Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Saeima
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Saeimas pieņemtos un Valsts prezidenta izsludinātos likumus. Likumi stājas spēkā četrpadsmitajā dienā pēc izsludināšanas, ja likumā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Saeimas pieņemtos vispārējas nozīmes lēmumus. Lēmumi stājas spēkā to pieņemšanas brīdī;
  • Saeimas sēžu stenogrammas un rakstveidā sniegtās atbildes uz deputātu jautājumiem;
  • Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisiju galaziņojumus;
  • vispārējas nozīmes informāciju.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
2020. gada 14. maija likums "Grozījumi likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.05.2020., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/op/2020/102.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Likums

Grozījumi likumā "Par tiesu varu"

Vēl šajā numurā

28.05.2020., Nr. 102

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saeima

Veids: likums

Pieņemts: 14.05.2020.

OP numurs: 2020/102.5

2020/102.5
RĪKI

Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:

Grozījumi likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās"

Izdarīt likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 17. nr.; 2003, 13. nr.; 2004, 9. nr.; 2005, 4. nr.; 2007, 3. nr.; Latvijas Vēstnesis, 2011, 80. nr.; 2013, 80., 187. nr.; 2014, 133. nr.; 2016, 125. nr.; 2018, 47. nr.) šādus grozījumus:

1. 1. panta otrajā daļā:

papildināt daļu ar 4.1 punktu šādā redakcijā:

"41) paredzamās algu izmaksas — sākotnējo ieguldījumu, kas noteikti šīs panta daļas 12. punktā, rezultātā radītās izmaksas par jaunizveidotajām darba vietām Latgales speciālajā ekonomiskajā zonā un Rēzeknes speciālajā ekonomiskajā zonā, kas atbilst šādiem nosacījumiem:

a) tās noteiktas zonas pārvaldes un kapitālsabiedrības noslēgtajā līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu,

b) tās ietver bruto algu pirms nodokļu nomaksas un ir rēķināmas par divu gadu periodu, ietverot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas,

c) ieguldījumu projekts rada darbinieku skaita tīru pieaugumu Komisijas 2014. gada 17. jūnija regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk — Komisijas regula Nr. 651/2014) 2. panta 32. punkta izpratnē salīdzinājumā ar vidējo rādītāju iepriekšējos 12 mēnešos,

d) katru darba vietu kapitālsabiedrība nodrošina ar nodarbināto, kura deklarētā dzīvesvieta ir Latgales plānošanas reģionā, ne vēlāk kā triju gadu laikā pēc sākotnējo ieguldījumu pabeigšanas,

e) katru darba vietu lielā kapitālsabiedrībā saglabā vismaz piecus gadus, bet mazās vai vidējās kapitālsabiedrībās — vismaz trīs gadus no dienas, kad attiecīgā darba vieta pirmo reizi ir nodrošināta;";

izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6) uzkrātā attiecināmo izmaksu summa:

a) visu to zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības sākotnējo ieguldījumu summa, kas veikti, sākot ar taksācijas periodu, kurā attiecīgā kapitālsabiedrība ir noslēgusi ar zonas pārvaldi vai brīvostas pārvaldi līgumu par ieguldījumu veikšanu zonas vai brīvostas teritorijā, līdz tam taksācijas periodam (ieskaitot), par kuru tiek veikts aprēķins, — Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībai, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībai, Latgales speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībai, Rīgas brīvostas licencētai kapitālsabiedrībai vai Ventspils brīvostas licencētai kapitālsabiedrībai,

b) visu to zonas kapitālsabiedrības paredzamo algu izmaksu summa, kas veiktas, sākot ar taksācijas periodu, kurā attiecīgā kapitālsabiedrība ir noslēgusi ar zonas pārvaldi līgumu par paredzamo algu izmaksu veikšanu zonas teritorijā, līdz tam taksācijas periodam (ieskaitot), par kuru tiek veikts aprēķins, — Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībai vai Latgales speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībai;";

izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

"11) zonas kapitālsabiedrība — Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība, ar kuru zonas pārvalde noslēgusi līgumu par komercdarbību un ieguldījumu veikšanu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā, Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība, ar kuru zonas pārvalde noslēgusi līgumu par komercdarbību un ieguldījumu veikšanu vai paredzamo algu izmaksu veikšanu Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā, un Latgales speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība, kas veic komercdarbību Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijā un ir noslēgusi ar zonas pārvaldi līgumu par ieguldījumu veikšanu vai paredzamo algu izmaksu veikšanu zonas teritorijā;

izteikt 12. punkta ievaddaļu šādā redakcijā:

"zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības veiktie ieguldījumi — tie zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības, kā arī zonas pārvaldes vai brīvostas pārvaldes pamatlīdzekļos veiktie ilgtermiņa materiālie ieguldījumi (ēkas, būves, iekārtas, tai skaitā enerģiju ražojošo iekārtu izmaksas un tehnika) un nemateriālie ieguldījumi (izmaksas patentu iegūšanai un tehnoloģiju apgūšanai un informācijas tehnoloģiju programmatūras iegādes izmaksas), kuri atbilst šādiem nosacījumiem:";

aizstāt 12. punkta "c" apakšpunktā vārdus un skaitļus "Komisijas 2014. gada 17. jūnija regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk — Komisijas regula Nr. 651/2014)" ar vārdiem un skaitļiem " Komisijas regulas Nr. 651/2014".

2. 5. pantā:

izteikt otrās daļas 2. punktu šādā redakcijā:

"2) veic komercdarbību tikai speciālās ekonomiskās zonas vai brīvostas teritorijā. Latgales speciālajā ekonomiskajā zonā atļauju piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus var piešķirt kapitālsabiedrībai, kas komercdarbību veic Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijā vai ārpus Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijas, ievērojot šādus nosacījumus:

a) kapitālsabiedrības plānotā ieguldījumu projekta īstenošanas vieta ir Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijā,

b) ja kapitālsabiedrībai ir vairākas struktūrvienības, tā skaidri nodala finanšu plūsmu starp darbības teritorijām Latgales speciālajā ekonomiskajā zonā, par kurām kapitālsabiedrībai ir piešķirta atļauja piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus, un darbības teritorijām, par kurām tai nav piešķirta atļauja piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus un kuras nav iekļautas Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijā,

c) kapitālsabiedrība izveido nodalītu finanšu plūsmu attiecībā uz darbību, kas tiek veikta Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijā atbalstāmajās nozarēs un pārējās struktūrvienībās ārpus Latgales speciālās ekonomiskās zonas teritorijas;";

papildināt otro daļu ar 3. punktu šādā redakcijā:

"3) par komercdarbību ārpus speciālās ekonomiskās zonas vai brīvostas teritorijas nav uzskatāma:

a) zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības pārvaldes institūcijas vai pārstāvniecības atrašanās ārpus speciālās ekonomiskās zonas vai brīvostas teritorijas,

b) darījuma sarunas un līgumu noslēgšana ārpus speciālās ekonomiskās zonas vai brīvostas teritorijas,

c) preču tranzīts no speciālās ekonomiskās zonas vai brīvostas teritorijas vai uz to,

d) citas darbības, kurām nav preču-naudas (arī ieskaita) darījuma izpildes rakstura.";

papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:

"(21) Atļauju piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus var piešķirt Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas un Latgales speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībai, kura atbilst šā panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem un ir izvēlējusies šā likuma 1. panta otrās daļas 6. punkta "a" vai "b" apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu veidu.";

papildināt trešās daļas 3.1 un 4.1 punktu pēc vārdiem "līgums par ieguldījumu" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "vai paredzamo algu izmaksu" un 6. punktu pēc vārdiem "līgumos par ieguldījumu" — ar vārdiem "vai paredzamo algu izmaksu";

aizstāt trešās daļas 6. punktā vārdus "uzkrāto ieguldījumu summu" ar vārdiem "uzkrāto attiecināmo izmaksu summu";

izteikt ceturtās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

"Atļauju piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus par šā likuma 1. panta otrās daļas 12. punktā noteikto zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde nepiešķir šādām kapitālsabiedrībām:";

izteikt ceturtās daļas 8. punktu šādā redakcijā:

