• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2014. gada 11. marta noteikumi Nr. 134 "Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 13.03.2014., Nr. 52 https://www.vestnesis.lv/op/2014/52.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.135

Grozījums Ministru kabineta 2012.gada 3.janvāra noteikumos Nr.26 "Noteikumi par kārtību, kādā piešķiramas naudas balvas par izciliem sasniegumiem sportā, un naudas balvu apmēru"

Vēl šajā numurā

13.03.2014., Nr. 52

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 134

Pieņemts: 11.03.2014.

OP numurs: 2014/52.6

2014/52.6
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.134

Rīgā 2014.gada 11.martā (prot. Nr.16 27.§)

Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu

Izdoti saskaņā ar Ārstniecības likuma 78.panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmas (turpmāk – veselības informācijas sistēma) pārzini, veselības informācijas sistēmā glabājamos datus un to apstrādes kārtību, kā arī datu izsniegšanas kārtību.

2. Veselības informācijas sistēmas pārzinis ir Nacionālais veselības dienests.

3. Veselības informācijas sistēmas pārzinis:

3.1. nosaka šādas standartizētas procedūras datu apmaiņai veselības informācijas sistēmā:

3.1.1. ar veselības aprūpi saistīto datu apmaiņas struktūras standartus;

3.1.2. prasības piekļuvei veselības informācijas sistēmai;

3.1.3. izmantojamos klasifikatorus;

3.1.4. drošības un tehniskos standartus;

3.2. nodrošina veselības informācijas sistēmā sagatavoto medicīnisko dokumentu uzglabāšanu un to pieejamību veselības informācijas sistēmā:

3.2.1. šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.3. un 7.4. apakšpunktā minētajiem medicīniskajiem dokumentiem – 75 gadus pēc pēdējā ieraksta;

3.2.2. šo noteikumu 7.5. apakšpunktā minētajiem medicīniskajiem dokumentiem – atbilstoši termiņam, kas noteikts normatīvajos aktos par recepšu veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas kārtību;

3.3. nodrošina, ka veselības informācijas sistēmā labotā un dzēstā informācija tiek saglabāta veselības informācijas sistēmas arhīvā atbilstoši šo noteikumu 3.2. apakšpunktā norādītajam termiņam.

4. Veselības informācijas sistēma nodrošina:

4.1. šajos noteikumos minēto ar personas veselību saistīto datu centralizētu apstrādi, kas nepieciešami ārstniecībā;

4.2. šajos noteikumos minēto ar personas veselību saistīto datu apstrādi, kas nepieciešami statistikas nodrošināšanai un pētniecībai;

4.3. elektronisku recepšu izrakstīšanu un apriti starp ārstniecības personu un farmaceitu vai farmaceita asistentu;

4.4. darbnespējas lapu izrakstīšanu un apriti starp ārstniecības personu un kompetento iestādi, kas īsteno valsts politiku sociālās apdrošināšanas un valsts sociālo pabalstu jomā;

4.5. elektronisku pacienta apmeklējuma rezervēšanu pie ārstniecības personas;

4.6. elektronisku apstrādi nosūtījumiem veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai;

4.7. datu par valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu un zāļu un medicīnisko ierīču apmaksu elektronisku nosūtīšanu Nacionālā veselības dienesta veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas norēķinu sistēmai "Vadības informācijas sistēma".

II. Veselības informācijas sistēmā iekļaujamie dati

5. Veselības informācijas sistēmā iekļauj vispārpieejamus datus un ierobežotas pieejamības datus. Ierobežotas pieejamības dati par pacientu iedalāmi pamatdatos un papilddatos.

6. Veselības informācijas sistēmā iekļauj šādus ierobežotas pieejamības pamatdatus par pacientu:

6.1. vārds (vārdi), uzvārds;

6.2. personas kods;

6.3. valstiskā piederība un tās veids;

6.4. dzimums;

6.5. dzimšanas datums;

6.6. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;

6.7. personas statuss (aktīvs/pasīvs);

6.8. ziņas par personas rīcībspējas ierobežošanu vai rīcībspējas ierobežojuma pārskatīšanu;

6.9. miršanas datums;

6.10. pilngadības pazīme;

6.11. ziņas par Latvijā saņemto uzturēšanās dokumentu – uzturēšanās atļauju, reģistrācijas apliecību vai pastāvīgās uzturēšanās apliecību;

6.12. ziņas par ārpusģimenes aprūpes nodibināšanu vai izbeigšanu vai aizgādības tiesību pārtraukšanu, atņemšanu vai atjaunošanu;

6.13. personas norādītā kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese, faktiskā dzīvesvietas adrese);

6.14. dati par personu vai personām, kuras ir pilnvarotas apstrādāt datus veselības informācijas sistēmā pacienta vietā:

6.14.1. vecāku, aizbildņu, personas, kas veic audžuģimenes pienākumus, vārds (vārdi), uzvārds, personas kods;

6.14.2. vecāku, aizbildņu, personas, kas veic audžuģimenes pienākumus, kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese);

6.14.3. bērnu aprūpes iestādes nosaukums;

6.14.4. bērnu aprūpes iestādes kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese);

6.14.5. pilnvarotās personas vārds (vārdi), uzvārds, personas kods, kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese);

6.15. ģimenes ārsta vārds (vārdi), uzvārds, kontaktinformācija (ārstniecības iestādes nosaukums, adrese, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese);

6.16. informācija par dokumentiem, kas izsniegti atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulai (EK) Nr. 883/2004 par sociālā nodrošinājuma sistēmu koordinēšanu un Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 16. septembra Regulai (EK) Nr. 987/2009, ar kuru nosaka īstenošanas kārtību Regulai (EK) Nr. 883/2004 par sociālā nodrošinājuma sistēmu koordinēšanu:

6.16.1. dokumenta veids;

6.16.2. dokumenta izdevējiestādes nosaukums;

6.16.3. dokumenta izdevējiestādes identifikācijas numurs;

6.16.4. dokumenta derīguma termiņš;

6.17. veselības dati:

6.17.1. alerģijas, to diagnosticēšanas datums;

6.17.2. diagnosticētās slimības un nepārejošie veselības stāvokļi atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (turpmāk – SSK-10), to diagnosticēšanas datums;

