• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 4. janvāra noteikumi Nr. 14 "Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.01.2005., Nr. 6 https://www.vestnesis.lv/ta/id/99302

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.18

Par izsludinātās valsts enerģētiskās krīzes līmeņa noteikšanu

Vēl šajā numurā

12.01.2005., Nr. 6

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 14

Pieņemts: 04.01.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.14

Rīgā 2005.gada 4.janvārī (prot. Nr.1 21.§)
Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija (turpmāk — inspekcija) ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
2. Inspekcijas darbības mērķis ir valsts pārvaldes funkciju īstenošana dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu minēto jomu regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
II. Inspekcijas funkcijas, uzdevumi un kompetence
3. Inspekcija veic Dzelzceļa likumā noteiktās funkcijas.
4. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, inspekcija:

4.1. pārbauda, kā dzelzceļa ekspluatācijas dalībnieki — pārvadātāji, kravu nosūtītāji un saņēmēji, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāji un personas, kuras nodrošina attiecīgos tehnoloģiskos procesus, — ievēro normatīvo aktu prasības dzelzceļa ekspluatācijā;

4.2. kontrolē jaunu vai rekonstruētu dzelzceļa infrastruktūras objektu vai ritošā sastāva nodošanu ekspluatācijā un pārbauda to atbilstību dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu un darba aizsardzības noteikumu prasībām;

4.3. kontrolē dzelzceļa civilās aizsardzības sistēmas, ārkārtējo (avārijas) situāciju novēršanas un avāriju seku likvidēšanas sistēmas gatavību un darbību;

4.4. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās uz dzelzceļa notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanā;

4.5. pārbauda atsevišķu kategoriju dzelzceļa speciālistu atbilstību kvalifikācijas prasībām un saskaņā ar normatīvajiem aktiem izsniedz dzelzceļa speciālistiem profesionālās kompetences sertifikātus reglamentētajā sfērā;

4.6. izsniedz drošības sertifikātus, kas pārvadātājam dod tiesības piekļūt dzelzceļa infrastruktūrai;

4.7. izsniedz drošības apliecības par to, ka apliecības īpašnieks spēj darboties attiecīgajā komercdarbības jomā dzelzceļa nozarē, ievērojot drošības prasības;

4.8. atbilstoši kompetencei sagatavo priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos, kas saistīti ar dzelzceļa ekspluatāciju;

4.9. atbilstoši kompetencei sadarbojas ar ārvalstu publiskās pārvaldes institūcijām, starptautiskajām un nevalstiskajām organizācijām, to pārstāvjiem un ekspertiem;

4.10. veic citus uzdevumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
III. Inspekcijas struktūra un amatpersonu kompetence
5. Inspekcijas darbu organizē un vada inspekcijas direktors. Inspekcijas direktors vienlaikus ir inspekcijas galvenais inspektors.
6. Inspekcijas direktoru pēc kandidatūras apstiprināšanas Ministru kabinetā ieceļ amatā un atbrīvo no amata satiksmes ministrs.
7. Inspekcijas direktors veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.
8. Inspekcijas direktors veido inspekcijas iekšējo organizatorisko struktūru.
9. Kontroles un uzraudzības pilnvaras ir šādām inspekcijas amatpersonām:

9.1. kontroles un uzraudzības struktūrvienību vadītājiem;

9.2. vecākajiem inspektoriem;

9.3. vecākajiem referentiem.
10. Inspekcijas amatpersonām, pildot amata pienākumus, ir tiesības:

10.1. jebkurā laikā bez iepriekšēja brīdinājuma, īpašas atļaujas, bez maksas un citiem ierobežojumiem netraucēti apmeklēt un pārbaudīt dzelzceļa objektus (būvobjektus) un ritošo sastāvu neatkarīgi no to piederības un īpašuma veida;

