• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Kārtība, kādā tiek sagatavoti Tradicionālo pašu resursu pārskati. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.04.2005., Nr. 67 https://www.vestnesis.lv/ta/id/106924

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.817

Par noteikta parauga informācijas zīmēm muitas kontroles zonu iezīmēšanai

Vēl šajā numurā

28.04.2005., Nr. 67

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts ieņēmumu dienests

Veids: rīkojums

Numurs: 808

Pieņemts: 21.04.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.808

Rīgā 2005.gada 21.aprīlī

Kārtība, kādā tiek sagatavoti Tradicionālo pašu resursu pārskati

I. Juridiskais pamatojums

1. Tradicionālo pašu resursu (turpmāk — TPR) pārskatus Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk — VID) Galvenā muitas pārvalde sagatavo Padomes 2000.gada 22.maija Regulā (EK, Euratom) Nr.1150/2000 par to, kā piemērot lēmumu 2000/597 EK, Euratom par Kopienas pašu resursu sistēmu, noteiktajā kārtībā, pamatojoties uz Muitas likuma ceturto pantu.

II. Vispārīgie noteikumi

2. TPR pārskatā iekļauj:

2.1. summas, ko rada nodokļi, prēmijas, papildu vai kompensācijas summas, papildu summas vai koeficienti un citas nodevas, ko Kopienas iestādes noteikušas vai var noteikt tirdzniecībai ar valstīm, kas nav dalībvalstis;

2.2. summas, kas aprēķinātas, īstenojot kopējo lauksaimniecības politiku;

2.3. kopīgā muitas tarifa nodevas un citas nodevas, ko Kopienas iestādes noteikušas vai var noteikt attiecībā uz tirdzniecību ar valstīm, kas nav dalībvalstis;

2.4. summas, ko rada iemaksas un citas nodevas, kas paredzētas cukura tirgus kopējā organizācijas sistēmā.

3. VID Galvenā muitas pārvalde ir atbildīga par VID Lielo nodokļu maksātāju pārvaldes (turpmāk — VID LNMP) sagatavotā pārskata par Tradicionālā pašu resursa “Cukura ražošanas nodeva” iekļaušanu kopējā Tradicionālo pašu resursu pārskatā.

4. VID Galvenā muitas pārvalde ir atbildīga par TPR pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu Eiropas Komisijai.

5. VID Galvenā muitas pārvalde ir atbildīga par TPR pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu Finanšu ministrijas Tautsaimniecības analīzes un fiskālās politikas departamentā (turpmāk — departaments).

6. TPR (izņemot summas, ko rada iemaksas un citas nodevas, kas paredzētas cukura tirgus kopējā organizācijas sistēmā) uzskaitei:

6.1. muitas deklarāciju noformēšana, t.sk. TPR aprēķināšana, notiek Automatizētā muitas datu apstrādes sistēmā (turpmāk — ASYCUDA);

6.2. aprēķināto TPR iegrāmatošana (uzskaite) sadalījumā pa nodokļu (maksājumu) veidiem, nodokļu maksātājiem un citām pazīmēm notiek Centrālajā muitas informāciju sistēmā (turpmāk — CMIS);

6.3. muitas deklarācijās aprēķinātos TPR CMIS iegrāmato divu dienu laikā pēc preču izlaišanas;

6.4. lēmumus CMIS iegrāmato divu dienu laikā pēc to pieņemšanas.

7. Kārtības 6.3. un 6.4.apakšpunktā noteiktos termiņus var pagarināt, jo aprēķinātie TPR tiek uzskaitīti centralizēti. Šāds termiņa pagarinājums nedrīkst pārsniegt 14 dienas.

8. 75% no aprēķinātajām TPR summām pārskaita Eiropas Savienības budžetā. 25% no aprēķinātajām TPR summām paliek Latvijas valsts budžetā, iekasēšanas izmaksu segšanai.

9. Dokumentus, kas attiecas uz TPR aprēķināšanu, administrēšanu, ziņojumu sagatavošanu un iesniegšanu Eiropas Komisijai, kā arī par aprēķināšanas pareizības kontroli, VID muitas iestādes glabā trīs gadus pēc tā gada beigām, uz kuru šie dokumenti attiecas.

