• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ķekavas novada domes 2023. gada 30. augusta saistošie noteikumi Nr. 17/2023 "Kārtība, kādā tiek piešķirtas Ķekavas novada pašvaldības sporta bāzes un izglītības iestāžu sporta infrastruktūra". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.09.2023., Nr. 170 https://www.vestnesis.lv/op/2023/170.28

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ludzas novada domes saistošie noteikumi Nr. 19/2023

Grozījumi Ludzas novada domes 2023. gada 26. janvāra saistošajos noteikumos Nr. 1/2023 "Par Ludzas novada pašvaldības budžetu 2023. gadam"

Vēl šajā numurā

04.09.2023., Nr. 170

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ķekavas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 17/2023

Pieņemts: 30.08.2023.

OP numurs: 2023/170.28

2023/170.28
RĪKI

Ķekavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2023/172.29

Ķekavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 17/2023

2023. gada 30. augustā

Kārtība, kādā tiek piešķirtas Ķekavas novada pašvaldības sporta bāzes un izglītības iestāžu sporta infrastruktūra

Apstiprināti ar Ķekavas novada domes
2023. gada 30. augusta sēdes lēmumu Nr. 38
(prot. Nr. 18)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā fiziskām un juridiskām personām piešķir Ķekavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) sporta bāzes un pašvaldības izglītības iestāžu sporta infrastruktūru, lai nodrošinātu obligātās vispārējās izglītības un profesionālās ievirzes sporta izglītības norisi, kā arī, veicinātu sporta aktivitātes un sporta nozares attīstību Ķekavas novadā.

2. Noteikumu izpratnē pretendents ir fiziska vai juridiska persona, kura ir iesniegusi pašvaldībā pieprasījumu par pašvaldības sporta bāzes un/vai pašvaldības izglītības iestādēs esošā sporta laukuma, sporta zāles ar pieguļošo teritoriju un palīgtelpām, kur ir nepieciešamais aprīkojums, un, kur ir iespējams nodarboties ar sportu (turpmāk – sporta infrastruktūra), izmantošanu.

3. Noteikumu izpratnē ziemas sezona uzskatāma par laika periodu no kārtējā gada 1. septembra līdz nākamā gada 31. maijam, vasaras sezona no kārtējā gada 1. jūnija līdz kārtējā gada 31. augustam.

4. Pretendentu pieprasījumu apkopošanu koordinē ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu nozīmēta persona vai pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgā struktūrvienība.

II. Sporta infrastruktūras piešķiršanas un izmantošanas kārtība

5. Pretendenti iesniegumu par sporta infrastruktūras piešķiršanu (turpmāk – pieprasījums) ziemas sezonā pašvaldībā iesniedz līdz kārtējā gada 5. augustam, par vasaras sezonu – līdz kārtējā 1. martam. Pretendenti pieprasījumu nosūta uz e-pasta adresi sportabazes@kekava.lv, atbilstoši pašvaldības tīmekļa vietnē www.kekava.lv norādītajai veidlapas formai, kopā ar plānoto dalībnieku skaitu un sadalījumu pa vecuma grupām.

6. Pretendents pieprasījumā norāda sporta aktivitātes, ar kurām nodarbojas, nepieciešamo sporta infrastruktūru un izmantošanas laika grafiku.

7. Pretendents pieprasījumā norāda tikai vienu sporta objektu, kur attiecīgajā dienā un laikā pieprasa nodarbību laiku.

8. Pretendents grupu sarakstus par ziemas un vasaras sezonu ar dalībnieku sarakstu iesniedz noteikumu 5. punktā norādītajos termiņos, kurā norāda dalībnieka vārdu, uzvārdu, dzimšanas datus, deklarēto dzīvesvietu.

9. Informācija par kārtību, kādā pretendenti var iesniegt pieprasījumu, tiek publicēta pašvaldības tīmekļa vietnē www.kekava.lv.