10.2. pārtraukt vilcienu satiksmi, samazināt kustības ātrumu un aizliegt tehnisko līdzekļu un ritošā sastāva ekspluatāciju, ja pārkāpumi to ekspluatācijā apdraud cilvēku dzīvību vai veselību, satiksmes drošību vai apkārtējo vidi;

10.3. izdot administratīvos aktus par dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu un citu ar dzelzceļa ekspluatāciju saistītu normatīvo aktu pārkāpumiem;

10.4. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izskatīt dzelzceļa ekspluatācijā izdarītos administratīvos pārkāpumus;

10.5. pieprasīt un bez maksas saņemt no juridiskajām un fiziskajām personām informāciju par dzelzceļa objektiem, ritošo sastāvu, dzelzceļa ekspluatācijas un pārvadājumu organizācijas procesiem, kā arī par atsevišķu kategoriju dzelzceļa speciālistiem;

10.6. bez maksas braukt dzelzceļa ritošā sastāva vilces līdzekļu vadības kabīnē un visos pasažieru vilcienos.
11. Inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem aizliegts:

11.1. amata un darba pienākumu pildīšanas laikā, kā arī pēc amata un darba attiecību izbeigšanas izpaust trešajām personām (izņemot tiesībaizsardzības iestādes, kuru kompetencē ir attiecīgās informācijas saņemšana) informāciju, kas viņiem kļuvusi zināma, pildot amata un darba pienākumus;

11.2. izpaust trešajām personām (izņemot tiesībaizsardzības iestādes, kuru kompetencē ir attiecīgās informācijas saņemšana) ziņas par personām, kuras inspekcijai sniegušas informāciju par pārkāpumiem;

11.3. bez inspekcijas direktora pilnvarojuma izteikt inspekcijas oficiālo viedokli plašsaziņas līdzekļos.
12. Inspekcijas amatpersonām ir dienesta apliecības. Dienesta apliecības paraugu apstiprina satiksmes ministrs.
13. Dienesta apliecībā norāda vismaz šādu informāciju:

13.1. inspekcijas nosaukums;

13.2. dienesta apliecības numurs;

13.3. amatpersonas amats, vārds un uzvārds;

13.4. dienesta apliecības izdošanas datums un derīguma termiņš;

13.5. šo noteikumu 10.1. un 10.6. apakšpunktā minētās inspekcijas amatpersonas tiesības;

13.6. amatpersonas fotoattēls.
IV. Pārskati par funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izlietojumu
14. Inspekcijas direktors normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz Satiksmes ministrijai pārskatu par inspekcijas funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.
15. Satiksmes ministrijai ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt no inspekcijas pārskatus par valsts budžeta līdzekļu izmantošanu un informāciju par inspekcijas funkciju izpildi, kā arī par inspekcijas darbību.
V. Inspekcijas darbības tiesiskuma nodrošināšana un administratīvo aktu vai faktiskās rīcības apstrīdēšanas kārtība
16. Inspekcijas darbības tiesiskumu nodrošina inspekcijas direktors. Inspekcijas direktors ir atbildīgs par inspekcijas iekšējās kontroles un lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.
17. Inspekcijas direktoram ir tiesības atcelt vai grozīt inspekcijas amatpersonu pieņemtos lēmumus un izdotos iekšējos normatīvos aktus.
18. Inspekcijas direktors pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto inspekcijas amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai inspekcijas amatpersonas vai darbinieka faktisko rīcību. Inspekcijas direktora lēmumu par privātpersonas apstrīdēto inspekcijas amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai inspekcijas amatpersonas vai darbinieka faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā.
19. Inspekcijas direktora izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt Satiksmes ministrijā. Satiksmes ministrijas lēmumu par privātpersonas apstrīdēto inspekcijas direktora izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā.
VI. Noslēguma jautājums
20. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija noteikumus Nr.211 “Dzelzceļa tehniskās inspekcijas nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 1999, 198./199.nr.).
Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!