• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2017. gada 22. marta rīkojums Nr. 134 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 14.0 versija)". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 23.03.2017., Nr. 61 https://www.vestnesis.lv/op/2017/61.17

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 135

Par atbalsta sniegšanu

Vēl šajā numurā

23.03.2017., Nr. 61

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 134

Pieņemts: 22.03.2017.

OP numurs: 2017/61.17

2017/61.17
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 9 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 134

Rīgā 2017. gada 22. martā (prot. Nr. 14 26. §)

Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 14.0 versija)

1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 14.0 versijā projekta "E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstība" (turpmāk – projekts) aprakstu un projekta izmaksas 3 500 000 euro apmērā.

2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt valsts akciju sabiedrību "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk – centrs) iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.

3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem.

4. Noteikt centru par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 

(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2017. gada 22. marta
rīkojumu Nr. 134)

E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstība
Projekta apraksts (kopsavilkums)

Projekta "E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstība" virsmērķis ir veicināt darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" sasniegšanu, īstenojot pasākumus, kas mazina šķēršļus e-identitātes izmantošanai e-pakalpojumos un droša elektroniskā paraksta lietošanu pilnībā elektroniskos dokumentu aprites procesos.

Projekta mērķi

1. Veikt tāda elektroniskās identifikācijas (turpmāk – eID) karšu turētājiem nepieciešama uzticamības pakalpojumu tehnoloģiskā risinājuma pilnveidošanu, kas ir kvalificējams un atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 23. jūlija regulas (ES) Nr. 910/2014 "Par elektronisko identifikāciju un uzticamības pakalpojumiem elektronisko darījumu veikšanai iekšējā tirgū un ar ko atceļ Direktīvu 1999/93/EK" (turpmāk – eIDAS) prasībām un citiem kvalificētam uzticamības pakalpojumu sniedzējam saistošiem standartiem, lai veiksmīgi īstenotu pāreju atbilstoši jaunajam Eiropas Savienības (turpmāk – ES) regulējumam un no 2017. gada 1. jūlija nodrošinātu eID karšu turētājiem uzticamības pakalpojumus un nacionālās identifikācijas shēmas uzturēšanu.

2. Paplašināt ar eID kartēm pieejamo pakalpojumu izmantošanas iespējas ar lietotājiem ērtām tehnoloģijām un mobilajām iekārtām.

3. Izstrādāt ērtu saskarni un rīkus uzticamības pakalpojumu saņemšanai un izmantošanai trešo pušu informācijas sistēmās, izmantojot eID karti.

4. Īstenot eID karšu personalizēšanas un izsniegšanas infrastruktūras attīstīšanu, lai nodrošinātu nemainīgi augstu pakalpojuma kvalitāti un mazinātu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) drošības riskus.

Darbības projekta mērķu sasniegšanai

Lai nodrošinātu projekta mērķu sasniegšanu, nepieciešams veikt šādas darbības.

1. Nodrošināt uzticamības pakalpojumu risinājuma platformas iegādi, tās uzstādīšanu un pielāgošanu.

2. Izstrādāt eID karšu lietotāju saskarni un rīkus, kas tiešā veidā īstenos uzticamības pamata pakalpojumu (autentificēšanās, e-parakstīšana, e-dokumenta pārbaude, laikzīmogošana) sniegšanu un radīs priekšnosacījumus citu atvasināto servisu attīstīšanai nākotnē.

3. Pārstrādāt kvalificēta uzticamības pakalpojumu sniedzēja dokumentāciju atbilstoši eIDAS.

4. Iegādāties eID karšu personalizēšanas un izsniegšanas infrastruktūras atjaunošanai un pilnveidošanai nepieciešamās iekārtas (atbildīgā – Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk – PMLP)).

5. Lai nodrošinātu drošu datu apmaiņu, pārbūvēt kvalificēta uzticamības pakalpojumu sniedzēja drošā savienojuma saskarni ar PMLP (atbildīgais – Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (turpmāk – LVRTC)).

6. Sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (turpmāk –VARAM) veikt pasākumus eID karšu un sertifikācijas pakalpojumu izmantošanas veicināšanai.

7. Īstenot eID karšu un sertifikācijas pakalpojumu lietotāju apmierinātības un lietojamības monitoringu.

Projekta rezultāta rādītāji

Nr.

p. k.

Rezultāta rādītājs

Mērvienība

Sākotnējā vērtība

Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām

Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām

1. Kopējais izlietotais laika zīmogu skaits (ar eID kartēm gadā)

skaits

528 836

634 603

740 370

2. Platformas, kas atbalsta eID karšu autentifikāciju un e-parakstītu dokumentu apstrādi (atvērt, pārbaudīt vai parakstīt)

skaits

2

3

5

3. Unikālie eID kartes turētāji, kuri vēršas klientu atbalsta dienestā (procenti gadā)

%

45

30

20

Projekta iznākuma rādītāji

Nr.

p. k.

