• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumi Nr. 102 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.02.2016., Nr. 29 https://www.vestnesis.lv/op/2016/29.20

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 117

Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 7. novembra rīkojumā Nr. 537 "Par komisijas izveidi PSRS totalitārā komunistiskā okupācijas režīma upuru skaita un masu kapu vietu noteikšanai, informācijas par represijām un masveida deportācijām apkopošanai un Latvijas valstij un tās iedzīvotājiem...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

11.02.2016., Nr. 29

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 102

Pieņemts: 09.02.2016.

OP numurs: 2016/29.20

2016/29.20
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 20 Pēdējās nedēļas laikā 12 Visi

Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2016/33.1

Ministru kabineta noteikumi Nr. 102

Rīgā 2016. gada 9. februārī (prot. Nr. 6 33. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākumu "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusējā uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir mazināt nodarbinātības un pilnvērtīgas sociālekonomiskas iekļaušanas šķēršļus sociālās atstumtības un diskriminācijas riskiem pakļautām personām, vienlaikus nodrošinot sabiedrības izpratnes paaugstināšanu par diskriminācijas novēršanu.

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. šādas sociālās atstumtības un diskriminācijas riskam pakļauto personu grupas:

3.1.1. personas, kuras pakļautas diskriminācijas riskam dzimuma dēļ, personas pēc bērna kopšanas atvaļinājuma, no vardarbības cietušas personas, personas, kuras kopj citu ģimenes locekli, un viena vecāka ģimenes pārstāvji;

3.1.2. personas, kuras pakļautas diskriminācijas riskam vecuma dēļ (personas pēc 50 gadu vecuma);

3.1.3. personas, kuras pakļautas diskriminācijas riskam invaliditātes dēļ, tai skaitā bezdarbnieki ar invaliditāti, personas ar invaliditāti un zemu izglītības līmeni;

3.1.4. personas, kuras pakļautas diskriminācijas riskam etniskās piederības dēļ, tai skaitā romi un citas etniskās minoritātes;

3.2. darba devēji un to darbinieki;

3.3. patvēruma meklētāji un personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu.

4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. līdz 2018. gada 31. decembrim:

4.1.1. iznākuma rādītājs – atbalstu saņēmušo nelabvēlīgā situācijā esošu iedzīvotāju skaits – 1 500;

4.1.2. finanšu rādītājs – sertificēti izdevumi 2 430 894 euro;

4.2. līdz 2023. gada 31. decembrim:

4.2.1. iznākuma rādītājs – atbalstu saņēmušo nelabvēlīgā situācijā esošu iedzīvotāju skaits – 3 100;

4.2.2. rezultāta rādītājs – nelabvēlīgā situācijā esoši dalībnieki, kuri pēc aiziešanas (pēc dalības pasākumā) sākuši darba meklējumus, iesaistījušies izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē, nodarbinātībā, tostarp pašnodarbinātie, – 1 800.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija.

7. Pasākuma ietvaros pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 6 813 045 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 5 791 088 euro un valsts budžeta finansējums – 1 021 957 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un radušās, sākot ar 2016. gada 4. janvāri.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

10. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas veicina sabiedrības integrāciju atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumam, – Sabiedrības integrācijas fonds.

11. Projekta iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām.

12. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas.

13. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir Nodrošinājuma valsts aģentūra un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde.

14. Finansējuma saņēmējs slēdz sadarbības līgumu ar katru sadarbības partneri. Sadarbības līgumā iekļauj informāciju atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un apliecinājumu, ka sadarbības partneri apņemas sadarboties šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā, kuras ietvaros:

14.1. Nodrošinājuma valsts aģentūra sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanai nodrošina telpas patvēruma meklētāju izmitināšanas centrā vai pēc iespējas tuvāk pakalpojuma saņēmējiem;

14.2. Pilsonības migrācijas lietu pārvalde nodrošina darba vietas aprīkojumu sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanas vietā un sniedz atbalstu sociālā darbinieka pakalpojuma nodrošināšanai.

15. Ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu nav noslēgts sadarbības līgums, projektam pievieno sadarbības partneru nodomu protokolu. Nodomu protokolā ietver vismaz šādu informāciju:

15.1. sadarbības partneru apņemšanās sadarboties šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekts tiks apstiprināts;

15.2. sadarbības partneru veicamie pienākumi projekta īstenošanā.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

16. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

16.1. diskriminācijas novēršanas un sociālās iekļaušanas pakalpojumu īstenošana šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā:

16.1.1. mērķa grupas profilēšana (turpmāk – profilēšana);

16.1.2. motivācijas paaugstināšana un atbalsta pakalpojumu nodrošināšana;

16.1.3. vidusposma izvērtējuma veikšana;

16.2. diskriminācijas novēršanas pasākumu īstenošana šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, tai skaitā:

16.2.1. izglītojoši pasākumi par sociālās iekļaušanas un diskriminācijas novēršanas jautājumiem;

16.2.2. atbalsta pasākumi iekļaujošas darba vides veicināšanai un dažādības vadībai;

16.3. sociālā mentora un sociālā darbinieka pakalpojuma nodrošināšana šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai;

16.4. izmēģinājumprojekta "Dzimuma aspekta integrēšana budžeta veidošanas procesā" (gender budgeting) īstenošana un attiecīgu ieteikumu sniegšana;

16.5. sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošana par sociālās iekļaušanas veicināšanas un diskriminācijas novēršanas jautājumiem;

16.6. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

16.7. projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.

17. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas:

17.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

17.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

17.3. neparedzētās izmaksas.

18. Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

18.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

18.2.1. pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu izmaksas šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.3., 16.4. un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kā arī šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja informācijas un publicitātes pasākumos nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju;

18.2.2. tehniskā aprīkojuma (portatīvās datortehnikas) iegādes izmaksas šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētā sociālā darbinieka pakalpojuma īstenošanai;

18.2.3. iekšzemes komandējumu un darba (dienesta) braucienu izmaksas šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam personālam šo noteikumu 16.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

18.2.4. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam personālam (ja tās nav iekļautas šo noteikumu 19.7. apakšpunktā minētajā veselības apdrošināšanā).

19. Šo noteikumu 18.2.1. apakšpunktā minētajām pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu attiecināmajām izmaksām papildus piemēro šādus attiecināšanas nosacījumus:

19.1. izmaksas šo noteikumu 16.1.2. apakšpunktā minēto motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumu īstenošanai nepārsniedz 700 euro vienai šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personai;

19.2. šo noteikumu 16.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai var plānot veicināšanas balvu izmaksas. Vienas darba devēja veicināšanas balvas (piemēram, piemiņas zīme, kauss) izmaksas nepārsniedz 70 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);

19.3. izmaksas šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētā sociālā darbinieka un sociālā mentora piesaistei nepārsniedz 1 400 euro mēnesī par viena sociālā darbinieka pakalpojumu un 1 000 euro mēnesī par viena sociālā mentora pakalpojumu. Sociālā darbinieka un sociālā mentora pakalpojuma izmaksu apmēru mēnesī aprēķina proporcionāli piesaistītajam mērķa grupas personu skaitam, ievērojot šo noteikumu 32.3. un 33.3. apakšpunktā minētos nosacījumus;

19.4. šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai var plānot izmaksas telpu īrei un nomai, kancelejas preču iegādei un kafijas paužu nodrošināšanai;

19.5. šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai var plānot finansējumu ne vairāk kā piecu procentu apmērā no pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma;

19.6. aprīkojuma iegādes izmaksas (izņemot datortehniku šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās darbības nodrošināšanai) jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam personālam ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam;

19.7. veselības apdrošināšanu šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam personālam plāno, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz periodu, kad personāls ir nodarbināts projektā.

20. Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām.

21. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas (izdevumi papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami, lai izpildītu noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu) projektā var plānot kā vienu izmaksu pozīciju, un tā nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

22. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 17. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

23. Pasākuma ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šiem noteikumiem.

24. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.3., 16.4. un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu uzrauga Labklājības ministrijas izveidota uzraudzības padome (turpmāk – padome). Padomes sastāvā ir finansējuma saņēmēja, Iekšlietu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Kultūras ministrijas, Labklājības ministrijas, Pārresoru koordinācijas centra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Latvijas Pašvaldību savienības, nevalstisko organizāciju, Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes un citu biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja pārstāvji padomes darbībā piedalās, bet Vadošās iestādes pārstāvji var piedalīties novērotāja statusā. Padomes personālsastāvu apstiprina labklājības ministrs.

25. Šo noteikumu 24. punktā minētā padome:

25.1. konsultē finansējuma saņēmēju pasākuma īstenošanas procesā, analizē pasākuma ieviešanas progresu un sniedz ieteikumus pasākuma ieviešanas pilnveidei;

25.2. saskaņo šo noteikumu 16.1.1. apakšpunktā minētās profilēšanas un šo noteikumu 16.1.3. apakšpunktā minētā vidusposma izvērtējuma darba uzdevumu un rezultātus;

25.3. apstiprina šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētos iekļaujošas darba vides izvērtējuma kritērijus un šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto darba devēju izvirzīšanu apbalvošanai šo noteikumu 30.2. apakšpunktā minēto labās prakses veicināšanas pasākumu ietvaros;

25.4. nosaka šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta "Dzimuma aspekta integrēšana budžeta veidošanas procesā" (gender budgeting) ietvaros izvērtējamās valsts vai pašvaldību budžeta programmas vai apakšprogrammas, kā arī saskaņo izmēģinājumprojekta rezultātus;

25.5. saskaņo šo noteikumu 37.1. apakšpunktā minēto sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanas plānu.

26. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

26.1. veic profilēšanu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas atlasei, lai apzinātu mērķa grupas aktuālākās vajadzības pēc motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumiem;

26.2. atbilstoši šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās profilēšanas rezultātiem nodrošina šādus motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumus šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu sociālekonomiskai iekļaušanai:

26.2.1. individuālas un grupu konsultācijas karjeras izvēles speciālistu, sociālā darba speciālistu, juristu, izglītības jomas speciālistu, pašapziņas celšanas treneru un citu speciālistu vadībā (piemēram, atbalsta grupas, informatīvās grupas, izglītojošās konsultācijas, pašpalīdzības grupas, sociālo prasmju atjaunošanas konsultācijas) un citus profilēšanas rezultātā noteiktos pakalpojumus šo noteikumu 3.1.1. apakšpunktā minētajām personām;

26.2.2. individuālas un grupu konsultācijas karjeras konsultantu, psihologu, izaugsmes treneru un citu speciālistu vadībā (piemēram, atbalsta grupas, informatīvas grupas, pašpalīdzības grupas) un citus profilēšanas rezultātā noteiktos pakalpojumus šo noteikumu 3.1.2. apakšpunktā minētajām personām;

26.2.3. individuālas un grupu konsultācijas sociālā darba speciālistu, karjeras konsultantu, izglītības jomas speciālistu, psihologu un citu speciālistu vadībā (piemēram, atbalsta grupas, informatīvas un izglītojošās grupas, pašpalīdzības grupas) un citus profilēšanas rezultātā noteiktos pakalpojumus šo noteikumu 3.1.3. apakšpunktā minētajām personām;

26.2.4. individuālās un grupu konsultācijas izglītības jomas speciālistu, sociālā darba speciālistu, psihologu, karjeras konsultantu, speciālistu atkarību jomā un citu profesionāļu vadībā (piemēram, atbalsta grupas, informatīvas grupas, pašpalīdzības grupas) un citus profilēšanas rezultātā noteiktos pakalpojumus šo noteikumu 3.1.4. apakšpunktā minētajām personām;

26.3. veic vidusposma izvērtējumu, novērtējot šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu situācijas izmaiņas pēc šo noteikumu 16.1.2. apakšpunktā minēto motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumu saņemšanas. Pakalpojuma sniedzējs izvērtējumu veic ne agrāk kā gadu pēc šo noteikumu 16.1.2. apakšpunktā minēto pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas;

26.4. pēc šo noteikumu 26.4. apakšpunktā minētā vidusposma izvērtējuma veikšanas sagatavo priekšlikumus šo noteikumu 16.1.2. apakšpunktā minēto motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumu sniegšanas pilnveidošanai.

27. Šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās profilēšanas un šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minētā vidusposma izvērtējuma veikšanai finansējuma saņēmējs var piesaistīt dažādus pakalpojuma sniedzējus.

28. Šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minēto motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumu nodrošināšanai finansējuma saņēmējs var piesaistīt vairākus pakalpojuma sniedzējus, nodrošinot, ka pakalpojumi tiek sniegti atbilstoši mērķa grupu specifikai un reģionālajam griezumam.

29. Šo noteikumu 16.2.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

29.1. veic šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas atklātu atlasi;

29.2. nodrošina ikgadējus izglītojošus pasākumus šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai dažādības vadībai un iecietības (tolerances) paaugstināšanai pret šo noteikumu 3.1. un 3.3. apakšpunktā minēto mērķa grupu (tai skaitā personām, kuras pakļautas diskriminācijai rases, reliģiskās pārliecības un seksuālās orientācijas dēļ) (turpmāk – izglītojoši pasākumi). Izglītojošus pasākumus īsteno gan apmācību moduļos, kas ietver informāciju par visām šo noteikumu 3.1. un 3.3. apakšpunktā minētajām diskriminācijas riskam pakļautām personām, gan atsevišķi par katru mērķa grupu.

30. Šo noteikumu 16.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

30.1. izstrādā iekļaujošas darba vides izvērtējuma kritērijus;

30.2. izsludina šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajiem darba devējiem atklātu pieteikšanos uz labās prakses veicināšanas pasākumiem, nodrošinot, ka dalībai šajos pasākumos var pieteikties jebkurš darba devējs;

30.3. izvērtē šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētos darba devējus atbilstoši šo noteikumu 30.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem. Izvērtējumu veic ne agrāk kā gadu pēc šo noteikumu 30.2. apakšpunktā minēto izglītojošo pasākumu uzsākšanas;

30.4. atbilstoši šo noteikumu 30.3. apakšpunktā minētajam izvērtējumam organizē ikgadējus labās prakses veicināšanas pasākumus un veicināšanas balvu pasniegšanu.

31. Šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai nodrošina sociālā darbinieka un sociālā mentora pakalpojumu atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam rīcības plānam "Rīcības plāns personu, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, pārvietošanai un uzņemšanai Latvijā" (turpmāk – rīcības plāns).

32. Šo noteikumu 31. punktā minēto sociālā darbinieka pakalpojumu īsteno šādā kārtībā:

32.1. trīs mēnešus pēc šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētā patvēruma meklētāja ierašanās Latvijā vai līdz brīdim, kad stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams galīgais lēmums par bēgļa vai alternatīvā statusa piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, patvēruma meklētājam piesaista sociālo darbinieku, kurš izstrādā individuālu sociālekonomiskās iekļaušanas plānu un koordinē tā izpildi. Sociālā gadījuma vadīšanā sociālais darbinieks sadarbojas ar rīcības plānā noteiktajām institūcijām;

32.2. pēc bēgļa vai alternatīvā statusa iegūšanas šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētājai mērķa grupas personai sociālā darbinieka pakalpojumu nodrošina līdz brīdim, kad tiek izpildīts individuālais sociālekonomiskās iekļaušanas plāns, vai uz laiku, kas nepārsniedz 12 mēnešus pēc statusa iegūšanas dienas;

32.3. atkarībā no šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu skaita sociālā darbinieka pakalpojuma sniegšanai piesaista ne vairāk kā piecus sociālos darbiniekus, nodrošinot, ka vienam sociālajam darbiniekam vienlaikus tiek piesaistītas ne vairāk kā 120 šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas;