10. Dokumentu uzglabāšanas termiņu, kas minēts kārtības 9.punktā, pēc Eiropas Komisijas lūguma, var pagarināt.

11. Pēc 31.decembra trešajā gadā, kas ir aiz pārskata gada, pārskatos nekādas papildus korekcijas neizdara, izņemot tikai tās, par kurām Eiropas Komisija vai dalībvalsts paziņojusi pirms minētās dienas.

12. Departamenta sniegto informāciju par piemērojamo refinansēšanas likmi VID Galvenā muitas pārvalde kopā ar pārskatu “Eiropas Kopienu pašu resursu “A” konts” nosūta Eiropas Komisijai.

III. TPR pārskati

13. Saskaņā ar Komisijas 1997.gada 20.marta lēmumu, kas nosaka noteikumus, kā dalībvalstis nodod Komisijai informāciju Kopienu pašu resursu sistēmā (97/245 EK, Euratom) ar grozījumiem (2002/235 EK) VID Galvenā muitas pārvalde, izmantojot lēmuma pielikumā noteiktās standarta veidlapas, sagatavo šādus pārskatus:

13.1. “Eiropas Kopienu pašu resursu “A” konts”;

13.2. “Eiropas Kopienu pašu resursu “A” konta izraksta pielikums”;

13.3. “Eiropas Kopienu pašu resursi — atsevišķais konts (“B” konts)”;

13.4. “Gada pārskats”.

IV. Konti TPR uzskaitei

14. TPR uzskaita, izmantojot CMIS funkciju “A un B kontu operācijas”.

15. TPR uzskaitei “A” konta pārskatu (turpmāk — “A” konts) sagatavo par kalendāra mēnesi.

16. TPR uzskaitei “A” kontā pārskata mēnesis beidzas attiecīgā kalendārā mēneša pēdējā darba dienā pulksten 23.59.

17. “A” kontā iegrāmato TPR, kas aprēķināti muitas deklarācijās. “A” kontā iegrāmato visus muitas parādus, kas nodrošināti ar galvojumu un kas aprēķināti muitas iestādēs, pieņemot lēmumu par muitas parādu.

18. “A” kontā neiegrāmato:

18.1. muitas maksājumus, kas aprēķināti līdz 2004.gada 1.maijam;

18.2. muitas parādus, kas nodrošināti ar galvojumu, bet aprēķināti par muitas procedūrām, kas uzsāktas pirms 2004.gada 1.maija;

18.3. muitas iestāžu aprēķinātās soda naudas.

19. Kārtības 18.punktā minētie maksājumi paliek Latvijas valsts budžetā.

20. Līdz otrā mēneša, kas ir aiz pārskata mēneša, 10.datumam VID Galvenā muitas pārvalde sagatavo un iesniedz departamentā informāciju par pārskata mēnesī “A” kontā aprēķināto TPR iemaksu summu, kas pārskaitāma Latvijas Bankas Eiropas Kopienas kontā. Departamentā iesniedz pārskata vienu eksemplāru, kā arī informāciju nosūta, izmantojot faksa sakarus.

21. Līdz otrā mēneša, kas ir aiz pārskata mēneša, 15.datumam VID Galvenā muitas pārvalde informē Eiropas Komisiju par attiecīgajā mēnesī Eiropas Komisijas norēķinu kontā pārskaitāmo kopējo TPR iemaksu summu. Eiropas Komisijai informāciju nosūta, izmantojot faksa sakarus.

22. TPR uzskaitei “B” konta pārskatu (turpmāk — “B” konts) sagatavo par kalendāra ceturksni.

23. TPR uzskaitei “B” kontā pārskata ceturksnis beidzas attiecīgā kalendāra ceturkšņa pēdējā darba dienā pulksten 23.59.

24. “B” kontā iegrāmato visas pēcmuitošanas pārbaužu rezultātā aprēķinātās muitas parāda summas, kas nav nodrošinātas ar galvojumu un par kurām muitas iestādes pieņem lēmumu. “B” kontā var iegrāmatot arī tos lēmumus, kas nodrošināti ar galvojumu, bet ir apstrīdēti, un pēc radušos strīdu izšķiršanas pieņemtais lēmums var tikt mainīts.

25. “B” kontā neiegrāmato:

25.1. muitas parādus, kas izveidojušies līdz 2004.gada 1.maijam;

25.2. muitas iestāžu aprēķinātās soda naudas un nokavējuma naudu;

25.3. muitas parādus, kas attiecas uz laika periodu līdz 2004.gada 1.maijam.

