• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"airBaltic" šogad plāno peļņu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.04.2005., Nr. 58 https://www.vestnesis.lv/ta/id/105728

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Iecerēti bargi sodi

Vēl šajā numurā

13.04.2005., Nr. 58

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

“airBaltic” šogad plāno peļņu

B51.PNG (44267 bytes)
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I.

Latvijas aviosabiedrības “airBaltic” vadība iepazīstināja ar savas pērnā gada darbības rezultātiem.

Aviosabiedrības prezidents Bertolts Fliks neslēpa gandarījumu par pērn paveikto un uzsvēra, ka izdevies izdarīt vairāk, nekā bijis plānots. Kā būtiskākos notikumus 2004.gadā viņš minēja maršrutu tīkla paplašināšanu, jaunās bāzes atklāšanu, lidojumu optimizāciju un “airBaltic” jaunā tēla izveidošanu.
Pērn Latvijas aviosabiedrība uzsāka lidojumus 20 jaunos maršrutos. Salīdzinājumam jāatgādina, ka vēl 2002.gadā “airBaltic” apkalpoja tikai sešus maršrutus. Liela nozīme uzņēmuma darbības intensifikācijā ir bāzes atklāšanai Lietuvas galvaspilsētā Viļņā. Tieši no turienes sākti lidojumi 11 jaunos maršrutos. B.Fliks norādīja, ka jauno bāzi uzņēmums mērķtiecīgi atklājis tūdaļ pēc maijā notikušās Eiropas Savienības paplašināšanās, jo šis brīdis bijis vispiemērotākais ieiešanai Lietuvas aviopārvadājumu tirgū. “airBaltic” prezidents atzina, ka šis tirgus apmēram par pusgadu atpaliek attīstībā no Latvijas tirgus. Tas izpaužas, piemēram, krietni ierobežotākā interneta tirdzniecības iespēju izmantošanā. Latvijā uzņēmums šobrīd jau gandrīz pusi biļešu pārdod internetā, bet Lietuvā šādi pārdota tiek tikai aptuveni desmitā daļa. Taču šo rādītāju izlīdzināšanās ir neliela laika perioda jautājums, sacīja B.Fliks.
2004.gadā “airBaltic” pārvadāja kopumā 589 288 pasažierus, tādējādi par 75 procentiem pārsniedzot aizpagājušā gada rādītājus. Tas lielā mērā izskaidrojams ar lētu aviobiļešu skaita pieaugumu Latvijas tirgū. B.Fliks norādīja, ka pozitīvu efektu devusi “airBaltic” konkurentu – zemo cenu aviosabiedrību “Ryanair” un “easyJet” – ienākšana Latvijā. Šo kompāniju mārketinga politika iedzīvotājiem likusi noticēt tiešām zemu cenu iespējamībai un interneta tirdzniecības priekšrocībām.
Jau pabeigta aviosabiedrības optimizācija, pārejot uz citu lidmašīnu izmantošanu. Šobrīd “airBaltic” flotē ir sešas “Fokker 50” tipa lidmašīnas, kurām drīzumā pievienosies septītā, kā arī septiņi lidaparāti “Boeing 737”. Šāds avioparka sastāvs uzņēmumam ļauj samazināt lidmašīnu apkalpošanas izmaksas.
“airBaltic” pērnā gada saimnieciskās darbības finansiālie rezultāti ir likumsakarīgi un noskaņo optimistiski, uzskata uzņēmuma vadība. Ievērojami pieaugot aviokompānijas apgrozījumam un ieņēmumiem, gads pabeigts ar 850 000 latu zaudējumiem. B.Fliks norādīja, ka zaudējumus radījušas, pirmkārt, ar flotes sastāva izmaiņām un tāpēc nepieciešamo personāla apmācību saistītās izmaksas un, otrkārt, Viļņas bāzes atklāšanai un ekspluatācijai nepieciešamie izdevumi. Protams, pieaug arī degvielas cenas, taču ar šo izmaksu kāpumu uzņēmums esot rēķinājies. Jāpiebilst, ka vēl 2004.gada sākumā tonna aviācijas degvielas maksāja apmēram 300 ASV dolāru, bet tagad cena pieaugusi līdz 600 dolāriem. Taču šādu izmaksu kāpumu lielā mērā kompensē cilvēku ieinteresētība aviotransporta pakalpojumu izmantošanā. B.Fliks uzsvēra, ka “airBaltic” lidmašīnu galapunkti arī turpmāk būs pilsētu centrālās lidostas. Tas nozīmē, ka nav paredzēta kompānijas piedāvāto pakalpojumu standartu samazināšana. Taču, kā prognozēja “airBaltic” prezidents, aviobiļešu cenas turpinās samazināties. B.Fliks pauda pārliecību, ka šajā gadā uzņēmuma saimnieciskā darbība dos labu peļņu.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

B52.PNG (43676 bytes)

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!