10. Lai piešķirtu sporta infrastruktūru, prioritārā secībā tiek ņemts vērā:

10.1. sporta infrastruktūras nepieciešamība pašvaldības vispārējās izglītības iestāžu funkciju izpildei un vispārējās izglītības iestāžu interešu izglītības programmu realizācijai;

10.2. sporta infrastruktūras nepieciešamība pašvaldības dibinātās Ķekavas novada sporta skolas funkciju izpildei un interešu izglītības programmu realizācijai;

10.3. pretendenti, kuru sporta aktivitāšu grupā darbojas Ķekavas novada sportisti un vismaz 70 % no tiem deklarētas dzīvesvietas adrese ir Ķekavas novadā, un ir saņēmuši Ķekavas novada pašvaldības licenci attiecīgās programmas realizēšanai;

10.4. pretendenti, kuri nodrošina sporta aktivitātes pēc iespējas vairāk dažādās vecuma grupās: bērnu grupas līdz 10 gadiem, jauniešu grupas no 11–18 gadiem, pieaugušo grupas no 19 gadiem, kuras piedalās Latvijas čempionātos, pārstāvot Ķekavas novadu, un ir saņēmuši pašvaldības licenci attiecīgās programmas realizēšanai;

10.5. citi pretendenti, kuri nav minēti noteikumu 10.1.–10.4. apakšpunktos, sporta aktivitāšu un pasākumu nodrošināšanai.

11. Lēmumu par sporta infrastruktūras piešķiršanu un izmantošanu pieņem ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu apstiprināta darba grupa.

12. Pieņemot noteikumu 11. punktā minēto lēmumu, darba grupa vērtē pretendenta atbilstību noteikumu 10. punktā minētajai prioritārai secībai, izvērtē katras iestādes sporta infrastruktūras noslodzi un iespēju piešķirt to lietošanā pretendenta pieprasītajos laikos.

13. Darba grupa lēmumu pieņem desmit darba dienu laikā no saistošo noteikumu 5. punktā norādītā datuma.

14. Darba grupa apstiprina un nosūta iestādes vadītājam sporta infrastruktūras laika grafiku 2 darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.

15. Attiecīgās sporta infrastruktūras iestādes vadītājs nodrošina sporta infrastruktūras aktuālā laika grafika izvietošanu redzamā vietā pie attiecīgās sporta infrastruktūras un pašvaldības tīmekļa vietnē www.kekava.lv.

16. Iestādes vadītājs ar pretendentu slēdz nomas līgumu par sporta infrastruktūras izmantošanu, paredzot tajā pretendenta atbildību par sporta infrastruktūras izmantošanu, atbilstoši tās mērķim un piešķirtajā laika grafikā.

17. Pretendentam, kuram ir nenokārtotas finanšu saistības (parādi) pret pašvaldību vai tās iestādēm, pieprasījumi par sporta infrastruktūras izmantošanu netiek izskatīti.

III. Noslēguma jautājumi

18. Sporta infrastruktūras piešķiršanas un izmantošanas kontroli veic ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu nozīmēta persona vai pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgā struktūrvienība.

19. Iestādes vadītājam ir tiesības izlases kārtībā veikt pārbaudes par sporta infrastruktūras atbilstošu izmantošanu un pieprasījumā norādīto dalībnieku skaita atbilstību.

20. Iestādes vadītājam ir pienākums informēt pretendentu un lemt par sporta infrastruktūras lietošanas izmaiņām uz konkrēto laika posmu, 1 nedēļu iepriekš par to brīdinot, ja pašvaldībai ir nepieciešams rīkot attiecīgajā sporta infrastruktūrā novada, valsts vai starptautiska mēroga pasākumu.

21. Pretendentam ir pienākums rakstiski informēt iestādes vadītāju vai tā nozīmēto atbildīgo personu par to, ja pretendentam nav nepieciešama sporta infrastruktūra vai tam ir zināmas būtiskas dalībnieku skaita izmaiņas, vai citi apstākļi, kas ietekmē noteikumu 10. punktā minēto prioritāro uzskaitījumu vairāk par 1 nodarbību vai sporta aktivitātes laiku.

22. Pretendents informē attiecīgo sporta infrastruktūras pārvaldītāju vai attiecīgās iestādes vadītāju par treniņa atcelšanu – slimības, sacensību vai citu iemeslu dēļ.

23. Ar darba grupas lēmumu ir iespēja pārskatīt apstiprināto sporta infrastruktūras izmantošanas grafiku.

24. Ja nav pieteikušies pretendenti konkrētos laikos, tad šos laikus iestādes vadītājs jauna pieprasījuma gadījumā drīkst piešķirt, veicot izmaiņas noslodzes grafikā.

