• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2005. gada 20. maija lēmums Nr. 15 "Par lietas neierosināšanu Par SIA "Motorcentrs" 09.05.2005. iesniegumu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.06.2005., Nr. 88 https://www.vestnesis.lv/ta/id/109665

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.16

Par lietas neierosināšanu
Par SIA "Copy Pro" 25.04.2005. iesniegumu

Vēl šajā numurā

03.06.2005., Nr. 88

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 15

Pieņemts: 20.05.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.15

Rīgā 2005.gada 20.maijā (prot. Nr.27, 2.§)

Par lietas neierosināšanu

Par SIA “Motorcentrs” 09.05.2005. iesniegumu

Konkurences padome 2005.gada 12.maijā saņēma SIA “Motorcentrs” (turpmāk tekstā — “Motorcentrs”) 09.05.2005. iesniegumu.

Iesniegumā norādīts, ka “Nissan” automašīnu reģionālais distributors Baltijas valstīs ir NISSAN BALTICS, un tā pārraudzībā Baltijas valstīs darbojas 13 NISSAN automašīnu dīleri, tai skaitā “Motorcentrs” un SIA “Norde auto” (turpmāk tekstā — “Norde auto”).

Iesniedzējs norāda, ka 2005.gada 19.–24.aprīļa starptautiskajā automobiļu izstādē Rīgā “Auto 2005” “Norde auto” izplatījusi, gan arī savā autosalonā turpina izplatīt reklāmas bukletus, kuros atspoguļotā informācija neatbilst patiesībai. Tajos ietverta informācija, ka “Norde auto” ir labākais NISSAN dīleris Baltijas valstīs un labākais NISSAN rezerves daļu tirgotājs Baltijā. Iesniedzējs uzskata, ka šī informācija neatbilst patiesībai, jo ar vārdu “labākais” tiek saprasts, ka “Norde auto” ir līderis visās jomās. Iesniegumā minēti NISSAN BALTICS sniegtie dati, kas liecina, ka “Norde auto” rādītāji ir vieni no viszemākajiem 13 Baltijas valstu dīleru vidū un atpaliek no “Motorcentrs” datiem. Tādējādi tiek maldināti automašīnu NISSAN potenciālie pircēji, ka “Norde auto” ir labākais NISSAN dīleris Baltijas valstīs un labākais NISSAN rezerves daļu tirgotājs Baltijā. “Motorcentrs” uzskata, ka “Norde auto” ir maldinājusi potenciālos pircējus un īstenojusi negodīgu konkurenci.

Iesniedzējs norāda, ka “Norde auto” savās vizītkartēs izmanto reklāmas saukli “Ar NISSAN brauc laimīgi cilvēki!”, kura personiskās un mantiskās autortiesības pieder “Motorcentram” un kuru izdomājis “Motorcentra” direktors Jānis Pormalis.

Iesniedzējs uzskata, ka “Norde auto” ir pārkāpusi Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 1.punktā noteikto aizliegumu izmantot vai atdarināt cita tirgus dalībnieka likumīgi lietotu nosaukumu, atšķirības zīmi un citu pazīmi, ja tas var maldināt attiecībā uz tirgus dalībnieka identitāti, bez atļaujas izmantojot “Motorcentram” piederošo reklāmas saukli “Ar NISSAN brauc laimīgi cilvēki!”, un 18.panta trešās daļas 3.punktā noteikto aizliegumu izplatīt nepatiesu, nepilnīgu vai izkropļotu informāciju par citu tirgus dalībnieku vai tā darbiniekiem, kā arī par šā tirgus dalībnieka ražoto vai realizēto preču saimniecisko nozīmi, kvalitāti, izgatavošanas veidu, īpašībām, daudzumu, noderīgumu, cenām, to veidošanas un citiem noteikumiem, kas var šim tirgus dalībniekam nodarīt zaudējumus, “Norde auto” reklāmas bukletos nepamatoti norādot, ka tā ir labākie NISSAN dīleri Baltijas valstīs un labākie NISSAN rezerves daļu tirgotāji Baltijā, kas ne pēc skaitļiem, ne arī pēc jebkādiem citiem kritērijiem neatbilst patiesībai.

“Motorcentrs” iesniegumā norāda, ka minētie pārkāpumi jāskata arī Reklāmas likuma aspektā. Iesniedzējs uzskata, ka “Norde auto”, izplatot iesniegumā norādītā satura reklāmu 2005.gada 19.–24.aprīļa starptautiskajā automobiļu izstādē Rīgā “Auto 2005” un savā autosalonā, ir pārkāpusi Reklāmas likuma 4.panta otrās daļas 5.,6. un 7.punktu un 9.panta trešās daļas 2.,3.,4. un 5.punktu.