6.17.3. implanti un protēzes – implantēšanas un protezēšanas laiks un ārstniecības iestāde, implanta un protēzes veids, ražotājs, nosaukums, numurs vai sērija;

6.17.4. invaliditāte – cēlonis atbilstoši SSK-10, invaliditātes grupa, Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas lēmuma datums un numurs, amatpersonas vārds (vārdi), uzvārds, datums, ar kuru noteikta invaliditāte, invaliditātes termiņš;

6.17.5. veiktās ķirurģiskās operācijas – datums, nosaukums un ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas kods atbilstoši Ziemeļvalstu Medicīnas statistikas komitejas (Nordic Medico-Statistical Committee (NOMESCO)) ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas ar papildinājumu (NOMESCO Classification of Surgical Procedures (NCSP+)) aktuālajai versijai;

6.17.6. pēdējo 12 mēnešu laikā diagnosticētās saslimšanas atbilstoši SSK-10 un izrakstītās un saņemtās zāles (nosaukums, stiprums, deva, lietošanas biežums);

6.17.7. regulāri lietojamās zāles (nosaukums, stiprums, deva, lietošanas biežums);

6.17.8. citi ar pacienta veselību saistīti brīdinājumi.

7. Veselības informācijas sistēmā iekļauj šādus medicīniskos dokumentus, kas satur ierobežotas pieejamības papilddatus par pacientu:

7.1. pārskats par ambulatorā pacienta izmeklēšanu/ārstēšanu (1. pielikums);

7.2. nosūtījums ambulatora/stacionāra pakalpojuma saņemšanai (2. pielikums);

7.3. izraksts-epikrīze (3. pielikums);

7.4. darbnespējas lapa (4. pielikums);

7.5. e-recepte (5. pielikums).

8. Veselības informācijas sistēmā iekļauj šādus ierobežotas pieejamības datus par veselības informācijas sistēmas lietotāju, kurš ārstniecības iestādes vai aptiekas vārdā apstrādā pacienta datus veselības informācijas sistēmā:

8.1. vārds (vārdi), uzvārds;

8.2. personas kods;

8.3. ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators un specialitāte;

8.4. farmaceita vai farmaceita asistenta reģistrācijas numurs farmaceitu un farmaceitu asistentu reģistrā;

8.5. amats.

9. Veselības informācijas sistēmā iekļauj šādus ierobežotas pieejamības datus par personu, kas apstrādājusi pacienta datus veselības informācijas sistēmā:

9.1. vārds (vārdi), uzvārds, Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām, reģistrācijas numurs farmaceitu un farmaceitu asistentu reģistrā farmaceitiem un farmaceitu asistentiem, specialitāte vai amats;

9.2. iestādes nosaukums, ārstniecības iestādēm – arī kods ārstniecības iestāžu reģistrā un adrese;

9.3. datu apstrādes datums un laiks;

9.4. datu apstrādes veids.

10. Veselības informācijas sistēmā iekļauj šādus vispārpieejamus datus par ārstniecības iestādi:

10.1. no veselības aprūpes valsts budžeta līdzekļiem un pakalpojuma saņēmēja līdzekļiem (pacienta iemaksa, līdzmaksājums) apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi, kurus sniedz ārstniecības iestāde;

10.2. no pakalpojuma saņēmēja līdzekļiem apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi, kurus sniedz ārstniecības iestāde;

10.3. ārstniecības personu pieņemšanas laiki;

10.4. pieraksta iespēja veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai.

III. Datu apstrādes un izsniegšanas kārtība veselības informācijas sistēmā

11. Veselības informācijas sistēmai tiešsaistē datus sniedz:

11.1. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde – aktuālos šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3., 6.4., 6.5., 6.6., 6.7., 6.8., 6.9., 6.11., 6.12., 6.14.1., 6.14.3., 8.1. un 8.2. apakšpunktā norādītos datus;

11.2. Nacionālais veselības dienests – aktuālos šo noteikumu 6.10., 6.15., 6.16. apakšpunktā un 9. punktā norādītos datus;

11.3. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija – šo noteikumu 6.17.4. apakšpunktā un 4. pielikuma 20. punktā norādītos datus;

11.4. ārstniecības iestāde:

11.4.1. šo noteikumu 6.13., 6.14.2., 6.14.4. apakšpunktā, 1. un 2. pielikumā norādītos datus nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanas pacientam ambulatorajā ārstniecības iestādē un 14 dienu laikā – stacionārajā ārstniecības iestādē;

11.4.2. šo noteikumu 3. pielikumā norādītos datus nekavējoties, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc pacienta izrakstīšanas no stacionārās ārstniecības iestādes;

11.4.3. šo noteikumu 4. pielikumā norādītos datus, izņemot šo noteikumu 4. pielikuma 20. punktā norādītos datus, atbilstoši normatīvajiem aktiem par darbnespējas lapu izsniegšanas kārtību;

11.4.4. šo noteikumu 5. pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 7. punktā norādītos datus atbilstoši normatīvajiem aktiem par recepšu veidlapu izgatavošanu un uzglabāšanu, kā arī recepšu izrakstīšanu un uzglabāšanu;

11.4.5. šo noteikumu 8.5. apakšpunktā norādītos datus – piešķirot lietotāja tiesības personai, kas ārstniecības iestādes vārdā apstrādās pacienta datus veselības informācijas sistēmā;

11.4.6. aktuālos šo noteikumu 10. punktā norādītos datus – atbilstoši vajadzībai;

11.5. ģimenes ārsts – šo noteikumu 6.17.1., 6.17.2., 6.17.3., 6.17.5., 6.17.6., 6.17.7. un 6.17.8. apakšpunktā norādītos datus par pacientiem, kas reģistrēti pie attiecīgā ģimenes ārsta;

11.6. aptieka (aptiekas filiāle) – šo noteikumu 5. pielikuma 8. punktā norādītos datus nekavējoties, bet ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no attiecīgo zāļu vai medicīnisko ierīču izsniegšanas;

11.7. Valsts zemes dienests – Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas datus visu veselības informācijas sistēmā iekļauto adrešu atbilstības nodrošināšanai;

11.8. Veselības inspekcija – šo noteikumu 8.3. apakšpunktā norādītos datus;

11.9. Latvijas Farmaceitu biedrība – šo noteikumu 8.4. apakšpunktā norādītos datus.

12. Nacionālais veselības dienests piekļuvi veselības informācijas sistēmai nodrošina, izmantojot šādus piekļuves veidus:

12.1. veselības informācijas sistēmas lietotāja saskarne;

12.2. Latvijas valsts portāla www.latvija.lv lietotāja saskarne;

12.3. ārstniecības iestādes vai aptiekas izmantotā informācijas sistēma, ja tā ir integrēta veselības informācijas sistēmā;

12.4. valsts informācijas sistēmu savietotājs.

13. Veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem ierobežotas pieejamības datiem par pacientu šo noteikumu 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28. un 29. punktā noteiktajā apjomā piekļūst aptieka (aptiekas filiāle), kurai ir derīga licence farmaceitiskai darbībai, un ārstniecības iestāžu reģistrā reģistrēta ārstniecības iestāde, kas papīra vai elektroniska dokumenta formā, ja elektroniskais dokuments noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, noslēgusi līgumu ar Nacionālo veselības dienestu par veselības informācijas sistēmas izmantošanu, kurā noteiktas veselības informācijas sistēmas lietošanas drošības un tehniskās prasības, un veselības informācijas sistēmas lietotājs autentificējies veselības informācijas sistēmā, izmantojot:

13.1. kādu no Latvijas valsts portāla www.latvija.lv piedāvātajiem autentifikācijas veidiem;

13.2. ārstniecības iestādes vai aptiekas (aptiekas filiāles) informācijas sistēmas autentifikācijas līdzekli, kurš atbilst šajā punktā minētajā līgumā ietvertajām drošības un tehnikas prasībām;

13.3. personas apliecību.

14. Slēdzot šo noteikumu 13. punktā norādīto līgumu par veselības informācijas sistēmas izmantošanu ar ārstniecības iestādi vai aptieku (aptiekas filiāli), kura piekļūst veselības informācijas sistēmai atbilstoši šo noteikumu 12.3. apakšpunktam, Nacionālais veselības dienests minētajā līgumā paredz ārstniecības iestādei vai aptiekai (aptiekas filiālei) pienākumu nodrošināt, ka ārstniecības iestādes vai aptiekas (aptiekas filiāles) izmantotajā informācijas sistēmā, kas ir integrēta veselības informācijas sistēmā, nav iespējama masveida datu kopēšana un tiek ievērotas šādas vispārējās drošības un tehniskās prasības:

14.1. ir izstrādāti normatīvajos aktos par valsts informācijas sistēmu vispārējām drošības prasībām noteiktie dokumenti;

14.2. informācijas sistēmā izmanto programmatūru, ar kuru veic auditācijas pierakstus, reģistrējot datus par notikumiem informācijas sistēmā, lai nodrošinātu iespēju novērtēt to ietekmi uz informācijas sistēmas drošību;

14.3. ir noteikti informācijas sistēmas informācijas un tehniskie resursi atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu apriti un glabāšanu;

14.4. ir nodrošināta savietojamās sistēmas un savietotāja atbilstība vismaz šādām savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūras aizsardzības prasībām:

14.4.1. savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūru (serverus, disku masīvus, komutatorus, kuriem pieslēgti sistēmas serveri) aizsargā pret neautorizētu piekļuvi, zādzībām un tīšiem vai netīšiem bojājumiem (piemēram, plūdi, ugunsgrēks);

14.4.2. savietojamās sistēmas un savietotāja drošības pārvaldnieks ir atbildīgs par to, lai savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūras telpās iekļūtu tikai tās personas, kurām darba pienākumu izpildei nepieciešama fiziska piekļuve savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūrai;

14.4.3. savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūras telpas aprīko ar apsardzes signalizāciju (detektori, kuri fiksē nesankcionētu durvju un logu atvēršanu), dūmu un uguns detektoriem, automatizētu gāzes ugunsdzēšanas sistēmu vai nodrošina tās ar ugunsdzēšanas aparātiem;

14.5. ir nodrošināta savietojamās sistēmas un savietotāja atbilstība šādām savietojamās sistēmas un savietotāja loģiskās aizsardzības prasībām:

14.5.1. savietojamās sistēmas un savietotāja iekšējos datortīklus nodala no interneta ar ugunsmūra palīdzību;

14.5.2. savietojamās sistēmas un savietotāja infrastruktūru (serverus, disku masīvus) nodala atsevišķā apakštīklā vai nodala ar ugunsmūra palīdzību;

14.5.3. ja tehniskais risinājums to pieļauj, nodrošina savietojamās sistēmas un savietotāja pretvīrusa aizsardzību. Pretvīrusa programmas datubāzes atjaunošanu nodrošina vismaz reizi dienā;

14.5.4. nodrošina nepārtrauktu savietojamās sistēmas un savietotāja darba vides drošības apdraudējumu novēršanu, izmantojot ielaušanās mēģinājumu noteikšanu un aizsardzības sistēmu;

14.5.5. izmantojot tikai šifrētu pieslēgumu un daudzfaktoru autentifikāciju, nodrošina attālinātas piekļuves ierobežošanu savietojamās sistēmas un savietotāja administrēšanai;

14.5.6. organizē atsevišķi savietojamās sistēmas un savietotāja uzlabojumu testēšanu šīm vajadzībām izveidotā testa vidē, kas nodalīta no savietojamās sistēmas un savietotāja fiziskā vai loģiskā līmenī. Testa vides infrastruktūras aizsardzības prasības atbilst šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minētajām prasībām;

14.5.7. piekļuvi savietojamās sistēmas un savietotāja administrēšanas un pārvaldības funkcionalitātei nodrošina tikai tām personām, kurām savietojamajā sistēmā un savietotājā esošā informācija atbilstošā apmērā ir nepieciešama darba pienākumu veikšanai;

14.6. tās personas darba līgumā vai amata aprakstā, kas apkalpo savietojamo sistēmu vai savietotāju, ir iekļauts nosacījums par konfidencialitātes prasību ievērošanu attiecībā uz datiem, kas nonāk šīs personas rīcībā, veicot darba pienākumus. Ja savietojamo sistēmu vai savietotāju apkalpo trešā persona, konfidencialitātes prasības ir noteiktas dokumentā, ar kuru nodibina tiesiskās attiecības;

14.7. šo noteikumu 14.6. apakšpunktā minētā persona pirms darba pienākumu izpildes uzsākšanas ar parakstu ir apliecinājusi, ka ir iepazīstināta ar savietojamās sistēmas vai savietotāja drošības politiku, savietojamās sistēmas vai savietotāja drošības noteikumiem un citiem savietojamās sistēmas vai savietotāja darbību reglamentējošiem dokumentiem.

