• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Bauskas novada domes 2023. gada 27. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 6 "Bauskas novada pašvaldības aģentūras "Iecavas veselības centrs" nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 3.05.2023., Nr. 85 https://www.vestnesis.lv/op/2023/85.23

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Limbažu novada domes saistošie noteikumi Nr. 6

Grozījumi Limbažu novada pašvaldības domes 2023. gada 23. februāra saistošajos noteikumos Nr. 2 "Par Limbažu novada pašvaldības 2023. gada budžetu"

Vēl šajā numurā

03.05.2023., Nr. 85

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Bauskas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 6

Pieņemts: 27.04.2023.

OP numurs: 2023/85.23

2023/85.23
RĪKI

Bauskas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Bauskas novada domes saistošie noteikumi Nr. 6

Bauskā 2023. gada 27. aprīlī (prot. Nr. 5, 5. p.)

Bauskas novada pašvaldības aģentūras "Iecavas veselības centrs" nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma
16. panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Bauskas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) aģentūras "Iecavas veselības centrs" (turpmāk – Aģentūra) kompetenci un regulē tās darbību.

2. Aģentūra izveidota ar mērķi nodrošināt Bauskas novada iedzīvotājiem primārās un sekundārās ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību.

3. Aģentūras juridiskā adrese un atrašanās vieta: Dzirnavu iela 1, Iecava, Bauskas novads, LV-3913.

II. Aģentūras kompetence

4. Aģentūras uzdevums ir realizēt Pašvaldību likumā un citos normatīvajos aktos noteiktos pašvaldības pienākumus veselības aprūpes jomā un veselīga dzīvesveida veicināšanā.

5. Lai izpildītu noteikto uzdevumu, Aģentūra, atbilstoši savai kompetencei, veic šādus pienākumus:

5.1. apzina, izvērtē un analizē iedzīvotāju veselības stāvokli, infekciju un citu slimību izplatību un iedzīvotāju riska faktorus;

5.2. izstrādā veselības aprūpes attīstības stratēģiju un gada darbības plānus;

5.3. nodrošina sadarbību ar medicīnas iestādēm;

5.4. slēdz telpu nomas līgumus;

5.5. uztur darba kārtībā valdījumā nodotās ēkas, medicīnas iekārtas un aparatūru;

5.6. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā slēdz līgumus ar Nacionālo veselības dienestu;

5.7. nodrošina ar darba telpām un komunālajiem pakalpojumiem ģimenes ārstu un ārstu-speciālistu prakses;

5.8. veic iedzīvotāju izglītošanu un informēšanas darbu veselības aprūpes un veselīga dzīvesveida jomā;

5.9. sniedz konsultācijas, ieteikumus un citu palīdzību ieinteresētajām institūcijām un personām sabiedrības veselības problēmu risināšanā;

5.10. piedalās projektu izstrādē papildus finansējuma piesaistei.

6. Aģentūrai ir tiesības:

6.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī no fiziskām personām, privātām un publiskām juridiskām personām Aģentūras uzveduma izpildei nepieciešamo informāciju;

6.2. iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem, atbilstoši Bauskas novada domes (turpmāk – dome) apstiprinātajam aģentūras maksas pakalpojumu cenrādim;

6.3. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā rīkoties ar Aģentūras valdījumā esošo pašvaldības mantu un mantu, kuru Aģentūra iegādājusies savas darbības nodrošināšanai;

6.4. sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, fiziskām un juridiskām personām, kā arī ārvalstu institūcijām;

6.5. organizēt un vadīt sanāksmes, seminārus, veselības dienas un citus pasākumus, lai risinātu jautājumus, kas saistīti ar veselības aprūpi un veselības veicināšanu.

III. Aģentūras struktūra un pārvalde

7. Aģentūras sastāvā ir struktūrvienība "Pašvaldības aģentūra "Iecavas veselības centrs" Vecumnieku struktūrvienība". Struktūrvienības atrašanās vieta: "Atvasaras", Vecumnieki, Vecumnieku pagasts, Bauskas novads, LV-3933.

