• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 19. aprīļa noteikumi Nr. 249 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.04.2016., Nr. 82 https://www.vestnesis.lv/op/2016/82.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 250

Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 25. marta noteikumos Nr. 196 "Noteikumi par pašvaldību aizņēmumiem un galvojumiem"

Vēl šajā numurā

28.04.2016., Nr. 82

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 249

Pieņemts: 19.04.2016.

OP numurs: 2016/82.6

2016/82.6
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 20 Visi

Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2016/96.15

Ministru kabineta noteikumi Nr. 249

Rīgā 2016. gada 19. aprīlī (prot. Nr. 19 28. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.3. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 8.1.3. specifisko atbalsta mērķi "Palielināt modernizēto profesionālās izglītības iestāžu skaitu" (turpmāk – specifiskais atbalsts);

1.2. specifiskā atbalsta mērķi;

1.3. specifiskajam atbalstam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Specifiskā atbalsta mērķis ir modernizēt profesionālās izglītības un profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes, nodrošinot mācību vides atbilstību tautsaimniecības nozaru attīstībai un uzlabojot profesionālās izglītības pieejamību.

3. Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir profesionālās izglītības un profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes.

4. Specifiskā atbalsta īstenošanā atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.

5. Specifiskā atbalsta mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 20. punktā minētās atbalstāmās darbības un sasniedzot šādus uzraudzības rādītājus:

5.1. līdz 2018. gada 31. decembrim:

5.1.1. iznākuma rādītāju: pakalpojumu sniegšanas veiktspēja atbalstītajā profesionālās izglītības infrastruktūrā – 4 000 audzēkņu, tai skaitā ne mazāk kā 315 audzēkņi integrēto teritoriālo investīciju ietvarā;

5.1.2. finanšu rādītāju: sertificēti izdevumi 59 728 388 euro apmērā;

5.2. līdz 2023. gada 31. decembrim:

5.2.1. iznākuma rādītāju: pakalpojumu sniegšanas veiktspēja atbalstītajā profesionālās izglītības infrastruktūrā – 10 800 audzēkņu, tai skaitā ne mazāk kā 693 audzēkņi integrēto teritoriālo investīciju ietvarā;

5.2.2. rezultāta rādītāju: kopskaitā 70–80 procenti pilnībā modernizētu profesionālās izglītības iestāžu.

6. Specifisko atbalstu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā divu projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – atlases kārtas) ietvaros:

6.1. pirmās atlases kārtas ietvaros atbalsts paredzēts valsts dibinātu un Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esošu un pašvaldību dibinātu profesionālās izglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai;

6.2. otrās atlases kārtas ietvaros atbalsts paredzēts valsts dibinātu un Kultūras ministrijas padotībā esošu un pašvaldību dibinātu profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai.

7. Specifiskajam atbalstam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 104 786 645 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 89 068 648 euro un nacionālais publiskais līdzfinansējums –15 717 997 euro, tai skaitā:

7.1. pirmajai atlases kārtai – 81 619 383 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 69 376 476 euro, nacionālais publiskais līdzfinansējums – 12 242 907 euro. Pirmajai atlases kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums nevar tikt pārdalīts šo noteikumu 7.2. apakšpunktā minētajai otrajai atlases kārtai;

7.2. otrajai atlases kārtai – 23 167 262 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 19 692 172 euro, nacionālais publiskais līdzfinansējums – 3 475 090 euro. Otrajai atlases kārtai plānotais kopējais attiecināmais finansējums nevar tikt pārdalīts šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minētajai pirmajai atlases kārtai.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma. Pārējo finansējumu – ne mazāk kā 15 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma – veido nacionālais publiskais līdzfinansējums, ieskaitot valsts budžeta dotāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu pašvaldībām Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas periodā līdzfinansēto projektu īstenošanai. Valsts dibinātām profesionālās izglītības un profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādēm, tai skaitā ar valsts kapitālsabiedrības statusu, līdzfinansējumu projekta īstenošanai nodrošina no valsts budžeta līdzekļiem. Pašvaldība, īstenojot projektu, nodrošina nacionālo publisko līdzfinansējumu no saviem līdzekļiem.