15. Nacionālais veselības dienests neslēdz līgumu par veselības informācijas sistēmas izmantošanu ar ārstniecības iestādi vai aptieku (aptiekas filiāli), ja:

15.1. ārstniecības iestādes vai aptiekas (aptiekas filiāles) informācijas sistēma neatbilst šo noteikumu 14. punktā noteiktajām prasībām;

15.2. ārstniecības iestādei vai aptiekai ir piemērots piespiedu ietekmēšanas līdzeklis, kas saistīts ar tiesību ierobežošanu ārstniecības vai farmācijas jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izpildīts.

16. Nacionālajam veselības dienestam ir tiesības vienpusēji izbeigt līgumu par veselības informācijas sistēmas izmantošanu ar ārstniecības iestādi un aptieku (aptiekas filiāli), ja:

16.1. ir apturēta vai izbeigta ārstniecības iestādes darbība;

16.2. ir apturēta vai anulēta licence aptiekas farmaceitiskai darbībai;

16.3. ir stājies spēkā tiesas spriedums vai prokurora priekšraksts par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu un tas ir saistīts ar tiesību ierobežošanu ārstniecības vai farmācijas jomā.

17. Ārstniecības iestādes vadītājs 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas ar Nacionālo veselības dienestu nosaka lietotāju, kurš ārstniecības iestādes vārdā šajos noteikumos noteiktajā apjomā apstrādā datus veselības informācijas sistēmā:

17.1. ārstniecības personai lietotāja tiesības veselības informācijas sistēmā nosaka, vienlaikus pastāvot šādiem nosacījumiem:

17.1.1. ārstniecības persona ir reģistrēta ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā;

17.1.2. ārstniecības persona nodarbojas ar ārstniecību ārstniecības iestādē;

17.2. ārstniecības atbalsta personai lietotāja tiesības veselības informācijas sistēmā nosaka, vienlaikus pastāvot šādiem nosacījumiem:

17.2.1. ārstniecības atbalsta persona ir reģistrēta ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā;

17.2.2. ārstniecības atbalsta persona ir tieši iesaistīta veselības aprūpes procesa nodrošināšanā ārstniecības iestādē, un tās darba pienākumos ietilpst pacientu datu apstrāde;

17.3. ārstniecības iestādes darbiniekam, kas nav ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona, lietotāja tiesības veselības informācijas sistēmā nosaka apjomā, kas nepieciešams darba pienākumu veikšanai, lai nodrošinātu finanšu resursu administrēšanu vai statistikas datu apstrādi.

18. Piešķirtās lietotāja tiesības ārstniecības personai, ārstniecības atbalsta personai vai ārstniecības iestādes darbiniekam, kas nav ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona, anulē:

18.1. ārstniecības iestāde, ja:

18.1.1. ārstniecības iestāde izbeidz darba tiesiskās attiecības ar attiecīgo personu;

18.1.2. attiecīgās personas darba pienākumos vairs neietilpst personas datu apstrāde;

18.1.3. personai ir piemērots drošības līdzeklis, kas saistīts ar noteiktas nodarbošanās aizliegumu ārstniecības jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā grozīts vai atcelts;

18.1.4. personai ir piemērots kriminālsods, kas saistīts ar tiesību ierobežošanu ārstniecības jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izpildīts;

18.2. Nacionālais veselības dienests, ja:

18.2.1. ir apturēta vai izbeigta ārstniecības iestādes struktūrvienības darbība;

18.2.2. attiecīgā persona ilgāk par trijiem mēnešiem pēc kārtas neapstrādā veselības informācijas sistēmā uzkrātos datus;

18.2.3. ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona ir izslēgta no ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra;

18.2.4. attiecīgā persona, apstrādājot datus veselības informācijas sistēmā, neievēro šo noteikumu prasības;

18.2.5. personai ir piemērots drošības līdzeklis, kas saistīts ar noteiktas nodarbošanās aizliegumu ārstniecības jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā grozīts vai atcelts;

18.2.6. personai ir piemērots kriminālsods, kas saistīts ar tiesību ierobežošanu ārstniecības jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izpildīts.

19. Aptiekas (aptiekas filiāles) vadītājs 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas ar Nacionālo veselības dienestu nosaka lietotāju, kurš aptiekas (aptiekas filiāles) vārdā šajos noteikumos noteiktajā apjomā apstrādā datus veselības informācijas sistēmā, piešķirot lietotāja tiesības veselības informācijas sistēmā farmaceitam vai farmaceita asistentam, ja vienlaikus pastāv šādi nosacījumi:

19.1. farmaceits vai farmaceita asistents ir reģistrēts farmaceitu un farmaceitu asistentu reģistrā;

19.2. farmaceits vai farmaceita asistents nodrošina farmaceitisko aprūpi aptiekā vai tās filiālē.