“Motorcentrs” iesniegumā vērš uzmanību uz to, ka “Norde auto” pārkāpums ir vērtējams kā ļoti nozīmīgs, jo minētā satura reklāma izplatīta izstādē “Auto 2005” sešu dienu laikā no 19.04.2005. līdz 24.04.2005., kuru kopumā apmeklējuši 71 028 interesenti, galvenokārt automašīnu potenciālie pircēji, un šāda “Norde auto” rīcība pārkāpj godīgas saimnieciskās darbības paražas, Reklāmas likumu, kā rezultātā “Motorcentram” var rasties konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana.

Iesniedzējs lūdz pieņemt un izskatīt iesniegumu, saskaņā ar Konkurences likuma 19.pantu izvērtēt, vai “Norde auto” darbībās nav konstatējams šī likuma 18.panta pārkāpums, un pieņemt lēmumu par pārkāpuma konstatēšanu, tiesiskā pienākuma un naudas soda uzlikšanu un saskaņā ar Reklāmas likuma 13.pantu, 15.panta pirmo daļu, ceturtās daļas 1.,2.,3.,4. un 5.punktu izvērtēt “Norde auto” reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām un pieņemt lēmumu, kurā uzdot izslēgt no reklāmas atsevišķus elementus: “Labākais NISSAN dīleris Baltijas valstīs”, “Labākais NISSAN rezerves daļu tirgotājs Baltijā”, “Ar NISSAN brauc laimīgi cilvēki!”, aizliegt reklāmas izplatīšanu un pieprasīt reklāmas atsaukšanu un lemt par lietvedības uzsākšanu administratīvajā pārkāpuma lietā un par administratīvā soda piemērošanu likumā noteiktajā kārtībā.

Konkurences padome, ņemot vērā iesniegumā norādīto,

konstatēja:

“Motorcentra” iesniegumā minētie “Norde auto” reklāmas bukleti un vizītkartes ar tajos izmantotajiem reklāmas saukļiem “Labākais NISSAN dīleris Baltijas valstīs”, “Labākais NISSAN rezerves daļu tirgotājs Baltijā”, “Ar NISSAN brauc laimīgi cilvēki!”, ņemot vērā to saturu, pasniegšanas veidu, uzskatāmi par reklāmu saskaņā ar Reklāmas likuma 1.pantu. Arī pēc būtības iesniegumā un tam pievienotajos materiālos norādīts uz reklāmas neatbilstību tiesību normām un reklāmas devēja atbildību, kā arī pēc būtības iesniedzēja iebildumi ir par izplatītās reklāmas saturu. Speciālā tiesību norma, kas nosaka jebkurai reklāmai izvirzāmās prasības, tiesiskuma kritērijus, kā arī procesa dalībnieku tiesības, pienākumus un atbildību sakarā ar reklāmas izplatīšanu un tās izvērtēšanu, ir Reklāmas likums. Tādējādi, ievērojot minēto un iesniegumā norādīto, Konkurences padome 2005.gada 20.maijā nolēma ierosināt lietu uz “Motorcentra” iesnieguma pamata par Reklāmas likuma 4.panta otrās daļas 5.,6. un 7.punkta, 9.panta trešās daļas 2.,3.,4. un 5.punkta iespējamiem pārkāpumiem “Norde auto” darbībās.

Ņemot vērā minēto un iesniegumā norādīto, iesniegumā norādītie apstākļi tiks izvērtēti un lēmums tiks pieņemts saskaņā ar Reklāmas likumā kā speciālajā tiesību normā noteiktajām materiālajām un procesuālajām tiesību normām, ierobežojot Konkurences likuma 18.panta otrajā daļā un trešās daļas 1. un 3.punktā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma tiesiskā sastāva kā vispārējās tiesību normas piemērošanu. Šajā sakarā Konkurences padome ir ņēmusi vērā arī tās līdzšinējo praksi, tai skaitā Konkurences padomes 15.07.2004. lēmumu Nr.51, 15.07.2004. lēmumu Nr.52, 03.11.2004. lēmumu Nr.72 un 18.03.2005. lēmumu Nr.8, kuros Konkurences padome nolēma neierosināt lietu sakarā ar konkrētajā iesniegumā norādīto Konkurences likuma 18.panta noteikto negodīgas konkurences aizlieguma iespējamo pārkāpumu, izplatot reklāmu.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 18.panta otro daļu, trešās daļas 1.punktu un 3.punktu un 23.panta trešo daļu, Konkurences padome

nolēma:

neierosināt lietu uz SIA “Motorcentrs” 09.05.2005. iesnieguma pamata daļā par Konkurences likuma 18.panta otrās daļas un 18.panta trešās daļas 1.punkta un 3.punkta iespējamo pārkāpumu SIA “Norde auto” darbībās, izplatot iesniegumā norādītā satura reklāmu 2005.gada 19.–24.aprīļa starptautiskajā automobiļu izstādē Rīgā “Auto 2005” un savā autosalonā.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja p.i. T.Jefremova

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!