8. Aģentūras darbu vada domes iecelts direktors.

9. Aģentūras direktors pilda Publisko aģentūru likumā un šajos saistošajos noteikumos noteiktos uzdevumus.

10. Papildus Publisko aģentūru likumā noteiktajam, Aģentūras direktors:

10.1. nodrošina Aģentūras darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju izpildi;

10.2. bez īpaša pilnvarojuma rīkojas ar Aģentūras mantu un finanšu līdzekļiem, pārstāv Aģentūru tās kompetencē esošajos jautājumos attiecībās ar valsts un pašvaldību institūcijām, uzņēmumiem, ārvalstu un starptautisko institūciju pārstāvjiem, fiziskām un juridiskām personām;

10.3. nosaka Aģentūras struktūru, dibina un pārtrauc darba tiesiskās attiecības ar Aģentūras darbiniekiem, apstiprina darbinieku amata aprakstus;

10.4. nosaka Aģentūras darbinieku atalgojumu domes apstiprinātā Aģentūras budžeta darba samaksas fonda ietvaros;

10.5. slēdz darba un saimnieciskos līgumus, izsniedz pilnvaras un izziņas;

10.6. atbilstoši savai kompetencei izdod rīkojumus, kas saistoši Aģentūras darbiniekiem;

10.7. nodrošina Aģentūras publiskā pārskata sagatavošanu un publicēšanu;

10.8. nodrošina Aģentūras grāmatvedības uzskaiti un pārskata par finanšu resursu izlietojumu sagatavošanu un iesniegšanu domei, atbilstoši Publisko aģentūru likumā, Likumā par budžetu un finanšu vadību un Grāmatvedības likumā noteiktajām prasībām;

10.9. nodrošina Aģentūras darbības tiesiskumu un resursu lietderīgu izmantošanu;

10.10. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodrošina sabiedrības informēšanu par Aģentūras darbību veselības aprūpes jautājumos.

IV. Aģentūras darbības kontrole

11. Aģentūras darbību pārrauga dome, kura veic Publisko aģentūru likumā noteiktos pienākumus pārraudzības īstenošanai.

12. Aģentūra darbojas pašvaldības izpilddirektora (turpmāk – pilnvarotā persona) padotībā.

13. Pilnvarotajai personai ir pienākums:

13.1. sniegt domei atzinumu par Aģentūras darbības un attīstības stratēģiju, kārtējā gada darbības plānu un kārtējā gada budžeta projektu, kārtējā gada pārskatu un Aģentūras finanšu līdzekļu izlietojumu;

13.2. sniegt domei priekšlikumus par Aģentūras direktora darbības novērtēšanu;

13.3. pieprasīt no Aģentūras direktora informāciju Aģentūras darbības jautājumos un izvērtēt to;

13.4. izskatīt sūdzības par Aģentūras darbību un sniegt priekšlikumus domei attiecībā uz nepieciešamo rīcību.

V. Aģentūras manta

14. Aģentūras manta ir pašvaldības īpašumā esoša nekustama un kustama manta, kas nodota Aģentūras valdījumā, kā arī Aģentūras darbības laikā iegādātā manta.

15. Aģentūra pārvalda tai nodoto nekustamo īpašumu, nodrošinot īpašuma saglabāšanu, apkopju un remonta izdevumus sedzot no sava budžeta.

16. Telpu kapitālo remontu, pārbūvi vai pārplānošanu Aģentūra var veikt tikai pēc rakstiskas saskaņošanas ar domi.

17. Aģentūra ir tiesīga iznomāt tās valdījumā nodotās telpas trešajām personām. Līdzekļus, kas iegūti no telpu iznomāšanas, izmanto telpu remontam un uzturēšanai.

18. Par komunālajiem pakalpojumiem Aģentūra slēdz līgumus ar attiecīgo pakalpojumu sniedzējiem un par saņemtajiem pakalpojumiem norēķinās tieši ar pakalpojumu sniedzējiem.

19. Aģentūrai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties savai darbībai nepieciešamo mantu, kā arī atsavināt valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti kustamās mantas atsavināšanas rezultātā, tiek ieskaitīti Aģentūras budžetā.

20. Tiesiskajās attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām Aģentūra atbild ar tās valdījumā nodoto mantu un mantu, kuru Aģentūra iegādājusies savas darbības laikā.

VI. Aģentūras finansēšanas kārtība

21. Aģentūra ieņēmumu veidus un rīcību ar finanšu līdzekļiem nosaka Publisko aģentūru likums.

22. Aģentūra Likuma par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā ar domes atļauju ir tiesīga ņemt aizņēmumus un slēgt līzinga līgumus.