20. Piešķirtās lietotāja tiesības farmaceitam vai farmaceita asistentam anulē:

20.1. aptieka, ja:

20.1.1. tā izbeidz darba tiesiskās attiecības ar attiecīgo personu;

20.1.2. personai ir piemērots drošības līdzeklis, kas saistīts ar noteiktas nodarbošanās aizliegumu farmācijas jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā grozīts vai atcelts;

20.1.3. personai ir piemērots kriminālsods, kas saistīts ar tiesību ierobežošanu farmācijas jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izpildīts;

20.2. Nacionālais veselības dienests, ja:

20.2.1. farmaceits vai farmaceita asistents beidz praktizēt;

20.2.2. farmaceita vai farmaceita asistenta reģistrācija tiek apturēta vai persona tiek izslēgta no farmaceitu un farmaceitu asistentu reģistra;

20.2.3. farmaceits vai farmaceita asistents, apstrādājot datus veselības informācijas sistēmā, neievēro šo noteikumu prasības;

20.2.4. personai ir piemērots drošības līdzeklis, kas saistīts ar noteiktas nodarbošanās aizliegumu farmācijas jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā grozīts vai atcelts;

20.2.5. personai ir piemērots kriminālsods, kas saistīts ar tiesību ierobežošanu farmācijas jomā, un tas nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izpildīts.

21. Apstrādājot datus veselības informācijas sistēmā:

21.1. ārstniecības iestādei ir pienākums:

21.1.1. pēc šo noteikumu 13. punktā minētā līguma noslēgšanas lietot veselības informācijas sistēmā pieejamās iespējas atbilstoši ārstniecības iestādes specializācijai un šajos noteikumos noteiktajām prasībām;

21.1.2. apstrādāt elektroniskos pierakstus, ja ārstniecības iestāde šo noteikumu 13. punktā minētajā līgumā ar Nacionālo veselības dienestu par veselības informācijas sistēmas izmantošanu ir vienojusies par elektronisko pierakstu izmantošanu;

21.2. ārstniecības iestādei ir tiesības:

21.2.1. anulēt attiecīgās ārstniecības iestādes izsniegto darbnespējas lapu, ja ir saņemts kompetentās iestādes izsniegts atzinums par darbnespējas lapas nepamatotu izsniegšanu;

21.2.2. noteikt ierobežojumus elektroniskai apmeklējuma rezervēšanai pie ārstniecības personas, ja ārstniecības iestāde sniedz attiecīgo pakalpojumu.

22. Ārstniecības persona, kas autentificējusies veselības informācijas sistēmā šo noteikumu 12. punktā minētajā kārtībā, ir tiesīga šajos noteikumos noteiktajā apjomā apstrādāt veselības informācijas sistēmā iekļautos ierobežotas pieejamības datus par pacientu ārstniecības mērķu sasniegšanai.

23. Ģimenes ārsts ir tiesīgs apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos ierobežotas pieejamības datus (izņemot šo noteikumu 9. punktā norādītos datus) par saviem reģistrētajiem pacientiem, bet par īslaicīgajiem pacientiem tikai gadījumā, ja ir saņemta viņu informēta piekrišana (pacienta rakstiska atļauja ārstniecības personai apstrādāt veselības informācijas sistēmā uzkrātos datus par pacientu).

24. Ārstniecības persona, kas nodrošina pacienta ambulatoro dinamisko novērošanu, sākot ar pacienta pirmo vizīti pie ārstniecības personas līdz attiecīgās ambulatorās dinamiskās novērošanas pabeigšanai, kā arī apstrādājot pacienta elektronisko pierakstu veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 9. punktā norādītos datus.

25. Ārstniecības persona, kas sniedz ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus, pacienta ambulatorā apmeklējuma dienā un piecas darbdienas pēc tā, kā arī apstrādājot pacienta elektronisko pierakstu veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 9. punktā norādītos datus. Ārstniecības personai, kas izsniegusi pacientam nosūtījumu uz veselības aprūpes pakalpojumu, ir tiesības piekļūt datiem par attiecīgo veselības aprūpes pakalpojumu jebkurā laikā.

26. Ārstniecības persona, kas sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, laikā, kamēr pacients atrodas attiecīgajā stacionārajā ārstniecības iestādē un 14 dienas pēc izrakstīšanas no tās, ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 9. punktā norādītos datus.

27. Ārstniecības persona, sniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību, vienas dienas laikā pēc izsaukuma saņemšanas vai palīdzības sniegšanas ir tiesīga apstrādāt visus veselības informācijas sistēmā uzkrātos pacienta datus, kas saistīti ar attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanu, izņemot šo noteikumu 9. punktā norādītos datus.

28. Ārstniecības atbalsta persona un ārstniecības iestādes darbinieks, kurš nav ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona, veselības informācijas sistēmā ir tiesīga piekļūt šo noteikumu 6.1. un 6.2. apakšpunktā norādītajiem datiem, kā arī apstrādāt tos pacienta datus, kurus tā ievadījusi veselības informācijas sistēmā.

29. Farmaceits vai farmaceita asistents, veicot farmaceitisko aprūpi, ir tiesīgs piekļūt šo noteikumu 5. pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 7. punktā norādītajiem datiem, kā arī apstrādāt šo noteikumu 5. pielikuma 8. punktā norādītos datus, nodrošinot šo noteikumu 11.6. apakšpunkta izpildi.

30. Pacientu tiesību likumā minētās valsts pārvaldes iestādes ir tiesīgas apstrādāt pacienta datus veselības informācijas sistēmā tādā apjomā, kas nepieciešams, lai sasniegtu Pacientu tiesību likumā noteikto pacientu datu apstrādes mērķi.

31. Pacients veselības informācijas sistēmas datiem piekļūst, autentificējoties veselības informācijas sistēmā, izmantojot personas apliecību.

32. Pacientam veselības informācijas sistēmā ir tiesības veikt šādas darbības, ja tās attiecas uz pašu pacientu, personu, kas to pilnvarojusi, pacienta nepilngadīgo bērnu un aizbildnībā esošo personu:

32.1. piekļūt visiem veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem, izņemot tos veselības datus, kuriem ārsts liedzis personai pieeju;

32.2. tiešsaistē sniegt veselības informācijas sistēmai šo noteikumu 6.13., 6.14.2. un 6.14.5. apakšpunktā norādītos datus un tos labot;

32.3. rezervēt un anulēt apmeklējumu pie ārstniecības personas atbilstoši ārstniecības iestādes piedāvātajām iespējām, ja ārstniecības iestāde nodrošina elektronisku pacienta apmeklējuma rezervēšanu pie ārstniecības personas;

32.4. liegt pieeju veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem šādā apjomā:

32.4.1. aizliedzot pieeju visām ārstniecības iestādēm visiem veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem;

32.4.2. aizliedzot pieeju visām ārstniecības iestādēm atsevišķiem veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem;

32.4.3. aizliedzot pieeju atsevišķām ārstniecības iestādēm visiem vai atsevišķiem veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem;

32.4.4. aizliedzot pieeju atsevišķām ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām visiem vai atsevišķiem veselības informācijas sistēmā uzkrātajiem datiem;

32.5. reģistrēties pie ģimenes ārsta;

32.6. iesniegt pieteikumu Eiropas veselības apdrošināšanas kartes saņemšanai.