9. Lai slēgtu vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, līdz 2018. gada 31. decembrim atlases kārtu ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 98 394 660 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 83 635 461 euro un nacionālais publiskais līdzfinansējums – 14 759 199 euro. Pieejamais kopējais attiecināmais finansējums pirmajai atlases kārtai ir 76 640 601 euro, otrajai atlases kārtai – 21 754 059 euro. Pēc 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumam par prioritārajam virzienam "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" Eiropas Reģionālās attīstības fonda noteiktā snieguma ietvara izpildi (turpmāk – snieguma ietvars) var ierosināt palielināt pieejamo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 15. punktā minētajam plānotajam maksimālajam finansējuma apmēram.

10. Ja projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējam ir paredzēts avanss, to var izmaksāt pa daļām:

10.1. ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldība, viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus, bet avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma (ja tas paredzēts projektā) kopsummas;

10.2. ja finansējuma saņēmējs ir valsts dibināta profesionālās izglītības iestāde ar valsts kapitālsabiedrības statusu, viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus, bet avansa un starpposma maksājumu kopsumma var būt 100 procenti no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.

11. Pēc vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

12. Lai ieviestu integrētas teritoriālās investīcijas nacionālas nozīmes centru attīstībai pilsētvidē atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra regulas (ES) Nr. 1301/2013 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un īpašiem noteikumiem attiecībā uz mērķi "Investīcijas izaugsmei un nodarbinātībai" un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 1080/2006 7. panta 4. punktam, plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 5 711 177 euro, tai skaitā:

12.1. pirmās atlases kārtas ietvaros Jelgavas Amatu vidusskolai – 3 110 951 euro;

12.2. otrās atlases kārtas ietvaros – 2 600 226 euro, tai skaitā:

12.2.1. Valmieras Mākslas vidusskolai – 477 500 euro;

12.2.2. Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskolai "Saules skola" – 2 122 726 euro.

13. Šo noteikumu 15.1.17., 15.2.7. un 15.2.8. apakšpunktā minētie projektu iesniedzēji specifisko atbalstu īsteno integrēto teritoriālo investīciju ietvarā, vadošajai iestādei slēdzot deleģēšanas līgumu ar Jelgavas, Daugavpils un Valmieras pilsētas pašvaldību atbilstoši Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 10. panta otrās daļas 17. punktam.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem

14. Projekta iesniedzējs specifiskā atbalsta ietvaros ir valsts dibināta profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāde, kas reģistrēta (vai kuras dibinātājs reģistrēts) Latvijas Republikas Izglītības iestāžu reģistrā un ir minēta šo noteikumu 15.1.1., 15.1.2., 15.1.3., 15.1.4., 15.1.5., 15.1.6., 15.1.7., 15.1.8., 15.1.9., 15.1.10., 15.1.11., 15.1.12., 15.1.13., 15.1.14., 15.1.15., 15.1.16., 15.1.19., 15.2.1., 15.2.2., 15.2.3., 15.2.4., 15.2.5. un 15.2.6. apakšpunktā, vai pašvaldība, kas ir šo noteikumu 15.1.17., 15.1.18., 15.2.7. un 15.2. apakšpunktā minētās profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes (turpmāk – labuma guvējs) dibinātāja. Specifiskā atbalsta ietvaros projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.