"8) Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "b" apakšpunktā minētās enerģijas ražošanas un sadales nozares kapitālsabiedrībām un Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 130. punktā minētajai energoinfrastruktūrai, izņemot zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības, kas ieguldījumu izmaksu aprēķinā ir ietvērušas enerģiju ražojošo iekārtu izmaksas, un tās atbilst visiem šādiem nosacījumiem:

a) ieguldījumu projekta galvenais mērķis nav vērsts uz enerģijas ražošanu un tirdzniecību,

b) sākotnējie ieguldījumi enerģiju ražojošās iekārtās ir plānoti mazākā apjomā attiecībā pret visiem veicamajiem sākotnējiem ieguldījumiem projekta ietvaros. Enerģiju ražojošo iekārtu izmaksas attiecināmas ne vairāk kā 30 procentu apmērā no kopējās ieguldījumu vērtības projektā,

c) enerģija saražota zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības pašpatēriņam, un enerģijas ražošanas jaudai ir jābūt pielāgotai zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības ražošanas vai pakalpojumu nodrošināšanai,

d) ieguldījumi attiecināmi uz atjaunojamiem enerģijas avotiem vai augstas efektivitātes koģenerāciju.";

papildināt pantu ar 4.1 un 4.2 daļu šādā redakcijā:

"(41) Atļauju piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus par šā likuma 1. panta otrās daļas 4.1 un 12. punktā noteikto Latgales speciālās ekonomiskās zonas pārvalde papildus šā panta ceturtajā daļā minētajam nepiešķir kapitālsabiedrībām, kas īsteno ieguldījumu projektu šādās nozarēs:

1) tabakas audzēšana (NACE kods: A01.15);

2) dzērienu ražošana (NACE kods: C11), izņemot bezalkohola dzērienu ražošanu; minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošana (NACE kods: 11.07);

3) tabakas izstrādājumu ražošana (NACE kods: C12);

4) mazumtirdzniecība (NACE kods: G), izņemot saražoto produktu mazumtirdzniecību ražošanas teritorijās Latgales speciālajā ekonomiskajā zonā;

5) finanšu un apdrošināšanas darbības (NACE kods: K);

6) azartspēles un derības (NACE kods: R92);

7) pārējo individuālo pakalpojumu sniegšana (NACE kods: S96).

(42) Atļauju piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus par šā likuma 1. panta otrās daļas 4.1 punktā noteikto Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvalde papildus šā panta ceturtajā daļā minētajam nepiešķir kapitālsabiedrībām, kas īsteno ieguldījumu projektu šādās nozarēs:

1) tabakas audzēšana (NACE kods: A01.15);

2) dzērienu ražošana (NACE kods: C11), izņemot bezalkohola dzērienu ražošanu; minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošana (NACE kods: 11.07);

3) tabakas izstrādājumu ražošana (NACE kods: C12);

4) mazumtirdzniecība (NACE kods: G), izņemot saražoto produktu mazumtirdzniecību ražošanas teritorijās Rēzeknes speciālajā ekonomiskajā zonā;

5) finanšu un apdrošināšanas darbības (NACE kods: K);

6) azartspēles un derības (NACE kods: R92);

7) pārējo individuālo pakalpojumu sniegšana (NACE kods: S96).";

izteikt piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Ja kapitālsabiedrība darbojas gan nozarēs, kas noteiktas šā panta ceturtajā daļā, 4.1 un 4.2 daļā, gan citās nozarēs, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde piešķir atļauju piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus, ja kapitālsabiedrība skaidri nodala atbalstāmās nozares projekta īstenošanas finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmas ieguldījumu veikšanas laikā un visā nodokļu atvieglojumu piemērošanas periodā, līdz sasniegts piemērojamais maksimālais tiešo nodokļu atlaižu apmērs attiecībā pret uzkrāto attiecināmo izmaksu summu. Finanšu plūsma šā likuma izpratnē ir saimniecisko darījumu izmaksu un ieņēmumu plūsma, kurā nodala zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības pamatdarbības, ieguldīšanas darbības un finansēšanas darbības ieņēmumus un izdevumus atbalstāmajā nozarē no citu darbības nozaru kapitālsabiedrības ieņēmumiem un izdevumiem."

3. 5.1 pantā:

papildināt pirmo daļu pēc vārdiem "noslēgtais līgums par ieguldījumu" ar vārdiem "vai paredzamo algu izmaksu" un pēc vārdiem "līgumā par ieguldījumu veikšanu paredzētajiem ieguldījumiem" — ar vārdiem "vai paredzamo algu izmaksu veikšanu paredzētajām algu izmaksām";

aizstāt otrās daļas 7. punktā vārdus "uzkrāto ieguldījumu summu" ar vārdiem "uzkrāto attiecināmo izmaksu summu";

papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:

"(21) Līgums par paredzamo algu izmaksu veikšanu ir starp zonas kapitālsabiedrību un zonas pārvaldi noslēgta vienošanās par paredzamo algu izmaksu veikšanu speciālajā ekonomiskajā zonā. Līgumā tiek iekļauta vismaz šāda informācija:

1) ieguldījumu projekta nosaukums;

2) ieguldījumu objekti un sākotnējo ieguldījumu apmērs;

3) plānotais jaunizveidoto darba vietu skaits;

4) paredzamo algu izmaksu apmērs;

5) paredzamajām algu izmaksām piemērojamais atbalsta procents, kas ir spēkā līguma par paredzamo algu izmaksu veikšanu slēgšanas dienā, papildus ņemot vērā šā likuma 8. panta pirmās un otrās daļas, 8.1 panta un 8.2 panta ceturtās daļas nosacījumus;

6) zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka ieguldījumu projekts radīs darbinieku skaita tīru pieaugumu Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 32. punkta izpratnē salīdzinājumā ar vidējo rādītāju iepriekšējos 12 mēnešos un ka darba vietu kapitālsabiedrība nodrošina triju gadu laikā pēc sākotnējo ieguldījumu pabeigšanas, ievērojot, ka nodarbinātā deklarētā dzīvesvieta ir Latgales plānošanas reģionā un darba vieta lielā kapitālsabiedrībā tiks saglabāta vismaz piecus gadus, bet mazās vai vidējās kapitālsabiedrībās — vismaz trīs gadus no dienas, kad attiecīgā darba vieta pirmo reizi ir nodrošināta;

7) zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka tā nodrošinās finansiālo ieguldījumu vismaz 25 procentu apmērā no līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu kopējām paredzamajām algu izmaksām ieguldījumu projekta ietvaros, par kurām nav saņemts valsts atbalsts, tas ir, finansējumu vismaz 25 procentu apmērā no pašas saimnieciskajiem resursiem vai ārējiem finanšu resursiem, par kuriem nav saņemts nekāds publiskais atbalsts, tai skaitā nav saņemts valsts vai pašvaldības galvojums vai valsts vai pašvaldības aizdevums ar atvieglotiem nosacījumiem;

8) zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka darbi pie projekta atbilstoši šā likuma 1. panta otrās daļas 12. punktā noteiktajam tiks uzsākti tikai pēc tam, kad stājies spēkā līgums par paredzamo algu izmaksu veikšanu;

9) piemērojamā maksimālā tiešo nodokļu atlaižu summa līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu;

10) līgumā noteiktā atbalsta procenta piemērošana līdz brīdim, kad sasniegts līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu noteiktais piemērojamais maksimālais tiešo nodokļu atlaižu apmērs attiecībā pret uzkrāto attiecināmo izmaksu summu;

11) līgumā noteiktā atbalsta procenta piemērošana šajā likumā noteiktajiem uzņēmumu ienākuma nodokļa atvieglojumiem un nekustamā īpašuma nodokļa atlaidēm.";

papildināt pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:

"(31) Līguma par paredzamo algu izmaksu veikšanu slēgšanai zonas kapitālsabiedrība zonas pārvaldei iesniedz vismaz šā likuma 9. pielikumā norādīto informāciju.";

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Tiesības saņemt tiešo nodokļu atvieglojumus līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu paredzamajām algu izmaksām ir tad, ja zonas kapitālsabiedrība darbus pie projekta atbilstoši šā likuma 1. panta otrās daļas 12. punktā noteiktajam ir uzsākusi tikai pēc tam, kad stājies spēkā līgums par paredzamo algu izmaksu veikšanu."

4. 6. pantā:

aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdu "piemērot" ar vārdu "saņemt" un vārdu "piemērošanas" — ar vārdu "saņemšanas";

izslēgt pirmajā daļā vārdus un skaitli "šā likuma 10. pantā nav noteikts citādi un" un otrajā daļā — vārdus un skaitli "ja šā likuma 10. pantā nav noteikts citādi".