Ķekavas novada domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks A. Vītols

 

Ķekavas novada pašvaldības 2023. gada 30. augusta saistošo noteikumu Nr. 17/2023 "Kārtība, kādā tiek piešķirtas Ķekavas novada pašvaldības sporta bāzes un izglītības iestāžu sporta infrastruktūra"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā fiziskām un juridiskām personām piešķir Ķekavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) sporta bāzes un pašvaldības izglītības iestāžu sporta infrastruktūru, lai nodrošinātu obligātās vispārējās izglītības, interešu izglītības un profesionālās ievirzes sporta izglītības norisi, kā arī veicinātu sporta aktivitātes un sporta nozares attīstību Ķekavas novadā.

Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas, kas noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu – nav paredzēta.
3. Sociālā ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Ietekme uz vidi – nav paredzēta.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – saistošie noteikumi tieši neietekmē iedzīvotāju veselību, bet netieši veicina aktīvā un veselīgā dzīvesveida attīstību novada teritorijā.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav paredzēta.

Ietekme uz konkurenci – nav paredzēta.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 7. punktā noteiktajai pašvaldības funkcijai veicināt sporta attīstību, tostarp uzturēt un attīstīt pašvaldības sporta bāzes, atbalstīt sportistu un sporta klubu, arī profesionālo sporta klubu, darbību un sniegt atbalstu sporta pasākumu organizēšanai

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu nozīmēta persona vai pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" atbildīgā struktūrvienība.

Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija, reorganizācija, vai jaunu darba vietu izveide.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu projektu izstrādājusi pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" Izglītības, kultūras un sporta pārvalde.

Saistošo noteikumu izstādes gaitā ir veiktas konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām.

Saistošo noteikumu izstādes gaitā ir veiktas konsultācijas ar pašvaldības izglītības un sporta iestādēm.

Saistošo noteikumu projekts no 25.07.2023. līdz 08.08.2023. tika publicēts Ķekavas novada pašvaldības mājaslapā sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Saņemti divpadsmit priekšlikumi, konstatējumi, jautājumi:

1. Iepazīstoties ar saistošo noteikumu kārtību nemanīju, kur ir pielikums ar visām novadā pieejamajām sporta būvēm/laukumiem (un to sadalījumu, lai pretendentam ērti pieteikties uz sev vēlamo).

Nav iekļauts. Pieteikuma forma būs pieejama novada mājaslapā.

2. Tā kā sports@kekava.lv e-pasts ir ierasta vietne gan sporta organizācijām, gan iedzīvotājiem, varbūt var atstāt pieteikumu saņemšanai šo.

Nav iekļauts. Noteikumos norādīto e-pastu būs ērtāk administrēt.

3. Saistošo noteikumu 5. punkta ir minēts – Pretendenti iesniegumu par sporta infrastruktūras piešķiršanu (turpmāk – pieprasījums) ziemas sezonā pašvaldībā iesniedz līdz kārtējā gada 5. augustam – vai šo nav iespējams izmainīt uz jūniju/jūliju!? (saprotam, kas šis saistīts ar vispārējo mācību iestāžu stundu grafikiem un interešu izglītību, bet skeletu visiem sporta objektiem varētu salikt jau iepriekš, tie būtu jau 90 % no patiesības).

Nav iekļauts. Augusts ir optimāls mēnesis precīzas informācijas iegūšanai.

4. Jāievieš elektroniskā sporta objektu pārvaldība, lai ērti visu pārredzēt un koordinēt.

Nav iekļauts. Tehnisks risinājums sadarbojoties ar IT jomas speciālistiem.

5. Saistošo noteikumu 13. punkts nav korekts, lūgums precizēt.

Ir ņemts vērā.

6. 5. punktā ir minēts – Pretendenti iesniegumu par sporta infrastruktūras piešķiršanu (turpmāk – pieprasījums) ziemas sezonā pašvaldībā iesniedz līdz kārtējā gada 5. augustam – vai šo tomēr nav iespējams mainīt uz kādu no jūnija beigu datumiem? Skolās klašu skaits (izņemot pirmās klases) ir zināms, un arī sporta organizācijas kuras gadiem veic regulāru treniņu procesu, kardinālas izmaiņas jūlija laikā nebūs, savukārt laicīga piešķirto sporta objektu grafika pieejamība, ļautu laicīgi saplānot nākamās sezonas grupu sadalījumu un treneru piesaisti.