33. Pacienti, kuriem nav iespējas piekļūt veselības informācijas sistēmai atbilstoši noteiktajiem autentifikācijas veidiem, ar veselības informācijas sistēmā uzkrāto informāciju par sevi, par personu, kas to pilnvarojusi, par savu nepilngadīgo bērnu un aizbildnībā esošo personu var iepazīties attiecīgās personas ģimenes ārsta vai viņa praksē strādājošas ārstniecības personas klātbūtnē, par to iepriekš vienojoties. Šādā gadījumā nepieciešama pacienta informēta piekrišana.

IV. Noslēguma jautājumi

34. Slimību profilakses un kontroles centrs līdz 2015. gada 31. decembrim sniedz Nacionālajam veselības dienestam datus, ko satur ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu reģistrs, lai nodrošinātu to iekļaušanu veselības informācijas sistēmā.

35. Nacionālais veselības dienests līdz 2015. gada 31. decembrim veic to datu iekļaušanu veselības informācijas sistēmā, ko satur Nacionālā veselības dienesta veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas norēķinu sistēma "Vadības informācijas sistēma".

36. Ārstniecības iestādes līdz 2015. gada 31. decembrim izsniedz pacientam veselības informācijas sistēmā sagatavotos šo noteikumu 7.2., 7.3., 7.4. un 7.5. apakšpunktā minētos medicīniskos dokumentus, bet šo noteikumu 7.1. apakšpunktā minēto dokumentu tikai gadījumā, ja tas paredzēts iesniegšanai citā ārstniecības iestādē.

37. Ģimenes ārstiem no 2016. gada 1. janvāra ir pienākums tiešsaistē sniegt šo noteikumu 11.5. apakšpunktā norādītos datus veselības informācijas sistēmai.

38. Ārstniecības iestādes un aptiekas līdz 2015. gada 31. decembrim noslēdz ar Nacionālo veselības dienestu šo noteikumu 13. punktā minēto līgumu.

39. Šo noteikumu 6.14.1., 6.14.3., 32.4.3. un 32.4.4. apakšpunkts stājas spēkā 2016. gada 1. janvārī.

40. Šo noteikumu 4. pielikuma 20. punktā norādītos datus Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija tiešsaistē veselības informācijas sistēmai sniedz no 2016. gada 1. janvāra.

41. Šo noteikumu 13.1. un 13.2. apakšpunkts ir spēkā līdz 2016. gada 31. decembrim.

42. Šo noteikumu 13.3. apakšpunkts stājas spēkā 2017. gada 1. janvārī.

43. Šo noteikumu 31. punkts stājas spēkā 2017. gada 1. janvārī. Līdz 2016. gada 31. decembrim pacients veselības informācijas sistēmas datiem piekļūst, autentificējoties veselības informācijas sistēmā, izmantojot kādu no Latvijas valsts portāla www.latvija.lv piedāvātajiem autentifikācijas veidiem.

44. Noteikumi stājas spēkā 2014. gada 1. aprīlī.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Veselības ministre Ingrīda Circene

 

 

1.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 11.marta
noteikumiem Nr.134

Pārskats par ambulatorā pacienta izmeklēšanu/ārstēšanu

1. Pacienta informācija:

1.1. personas kods*;

1.2. vārds (vārdi), uzvārds;

1.3. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;

1.4. personas norādītā kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese, faktiskās dzīvesvietas adrese);

1.5. dzimums;

1.6. dzimšanas datums;

1.7. valsts.

2. Izpildītāja informācija:

2.1. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;

2.2. ārstniecības iestādes nosaukums;

2.3. ārstniecības iestādes adrese;

2.4. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds;

2.5. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators;

2.6. ārstniecības personas specialitāte;

2.7. ārstniecības personas valsts.

3. Veselības aprūpes pakalpojuma nosaukums un kods*.

4. Ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas kods atbilstoši Ziemeļvalstu medicīnas statistikas komitejas (Nordic Medico-Statistical Committee (NOMESCO)) Ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas ar papildinājumu (NOMESCO Classification of Surgical Procedures (NCSP+)) aktuālajai versijai*.

5. Piezīmes*.

6. Diagnozes*:

6.1. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10));

6.2. diagnozes veids.

7. Ārstnieciskās rekomendācijas*.

8. Rekomendācijas rehabilitācijai*.

9. Rekomendācijas darba režīmam*.

10. Rekomendācijas sociālajam dienestam*.

11. Pakalpojuma izpildes datums.

Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.

Veselības ministre Ingrīda Circene

 

 

2.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 11.marta
noteikumiem Nr.134

Nosūtījums ambulatorā/stacionārā pakalpojuma saņemšanai

1. Pacienta informācija:

1.1. personas kods*;

1.2. vārds (vārdi), uzvārds;

1.3. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;

1.4. personas norādītā kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese, faktiskās dzīvesvietas adrese);

1.5. dzimums;

1.6. dzimšanas datums;

1.7. valsts.

2. Nosūtītājs:

2.1. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;

2.2. ārstniecības iestādes nosaukums;

2.3. ārstniecības iestādes adrese;

2.4. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds;

2.5. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators;

2.6. ārstniecības personas specialitāte;

2.7. ārstniecības personas valsts.

3. Nepieciešamā veselības aprūpes pakalpojuma nosaukums un kods*.

4. Diagnozes*:

4.1. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10));

4.2. diagnozes veids.

5. Īsa anamnēze*.

6. Nosūtīšanas datums.

Piezīme. * Aizpilda ārstniecības iestāde.