5. Aizstāt 7. panta pirmajā daļā vārdu "piemērot" ar vārdu "saņemt".

6. 8. pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdu "piemēro" ar vārdiem "ir tiesīga saņemt" un vārdus "uzkrātās ieguldījumu summas" — ar vārdiem "uzkrātās attiecināmo izmaksu summas";

izslēgt otro daļu;

izteikt piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Ja zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība, kas veikusi ieguldījumus atbilstoši šā likuma 1. panta otrās daļas 12. punktam vai paredzamo algu izmaksas atbilstoši šā likuma 1. panta otrās daļas 4.1 punktam, tiek likvidēta vai iegādātie aktīvi tiek atsavināti pirms Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 5. punktā minētā termiņa beigām, vai ieguldījumu rezultātā radītās darba vietas netiek saglabātas līdz Komisijas regulas Nr. 651/2014 14. panta 9. punkta "c" apakšpunktā minētā termiņa beigām vai divu gadu laikā pēc tam, kad pabeigts sākotnējais ieguldījums, kuram pieprasīts atbalsts tiešo nodokļu atvieglojumu veidā, veic pārcelšanu vai ir pārkāpusi citas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, tā pārrēķina tiešos nodokļus par taksācijas periodiem, kuros saņemti tiešo nodokļu atvieglojumi, un attiecīgi iemaksā valsts un pašvaldību budžetā visu summu, par kuru šo atvieglojumu piemērošanas rezultātā bija samazināti maksājamie nodokļi.";

aizstāt sestās daļas 1. punktā vārdu "piemērot" ar vārdu "saņemt";

izteikt septīto daļu šādā redakcijā:

"(7) Šā panta piektajā daļā un sestās daļas 2. punktā minētajos gadījumos tiešo nodokļu samazinājuma summa, kas izveidojusies tiešo nodokļu atvieglojumu piemērošanas rezultātā, uzskatāma par nokavēto nodokļa maksājumu, un tai aprēķina nokavējuma naudu likumā "Par nodokļiem un nodevām" noteiktajā kārtībā.";

papildināt pantu ar astoto un devīto daļu šādā redakcijā:

"(8) Ja nelikumīgs valsts atbalsts atgūstams par periodu, kas pārsniedz likuma "Par nodokļiem un nodevām" 23. panta otrajā daļā noteikto termiņu, zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība papildus šā panta piektajā un septītajā daļā minētajai summai attiecīgi iemaksā valsts un pašvaldības budžetā nelikumīgi saņemto valsts atbalstu kopā ar procentiem. Procentus aprēķina atbilstoši to likmēm, kuras publicē Eiropas Komisija saskaņā ar Komisijas 2004. gada 21. aprīļa regulas (EK) Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes regulu (ES) 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai 10. pantu, procentiem pieskaitot 100 bāzes punktus, ievērojot Komisijas 2004. gada 21. aprīļa regulas (EK) Nr. 794/2004, ar ko īsteno Padomes regulu (ES) 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai 11. pantā noteikto procentu likmes piemērošanas metodi.

(9) Kārtību, kādā aprēķina un iekasē šā panta astotajā daļā minēto nelikumīgo valsts atbalstu un procentus, un par nelikumīgā valsts atbalsta atgūšanu atbildīgās institūcijas un to pienākumus nosaka Ministru kabinets."

7. Izteikt 8.1 panta tekstu šādā redakcijā:

"(1) Par lielu ieguldījumu projektu šā likuma piemērošanai tiek uzskatīts zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības projekts, kura attiecināmo izmaksu apmērs pārsniedz 50 miljonus euro. Lielam ieguldījumu projektam nepiemēro šā likuma 8. panta pirmajā daļā noteiktos pieļaujamos maksimālos procentus.

(2) Nosakot plānotā projekta apmēru un pieļaujamos procentus nodokļu atvieglojumu piemērošanai, ņem vērā visus kapitālsabiedrības (grupas līmenī) sākotnējos ieguldījumus, kurus kapitālsabiedrība ir sākusi triju gadu laikā no dienas, kad sākti darbi pie jaunā sākotnējā ieguldījuma, kuri veikti tajā pašā statistiski teritoriālo vienību klasifikācijas (NUTS) III līmeņa reģionā (vienots ieguldījumu projekts) un kuru veikšanai kapitālsabiedrība saņēmusi vai plāno saņemt atbalstu. Nosakot visu sākotnējo ieguldījumu apmēru, ņem vērā faktiskos sākotnējos ieguldījumus un attiecīgajos projektos paredzētos, bet vēl neveiktos ieguldījumus.