Iznākuma rādītājs

Mērvienība

Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta sākuma

Sasniedzamā vērtība projekta beigās

1. Pilnveidoti darbības procesi

skaits

6

13

2. Ieviesta platforma

skaits

1

1

Projekta kopējais plānotais finansējuma apjoms ir 3 500 000 euro.

Projektu plānots īstenot 36 mēnešu laikā.

Izmaksas projekta ietvaros attīstīto risinājumu uzturēšanai veido eID pamata infrastruktūras uzturēšana (autentifikācijas un droša elektroniskā paraksta sertifikātu nodrošināšana eID kartē), integrācijas risinājumu uzturēšana, attīstība un e-pakalpojumu sniedzēju atbalsts un galalietotāju dokumentu parakstīšanās un pārbaudes risinājumu uzturēšana, attīstība un lietotāju atbalsts. Kopējās uzturēšanas izmaksas ir 2 299 000 euro gadā.

Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa1 (turpmāk – SAM) rezultāta rādītājos

Projekta ietvaros, ņemot vērā optimālo IKT risinājumu dzīvesciklu un nolietojumu, tiks veikta 2007.–2013. gada ES finanšu plānošanas periodā īstenotā PMLP projekta "Pasu sistēmas un Vienotās migrācijas informācijas sistēmas attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai" īstenotās eID karšu izsniegšanas (personalizācijas) infrastruktūras atjaunošana un pilnveidošana.

Projekts "E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstība" veicinās SAM iznākuma rādītāju sasniegšanu, kas saistīti ar iedzīvotāju un komersantu izmantoto e-pakalpojumu pieaugumu, jo plānotā tehnoloģiskā platforma un attiecīgie pakalpojumi tiks uzlaboti izmantošanai valsts, pašvaldību institūcijās un privātajā sektorā kā pamats e-pakalpojumu lietotāju elektroniskai autentifikācijai, elektroniskā paraksta radīšanai un dokumentu aizsardzībai (laikzīmogošanai). Arī ērta laika zīmogu iegādes iespēja (pēc tam, kad ir izlietoti piešķirtie 120 bezmaksas laika zīmogi) un plānotā laika zīmoga zemā cena (par pašizmaksu) eID turētājiem varētu palielināt elektronisko dokumentu izmantošanas iespējas.

E-identitātes un e-paraksta risinājuma attīstība privātpersonām – eID karšu turētājiem – padarīs pieejamus projektus e-veselība, e-vēlēšanas, e-adrese, kā arī citus projektus, kuros e-identitāte pati par sevi nav pakalpojums, bet gan veids, kā saņemt publiskos pakalpojumus.

Projekta rezultāts sniegs ieguldījumu šādu 2.2.1. SAM rezultātu rādītāju sasniegšanā:

iedzīvotāju īpatsvars, kas izmanto e-pakalpojumus sadarbībai ar valsts un pašvaldību institūcijām;

komersantu īpatsvars, kas izmanto e-pakalpojumus sadarbībai ar valsts un pašvaldību institūcijām.

E-identitātes un e-paraksta risinājumu attīstības projekts ir vērsts uz kvalificētu uzticamības pakalpojumu platformas izstrādi eID karšu turētājiem un piemērošanu eIDAS regulas prasībām. Īstenojot to, radīsies būtiski sociālekonomiskie ieguvumi gan valsts iestādēm, gan sabiedrībai kopumā.

Projektam tika noteikti šādi sociālekonomiskie ieguvumi:

  palielinoties sabiedrības uzticībai drošai e-videi, palielināsies arī e-pakalpojumu gadījumu skaits un autentifikācijas ar eID kartēm gadījumu skaits. Projekta pārskata periodā, tas ir, līdz 2029. gadam, kopējie ieguvumi sasniegs 173,2 milj. euro (ietaupījums sabiedrībai, valsts iestādes klātienes apmeklējumu aizstājot ar e-pakalpojumu, un iestāžu ietaupījums klātienes klientu apkalpošanā);

kopējais ieguvums no centralizētas drošas autentifikācijas platformas eID karšu turētājiem pārskata periodā aprēķināts aptuveni 21 milj. euro (ietaupījums no izmaksām, kuras rastos sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, izstrādājot individuālos drošas autentifikācijas risinājumus);

ieguvums sabiedrībai no papildus elektroniski parakstītajiem dokumentiem projekta pārskata periodā ir 14,2 milj. euro (ietaupījums, samazinot papīra dokumentu apriti).

Pēc projekta pilnīgas ieviešanas sociālekonomiskie ieguvumi projekta pārskata periodā, tas ir, 10 gadu laikā pēc projekta īstenošanas, sasniegs 151,7 milj. euro, būtiski pārsniedzot projekta investīcijas (5,04 reizes) un tādējādi liecinot par projekta augsto pievienoto vērtību un īstenošanas lietderīgumu.


1 Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskais atbalsta mērķis "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību"

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!