Veselības ministre Ingrīda Circene

 

 

3.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 11.marta
noteikumiem Nr.134

Izraksts-epikrīze

1. Pacienta informācija:

1.1. personas kods;

1.2. vārds (vārdi), uzvārds;

1.3. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;

1.4. personas norādītā kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese, faktiskās dzīvesvietas adrese);

1.5. dzimums;

1.6. dzimšanas datums;

1.7. darbavieta (nosaukums, tālrunis).

2. Stacionārā pakalpojuma sniedzējs:

2.1. ārstniecības iestādes kods;

2.2. ārstniecības iestādes nosaukums;

2.3. ārstniecības iestādes juridiskā adrese;

2.4. ārstniecības iestādes kontaktinformācija (tālrunis, elektroniskā pasta adrese);

2.5. ārstniecības iestādes filiāles adrese (ja ārstniecības iestādei ir filiāle un pacients ārstējies filiālē);

2.6. ārstniecības iestādes filiāles kontaktinformācija (tālrunis, elektroniskā pasta adrese);

2.7. ārstējošās ārstniecības personas (vienas vai vairāku) vārds (vārdi), uzvārds;

2.8. ārstējošās ārstniecības personas (vienas vai vairāku) Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators;

2.9. ārstējošās ārstniecības personas (vienas vai vairāku) valsts;

2.10. dokumenta parakstītāja – nodaļas vadītāja vārds (vārdi), uzvārds;

2.11. dokumenta parakstītāja – nodaļas vadītāja Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators.

3. Pacienta ģimenes ārsts:

3.1. vārds (vārdi), uzvārds;

3.2. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators;

3.3. ārstniecības personas valsts;

3.4. ārstniecības iestādes kods;

3.5. ārstniecības iestādes nosaukums;

3.6. ārstniecības iestādes adrese;

3.7. ārstniecības iestādes kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese).

4. Pacienta nosūtītāja informācija (iekļauj informāciju par ārstniecības personu, kura nosūtījusi pacientu uz stacionāru):

4.1. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds;

4.2. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators;

4.3. ārstniecības personas specialitāte;

4.4. ārstniecības personas valsts;

4.5. ārstniecības iestādes kods;

4.6. ārstniecības iestādes nosaukums;

4.7. ārstniecības iestādes adrese;

4.8. ārstniecības iestādes kontaktinformācija (tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese).

5. Uzturēšanās stacionārā ārstniecības iestādē (informācija, kas satur kopsavilkumu par pacienta uzturēšanās posmiem stacionārā ārstniecības iestādē):

5.1. iestāšanās datums un laiks:

5.1.1. kustības veids;

5.1.2. nodaļa;

5.1.3. dienu skaits;

5.2. izrakstīšanās datums.

6. Diagnoze (informācija par diagnozēm (nosūtīšanas, iestāšanās, klīniskā, galīgā (pamata, blakus)), kas ir fiksētas saistībā ar pacienta ievietošanu stacionārā ārstniecības iestādē):

6.1. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10));

6.2. diagnozes veids.

7. Objektīvais stāvoklis.

8. Anamnēze.

9. Analīzes (apkopota informācija par visām būtiskajām analīzēm teksta formātā).

10. Izmeklējumi (teksta veidā apkopota informācija par visiem būtiskajiem izmeklējumiem).

11. Procedūras, operācijas, terapija (teksta veidā apkopota informācija par veiktajām procedūrām, operācijām un terapijā izmantotajām zālēm):

11.1. ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas kods atbilstoši Ziemeļvalstu medicīnas statistikas komitejas (Nordic Medico-Statistical Committee (NOMESCO)) Ķirurģisko manipulāciju klasifikācijas ar papildinājumu (NOMESCO Classification of Surgical Procedures (NCSP+)) aktuālajai versijai;

11.2. operācijas nosaukums;

11.3. operācijas datums.

12. Alerģiskās reakcijas (informācija teksta veidā par alerģijām, kas reģistrētas stacionēšanas laikā).

13. Vakcinācijas fakta informācija (ja stacionēšanās laikā pacients tika vakcinēts).

14. Pacienta ārstēšanas kopsavilkums (aprakstīta pacienta ārstēšanas gaita, būtiskie notikumi, rezultāti).

15. Ārstnieciskās rekomendācijas un izrakstītās zāles.

16. Rekomendācijas rehabilitācijai.

17. Rekomendācijas darba režīmam.

18. Rekomendācijas sociālajam dienestam.

19. Datums.

Veselības ministre Ingrīda Circene

 

 

4.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 11.marta
noteikumiem Nr.134

Darbnespējas lapa

1. Darbnespējas lapas saņēmējs:

1.1. personas kods*;

1.2. vārds (vārdi), uzvārds;

1.3. dzimums;

1.4. dzimšanas datums;

1.5. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;

1.6. personas tips – bērns vai aizbilstamais*;

1.7. bērna vai aizbilstamā personas kods*;

1.8. bērna vai aizbilstamā vārds (vārdi), uzvārds*;

1.9. bērna vai aizbilstamā dzimšanas datums;

1.10. darbavietas nosaukums*.

2. Ārstniecības iestāde un ārstniecības persona, kas apstrādāja (reģistrēja, atvēra, slēdza, anulēja, pagarināja darbnespējas periodu, veica atzīmes par režīma pārkāpšanu) darbnespējas lapu:

2.1. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;

2.2. ārstniecības iestādes nosaukums;

2.3. ārstniecības iestādes adrese;

2.4. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds;

2.5. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators.

3. Izsniegtās darbnespējas lapas tips – pirmreizēja vai turpinājums*.

4. Izsniegtās darbnespējas lapas veids – A lapa vai B lapa*.

5. Darbnespējas lapas reģistrācijas numurs.

Darbnespējas lapas reģistrācijas numura formāts – ĀI–T–GG–X, kur

• ĀI – Ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;

• T – DNL tips (A vai B);

• GG – gada pēdējie divi cipari;

• X – darbnespējas lapas kārtas numurs ārstniecības iestādes un gada ietvaros.

Piemērs. 000111000-B-11-12345.