26. Kārtības 25.punktā minētie maksājumi paliek Latvijas valsts budžetā.

27. Ja muitas iestāde veic pēcmuitošanas pārbaudi un tā tiek veikta par muitas deklarācijām, kas noformētas līdz 2004.gada 1.maijam un pēc 2004.gada 1.maija, tad lēmumu par muitas parādu sagatavo atsevišķi par muitas parādu, kas attiecas uz laika periodu līdz 2004.gada 1.maijam, un par muitas parādu, kas attiecas uz laika periodu pēc 2004.gada 1.maija.

28. Līdz otrā mēneša, kas ir aiz pārskata ceturkšņa, 10.datumam VID Galvenā muitas pārvalde iesniedz departamentā informāciju par pārskata ceturksnī “B” kontā iegrāmatotajām TPR summām. Departamentā iesniedz pārskata vienu eksemplāru, kā arī informāciju nosūta, izmantojot faksa sakarus.

29. VID Galvenā muitas pārvalde informāciju par pārskata ceturksnī “B” kontā iegrāmatotajām TPR summām Eiropas Komisijai iesniedz līdz otrā mēneša, kas ir aiz pārskata ceturkšņa, 15.datumam. Informāciju nosūta, izmantojot faksa sakarus.

V. Pārskats “Eiropas Kopienas pašu resursu “A” konts”

30. “A” konta pārskatā iegrāmato aprēķinātās summas:

30.1. 1.rinda “1210 Muitas nodevas (izņemot EOTK, antidempinga un lauksaimniecības nodevas) ”:

30.1.1. 1.kolonna “Mēneša laikā konstatētās summas” (1):

30.1.1.1. no muitas deklarācijām, ievedmuitas maksājumus ar maksājuma veida kodu “20”;

30.1.1.2. no muitas iestāžu sastādītajiem lēmumiem (garantētiem), kas reģistrēti CMIS funkcijā Lēmumi/paziņojumi;

30.1.1.3. no VID depozītu konta valsts budžeta kontos ieskaitītās drošības naudas summas;

30.1.1.4. atmaksas (atmaksātās summas, ja iepriekš noformēta muitas procedūra “Ievešana pārstrādei ar atmaksāšanas sistēmu”;

30.1.1.5. visas samazinātās summas no muitas iestāžu sastādītājiem lēmumiem, kas reģistrēti CMIS funkcijā Lēmumi/paziņojumi;

30.1.1.6. visus aritmētiskos labojumus, kas reģistrēti CMIS funkcijā Lēmumi/paziņojumi;

30.1.2. 2.kolonna “Atsevišķā kontā piedzītās summas” ieraksta pārskata mēnesī samaksātās summas (no “B” konta 7.kolonnas) (2);

30.1.3. 3.kolonna “Iepriekšējo prasījumu korekcijas” ar “+” zīmi ieraksta pēcmuitošanas pārbaužu rezultātā par iepriekšējiem mēnešiem papildus aprēķinātos un pārskata mēnesī samaksātos maksājumus (3);

30.1.4. 4.kolonna “Iepriekšējo prasījumu korekcijas” ar “–” zīmi ieraksta pēcmuitošanas pārbaužu rezultātā par iepriek­šējiem mēnešiem aprēķinātos un pārskata mēnesī samazinātos maksājumus (4);

30.1.5. 5.kolonna “Bruto summas, kas jāsamaksā EK”, ieraksta summu, kuru iegūst, veicot aritmētiskas darbības ((5) = (1) + (2) + (3) – (4)).

30.2. 2. rinda “1220 EOTK nodevas” neaizpilda.

30.3. 3. rinda “1230 Produktu kompensācijas un antidempinga nodevas” visas kolonnas aizpilda tāpat kā 1.rindas kolonnas, ja muitas deklarācijās un lēmumos norādīts muitas maksājuma veida kods “35” (antidempinga maksājumi) vai muitas maksājuma veida kods “39” (kompensācijas maksājumi).

30.4. 4.rinda “1240 Pakalpojumu kompensācijas un antidempinga nodevas” — neaizpilda.

30.5. 5.rinda “12 Muitas nodevas” 1., 2., 3., 4. un 5.kolonnā ieraksta 1.un 3. rindas attiecīgās kolonnas kopsummas.