(3) Lieliem ieguldījumu projektiem neatkarīgi no tā, vai ieguldījumus veic maza, vidēja vai liela kapitālsabiedrība, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde līgumā par ieguldījuma veikšanu vai līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu nosaka pieļaujamos procentus, kādus taksācijas periodā zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības uzkrātā tiešo nodokļu atlaižu summa drīkst sasniegt attiecībā pret zonas kapitālsabiedrības vai licencētas kapitālsabiedrības uzkrāto attiecināmo izmaksu summu, ievērojot šādus nosacījumus:

1) 35 procentus no uzkrātās attiecināmo izmaksu summas piemēro projektam līdz 50 miljoniem euro;

2) 17,5 procentus no uzkrātās attiecināmo izmaksu summas piemēro projekta daļai no 50 līdz 100 miljoniem euro;

3) 0 procentus no uzkrātās attiecināmo izmaksu summas piemēro projekta daļai, kas pārsniedz 100 miljonus euro.

(4) Lielo ieguldījumu projektiem piemērojamā maksimālā tiešo nodokļu atlaižu summa nepārsniedz 26,25 miljonus euro.

(5) Lielo ieguldījumu projektam, kura plānotās attiecināmās izmaksas pārsniedz 100 miljonus euro un tiešo nodokļu atlaižu summa pārsniedz 26,25 miljonus euro, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde līgumā par ieguldījumu veikšanu vai paredzamo algu izmaksu veikšanu var noteikt piemērojamo maksimālo tiešo nodokļu atlaižu summu, kas ir lielāka par 26,25 miljoniem euro, ja:

1) Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu par liela ieguldījumu projekta atbalstīšanu un piemērojamo maksimālo tiešo nodokļu atlaižu summu, kas ir lielāka par 26,25 miljoniem euro;

2) ir saņemts Eiropas Komisijas lēmums par atbalsta saderīgumu ar Kopējo tirgu.

(6) Šā panta piektajā daļā noteiktās tiešo nodokļu atlaižu summas pārsniegšanas gadījumā Satiksmes ministrija iesniedz nepieciešamo informāciju Ministru kabinetam. Pēc tam kad saņemts Ministru kabineta lēmums, Satiksmes ministrija iesniedz valsts atbalsta paziņojumu Eiropas Komisijai normatīvajos aktos par komercdarbības atbalsta kontroli noteiktajā kārtībā."

8. 8.2 pantā:

izslēgt trešo daļu;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Ja zonas kapitālsabiedrībai tiek piemērots atbalsts paredzamajām algu izmaksām, šo atbalstu nedrīkst apvienot ar reģionālo atbalstu tā paša vai citu reģionālo atbalsta projektu vai programmu ietvaros, tai skaitā attiecībā uz atbalstu algu izmaksām vai sākotnējo ieguldījumu izmaksām, kā arī ar citu atbalstu darba algu izmaksām citu atbalsta projektu vai programmu ietvaros."

9. Izteikt 9. panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

"(1) Tiesības saņemt tiešo nodokļu atvieglojumus zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība iegūst ar to taksācijas periodu, kurā izsniegta atļauja piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus un ir noslēgts līgums par ieguldījumu vai paredzamo algu izmaksu veikšanu.

(2) Tiesības saņemt tiešo nodokļu atvieglojumus izbeidzas ar taksācijas periodu, kurā atļauja piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus ir zaudējusi spēku."

10. Izslēgt 10. un 11. pantu.

11. 12. pantā:

aizstāt pirmās daļas 1. punktā vārdu "piemēro" ar vārdu "saņem";

aizstāt pirmās daļas 1. punkta "b" apakšpunktā vārdus "uzkrāto ieguldījumu summu" ar vārdiem "uzkrāto attiecināmo izmaksu summu";

papildināt ceturto daļu ar 2.1 punktu šādā redakcijā:

"21) ar kurām taksācijas periodā ir noslēgts jauns līgums par paredzamo algu izmaksu veikšanu, norādot paredzamo algu izmaksu kopējo summu, sākuma un beigu datumu, piemērojamo maksimālo tiešo nodokļu atlaižu summu un piemērojamo atbalsta procentu, kas noteikts, ievērojot šā likuma 8. panta pirmās un otrās daļas, 8.1 panta un 8.2 panta ceturtās daļas nosacījumus;";

papildināt piekto daļu pēc vārdiem "noslēgtā līguma par ieguldījumu" ar vārdiem "vai paredzamo algu izmaksu";

aizstāt sestajā daļā vārdu "piemērojusi" ar vārdu "saņēmusi".

12. Izteikt 12.1 pantu šādā redakcijā:

"12.1 pants. Informācijas par tiešo nodokļu atlaižu piemērošanu glabāšana

(1) Zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība, kura saņem tiešo nodokļu atlaides šā likuma ietvaros, glabā datus par veiktajiem ieguldījumiem, algu izmaksām un saņemtajām tiešo nodokļu atlaidēm 10 gadus kopš gada, kurā pēdējoreiz zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība saņēmusi tiešo nodokļu atlaides saskaņā ar šā likuma nosacījumiem.