6. Papīra formāta darbnespējas lapas reģistrācijas numurs (tiek norādīts, ja darbnespējas lapa izdota papīra formātā)*.

7. Iepriekšējās darbnespējas lapas reģistrācijas numurs (ja darbnespējas lapas tips ir "Turpinājums")*.

8. Iepriekšējās darbnespējas lapas reģistrācijas numurs (ja darbnespējas lapas tips ir "Turpinājums" un iepriekšējā darbnespējas lapa izdota papīra formātā)*.

9. Pārejošas darbnespējas cēlonis atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek apliecināta personas pārejoša darbnespēja*.

10. Darbnespējas lapas tekstuālas piezīmes*.

11. Datums, kad darbnespējas dati nosūtīti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai.

12. Datums, ar kuru darbnespējas lapas saņēmējam darbnespēja turpināsies (tiek norādīts, slēdzot darbnespējas lapu, ja darbnespēja turpinās)*.

13. Datums, ar kuru darbnespējas lapas saņēmējam jāstājas darbā (tiek norādīts, slēdzot darbnespējas lapu, ja darbnespēja neturpinās)*.

14. Pamatojums darbnespējas lapas atvēršanai par iepriekšējo periodu (tiek norādīts, ja darbnespējas sākuma datums agrāks par darbnespējas lapas atvēršanas datumu)*.

15. Iemesls nesūtīt pie cita ārsta atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek apliecināta personas pārejoša darbnespēja*.

16. Darbnespējas lapas anulēšanas pamatojums*.

17. Darbnespējas lapas aktuālais statuss un statusa izmaiņu vēsture.

18. Darbnespējas periodi (vienai darbnespējas lapai var būt vairāki)*:

18.1. perioda sākuma datums;

18.2. perioda beigu datums.

19. Piezīmes par nosūtīšanu uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisiju*.

20. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas lēmums:

20.1. lēmuma saturs (noteikt/nenoteikt invaliditāti);

20.2. lēmuma datums;

20.3. lēmuma numurs;

20.4. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas amatpersonas vārds (vārdi), uzvārds;

20.5. datums, ar kuru noteikta invaliditāte.

21. Atzīmes par ārsta noteiktā režīma pārkāpšanu*:

21.1. pārkāpuma apraksts;

21.2. režīma pārkāpšanas pirmā diena;

21.3. režīma pārkāpšanas pēdējā diena.

22. Pārraudzības iestādes atzinums par darbnespējas lapas nepamatotu izsniegšanu*:

22.1. atzinuma datums;

22.2. atzinuma numurs;

22.3. atzinuma tekstuālas piezīmes;

22.4. iestāde, kas sniedza atzinumu;

22.5. darbnespējas lapas anulēšanas perioda sākuma datums;

22.6. darbnespējas lapas anulēšanas perioda beigu datums.

23. Anulētas darbnespējas lapas numurs, uz kuras pamata atvērta jauna darbnespējas lapa*.

24. Atzīme par aizvietošanu (ja darbnespējas lapu papildina cita ārstniecības persona)*.

Piezīme.* Aizpilda ārstniecības iestāde.

Veselības ministre Ingrīda Circene

 

 

5.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 11.marta
noteikumiem Nr.134

E-recepte

1. Pacienta informācija:

1.1. vārds (vārdi), uzvārds;

1.2. personas kods1;

1.3. deklarētās, reģistrētās vai personas norādītās dzīvesvietas adrese;

1.4. dzimums;

1.5. dzimšanas datums.

2. E-receptes izrakstītāja dati:

2.1. ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;

2.2. ārstniecības iestādes nosaukums;

2.3. ārstniecības iestādes adrese;

2.4. ārstniecības personas vārds (vārdi), uzvārds;

2.5. Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators;

2.6. ārstniecības personas specialitāte;

2.7. ārstniecības personas valsts.

3. E-receptes galvenie dati:

3.1. e-receptes identifikācijas numurs;

3.2. receptes veidlapas sērija un numurs1;

3.3. veids (īpašā recepte vai parastā recepte)1;

3.4. e-veidlapas veids (ja pacientam ir ārzemju pacienta identifikators)1;

3.5. izrakstīšanas datums;

3.6. derīguma termiņš;

3.7. ārstēšanas kursa ilgums (ja e-recepte domāta ārstēšanās kursam)1;

3.8. pazīme, vai zāles atļauts aizvietot1.

4. Diagnozes1:

4.1. diagnozes kods un nosaukums (atbilstoši aktuālajai starptautiskās statistiskās slimību un veselības problēmu klasifikācijas 10. redakcijai (SSK-10));

4.2. diagnozes veids.

5. Īpašie izsniegšanas nosacījumi1.

6. Izrakstītās zāles vai medicīniskās ierīces:

6.1. zāļu nosaukums vai aktīvā viela/medicīniskās ierīces nosaukums1;

6.2. zāļu reģistrācijas numurs;

6.3. kompensējamo zāļu vai medicīnisko ierīču grupa1;

6.4. zāļu forma1;

6.5. zāļu stiprums1;

6.6. zāļu stipruma mērvienība1;

6.7. daudzums1;

6.8. daudzuma mērvienība1;

6.9. kas maksā par kompensējamām zālēm vai medicīniskajām ierīcēm;

6.10. kompensācijas apmērs.

7. Lietošanas norādījumi1.

8. Informācija par zālēm vai medicīniskajām ierīcēm, kas personai izsniegtas, pamatojoties uz e-recepti2:

8.1. zāļu reģistrācijas numurs;

8.2. nosaukums;

8.3. izsniegtais zāļu vai medicīnisko ierīču iepakojumu skaits;

8.4. viena iepakojuma cena (kompensācijas kārtības ietvaros izplatītajām zālēm vai medicīniskajām ierīcēm);

8.5. zāļu vai medicīnisko ierīču izsniegšanas datums;

8.6. informācija, vai personai ir piešķirts trūcīgas personas statuss;

8.7. farmaceita vai farmaceita asistenta vārds (vārdi), uzvārds un reģistrācijas numurs Farmaceitu un farmaceitu asistentu reģistrā;

8.8. aptiekas (aptiekas filiāles) nosaukums, reģistrācijas kods, adrese.

Piezīmes.
1 Aizpilda ārstniecības iestāde.
2 Aizpilda aptieka.

Veselības ministre Ingrīda Circene

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!