
Likumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 8 Visi
Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:
Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā
Izdarīt Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā (Latvijas Vēstnesis, 2010, 118. nr.; 2011, 103., 144. nr.; 2012, 166. nr.; 2013, 40., 46., 61., 87., 234. nr.; 2014, 92., 225. nr.; 2015, 251. nr.; 2016, 2., 111., 241. nr.; 2017, 242. nr.; 2018, 128. nr.; 2019, 130., 204. nr.; 2020, 115.A, 119.C, 223., 243. nr.; 2021, 88.A, 217. nr.; 2022, 76., 103.A, 115., 185.A nr.; 2024, 196. nr.) šādus grozījumus:
1. 1. pantā:
aizstāt 4. punktā vārdus "televīzijas vai radio veikals" ar vārdiem "televīzijas veikals";
izteikt 10. punktu šādā redakcijā:
"10) ilgstoša reklāma — reklāma, kuras ilgums pārsniedz 90 sekundes;";
izslēgt 20. un 21. punktu;
izteikt 27. punktu šādā redakcijā:
"27) reklāmas klips — reklāma, kuras ilgums nepārsniedz 90 sekundes;".
2. 19. pantā:
izteikt divpadsmitās daļas 1. punktu kā 2. punktu un līdzšinējo 2. punktu — kā 1. punktu;
izteikt trīspadsmito daļu šādā redakcijā:
"(13) Televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumu sniedzējs pamatpiedāvājumā programmas iekļauj šādā secībā: sestajā, 6.1, astotajā un devītajā daļā minētās programmas, visas pamatpiedāvājumā ietilpstošās divpadsmitās daļas 1. punktā minētās programmas un pārējās pamatpiedāvājumā esošās programmas. Televīzijas programmas, kas saskaņā ar šā panta 12.1 daļu iekļautas pamatpiedāvājumā un nav Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu oficiālajās valodās, televīzijas programmu sarakstā seko pēc tām programmām, kuras ir veidotas Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu oficiālajās valodās. Televīzijas programmas, kas nav iekļautas pamatpiedāvājumā, bet atbilst šā panta divpadsmitās daļas 1. punktā noteiktajiem kritērijiem, attiecīgajā programmu piedāvājuma sarakstā iekļauj pirms citām pamatpiedāvājumā neiekļautajām programmām."
3. Aizstāt 33. panta otrajā daļā vārdus "izņemot skaņdarbu izpildījumus, reklāmu, radio veikalu un radio veikala skatlogu" ar vārdiem "izņemot skaņdarbu izpildījumus un reklāmu".
4. Papildināt 46. pantu ar 3., 4., 5. un 6. punktu šādā redakcijā:
"3) ilgstošu reklāmu izvieto starp raidījumiem. Ilgstošu reklāmu var iekļaut arī raidījumos, bet tikai tādā veidā, lai nekaitētu raidījumu viengabalainībai un autortiesību īpašnieku tiesībām;
4) raidījumos, kas sastāv no neatkarīgām daļām, sporta raidījumos un līdzīgu notikumu un pasākumu pārraidēs, kurās ir pauzes, ilgstošu reklāmu izvieto tikai starp šīm daļām vai pauzēs;
5) valsts svētku un reliģisko ceremoniju atspoguļošanas laikā ilgstošas reklāmas izvietošana ir aizliegta;
6) ja ilgstoša reklāma tiek veidota kā raidījums, tās veidošanā ievērojami normatīvajos aktos attiecībā uz raidījumu veidošanu noteiktie pienākumi, ierobežojumi un aizliegumi."
5. Izteikt 47. panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Reklāmai atvēlētais laiks elektronisko plašsaziņas līdzekļu radio programmās nedrīkst pārsniegt 20 procentus diennakts raidlaika."
6. Izslēgt 48. pantu.
Likums Saeimā pieņemts 2025. gada 13. novembrī.
Valsts prezidents E. Rinkēvičs
Rīgā 2025. gada 28. novembrī