30.6. 6.rinda “1060 Muitas nodevas lauksaimniecības nozarē” visas kolonnas aizpilda tāpat kā 1.rindas kolonnas, ja muitas deklarācijās un lēmumos norādīts maksājuma veida kods “23”.

30.7. 7.rinda “10 Lauksaimniecības nodevas” visas kolonnas aizpilda tāpat kā 1.rindas kolonnas, ja muitas deklarācijās un lēmumos norādīts maksājuma veida kods “23”.

30.8. 8.–14.rinda grāmatojumus izdara, pamatojoties uz VID LNMP sniegto informāciju (no VID LNMP iesniegtā “Eiropas Kopienas pašu resursu “A” konts” pārskata).

30.9. 15.rinda “11 Cukura un izoglikozes nodokļi” grāmatojumus izdara, pamatojoties uz VID LNMP sniegto informāciju (no VID LNMP iesniegtā “Eiropas Kopienas pašu resursu “A” konts” pārskata). VID LNMP pārskatu VID Galvenajā muitas pārvaldē iesniedz trīs darba dienas pirms pārskata iesniegšanas termiņa.

30.10. 16.rinda “Kopā 12 + 10 + 11” ieraksta 5.,7.un 15.rindas kopsummas.

30.11. 17.rinda “ — 25% iekasēšanas izmaksas” aprēķina 25% no 16.rindas 5. kolonnas summas.

30.12. 18.rinda “Neto maksājamā summa” aprēķina 75% no 16.rindas 5. kolonnas summas.

VI. Pārskats “Eiropas Kopienu pašu resursu “A” konta izraksta pielikums”

31. Katra dalībvalsts veic izmeklēšanu un kontroli attiecībā uz krāpšanas gadījumiem un pārkāpumiem, par kuriem Eiropas Komisijai jau ziņots, tomēr nav norāde par to, ka prasījumi piedzīti, anulēti vai nav piedzīti. Pēc Eiropas Komisijas lūguma dalībvalstij jāveic papildu pārbaudes pasākumi. Lūgumā Eiropas Komisija paziņo papildu pārbaudes iemeslus.

32. Pārskatā “Eiropas Kopienu pašu resursu “A” konta izraksta pielikums” ar attiecīgu piezīmi norāda tās kontos ierakstītās summas, kas saistītas ar pārkāpumiem vai kavējumiem pašu resursu noteikšanā, ierakstīšanā kontos vai nodošanā un kas atklātas, veicot minētās pārbaudes.

33. Pārskatu sagatavo tikai pēc Eiropas Komisijas pieprasījuma. Vienu pārskata ek­semplāru iesniedz departamentā, kā arī informāciju nosūta, izmantojot faksa sakarus.

VII. Pārskats “Eiropas Kopienas pašu resursu — atsevišķais konts (“B” konts)”

34. Pārskatā iegrāmato visus pēcmuitošanas pārbaužu rezultātā radušos muitas parādus, kas nav nodrošināti ar galvojumu un par kuriem muitas iestādes pieņem lēmumu par muitas parādu.

35. Komisijas rīcībā nav nododami muitas parādi, kas nav atgūstami force majeure apstākļu dēļ vai citu iemeslu dēļ, kuros nav vainojama dalībvalsts.

36. Kārtības 35.punktā minētie muitas parādi tiek deklarēti vai atzīti par neatgūstamiem:

36.1. vēlākais piecu gadu laikā pēc to iegrāmatošanas kontos;

36.2. kad pieņemts, izziņots vai publicēts galīgais lēmums, administratīvas vai tiesas apelācijas gadījumā.

37. Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu par parādu dzēšanu, ievērojot kārtības 36.1.apakšpunktā minēto termiņu.

38. Gadījumos, kad tiek samaksāta daļa muitas parāda un ja maksājums nedzēš visu parādu, piecu gadu laika periodu skaita no dienas, kad izdarīts pēdējais maksājums.

39. Summas, kas atzītas par neatgūstamām, no “B” konta atskaita. Kopā ar atsevišķā konta (“B” konts) ceturkšņa pārskatu Eiropas Komisijai nosūta sarakstu, kurā atspoguļota informācija par dzēstajām (par neatgūstamām atzītām) summām, pamatojoties uz attiecīgu VID lēmumu.

40. Trīs mēnešu laikā pēc kārtības 36.2.apakšpunktā vai 37.punktā minētā lēmuma pieņemšanas Eiropas Komisijai tiek sniegta informācija par kārtības 35.punktā minētajiem gadījumiem, ja prasījumu summa pārsniedz 32 600 latus (50 000 eiro).

