada nomas maksu 3% apmērā no zemju kadastrālās vērtības, jo saskaņā ar minēto noteikumu 11.punktu par rūpnieciskajām vajadzībām izmantojamo zemi maksājama nomas maksa ne mazāk kā 3% gadā no kadastrālās vērtības. Par laika posmu no 2002.gada 2.ceturkšņa maksā nomas maksu 5% apmērā no zemju kadastrālās vērtības, neskatoties uz nolīgto nomas maksu un noteikumos paredzēto nomas maksas minimālo apmēru.

2004.gadā Skrebeļu purva (precizētā platība 1730,5 ha, kadastrālā vērtība Ls 54 774) gada nomas maksa bija Ls 2738,70, Borovkas purva (precizētā platība 619,2 ha, kadastrālā vērtība Ls 38 563) gada nomas maksa — Ls 1928,15.

VAS “Latvijas valsts meži” struktūrvienība Dienvidlatgales mežsaimniecība ar 2004.gada 6.februāra vēstuli Nr.03-1/80 pieprasīja nomas maksas paaugstinājumu, kas Skrebeļu purvam būtu vairāk nekā 102% apmērā no tā brīža kadastrālās vērtības, bet Borovkas purvam — vairāk nekā 57%. Minētajam piedāvājumam iesniedzējs nepiekrita ar 2004.gada 5.marta vēstuli Nr.1-39 un no savas puses izteica piedāvājumu noteikt nomas maksu atbilstoši iegūtās kūdras apjomam Ls 0,22 t.

Zemkopības ministrija ar 2005.gada 18.aprīļa vēstuli Nr.7.1-7/10/2194, atsaucoties uz VAS “Latvijas valsts meži” piedāvājumu, kopīgi ar VAS “Latvijas valsts meži” pieprasīja no iesniedzēja vēl lielāku nomas maksu — Ls 127/ha.

Iesniedzējs norāda, ka, ja SIA “Līvānu kūdras fabrika” būtu jāmaksā VAS “Latvijas valsts meži” tagad pieprasītā nomas maksa Ls 127/ha, kas atbilstu 444% (Skrebeļu purvam) vai 63,5% (Borovkas purvam) apmērā no attiecīgo zemesgabalu kadastrālās vērtības, tas mums radītu konkurences ziņā nelabvēlīgus apstākļus un, pastāvot nevienādiem nosacījumiem, SIA “Līvānu kūdras fabrika” būs spiesta aiziet no Latvijas tirgus.

Ņemot vērā iesniegumā izklāstīto, iesniedzējs lūdz Konkurences padomi ierosināt Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 6.un 7.punkta un 13.panta 5.punkta iespējamā pārkāpuma VAS “Latvijas valsts meži” rīcībā izpētes lietu.

Izvērtējot iesniegumā norādīto, Konkurences padome

konstatēja:

Saskaņā ar Konkurences likuma 23.panta otrās daļas 1., 2. un 3.punktu iesniegumā norāda dokumentāri pamatotu informāciju par iespējamā pārkāpumā iesaistītām personām, pierādījumiem, kuri liecina par iespējamo pārkāpumu un uz kuriem pamatots iesniegums un Konkurences likuma normām, kuras, iespējams, ir pārkāptas.

Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 6. un 7.punkts nosaka, ka ir aizliegtas un kopš noslēgšanas brīža spēkā neesošas tirgus dalībnieku vienošanās (..) “par 6) nevienādu noteikumu piemērošanu ekvivalentos darījumos ar trešajām personām, radot tām konkurences ziņā nelabvēlīgākus apstākļus; 7) darbībām (bezdarbību), kuru dēļ cits tirgus dalībnieks ir spiests atstāt kādu konkrēto tirgu vai tiek apgrūtināta potenciāla tirgus dalībnieka iekļūšana kādā konkrētajā tirgū”.

Iesniegums nesatur dokumentāri pamatotu informāciju par to, ka VAS “Latvijas valsts meži” ir vienojies ar citu (-iem) tirgus dalībniekiem par nevienādu noteikumu piemērošanu ekvivalentos darījumos attiecībā uz SIA “Līvānu kūdras fabrika” vai par citām darbībām, kuru dēļ SIA “Līvānu kūdras fabrika” būtu spiesta atstāt kādu konkrēto tirgu, kas atbilstu Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 6. vai 7.punkta tiesiskajam sastāvam.

Saskaņā ar Konkurences likuma 23.panta otro un trešo daļu Konkurences padome lūdza iesniedzēju līdz š.g. 27.jūnijam iesniegt tai skaitā dokumentāri pamatotu informāciju par to, kā izpaudies VAS “Latvijas valsts meži” iespējamais Konkurences likuma 11.panta 6.un 7.punkta pārkāpums. Konkurences padome 28.06.2005. saņēma iesniedzēja pārstāvja zvērināta advokāta Valtera Genca biroja 22.jūnija atbildes vēstuli Nr.05/293 Par papildus informācijas sniegšanu. Vēstulē nav sniegta dokumentāri pamatota informācija par to, kā izpaudies Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 6.vai 7.punkta iespējamais pārkāpums.

Saskaņā ar Konkurences likuma 23.panta ceturtās daļas 1.punktu Konkurences padome var neierosināt lietu, ja iesniegumā nav ietverta šā panta otrajā daļā paredzētā informācija vai tā ir nepietiekama un iesniedzējs nav iesniedzis papildu informāciju Konkurences padomes noteiktajā termiņā.

Pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, Konkurences padome

nolēma:

neierosināt lietu uz SIA “Līvānu kūdras fabrika” 30.05.2005. iesnieguma pamata daļā par Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 6.un 7.punkta iespējamo pārkāpumu VAS “Latvijas valsts meži” rīcībā.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!