15. Projekta iesniedzējam vai labuma guvējam maksimālais plānotais kopējais attiecināmais finansējums nepārsniedz:

15.1. pirmās atlases kārtas ietvaros:

15.1.1. profesionālās izglītības kompetences centram "Rīgas Valsts tehnikums" – 10 550 983 euro;

15.1.2. valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums" – 13 467 941 euro;

15.1.3. Rīgas Mākslas un mediju tehnikumam – 5 465 177 euro;

15.1.4. Ogres tehnikumam – 4 960 286 euro;

15.1.5. Jelgavas tehnikumam – 2 408 996 euro;

15.1.6. Valmieras tehnikumam – 1 786 690 euro;

15.1.7. Smiltenes tehnikumam – 2 122 165 euro;

15.1.8. Priekuļu tehnikumam – 3 581 483 euro;

15.1.9. profesionālās izglītības kompetences centram "Liepājas Valsts tehnikums" – 1 873 913 euro;

15.1.10. Ventspils tehnikumam – 2 449 254 euro;

15.1.11. Kandavas lauksaimniecības tehnikumam– 3 821 348 euro;

15.1.12. Saldus tehnikumam – 3 095 044 euro;

15.1.13. Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikumam – 6 020 389 euro;

15.1.14. Rēzeknes tehnikumam – 3 968 957 euro;

15.1.15. Daugavpils Būvniecības tehnikumam – 4 081 341 euro;

15.1.16. Daugavpils tehnikumam – 1 816 882 euro;

15.1.17. Jelgavas Amatu vidusskolai – 3 659 942 euro;

15.1.18. Cēsu Profesionālajai vidusskolai– 1 655 854 euro;

15.1.19. Rīgas Stila un modes profesionālajai vidusskolai – 4 832 738 euro;

15.2. otrās atlases kārtas ietvaros:

15.2.1. Nacionālajai Mākslu vidusskolai – 3 819 944 euro;

15.2.2. Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolai – 1 145 983 euro;

15.2.3. Ventspils Mūzikas vidusskolai – 10 949 856 euro;

15.2.4. Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolai – 2 129 619 euro;

15.2.5. Rēzeknes Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolai – 1 909 972 euro;

15.2.6. Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskolai – 152 798 euro;

15.2.7. Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskolai "Saules skola" – 2 497 325 euro;

15.2.8. Valmieras Mākslas vidusskolai – 561 765 euro.

16. Lai noslēgtu vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, ievērojot šo noteikumu 9. punktā minēto snieguma ietvara regulējumu, ņem vērā šādus nosacījumus:

16.1. pirmajā atlases kārtā šo noteikumu 15.1.1., 15.1.2., 15.1.3., 15.1.4., 15.1.5., 15.1.6., 15.1.7., 15.1.8., 15.1.9., 15.1.10., 15.1.11., 15.1.12., 15.1.13., 15.1.14., 15.1.15. un 15.1.16. apakšpunktā minētajiem projektu iesniedzējiem un otrajā atlases kārtā šo noteikumu 15.2.1., 15.2.2., 15.2.3., 15.2.4. un 15.2.6. apakšpunktā minētajiem projektu iesniedzējiem maksimāli pieejamais kopējais attiecināmais finansējums līdz 2018. gada 31. decembrim atbilst šo noteikumu 15. punktā noteiktajam;

16.2. pirmajā atlases kārtā šo noteikumu 15.1.19. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam un otrajā atlases kārtā šo noteikumu 15.2.5. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam plānotais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums būs pieejams pēc 2019. gada 1. janvāra, ja projekta iesniedzējs būs ieguvis profesionālās izglītības kompetences centra statusu vai uzsācis darbības tā iegūšanai un atbildīgā iestāde pēc šo noteikumu 9. punktā minētā Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi ierosinās piešķirt šo noteikumu 15.1.19. un 15.2.5. apakšpunktā noteikto finansējumu;

16.3. pirmajā atlases kārtā šo noteikumu 15.1.17. un 15.1.18. apakšpunktā minētajam labuma guvējam un otrajā atlases kārtā šo noteikumu 15.2.7. un 15.2.8. apakšpunktā minētajam labuma guvējam maksimāli pieejamais kopējais attiecināmais finansējums līdz 2018. gada 31. decembrim nepārsniedz:

16.3.1. Jelgavas Amatu vidusskolai – 3 436 686 euro;

16.3.2. Cēsu Profesionālajai vidusskolai – 1 554 847 euro;

16.3.3. Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskolai "Saules skola" – 2 344 988 euro;

