• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Viss reklāmas tirgus vienos vākos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.06.2005., Nr. 95 https://www.vestnesis.lv/ta/id/110618

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

No nākamā gada minimālā alga pieaugs par 10 latiem

Vēl šajā numurā

16.06.2005., Nr. 95

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Viss reklāmas tirgus vienos vākos

Latvijas reklāmas uzņēmumu sadarbībā tapis līdz šim apjomīgākais nozares informatīvais izdevums.

Vakar Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) iepazīstināja ar nule klajā laisto “Latvijas reklāmas gadagrāmatu 2005/06”, kas radīta sadarbībā ar uzņēmumu “Latvijas tālrunis”. Izdevuma 312 lappusēs rodama informācija par mūsu valsts reklāmas tirgu un tā dalībniekiem. Kopš 1996.gada Latvijā izdoti vairāki reklāmas uzņēmumu katalogi, taču jaunais izdevums informācijas apjoma un daudzveidības ziņā pārspēj visus analogus. “Latvijas reklāmas gadagrāmatā” ietvertas gan detalizētas ziņas par dažādu specializāciju reklāmas uzņēmumiem, gan nozares tirgus statistika un nākotnes prognozes. Interesanti, ka grāmatas izveides procesā sadarbojušies uzņēmumi, kas ikdienā ir konkurenti, un izdevumā publicētie ekspertu viedokļi, vērtējot nozares attīstību, nereti ir atšķirīgi.
LRA prezidents Henrijs Bukavs pauda gandarījumu par izdevušos produktu un norādīja, ka Latvijas reklāmas industrijai labi piestāv šāds apjomīgs un solīds izdevums. Gadagrāmatas aktualitāti atzina arī SIA “Media Pool” direktors Valdis Tilgalis, kurš uzsvēra reklāmas aģentūru skaita straujo palielināšanos. To apliecina arī fakts, ka gadagrāmatā ietverta informācija par vairāk nekā 3000 uzņēmumiem.
Latvijas reklāmas tirgum raksturīga konsekventa izaugsme – pērn tas palielinājies par 8,9 procentiem salīdzinājumā ar 2003.gadu, bet naudas izteiksmē tirgus apjoms sasniedza 82,86 miljonus latu. Šobrīd mūsu valsts reklāmas tirgus apjoma ziņā ir priekšpēdējā vietā Eiropā, apsteidzot tikai Igauniju. Šis rādītājs liecina, ka nozarei vēl arvien ir labas attīstības iespējas. Savukārt reklāmas biznesa devums valsts ekonomikā atbilst 1,02 procentiem no iekšzemes kopprodukta, un šajā ziņā Latvija ieņem devīto vietu Eiropā. Jāpiebilst, ka reklāma Latvijā uzskatāma par ļoti jaunu uzņēmējdarbības nozari, jo tās attīstība sākusies tikai īsi pirms valsts neatkarības atjaunošanas vienlaikus ar pirmajiem tirgus ekonomikas aizmetņiem.
“Latvijas reklāmas gadagrāmatas” izveide bija viens no LRA galvenajiem šāgada mērķiem, bet turpmāk plānots šādu grāmatu izdot ik gadus.

Juris Bārtulis, “LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!