• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumi Nr. 91 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.2. pasākuma "Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.02.2016., Nr. 29 https://www.vestnesis.lv/op/2016/29.9

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 92

Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos

Vēl šajā numurā

11.02.2016., Nr. 29

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 91

Pieņemts: 09.02.2016.

OP numurs: 2016/29.9

2016/29.9
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 20 Pēdējās nedēļas laikā 8 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 91

Rīgā 2016. gada 9. februārī (prot. Nr. 6 18. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.2. pasākuma "Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.2. pasākumu "Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) vienpusējā uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir pilnveidot sociālo pakalpojumu sistēmu, izstrādājot un aprobējot sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismus un atbalsta personas pakalpojuma ieviešanas mehānismu.

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. pilngadīgas personas ar garīga rakstura traucējumiem, kurām Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk – komisija) ir noteikusi smagu vai ļoti smagu (I vai II invaliditātes grupa) invaliditāti;

3.2. bērni ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem komisija ir noteikusi invaliditāti, un viņu likumiskie pārstāvji vai audžuģimene.

4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. līdz 2018. gada 31. decembrim finanšu rādītājs – sertificēti izdevumi 827 238 euro apmērā;

4.2. līdz 2023. gada 31. decembrim:

4.2.1. iznākuma rādītājs – izstrādāti sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismi – 2;

4.2.2. iznākuma rādītājs – izstrādāts atbalsta personas pakalpojums un ieviešanas mehānisms – 1.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija.

7. Pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 727 073 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 4 018 012 euro un valsts budžeta finansējums – 709 061 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no pieejamā projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem

10. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Labklājības ministrija –valsts pārvaldes iestāde, kas saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu izstrādā valsts politiku sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā, kā arī organizē un kontrolē tās īstenošanu.

11. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu.

12. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas datuma.

13. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir Latvijas Republikas pašvaldības, kas kā sadarbības partneri piedalās darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" (turpmāk – 9.2.2.1. pasākums) īstenošanā un pasākuma projekta īstenošanas laikā apstiprinātas par sadarbības partneriem šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanai (turpmāk – sadarbības partneri).

14. Ar katru sadarbības partneri projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs slēdz sadarbības līgumu, kurā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un papildus iekļauj vismaz šādu informāciju:

14.1. informāciju par sadarbības partneru pienākumu nodrošināt sociālā darbinieka piesaisti šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanai un nodrošināt sociālā darbinieka dalību šo noteikumu 24.4. apakšpunktā minētajos izglītojošajos pasākumos;

14.2. informāciju par sadarbības partneru pienākumu nodrošināt šo noteikumu 17.1.2. un 17.2.4. apakšpunktā minēto izmaksu priekšfinansēšanu pilnā apmērā;

14.3. pārskatu un citas informācijas sniegšanas kārtību un termiņus;

14.4. norēķinu veikšanas kārtību šo noteikumu 17.1.2. un 17.2.4. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai;

14.5. kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējusi sadarbības iestāde, un iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus ir konstatējis finansējuma saņēmējs, ja par šiem izdevumiem finansējuma saņēmējs veicis šo noteikumu 29.4. apakšpunktā minēto kompensāciju izmaksu.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

15. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

15.1. sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismu izstrāde un ieviešana šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām, kuras 9.2.2.1. pasākuma ietvaros ir pārgājušas no valsts finansētas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas (turpmāk – valsts ilgstošas aprūpes institūcija) uz dzīvi sabiedrībā, un šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām, tai skaitā:

15.1.1. esošo sabiedrībā balstītu pakalpojumu sniegšanas un finansēšanas sistēmas analīze;

15.1.2. sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismu aprakstu un ieviešanas metodiku izstrāde;

15.1.3. sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismu izmēģinājumprojektu īstenošana, rezultātu novērtēšana un izplatīšana;

15.2. atbalsta personas pakalpojuma izstrāde un ieviešana šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā:

15.2.1. atbalsta personas pakalpojuma apraksta, organizēšanas un finansēšanas kārtības izstrāde;

15.2.2. atbalsta personas pakalpojuma izmēģinājumprojekta īstenošana, rezultātu izvērtēšana un izplatīšana;

15.3. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

15.4. projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.

16. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas:

16.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

16.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

16.3. neparedzētās izmaksas.

17. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

17.1. tiešās personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze. Personāla atlīdzībai jābūt līdzvērtīgai ar finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru pārējo darbinieku atalgojumu. Tiešās personāla izmaksas veido:

17.1.1. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas;

17.1.2. kompensācija sadarbības partneriem par projekta īstenošanas personāla izmaksām šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanai. Ja sadarbības partnera projekta īstenošanas personāls tiek piesaistīts darbam ar mazāk nekā 20 šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām, sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas aprēķina proporcionāli piesaistīto mērķa grupas personu skaitam;

17.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

17.2.1. pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kā arī šo noteikumu 15.3. apakšpunktā un 15.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanai un projekta vadības un tā īstenošanas nodrošināšanai ir nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju;

17.2.2. iekšzemes komandējumu (darba braucienu) izmaksas šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 15.1., 15.2. un 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

17.2.3. ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

17.2.4. kompensācija par transporta izmaksām (izmaksas par degvielu un sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 17.1.2. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanai;

17.2.5. obligāto veselības pārbaužu un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam personālam (ja tās nav iekļautas šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētajā veselības apdrošināšanā).

18. Šo noteikumu 17.2.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) attiecināmajām izmaksām papildus piemēro šādus attiecināšanas nosacījumus:

18.1. šo noteikumu 15.1.3. un 15.2.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektu rezultātu izplatīšanai var plānot izmaksas:

18.1.1. telpu īrei un nomai un kancelejas preču iegādei;

18.1.2. kafijas paužu nodrošināšanai;

18.2. ārvalstu komandējumu nodrošināšanai šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

18.3. veselības apdrošināšanai šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;

18.4. aprīkojuma iegādei jaunu darba vietu radīšanai vai esošu darba vietu atjaunošanai šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam personālam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam.

19. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām, proporcionāli šo noteikumu 17.1.1. un 17.1.2. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām.

20. Šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas, kas radušās par papildu darbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu un neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas noslēgtās vienošanās izpildes nodrošināšanai, projektā var plānot kā vienu izdevumu pozīciju, un tā nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās.

21. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 16. punktā minēto izmaksu pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmās izmaksas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

22. Pasākuma īstenošanu uzrauga Labklājības ministrijas izveidota Sociālo pakalpojumu attīstības padome (turpmāk – padome). Padomes sēdēs uzaicina piedalīties finansējuma saņēmēja, Tieslietu ministrijas, Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Veselības ministrijas, Pārresoru koordinācijas centra, plānošanas reģionu, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas, Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvjus, kā arī to biedrību un nodibinājumu pārstāvjus, kuri pārstāv šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu un pašvaldību sociālo dienestu intereses. Vadošās iestādes, atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja pārstāvji padomes darbībā piedalās novērotāja statusā. Padomes personālsastāvu apstiprina labklājības ministrs.

23. Šo noteikumu 22. punktā minētā padome:

23.1. konsultē finansējuma saņēmēju pasākuma īstenošanas procesā, analizē pasākuma ieviešanas progresu un sniedz ieteikumus finansējuma saņēmējam pasākuma ieviešanas pilnveidei;

23.2. saskaņo šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētās esošās sabiedrībā balstītu pakalpojumu sniegšanas un finansēšanas sistēmas analīzes rezultātus;

23.3. saskaņo šo noteikumu 24.2. un 24.3. apakšpunktā minētos sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismu aprakstus un ieviešanas metodikas;

23.4. apstiprina šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanas vietas un sadarbības partnerus un, ja nepieciešams, veicina to iesaisti izmēģinājumprojekta īstenošanā;

23.5. saskaņo šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minēto atbalsta personas pakalpojuma aprakstu un šo noteikumu 27.3. apakšpunktā minēto atbalsta personas pakalpojuma organizēšanas un finansēšanas kārtību;

23.6. apstiprina šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētā izvērtējuma rezultātus par atbalsta personas pakalpojuma integrēšanas iespējām esošajā sociālo pakalpojumu sistēmā.