16.3.4. Valmieras Mākslas vidusskolai – 527 497 euro;

16.4. šo noteikumu 16.3.1., 16.3.2., 16.3.3. un 16.3.4. apakšpunktā minētajiem labuma guvējiem šo noteikumu 15. punktā minētais plānotais maksimālais attiecināmais finansējums būs pieejams pēc 2019. gada 1. janvāra, ja atbildīgā iestāde pēc šo noteikumu 9. punktā minētā Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi ierosinās palielināt pieejamo attiecināmo finansējumu;

16.5. šo noteikumu 16.3.1., 16.3.2., 16.3.3. un 16.3.4. apakšpunktā minētie labuma guvēji līdz 2018. gada 31. decembrim projektiem plānoto finanšu rezervi 6,1 procenta apmērā var paredzēt segt no saviem līdzekļiem. Ja atbilstoši šo noteikumu 9. punktam pēc 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde ierosina palielināt pieejamo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 15. punktā minētajam plānotajam maksimālajam finansējuma apmēram, attiecīgi groza vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, palielinot pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmēru.

17. Sadarbības nosacījumi šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai:

17.1. šo noteikumu 15.1.1. 15.1.2., 15.1.3., 15.1.4., 15.1.5., 15.1.6., 15.1.7., 15.1.8., 15.1.9., 15.1.10., 15.1.11., 15.1.12., 15.1.13., 15.1.14., 15.1.15., 15.1.16. un 15.1.19. apakšpunktā minētie projektu iesniedzēji projektu īsteno sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības aģentūru;

17.2. šo noteikumu 15.2.1., 15.2.2., 15.2.3., 15.2.4., 15.2.5 un 15.2.6. apakšpunktā minētie projektu iesniedzēji projektu īsteno sadarbībā ar valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi", pašvaldību vai individuāli.

18. Projekta iesniedzējs (ja attiecināms) noslēdz sadarbības līgumu ar sadarbības partneri pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, sadarbības līgumā iekļaujot informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, kā arī paredzot vismaz šādus nosacījumus sadarbības partnerim:

18.1. nodrošināt, ka projekta ieviešanā tiek piesaistīti darbinieki, kuriem ir atbilstoša kvalifikācija un profesionālās iemaņas attiecīgajā jomā, kas ļauj profesionāli veikt projektā paredzētās darbības;

18.2. deleģēto uzdevumu veikšanai izmantot sadarbības partnera rīcībā esošo kustamo un nekustamo mantu un infrastruktūru;

18.3. nodrošināt, ka ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumi netiks nodoti tālāk citai personai, tai skaitā noslēdzot pakalpojuma līgumu.

19. Sadarbības partneri var īstenot šādas darbības:

19.1. projekta iesnieguma sagatavošana, tai skaitā projekta aktivitāšu noteikšana un laika grafika izstrāde;

19.2. projekta vadības nodrošināšana atbilstoši šo noteikumu un vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem;

19.3. projekta organizatoriskās shēmas un grāmatvedības organizācijas apraksta izstrāde;

19.4. plānoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafika sastādīšana un aktualizācija;

19.5. iepirkuma plāna izstrāde un aktualizēšana, iepirkuma dokumentācijas izstrāde, iepirkuma procedūru veikšana;

19.6. projekta finanšu plānošana un budžeta sastādīšana, budžeta izlietojuma kontrole;

19.7. projekta grozījumu pamatojuma sagatavošana;

19.8. projekta kvalitātes un risku vadība;

19.9. projekta ietvaros noslēgto līgumu izpildes kontrole un izmaksas attaisnojošās dokumentācijas pārbaude;

19.10. progresa pārskatu un maksājuma pieprasījuma sagatavošana;

19.11. projekta dokumentācijas glabāšana projekta īstenošanas laikā;

19.12. projekta iesniegumā plānoto informācijas un publicitātes pasākumu veikšana;