(2) Valsts ieņēmumu dienests un pašvaldība pārskatus par tiešo nodokļu atlaižu piemērošanu taksācijas periodā, kuri saņemti saskaņā ar šā likuma 12. panta pirmo daļu, glabā 10 gadus kopš gada, kurā pēdējoreiz zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība saņēmusi tiešo nodokļu atlaides saskaņā ar šā likuma nosacījumiem.

(3) Zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde glabā ar komercsabiedrību noslēgtos līgumus par ieguldījumu veikšanu un paredzamo algu izmaksu veikšanu 10 gadus kopš gada, kurā pēdējoreiz zonas kapitālsabiedrība vai licencēta kapitālsabiedrība saņēmusi tiešo nodokļu atlaides saskaņā ar šā likuma nosacījumiem."

13. Pārejas noteikumos:

izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6. Šā likuma 6., 7., 8., 9., 12. un 13. pantā paredzētos tiešo nodokļu atvieglojumus licencēta kapitālsabiedrība, zonas kapitālsabiedrība un brīvostas pārvalde ir tiesīgas piemērot tiem ieguldījumiem, kuri veikti līdz 2035. gada 31. decembrim (ieskaitot), un algu izmaksām, kas veiktas līdz 2024. gada 31. decembrim (ieskaitot), nepārsniedzot šajā likumā un līgumā par ieguldījumu vai paredzamo algu izmaksu veikšanu noteikto pieļaujamo valsts atbalsta intensitāti uzkrāto tiešo nodokļu atlaižu attiecībai pret uzkrāto attiecināmo izmaksu summu.";

aizstāt 13. un 14. punktā vārdu "piemērot" ar vārdu "saņemt";

papildināt pārejas noteikumus ar 19. punktu šādā redakcijā:

"19. Ministru kabinets līdz 2020. gada 31. decembrim izdod šā likuma 8. panta devītajā daļā minētos noteikumus."

14. 8. pielikumā:

izteikt 16. punktu šādā redakcijā:

"16. Ņemot vērā šā likuma 5. panta ceturtajā daļā un 4.1 daļā noteiktos nozaru ierobežojumus, ieguldījumu projekta ietvaros ražotie produkti vai sniegtie pakalpojumi nosakāmi atbilstoši PRODCOM/NACE/CPA (CPA — pakalpojumu projektu gadījumā) klasifikācijām, kur:

PRODCOM — ieguves un apstrādes rūpniecības produktu klasifikācija;

NACE — vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācija;

CPA — Eiropas Savienības Preču statistiskā klasifikācija pēc saimniecības nozarēm.";

aizstāt 20. punktā vārdus "ieguldījumu veikšanu" ar vārdiem "darbus pie projekta".

15. Papildināt likumu ar 9. pielikumu šādā redakcijā:

"Likuma "Par nodokļu piemērošanu
brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās"
9. pielikums

Zonas pārvaldei sniedzamā informācija līguma par paredzamo algu izmaksu veikšanu slēgšanai

1. Zonas kapitālsabiedrības nosaukums, reģistrācijas numurs, nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs un kontaktinformācija.

2. Zonas pārvalde, kurai pieteikums iesniegts.

3. Statistiski teritoriālo vienību klasifikācijas (NUTS) III līmeņa reģions, kurā tiks veikti sākotnējie ieguldījumi.

4. Ieguldījumu projekta nosaukums.

5. Plānoto sākotnējo ieguldījumu apraksts, norādot, vai sākotnējie ieguldījumi plānoti saistībā ar:

a) jaunas kapitālsabiedrības izveidi,

b) esošas kapitālsabiedrības ražošanas vai pakalpojumu jaudas pieaugumu,

c) esošas kapitālsabiedrības produkcijas daudzveidošanu ar produktiem, kuri kapitālsabiedrībā iepriekš nav ražoti,

d) esošas kapitālsabiedrības ražošanas procesu būtisku maiņu.