24. Šo noteikumu 15.1.1. un 15.1.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

24.1. veic šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām pašlaik pieejamās sabiedrībā balstītu pakalpojumu sniegšanas un finansēšanas sistēmas analīzi, izvērtējot valsts un pašvaldību pienākumus sociālo pakalpojumu nodrošināšanai un valsts un pašvaldību budžeta struktūras atbilstību normatīvajiem aktiem sociālo pakalpojumu jomā;

24.2. izstrādā sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānisma aprakstu un ieviešanas metodiku šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras 9.2.2.1. pasākuma ietvaros ir pārgājušas no valsts ilgstošas aprūpes institūcijas uz dzīvi sabiedrībā. Izstrādājot sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismu:

24.2.1. nosaka optimālu valsts budžeta finansējuma plūsmu, lai nodrošinātu mērķa grupas personām 9.2.2.1. pasākuma ietvaros izstrādātajā individuālās sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas atbalsta plānā noteikto sabiedrībā balstītu pakalpojumu saņemšanu;

24.2.2. izstrādā priekšlikumus citu sabiedrībā balstītu pakalpojumu sniegšanai un finansēšanai, kuru īstenošana nav paredzēta 9.2.2.1. pasākuma ietvaros;

24.3. izstrādā sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānisma individuālā budžeta pieejas (turpmāk – individuālā budžeta modelis) aprakstu un ieviešanas metodiku šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām, kurām 9.2.2.1. pasākuma ietvaros sniegts atbalsts, tai skaitā:

24.3.1. izstrādā individuālā budžeta modeļa ieviešanas nosacījumus un metodiku;

24.3.2. nosaka minimālo sabiedrībā balstītu pakalpojumu kopumu, izstrādā standartu un vienas vienības izmaksu metodiku katram minētajā kopumā esošam pakalpojumam;

24.3.3. izstrādā šo noteikumu 25.1. un 25.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektā iesaistīto personu atlases kritērijus;

24.3.4. izstrādā individuālā budžeta modeļa finansējuma plūsmu, nosakot atbalsta apmēru un saņemšanas kārtību;

24.4. īsteno projekta sadarbības partneru sociālo darbinieku izglītošanu darbam ar izstrādāto individuālā budžeta modeli;

24.5. izvērtē šo noteikumu 25.1. un 25.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektu rezultātus;

24.6. izstrādā priekšlikumus šo noteikumu 24.2. un 24.3. apakšpunktā minēto sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānismu pilnveidošanai.

25. Šo noteikumu 15.1.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs, kas:

25.1. īsteno šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētā sabiedrībā balstītu pakalpojumu finansēšanas mehānisma izmēģinājumprojektu, iesaistot 40 šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās personas ar garīga rakstura traucējumiem katrā plānošanas reģionā (kopumā – 200 personas), kuras 9.2.2.1. pasākuma ietvaros ir pārgājušas no valsts ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas uz dzīvi sabiedrībā. Izmēģinājumprojektu īsteno ne ilgāk kā 12 mēnešus;

25.2. piesaistot šo noteikumu 13. punktā minētos sadarbības partnerus, īsteno šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētā individuālā budžeta modeļa izmēģinājumprojektu, iesaistot 20 šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas katrā plānošanas reģionā (kopumā – 100 personas), kurām 9.2.2.1. pasākuma ietvaros veikts individuālo vajadzību izvērtējums. Izmēģinājumprojektu īsteno ne ilgāk kā 12 mēnešus;

25.3. šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektu īsteno vismaz vienā nacionālās nozīmes attīstības centrā (republikas pilsētā) un vienā reģionālās nozīmes attīstības centrā katrā plānošanas reģionā;

25.4. nodrošina šo noteikumu 25.1. un 25.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektu rezultātu izplatīšanu.