VII. Administratīvo aktu izdošanas un apstrīdēšanas kārtība

23. Aģentūra izdod administratīvos aktus saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kuros paredzētas tiesības un pienākums izdot administratīvos aktus. Aģentūras izdotos administratīvos aktus paraksta Aģentūras direktors.

24. Aģentūras izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs A. Okmanis

 

 

Paskaidrojuma raksts
Bauskas novada domes 2023. gada 27. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 6 "Bauskas novada pašvaldības aģentūras "Iecavas veselības centrs" nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 2. panta otro daļu, pašvaldības aģentūra ir pašvaldības izveidota budžeta finansēta pašvaldības iestāde, kurai ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem ir noteikta kompetence pakalpojumu sniegšanas jomā. Likuma 16. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka pašvaldības aģentūra veic no pašvaldības funkcijām izrietošus pārvaldes uzdevumus, sniedzot pakalpojumus un īstenojot pašvaldību un starptautiskus projektus un programmas, savukārt minētā panta otrā daļa nosaka, ka pašvaldības aģentūras darbību regulē pašvaldības domes apstiprināts nolikums.

Ar Iecavas novada domes 2013. gada 10. decembra lēmumu (prot. Nr. 21, 23. p.) "Par pašvaldības aģentūras "Iecavas veselības centrs" nolikuma apstiprināšanu" tika apstiprināti saistošie noteikumi "Pašvaldības aģentūras "Iecavas veselības centrs" nolikums", ar kuriem tika regulēta aģentūras "Iecavas veselības centrs" (turpmāk arī – aģentūra) darbība.

Līdz ar administratīvi teritoriālās reformas spēkā stāšanos, jaunizveidoto Bauskas novadu veido līdzšinējais Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku novads. Bauskas novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība), saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 6. punktu, ir novadā iekļauto pašvaldību institūciju, finanšu, mantas, tiesību un saistību pārņēmēja, līdz ar to, pašvaldība ir pārņēmusi bijušā Iecavas novada pašvaldības aģentūru "Iecavas veselības centrs". Minētā likuma 17. punkts paredz, ka dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim ir spēkā novada veidojošo bijušo pašvaldību saistošie noteikumi.

Ņemot vērā minēto, lai tiktu nodrošināta aģentūras darbība atbilstoši Publisko aģentūru likumā noteiktajam, nepieciešams pieņemt jaunus saistošos noteikumus, kurā reglamentēta aģentūras darbība.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Saistošajiem noteikumiem nav tiešas ietekmes uz pašvaldības budžetu.

Aģentūras darbība tiek nodrošināta no finanšu līdzekļiem, kuri iegūti no Nacionālā veselības dienesta, no pašvaldības budžeta dotācijas, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, no ieņēmumiem par aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no projektiem piesaistītiem līdzekļiem, ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem.

2023. gadā no pašvaldības budžeta līdzekļiem aģentūrai paredzēts piešķirt 21 936,00 euro tās darbības nodrošināšanai.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Saistošo noteikumu regulējums tieši neietekmē iedzīvotāju veselību, taču noteikumos ietvertās normas, kas regulē aģentūras darbību, ļauj iestādei organizēti darboties, kā rezultātā aģentūra spēj sniegt iedzīvotājam, kurš rūpējas par savu veselību, kvalitatīvus ārstniecības pakalpojumus pēc iespējas tuvāk savai dzīvesvietai.

Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci – nav attiecināms.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Iestāde, kurā privātpersona var vērsties ar jautājumiem par saistošo noteikumu piemērošanu, ir aģentūra. Saskaņā ar saistošajiem noteikumiem, aģentūras izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Ņemot vērā, ka aģentūra nodrošina veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu pašvaldībā, saistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 6. punktā minēto pašvaldības autonomo funkciju – gādāt par iedzīvotāju veselību – īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību.

Pašvaldības cilvēkresursi saistošo noteikumu īstenošanā nav nepieciešami.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Atbildīgā iestāde par saistošo noteikumu izpildi ir aģentūra. Saistošo noteikumu izpildei jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.

Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešami resursi.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, t.i., pašvaldības autonomās funkcijas izpildei. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir samērīgi un atbilstoši mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošie noteikumi publicēti pašvaldības mājaslapā www.bauska.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Noteiktās publiskās apspriešanas laikā (līdz 2023. gada 11. aprīlim) neviens priekšlikums, komentārs vai ieteikums netika saņemts.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs A. Okmanis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!