19.13. finansējuma saņēmēja interešu pārstāvēšana citās institūcijās saskaņā ar deleģējumu;

19.14. citi pasākumi, kas, ņemot vērā apstākļus, nepieciešami, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

20. Specifiskā atbalsta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

20.1. ar atbilstošu nozares ekspertu padomi vai Kultūrizglītības padomi saskaņota aprīkojuma un iekārtu iegāde profesionālās izglītības iestādes mācību procesa nodrošināšanai šādu prioritāro izglītības tematisko jomu vai programmu grupās (turpmāk – prioritārās profesionālās izglītības programmas):

20.1.1. mehānika un metālapstrāde;

20.1.2. enerģētika;

20.1.3. elektronika un automātika;

20.1.4. ķīmijas tehnoloģijas un biotehnoloģija;

20.1.5. mašīnzinības;

20.1.6. pārtikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;

20.1.7. tekstiliju ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;

20.1.8. kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;

20.1.9. poligrāfijas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana;

20.1.10. būvniecība un civilā celtniecība;

20.1.11. lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība;

20.1.12. veterinārija;

20.1.13. individuālie pakalpojumi (tūrisma un atpūtas organizācija vai viesnīcu un restorānu serviss);

20.1.14. mākslas, mūzika un radošās industrijas;

20.1.15. skaistumkopšanas pakalpojumi;

20.1.16. transporta pakalpojumi;

20.1.17. datorzinātne;

20.2. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešana un aprīkojuma iegāde profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes mācību procesā;

20.3. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes metodiskā centra funkciju stiprināšana;

20.4. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes dabaszinātņu (fizika, ķīmija, bioloģija) un matemātikas kabinetu iekārtošana vai jaunu kabinetu izveidošana vispārējās vidējās izglītības programmu īstenošanai (10.–12. klase);

20.5. ergonomiskas un mūsdienu prasībām atbilstošas profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes mācību vides izveide un vides un informācijas pieejamības nodrošināšana;

20.6. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes mācību un koplietošanas, tai skaitā veselības punktu, dienesta viesnīcu un sporta telpu, ēku, būvju infrastruktūras atjaunošana, pārbūve, restaurācija vai jaunu ēku vai būvju būvniecība un teritorijas labiekārtošana;

20.7. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes infrastruktūras izveide, lai īstenotu jaunas, reģiona ekonomiskās attīstības vajadzībās balstītas profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmas;

20.8. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošana;

20.9. būvuzraudzība un autoruzraudzība;

20.10. projekta informācijas un publicitātes pasākumu īstenošana;

20.11. projekta vadība un īstenošana.

21. Šo noteikumu 20. punktā minētās darbības ir atbalstāmas, ja profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādē tiek īstenotas šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētās prioritārās profesionālās izglītības programmas.

22. Projektu ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).

23. Specifiskā atbalsta ietvaros plāno šādus izmaksu veidus:

23.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un projekta rezultātu sasniegšanu, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;

23.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet nodrošina atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai;

23.3. neparedzētās izmaksas.

24. Šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

24.1. personāla atlīdzības izmaksas, izņemot virsstundas, šo noteikumu 20.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

24.2. šo noteikumu 20.1., 20.2., 20.3., 20.4., 20.5., 20.6., 20.7. un 20.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas izmaksas:

24.2.1. aprīkojuma un iekārtu, tai skaitā transportlīdzekļu kā uzskates un tehnisko līdzekļu iegādes izmaksas, kas nepieciešami šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minēto prioritāro profesionālās izglītības programmu īstenošanai;

24.2.2. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanas izmaksas, tai skaitā bezvadu interneta vai optiskā interneta pieslēguma izveides izmaksas un mācību procesa nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksas;