6. Plānotais jaunizveidoto darba vietu skaits.

7. Paredzamais algu izmaksu apmērs (euro).

8. Paredzamais algu izmaksu sākuma un beigu datums.

9. Attiecībā uz zonas kapitālsabiedrības pēdējo triju gadu laikā veiktajām attiecināmo izmaksu (sākotnējo ieguldījumu vai paredzamo algu izmaksu) summām, par kurām zonas kapitālsabiedrība saņēmusi atbalstu, kā arī plānotajām attiecināmo izmaksu summām sniedz šādu informāciju:

a) projekta nosaukums,

b) statistiski teritoriālo vienību klasifikācijas (NUTS) III līmeņa reģions, kurā veiktas attiecināmo izmaksu summas,

c) ieguldījumu objekti un to saistība ar plānotajām attiecināmo izmaksu summām nodokļu atvieglojumu saņemšanai,

d) piemērotā maksimālā atbalsta procentu likme,

e) attiecināmo izmaksu summa (euro),

f) attiecināmo izmaksu veikšanas sākuma un beigu termiņš,

g) atbalsta sniegšanas juridiskais pamats (likums, Ministru kabineta noteikumi u. c.).

10. Plānotais atbalsta procents nodokļu atvieglojumu piemērošanai par paredzamajām algu izmaksām (noteikts saskaņā ar šā likuma 8. panta pirmo un otro daļu, 8.1 panta trešo daļu un 8.2 panta ceturto daļu).

11. Zonas kapitālsabiedrības statuss projekta pieteikuma iesniegšanas brīdī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikumā noteiktajam (liela, vidēja vai maza kapitālsabiedrība).

12. Zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka ieguldījumu projekts radīs darbinieku skaita tīru pieaugumu Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 32. punkta izpratnē salīdzinājumā ar vidējo rādītāju iepriekšējos 12 mēnešos un ka darba vietu kapitālsabiedrība nodrošina ne vēlāk kā triju gadu laikā pēc sākotnējo ieguldījumu pabeigšanas, ievērojot, ka nodarbinātā deklarētā dzīvesvieta ir Latgales plānošanas reģionā un darba vieta lielā kapitālsabiedrībā tiks saglabāta vismaz piecus gadus, bet mazās vai vidējās kapitālsabiedrībās — vismaz trīs gadus no dienas, kad attiecīgā darba vieta pirmo reizi ir nodrošināta.

13. Zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka tā nodrošinās finansiālo ieguldījumu vismaz 25 procentu apmērā no līgumā par paredzamo algu izmaksu veikšanu kopējām paredzamajām algu izmaksām ieguldījumu projekta ietvaros, par kurām nav saņemts valsts atbalsts, tas ir, finansējumu vismaz 25 procentu apmērā no pašas saimnieciskajiem resursiem vai ārējiem finanšu resursiem, par kuriem nav saņemts nekāds publiskais atbalsts, tai skaitā nav saņemts valsts vai pašvaldības galvojums vai valsts vai pašvaldības aizdevums ar atvieglotiem nosacījumiem.

14. Zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka darbi pie projekta atbilstoši šā likuma 1. panta otrās daļas 12. punktā noteiktajam tiks uzsākti tikai pēc tam, kad stājies spēkā līgums par paredzamo algu izmaksu veikšanu.

15. Ņemot vērā šā likuma 5. panta ceturtajā daļā, 4.1 un 4.2 daļā zonas kapitālsabiedrībām noteiktos saimnieciskās darbības veidu ierobežojumus, ieguldījumu projekta ietvaros paredzamās algu izmaksas ir nosakāmas zonas kapitālsabiedrībām ar saimnieciskās darbības veidu atbilstoši NACE — vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijai. Zonas kapitālsabiedrība norāda atbilstošu savas saimnieciskās darbības kodu.

16. Zonas kapitālsabiedrības apliecinājums, ka uz to neattiecas nelikumīga un nesaderīga valsts atbalsta atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu.

17. Informācija, ka zonas kapitālsabiedrība neatbilst grūtībās nonākušas zonas kapitālsabiedrības statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu.

18. Apliecinājums, ka zonas kapitālsabiedrība pēdējo divu gadu laikā pirms pieteikuma iesniegšanas līguma par paredzamo algu izmaksu veikšanu slēgšanai nav veikusi pārcelšanu uz attiecīgo zonas teritoriju, kurā tiks veiktas paredzamās algu izmaksas, kurām pieprasīts atbalsts, un apņemas to nedarīt divus gadus pēc tam, kad pabeigts sākotnējais ieguldījums."

Likums Saeimā pieņemts 2020. gada 14. maijā.

Valsts prezidents E. Levits

Rīgā 2020. gada 28. maijā

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!