32.4. katrs sociālais darbinieks pārrauga ne vairāk kā sešu šo noteikumu 33.1. apakšpunktā minēto sociālo mentoru darbu;

32.5. sociālā darbinieka pakalpojuma ietvaros tiek noteikts vadošais sociālais darbinieks (sadarbības koordinators), kurš nodrošina sociālo darbinieku un sociālo mentoru virsvadību un sadarbības koordinēšanu (tai skaitā informācijas apmaiņu) ar rīcības plānā noteiktajām institūcijām.

33. Šo noteikumu 31. punktā minēto sociālā mentora pakalpojumu īsteno šādā kārtībā:

33.1. trīs mēnešus pēc šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētā patvēruma meklētāja ierašanās Latvijā vai līdz brīdim, kad stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams galīgais lēmums par bēgļa vai alternatīvā statusa piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, patvēruma meklētājam piesaista sociālo mentoru, kurš nodrošina praktisku atbalstu šo noteikumu 32.1. apakšpunktā minētā sociālekonomiskās iekļaušanas plāna izpildē, veidojot personas izpratni par dzīvi Latvijā un tās sabiedrībā, palīdzot reālās dzīves situācijās apgūt ikdienai nepieciešamās prasmes, rosinot attīstīt jaunas iemaņas, kā arī sniedzot atbalstu ikdienas situāciju risināšanā;

33.2. pēc bēgļa vai alternatīvā statusa iegūšanas šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupas personai sociālā mentora pakalpojumu nodrošina uz laiku, kas nepārsniedz 12 mēnešus pēc šā statusa iegūšanas dienas;

33.3. atkarībā no šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu skaita sociālā mentora pakalpojuma sniegšanai piesaista ne vairāk kā 30 sociālos mentorus, nodrošinot, ka vienam sociālajam mentoram vienlaikus tiek piesaistītas ne vairāk kā 20 šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas.

34. Šo noteikumu 32. un 33. punktā minētā sociālā darbinieka un sociālā mentora pakalpojuma nodrošināšanu pārtrauc, ja šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas persona pakalpojuma saņemšanas laikā pamet Latviju, atsakās no pakalpojuma saņemšanas vai nepilda sociālekonomiskās iekļaušanas plānā noteiktos pienākumus. Par minētajiem apstākļiem sociālais darbinieks izdara atbilstošu ierakstu šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas sociālekonomiskās iekļaušanas plānā.

35. Šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas izmēģinājumprojekta "Dzimuma aspekta integrēšana budžeta veidošanas procesā" (gender budgeting) īstenošanas ietvaros:

35.1. izvērtē vismaz divas valsts vai pašvaldību budžeta programmas vai apakšprogrammas no sieviešu un vīriešu vienlīdzīgu iespēju un tiesību aspekta, izmantojot Eiropas Padomes izstrādāto rokasgrāmatu "Gender budgeting: practical implementation" (https://www.coe.int/t/dghl/standardsetting/equality/ 03themes/gender-mainstreaming/CDEG(2008)15_en.pdf) un citas starptautisko organizāciju vadlīnijas, kurās iekļauta vai analizēta minētā pieeja;

35.2. veic šo noteikumu 35.1. apakšpunktā minēto valsts vai pašvaldību budžeta programmu vai apakšprogrammu izdevumu salīdzinošo analīzi par vismaz trim kalendāra gadiem;

35.3. izvērtē un prezentē izmēģinājumprojekta rezultātus šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajiem valsts un pašvaldību iestāžu darba devējiem un darbiniekiem, kuru ikdienas darba pienākumi ir saistīti ar budžeta plānošanu.

36. Finansējuma saņēmējs, ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzēju, nodrošina šo noteikumu 35.3. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta rezultātu izplatīšanu.

37. Šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kas:

37.1. izstrādā sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanas plānu (turpmāk – plāns);

37.2. atbilstoši šo noteikumu 37.1. apakšpunktā minētajam plānam nodrošina sabiedrības informēšanu un izpratnes paaugstināšanu vismaz šādās jomās:

37.2.1. dažādu sabiedrības grupu izpratne par diskrimināciju;

37.2.2. tolerances un sabiedrības saliedētības veicināšana starp dažādām diskriminācijas riskam pakļauto personu grupām;

37.2.3. sociālās iekļaušanas nozīme un pakalpojumu pieejamība mērķa grupām, tai skaitā reģionālajā griezumā.

38. Šo noteikumu 37.1. apakšpunktā minētā plāna izstrādei un šo noteikumu 37.2. apakšpunktā minētās sabiedrības informēšanas un izpratnes paaugstināšanas nodrošināšanai finansējuma saņēmējs piesaista dažādus pakalpojuma sniedzējus.

39. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

39.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minēto personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personāls tiek piesaistīts normālu vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu). Finansējuma saņēmējs veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, finansējuma saņēmējs papildus veic uzskaiti par veiktajām funkcijām;

39.2. piesaista pakalpojuma sniedzējus atbilstoši Publisko iepirkumu likumam;

39.3. pakalpojuma (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, avansa maksājumus paredz ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas. Ja pakalpojuma (uzņēmuma) līgumus slēdz ar biedrībām un nodibinājumiem, avansa maksājumus paredz ne vairāk kā 40 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas;

39.4. nodrošina, ka:

39.4.1. šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētos motivācijas paaugstināšanas un atbalsta pakalpojumus nesniedz šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām, kuras vienlaikus saņem konsultācijas un motivācijas paaugstināšanas pakalpojumus darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.2. pasākuma "Ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumi" ietvaros;

38.4.2. šo noteikumu 26.2.2. apakšpunktā minētos pakalpojumus, ja tie ir vērsti uz personu motivēšanu palikt darba tirgū vai personas stāvokļa uzlabošanu darba tirgū, nesniedz tām šo noteikumu 3.1.2. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām, kuras vienlaikus saņem atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.3.2. specifiskā atbalsta mērķa "Paildzināt gados vecāku nodarbināto darbspēju saglabāšanu un nodarbinātību" ietvaros;

39.5. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006;

39.6. uzkrāj, apkopo un reizi gadā iesniedz sadarbības iestādē datus par šādiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347/470), 1. pielikumā ietvertajiem kopējiem tūlītējiem rezultātu rādītājiem, kas sasniegti pēc personas aiziešanas (pēc dalības pasākumā):

39.6.1. neaktīvie dalībnieki, kas sākuši darba meklējumus;

39.6.2. izglītībā/apmācībā iesaistītie dalībnieki;

39.6.3. kvalifikāciju ieguvušie dalībnieki;

39.6.4. nodarbinātībā iesaistītie dalībnieki, tostarp pašnodarbinātie;

39.7. uzkrāj datus par šādiem specifiskā iznākuma rādītājiem:

39.7.1. darba devēji, kuri piedalījušies izglītojošos pasākumos par sociālās iekļaušanas un diskriminācijas novēršanas jautājumiem, – 50 (vidēji gadā);

39.7.2. atbalstu saņēmušie patvēruma meklētāji un personas ar bēgļa vai alternatīvo statusu – 390 (vidēji gadā);

39.8. šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

39.9. ievieto savā tīmekļvietnē aktuālu informāciju par projekta īstenošanu, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos;

39.10. uzkrāj datus par horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" šādu horizontālo rādītāju sasniegšanu:

39.10.1. rādītāja "Par vienlīdzīgu iespēju aspektiem (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība) apmācīto personu skaits";

39.10.2. rādītāja "Atbalstu saņēmušie sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautie iedzīvotāji";

39.11. uzkrāj informāciju par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupas personām atbilstoši normatīvajam aktam par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā;

39.12. grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

40. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

40.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi vai atbalsta mērķa pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

40.2. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

41. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim.

42. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!