24.2.3. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes metodiskā centra funkciju stiprināšanas izmaksas, tai skaitā ēku un telpu pārbūves un atjaunošanas izmaksas, bibliotēkas fondu papildināšanas, digitālo mācību grāmatu iegādes, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanas, tiešsaistes komunikāciju aprīkojuma iegādes izmaksas, lai īstenotu profesionālās izglītības kompetences centra funkcijas pieaugušo tālākizglītībā;

24.2.4. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes dabaszinātņu (ķīmijas, bioloģijas, fizikas) un matemātikas kabinetu (tai skaitā praktisko darbu telpu) modernizācijai nepieciešamo mēbeļu, mācību iekārtu, tehnisko ierīču un aprīkojuma iegādes vai jaunu kabinetu izveidošanas izmaksas;

24.2.5. ergonomiskas un mūsdienu prasībām atbilstošas profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes mācību vides izveides izmaksas, tai skaitā mācību klašu pārbūves, aprīkojuma un mēbeļu iegādes izmaksas, trokšņu slāpētāju izveides, apgaismojuma modernizēšanas, vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas izmaksas;

24.2.6. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes mācību un koplietošanas telpu, tai skaitā veselības punktu, sporta infrastruktūras, dienesta viesnīcu, ēku, būvju infrastruktūras atjaunošanas, pārbūves, restaurācijas vai jaunu ēku vai būvju būvniecības izmaksas, ievērojot šādus ierobežojumus:

24.2.6.1. ieguldījumi sporta infrastruktūrā atbalstāmi tādā apjomā, lai nodrošinātu profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes īstenoto mācību programmu ietvaros noteiktā obligātā mācību priekšmeta "Sports" infrastruktūras, inventāra un aprīkojuma atbilstību kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai, ja profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādei nav pieejama sakārtota citas izglītības iestādes vai pašvaldības sporta infrastruktūra, kas atbilst mācību procesa īstenošanai;

24.2.6.2. izmaksas āra sporta laukuma izbūvei nepārsniedz 1 101 550 euro bez pievienotās vērtības nodokļa;

24.2.6.3. izmaksas slēgtas sporta zāles izbūvei nepārsniedz 560 euro/m2 bez pievienotās vērtības nodokļa;

24.2.6.4. sporta infrastruktūras aprīkojuma iegāde nepārsniedz 10 000 euro bez pievienotās vērtības nodokļa;

24.2.6.5. ieguldījumi dienesta viesnīcas infrastruktūrā, tajā skaitā dienesta viesnīcas aprīkojuma iegādē, atbalstāmi, ja profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādei ir nepieciešama dienesta viesnīca un nav pieejama sakārtota citas izglītības iestādes vai pašvaldības dienesta viesnīca izglītojamo izmitināšanai;

24.2.6.6. izmaksas dienesta viesnīcas infrastruktūrā nepārsniedz 800 euro/m2 bez pievienotās vērtības nodokļa;

24.2.7. infrastruktūras izveides izmaksas jaunu, reģiona ekonomiskās attīstības vajadzībās balstītu profesionālās vidējās izglītības vai arodizglītības programmu īstenošanai, lai nodrošinātu jaunu profesionālo kvalifikāciju ieguves iespējas;

24.2.8. iekšējo un ārējo inženiertīklu, elektrības pieslēgumu rekonstrukcijas vai izbūves izmaksas, ja tās tiešā veidā attiecas uz profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes mācību vai koplietošanas infrastruktūras nodrošināšanu;

24.2.9. teritorijas labiekārtošanas izmaksas, lai izpildītu normatīvajos aktos noteiktās minimālās prasības infrastruktūras nodošanai ekspluatācijā;

24.2.10. ēku vai būvju nojaukšanas izmaksas, ja minēto ēku vai būvju nojaukšana nepieciešama esošas ēkas vai būves pārbūvei vai jaunas ēkas vai būves būvniecībai, lai nodrošinātu modernizētās infrastruktūras nodošanu ekspluatācijā;

24.2.11. profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes pielāgošana personām ar īpašām vajadzībām;