26. Īstenojot šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto individuālā budžeta modeļa izmēģinājumprojektu, sadarbības partneri:

26.1. reizi ceturksnī – attiecīgi līdz 20. aprīlim, 20. jūlijam, 20. oktobrim un 20. janvārim – iesniedz finansējuma saņēmējam pārskatu par iepriekšējā ceturksnī veiktajām aktivitātēm izmēģinājumprojekta īstenošanā, kā arī pārskatu par izdevumiem, kas sadarbības partnerim radušies atbilstoši šo noteikumu 17.1.2. apakšpunktam;

26.2. nodrošina finansējuma saņēmēja, sadarbības iestādes un citu kontrolējošo institūciju pārstāvjiem piekļuvi dokumentācijai, kas pamato izdevumus.

27. Šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

27.1. izstrādā atbalsta personas pakalpojuma aprakstu;

27.2. izvērtē atbalsta personas pakalpojuma integrēšanas iespējas esošajā sociālo pakalpojumu sistēmā;

27.3. izstrādā atbalsta personas pakalpojuma organizēšanas un finansēšanas kārtību;

27.4. izstrādā atbalsta personas pakalpojuma nodrošināšanas rokasgrāmatu;

27.5. izstrādā atbalsta personas pakalpojuma saņēmēju un atbalsta personas pakalpojuma sniedzēju piesaistes kārtību;

27.6. izstrādā atbalsta personas pakalpojuma uzraudzības sistēmu un atbalsta personas pakalpojumu kvalitātes novērtēšanas kārtību pakalpojuma saņēmējiem;

27.7. nodrošina atbalsta personas pakalpojuma izmēģinājumprojekta īstenošanu atbilstoši izstrādātajam atbalsta personas pakalpojuma aprakstam, iesaistot izmēģinājumprojektā vismaz 330 šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas. Izmēģinājumprojektu īsteno ne ilgāk kā 24 mēnešus;

27.8. nodrošina šo noteikumu 27.7. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta rezultātu izvērtēšanu;

27.9. nodrošina priekšlikumu izstrādi atbalsta personas pakalpojuma pilnveidošanai.

28. Finansējuma saņēmējs nodrošina šo noteikumu 27.7. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta rezultātu izplatīšanu.

29. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

29.1. šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas nodrošināšanai un pakalpojumu sniedzēju piesaistei organizē pieredzes apmaiņas pasākumus šo noteikumu 17.1.1. apakšpunktā minētajam personālam;

29.2. piesaista pakalpojuma sniedzējus atbilstoši Publisko iepirkumu likumam;

29.3. pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, avansa maksājumus paredz ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgās līguma summas;

29.4. pārbauda šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētos sadarbības partneru pārskatus un viena mēneša laikā kompensē sadarbības partneriem izmaksas, kas radušās, īstenojot šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto individuālā budžeta izmēģinājumprojektu, kā arī izmaksas atbilstoši šo noteikumu 19. punktam;

29.5. no sadarbības partneriem atgūtos iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, par kuriem sadarbības iestāde nav pieņēmusi lēmumu par neatbilstošu izdevumu atgūšanu, izmanto šo noteikumu 16. punktā minēto izmaksu segšanai;

29.6. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālajiem rādītājiem:

29.6.1. par vienlīdzīgu iespēju aspektiem (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība) apmācīto personu skaits;

29.6.2. atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju skaits;

29.7. nodrošina, ka projekta ietvaros veiktās darbības veicinās darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" rezultāta rādītāja "Personu ar garīga rakstura traucējumiem skaits, kas uzsāk patstāvīgu dzīvi ārpus ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas" sasniegšanu;

29.8. grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

30. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri:

30.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personāls tiek piesaistīts uz normālu vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu), kā arī veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, papildus veic uzskaiti par veiktajām funkcijām;

30.2. šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minētos informācijas un publicitātes pasākumus nodrošina atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulai (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

30.3. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.

31. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:

31.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanās noteikumus, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt atbalsta mērķa vai pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

31.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās.

32. Pasākuma ietvaros projektus īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim.

33. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!