Nav iekļauts. Augusts ir optimāls mēnesis precīzas informācijas iegūšanai.

7. 7. punktā ir minēts, ka var izvēlēties tikai vienu sporta objektu. Pilnīgi tam piekrītu, bet lūgums ieviest arī papildus lauku komentāriem, kur pretendents var ierakstīt alternatīvu sporta objektu gadījumam, ja vēlamais sporta objekts nav pieejams.

Nav iekļauts. Komisija meklēs risinājumu.

8. 8. punktā ir noteikts, ka pretendents iesniedz dalībnieku sarakstu norādot dalībnieku vārdu, uzvārdu, dzimšanas datumu un deklarēti dzīvesvietu, bet uz pieteikuma iesniegšanas brīdi tas nav izdarāms. Ziemas sezonai septembra mēneša laikā ir daudz jaunu audzēkņu, savukārt citi maina sporta veidu vai pamet sportošanu. Pieteikšanās uz vasaras sezonā plānotām nometnēm notiek krietni vien vēlāk nekā jāiesniedz pieteikumi sporta objekta izmantošanai vasaras sezonai. Lūgums šajā punktā atstāt tikai norādi par plānoto dalībnieku skaitu.

Nav iekļauts.

9. 13. punktā ir norādīts, ka lēmums tiek pieņemts desmit darba dienu laikā no pieprasījuma iesniegšanas dienas. Šajā punktā tekstu "no pieprasījuma iesniegšanas dienas" vajadzētu mainīt uz tekstu "no saistošo noteikumu 5. punktā norādītajiem datumiem".

Ir ņemts vērā. Precizēts noteikumu 13. punkts.

10. 19. punktā ir noteikts, ka pretendenta pieteikumi, kuriem ir nenokārtotas finanšu saistības pret pašvaldību vai tās iestādēm, netiek izskatīti. Šo punktu vajadzētu papildināt arī ar tekstu ka nedrīkst būt nodokļu parādi, kas pārsniedz 150 EUR (atbilstoši likumam, kas aizliedz pašvaldībai slēgt līgumus ar organizācijām, kas ir nodokļu parādnieki). Ieteiktu šo punktu arī papildināt ar sadaļu, ka pirms pretendentu iesniegumu izvērtēšanas, Pašvaldības norīkota persona veic visu iesniegto pretendentu parādu pret pašvaldību vai nodokļu parāda neesamības pārbaudi.

Nav iekļauts. Komisijas darba organizatorisks jautājums.

11. 22. punktā ir minēts, ka iespējams veikt izmaiņas sporta objekta izmantošanas laikos, ja tas saistīts ar novada, valsts, vai starptautiska mēroga sacensībām, kas nepieciešamas pašvaldībai. Šādā redakcijā nav skaidrs, kas nosaka vai pašvaldībai ir vajadzīgs piemēram Latvijas Čempionāts (florbols, basketbols, galda teniss, badmintons, utt.). Ja Latvijas Čempionātu vai tā posmu rīko klubs (ar licencētu interešu izglītības programmu), bet ne pašvaldība, tad vai tas ir vajadzīgs pašvaldībai vai tomēr nav? Papildinot šo sadaļu ir jānosaka, vai piemēram sestdienās un svētdienās Latvijas Čempionāta sacensību rīkošana ir prioritāte attiecībā pret regulāriem treniņiem vai nav. Tas ir svarīgi, lai neveidotos situācija, ka sporta objekts piemēram sestdienās tiek piešķirts treniņu procesam, bet gandrīz katru nedēļu jāatceļ treniņi kādu nozīmīgu sacensību dēļ.

Nav iekļauts. Komisijas kompetences jautājums.

12. Vai iesniedzot šo sporta objektu pieprasījumu nevajadzētu tam pievienot arī pieteikumu par sporta objektu nepieciešamību sacensībām?

Nav iekļauts.

Ķekavas novada domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks A. Vītols

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!