24.2.12. projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar specifiskā atbalsta ietvaros atbalstāmo darbību īstenošanu un kopā ar šo noteikumu 24.2.13. apakšpunktā minēto darbību izmaksām nepārsniedz 10 procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, tai skaitā:

24.2.12.1. būvprojekta, tai skaitā būvprojekta minimālā stadijā, izstrādes izmaksas;

24.2.12.2. neatkarīgas būvekspertīžu un tehniskās apsekošanas izmaksas, tai skaitā neatkarīgas būvprojekta ekspertīzes izmaksas;

24.2.12.3. mācību iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju plānu un specifikāciju izstrādes izmaksas;

24.2.13. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;

24.2.14. izmaksas, kas saistītas ar būves vai ēkas nodošanu ekspluatācijā, ja tās nav paredzētas līgumā par būvdarbu veikšanu;

24.2.15. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana šo noteikumu 20.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.

25. Šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētās projekta netiešās attiecināmās izmaksas ir finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) projekta vadības un īstenošanas personāla administratīvās izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētajām izmaksām, ja tās radušās uz darba līguma pamata, kas noslēgts starp darba devēju un darba ņēmēju, vai ieceļot pretendentu ierēdņa amatā ar attiecīgās iestādes rīkojumu.

26. Šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas ir izmaksas, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas, lai varētu izpildīt vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, ja finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) veicis visus nepieciešamos pasākumus, lai šādus apstākļus novērstu. Neparedzētās izmaksas projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, kas nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, un tās var izmantot šo noteikumu 24.2.1., 24.2.2., 24.2.3., 24.2.4., 24.2.5., 24.2.6., 24.2.7., 24.2.8., 24.2.9., 24.2.10., 24.2.11. un 24.2.13. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai.

27. Plānojot šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) nodrošina, ka projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku (tai skaitā var piemērot daļlaika noslodzi ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika), attiecīgi veicot projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku. Ja sadarbības partneris ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, projekta vadības personāla noslodze tiek vērtēta visu par pirmās atlases kārtas projektu īstenošanu noslēgto sadarbības līgumu kontekstā.

28. Tiešajām projekta vadības personāla izmaksām ir šādi izmaksu ierobežojumi:

28.1. tās nepārsniedz 56 580 euro gadā, ja tiešās attiecināmās izmaksas ir vienādas vai lielākas par pieciem miljoniem euro;

28.2. tās nepārsniedz 24 426 euro gadā, pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, ja tiešās attiecināmās izmaksas ir mazākas par pieciem miljoniem euro;

28.3. ja projekta īstenošanas laiks nav pilni gadi, par nepilno gadu izmaksu ierobežojumu aprēķina proporcionāli projekta īstenošanas pilnu mēnešu skaitam.

29. Slēdzot pakalpojuma (uzņēmuma) līgumus, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu izmaksas ir attiecināmas, ja pakalpojuma sniedzējs ir fiziska persona, kas nav reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā pašnodarbināta persona, vai pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā specifiskā atbalsta finansējuma saņēmēja darba ņēmējs.

30. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

31. Projekta izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas, izņemot šādas izmaksas:

31.1. šo noteikumu 24.2.12.1., 24.2.12.2. un 24.2.12.3. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas no 2014. gada 1. janvāra;

31.2. šo noteikumu 24.1. apakšpunktā un 25. punktā minētās izmaksas, ja tās radušās ne agrāk kā pēc šo noteikumu 18. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, ja projektu plānots īstenot kopā ar sadarbības partneri.

IV. Specifiskā atbalsta īstenošanas nosacījumi

32. Projekta iesniedzējs var pretendēt uz specifiskā atbalsta saņemšanu, ja infrastruktūra un nekustamais īpašums, kurā par projekta īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem tiks veikti ieguldījumi, ir projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera īpašumā vai valsts un pašvaldības kopīpašumā, vai arī valsts īpašumā un nodots projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera valdījumā vai lietošanā, vai arī projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim uz infrastruktūru ir ilgtermiņa nomas tiesības vismaz vēl piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, un tās ir reģistrētas zemesgrāmatā.

