Par vienotu pētījumu sistēmu un kritērijiem ES valstīs
Otrdien, 24.maijā, izglītības un
zinātnes ministre Ina Druviete Briselē piedalījās Eiropas
Savienības (ES) Izglītības, jaunatnes un kultūras ministru
padomes sēdē, pārstāvot Latvijas pozīcijas gan izglītības un
zinātnes, gan bērnu lietu jautājumos.
Izglītības, jaunatnes un kultūras ministru padomes sēdē paredzēts
formulēt kopīgu viedokli par jauniem indikatoriem izglītībā un
apmācībā, kā arī apmainīties viedokļiem par pamatnostādnēm
izaugsmei un nodarbinātībai.
Lisabonas stratēģijā noteiktais mērķis ir – ES līdz 2010.gadam
jākļūst par viskonkurētspējīgāko zināšanās balstīto ekonomiku
pasaulē. Tādēļ ir nepieciešami starptautiski, precīzi un
koordinēti pētījumi izglītības un apmācības jomā. Par
prioritārajām pētījumu jomām noteiktas prasme mācīties,
ieguldījumu efektivitāte izglītībā, informācija un komunikāciju
tehnoloģijas, mobilitāte, pieaugušo izglītība, profesionālā
izglītība un apmācība.
Latvija atbalsta iniciatīvas, kas paredz vienotas pētījumu
sistēmas un kritēriju izveidi ES valstīs un ļauj novērtēt
izglītības sistēmas stiprās un vājās puses, kā arī veicina
izglītības politikas attīstību valstī. Latvija arī uzsver
nepieciešamību regulāri iesaistīties starptautiskos
salīdzinošajos pētījumos ārpus ES robežām. Mūsu valsts jau
gandrīz desmit gadus piedalās starptautiskajos salīdzinošajos
izglītības kvalitātes pētījumos.
Ministru padomes sēdes laikā tiks diskutēts arī par integrētajām
pamatnostādnēm izaugsmei un nodarbinātībai, kas paredz
investīciju palielināšanu cilvēkresursiem un izglītības sistēmas
piemērošanu darba tirgus vajadzībām. Svarīgi atzīmēt, ka šīs
pamatnostādnes vērstas uz strādājošo apmācību un
tālākizglītību.
Latvija atbalsta nepieciešamību veicināt ieguldījumu
paplašināšanu un uzlabošanu cilvēkkapitālā, turklāt ir skaidri
jāuzsver mūžizglītības nozīmīgums, strādājošo un cilvēku
pirmspensijas vecumā pārkvalificēšana un tālākizglītība
atbilstoši darba tirgus pieprasījumam.
Sanda Purviņa, ministres preses sekretāres v.i.