41. Tādu prasījumu gadījumos, kas līdz 2006.gada 1.jūlijam deklarēti vai atzīti par neatgūstamiem, kārtības 40.punktā minēto termiņu var pagarināt līdz trim gadiem.

42. Informācija “B” konta pārskata 1.–16.rindā atbilst “A” konta pārskata atbilstošajās rindās norādāmajai informācijai. “B” konta pārskatā iegrāmato summas:

42.1. 2.kolonnā “Jāpiedzen no iepriek­šējiem ceturkšņiem” summas no iepriek­šējā ceturkšņa pārskata 8.kolonnas (2);

42.2. 3.kolonnā “Šajā ceturksnī konstatētie prasījumi” muitas parāda summas no CMIS funkcijas Lēmumi/paziņojumi (3);

42.3. 4.kolonnā “Prasījumu korekcijas” labojumus, ja tos izdara par ierakstiem, kas jau iegrāmatoti “B” kontā. Labojumi var būt ar plusa zīmi (ja sastāda lēmumu par muitas parāda palielinājumu) vai ar mīnusa zīmi (ja sastāda lēmumu par muitas parāda samazinājumu) (4);

42.4. 5.kolonnā “Summas, kuru nodošana nav iespējama” saskaņā ar kārtības 35. – 41.punktu (5);

42.5. 6.kolonnā “Kopā” summas, kuras aprēķina, saskaitot un atņemot attiecīgo kolonnu summas (6) = ((2) + (3)) – ((4) + (5));

42.6. 7.kolonnā “Šajā ceturksnī piedzītās summas” summas, kas iekasētas par muitas iestāžu sastādītajiem lēmumiem (7);

42.7. 8.kolonnā “Jāpiedzen – stāvoklis šā ceturkšņa beigās” summas, kuras aprēķina, no 6.kolonnas summas atņemot 7.kolonnas summu (8) = ((6) – (7)).

43. Kopā ar konkrētā gada pēdējā ceturkšņa pārskatu Eiropas Komisijai tiek nosūtīta informācija par prasījumu kopsummu, kas tā gada 31.decembrī ierakstīti “B” kontā un kurus nav paredzams atgūt.

VIII. Pārskats “Krāpšanas gadījumu lapa”

44. Divu mēnešu laikā pēc katra ceturkšņa beigām Eiropas Komisijai nosūta pārskatu par atklāto krāpšanas un pārkāpumu gadījumu aprakstiem, kas attiecas uz prasījumiem virs 6 520 latiem (10 000 eiro).

45. VID Galvenā muitas pārvalde pārskatu sagatavo un iesniedz VID 2004.gada 29.aprīļa rīkojumā Nr.675 “Par Tradicionālajiem pašu resursiem” noteiktajā kārtībā.

IX. Pārskats “Gada pārskats”

46. Katru gadu līdz 1.martam pēc attiecīgā kalendārā gada sagatavo un Eiropas Komisijai paziņo par veiktajām pēcmuitošanas pārbaudēm.

47. Gada pārskatā ieraksta:

47.1. pieņemto muitas deklarāciju skaitu;

47.2. muitas deklarācija pārbaudīta pēc muitošanas, attiecīgās muitas procedūras vai muitas izmantošanas (pēcmuitošanas pārbaužu skaitu);

47.3. kopējo muitas darbinieku skaitu;

47.4. darbinieku skaitu, kuri veic pēcmuitošanas pārbaudes.

48. Gada ziņojumā dalībvalsts informē Komisiju par principiāliem jautājumiem, kas attiecas uz problēmām, ko rada Padomes 2000.gada 22.maija Regulas (EK, Euratom) Nr.1150/2000 piemērošana, un jo īpaši par strīdīgajiem jautājumiem.

50. Departamentā iesniedz pārskata vienu eksemplāru, kā arī informāciju nosūta, izmantojot faksa sakarus.

X. Noslēguma noteikumi

51. Atzīt par spēku zaudējušu VID 2004.gada 19.aprīļa rīkojumu Nr.599 “Par Tradicionālajiem pašu resursiem”.

52. Rīkojumu publicēt laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora pirmā vietnieka, Galvenās muitas pārvaldes direktora v.i. T.Kravalis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!