• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Zīmolu veidošanai veltīta tikšanās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 31.05.2005., Nr. 85 https://www.vestnesis.lv/ta/id/109277

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Eiropas konstitūcijai pirmais "nē"

Vēl šajā numurā

31.05.2005., Nr. 85

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Zīmolu veidošanai veltīta tikšanās

27. maijā daudzu Latvijas un ārvalstu uzņēmumu pārstāvji pulcējās konferencē “Baltic Brand Summit 2005”, kurā tika iztirzātas ar zīmolu izveidi un reklāmas stratēģiju saistītas tēmas. Pasākuma noslēgumā tika apbalvoti konkursa “Baltic Brßand 2005” uzvarētāji.

Pieredzē un pārdomās pasākumā dalījās daudzu ievērojamu Baltijas uzņēmumu mārketinga speciālisti. “Alfersco” direktore Tatjana Voitenko konferences atklāšanā uzsvēra: “Šī ir lieliska izdevība salīdzināt Baltijas zīmolus.” Liela uzmanība tika pievērsta jautājumiem, kas skar jaunākās tendences zīmolu menedžmenta jomā, kā arī praktiskiem risinājumiem uzņēmuma adaptācijai mainīga tirgus apstākļos.
Kompānijas “Baltic Trout & Partners” menedžmenta direktors Tomass Danenbergs aplūkoja faktorus, kas nosaka zīmola identitāti tirgū. Runātājs norādīja, ka sava zīmola efektivitāti nedrīkst novērtēt pārāk augstu, jo patērētāji atpazīst tikai apmēram septiņus zīmolus katrā kategorijā. Tāpēc uzņēmumiem ir rūpīgi jāapsver paņēmieni, kas zīmolu ļauj padarīt neatkārtojamu. Liela loma zīmola identitātes veidošanā ir tradicionāli populāriem zīmoliem, kuriem ražotāji var piesaistīt jaunas preces. Konferences dalībnieku viedokļi atšķīrās reklāmas stratēģiju vērtējumā – izskanēja kritika attiecībā uz emocionāli orientētu reklāmas veidošanu. Savukārt citi runātāji atbalstīja nevis intelektuāli orientētu pircēja piesaistīšanu, bet reklāmas māksliniecisko kvalitāti.
Zīmolu lietderīgumu Baltijas valstīs ietekmē arī fakts, ka reģiona patērētāja izvēli lielā mērā nosaka preces cena. Daudzi pircēji aptaujās arī atzinuši, ka iepirkšanos viņi veic, izvēloties preces impulsīvi. Aptaujās noskaidrots, ka pircēji neuzskata iepirkšanos par izklaidi, bet piešķir tai lielu nozīmi kā sociālā statusa apliecinājumam. Speciālisti vērtē, ka tas varētu būt papildu arguments par labu emocionāli orientētai reklāmai.
Neraugoties uz Latvijas patērētāju pragmatisko attieksmi, konferences dalībnieki secināja, ka gūtā pieredze un aptaujas norāda uz to, ka arī pie mums zīmolam ir liela nozīme, lai sekmīgi konkurētu tirgū. Reklāmas aģentūras “DDB” pārstāvis Reinis Grants pauda viedokli, ka zīmola vērtība Latvijas tirgū pieaug. Kā norādīja R.Grants, statistikas dati liecina: Latvijā labam zīmolam ir pat lielāka nozīme nekā citās Eiropas zemēs vai ASV.
Ļoti gaidīts notikums bija konkursa “Baltic Brand 2005” uzvarētāju apbalvošanas ceremonija. Konkursam bija pieteikti 20 Latvijas, 20 Lietuvas un 5 Igaunijas uzņēmumu zīmoli, to vidū minamas tādas populāras preču zīmes kā “Paulig” (“Santa Maria”), “Jacobs” (“Kraft Foods”), “Garnier” (“L’Oreal”) un pagājušā gada uzvarētājs Baltijas nominācijā “Hansabanka”.
Par Latvijas labāko zīmolu tika atzīta “Laima”, Lietuvas gada zīmola gods tika televīzijas kompānijai “LNK”, bet Igaunijas – akciju sabiedrībai “Elion Ettevotted”. Baltijas gada zīmola nominācijā pirmo vietu ieguva AS “Hansabanka”, bet veikalu tīkls “Elvi” saņēma balvu kā labākā tirdzniecības vieta Latvijā.

Jānis Nicmanis

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!