Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Un ripo kravas automobiļi ar bojājumiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.04.2005., Nr. 65 https://www.vestnesis.lv/ta/id/106742

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Bioloģiskā lauksaimniecība - veselībai, videi un saimniecībai

Vēl šajā numurā

26.04.2005., Nr. 65

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Un ripo kravas automobiļi ar bojājumiem

MASINAKRAVAS.PNG (99348 bytes)
Foto: Arnis Blumbergs, “LV”

Katram piektajam kravas automobilim, kas piedalās satiksmē Latvijā, ir būtiski defekti. Tas konstatēts, trīs mēnešus uz ceļiem kontrolējot transportlīdzekļu tehnisko stāvokli.

Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas Savienības valstīs, kopš aizvadītā gada septembra sāktas kravas transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa pārbaudes. Šā gada pirmajos trīs mēnešos, pārbaudes uz ceļiem veicot 2–3 reizes nedēļā, apsekots ap 250 kravas automobiļu, informē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). 52 no tiem izrādījušies ar nozīmīgiem defektiem, kas var apdraudēt satiksmes drošību. 10 automobiļiem atklāti tik ievērojami bojājumi, kas tieši apdraud kustības drošību. Šiem transportlīdzekļiem noņemtas valsts reģistrācijas numura zīmes un anulēta pielaide ceļu satiksmei. No visiem apstādinātajiem automobiļiem 95% bijusi derīga tehniskā apskate. Kravas transportlīdzekļiem, lai arī tie bieži tiek lietoti ļoti intensīvi, tehniskā apskate jāveic vienreiz gadā, tāpat kā lielākajai daļai automobiļu, atzīmē CSDD.
Izplatītākie kravas automobiļu bojājumi ir mezglos, kas pakļauti lielai slodzei – izdilusi sakabes ierīce, nolietotas riepas, nepilnības apgaismes sistēmā (gandrīz katrā pārbaudes reizē vismaz vienam transportlīdzeklim nav darbojies neviens bremžu signāllukturis). Pašlaik kravas automobiļu kontrole uz ceļiem Latvijā lielākoties tiek veikta, apsekojot galvenokārt vizuāli novērtējamus transportlīdzekļu mezglus. Taču nākotnē plānots ieviest un lietot arī tehniskas defektu diagnosticēšanas ierīces, informē CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas vadītāja vietnieks Aldis Adiņš.
Ja transportlīdzeklim konstatēti būtiski trūkumi, tam 30 dienu laikā jāveic atkārtota tehniskā apskate, pārbaudot tikai defektus, kas konstatēti uz ceļa, un saņemot apskates uzlīmi ar derīguma termiņu, kāds bija pirms tam, vai arī jāveic pamatpārbaude saņemot tehniskās apskates uzlīmi uz gadu, informē CSDD. Lai atgūtu automobilim par bīstamību satiksmes drošībai atņemtas valsts reģistrācijas numura zīmes, tas pēc defektu novēršanas jāuzrāda noteiktā tehniskās apskates stacijā.

Guntars Laganovskis, “LV”

guntars.laganovskis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!