33. Projekta iesniedzējs vai labuma guvējs, izņemot šo noteikumu 15.1.17. un 15.1.18. apakšpunktā minēto labuma guvēju, var pretendēt uz specifiskā atbalsta saņemšanu, ja tam ir piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss vai tā piešķiršana paredzēta līdz 2017. gada 31. decembrim.

34. Sadarbības iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu pirmajā un otrajā atlases kārtā nosūta:

34.1. 20 darbdienu laikā pēc tam, kad apstiprināts atlases nolikums par pirmās vai otrās kārtas īstenošanu – projekta iesniedzējam vai labuma guvējam, kuram piešķirts šo noteikumu 33. punktā minētais profesionālās izglītības kompetences centra statuss;

34.2. 20 darbdienu laikā pēc profesionālās izglītības kompetences centra statusa piešķiršanas – projekta iesniedzējam vai labuma guvējam, kuram profesionālās izglītības kompetences centra statuss piešķirts pēc tam, kad apstiprināts atlases nolikums par pirmās vai otrās kārtas īstenošanu.

35. Projekta iesniedzējam, kas ir šo noteikumu 15.1.17., 15.2.7. un 15.2.8. apakšpunktā minēto labuma guvēju dibinātājs, uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu nosūta pašvaldība, kurai saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 10. panta otrās daļas 17. punktu deleģēts nodrošināt integrētu teritoriālo investīciju projektu iesniegumu atlasi pēc pašvaldības attīstības programmas investīciju plāna saskaņošanas Reģionālās attīstības koordinācijas padomē. Labuma guvējs projekta īstenošanu paredz pašvaldības attīstības programmā, norādot arī projekta sasniedzamos rādītājus.

36. Projekta iesniedzējs pēc sadarbības iestādes uzaicinājuma saņemšanas projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz līdz 2020. gada 31. decembrim.

37. Projekta īstenošanā finansējuma saņēmējs ievēro šādus nosacījumus:

37.1. nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

37.2. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulai (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, kā arī normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

37.3. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz specifisko iznākuma rādītāju "Izglītības iestāžu skaits, kurās veikti ieguldījumi sporta infrastruktūras sakārtošanai";

37.4. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.

38. Profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāde saglabā profesionālās izglītības kompetences centra statusu, izņemot šo noteikumu 15.1.17. un 15.1.18. apakšpunktā noteikto labuma guvēju, un sava budžeta ietvaros nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc tam, kad finansējuma saņēmējs projektā saņēmis pēdējo maksājumu.

39. Ieņēmumus, ja tādi rodas no projekta ietvaros radītās infrastruktūras izmantošanas, finansējuma saņēmējs iegulda profesionālās izglītības vai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādes izglītības procesa nodrošināšanai.

40. Ja projekta ietvaros tiek plānotas šo noteikumu 24.2.6. vai 24.2.7. apakšpunktā minētās ēkas pārbūves izmaksas, projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda enerģijas patēriņu (megavatstundas) pirms projekta īstenošanas. Finansējuma saņēmējam ir pienākums informēt sadarbības iestādi par enerģijas patēriņu (megavatstundas) pēc projekta īstenošanas.

41. Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē izmantojamo vispārīgo pieņēmumu un parametru skaitliskās vērtības izglītības nozarē nosaka Izglītības un zinātnes ministrija. Specifisko pieņēmumu un parametru skaitliskās vērtības pirmās atlases kārtas projektiem izstrādā Izglītības un zinātnes ministrija, otrās atlases kārtas projektiem – Kultūras ministrija, un tie tiek ietverti specifiskā atbalsta projektu iesniegumu atlases vērtēšanas nolikumā.

42. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

42.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt šo noteikumu 2. punktā minētā mērķa un šo noteikumu 4. punktā minēto uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

42.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu.

43. Specifiskā atbalsta ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. augustam.

44. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!