Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par modernu Latvijas dzelzceļu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.12.2004., Nr. 198 https://www.vestnesis.lv/ta/id/97846

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 14. decembrī

Vēl šajā numurā

14.12.2004., Nr. 198

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par modernu Latvijas dzelzceļu

Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, uzsāk vērienīgu dzelzceļa modernizācijas projektu.

ZORGEVICS.PNG (108840 bytes)
“Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs Andris Zorgevics un satiksmes ministrs Ainārs Šlesers
Foto: Aigars Jansons, A.F.I.

2002.gadā Eiropas Komisijas un LR Finanšu ministrijas pārstāvji parakstīja memorandu par projekta finansējumu 90 miljonu eiru vērtībā. Projekts paredz atjaunot un modernizēt vilcienu kustības vadības automātisko sistēmu Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridorā. Memorandā noteikts, ka 75 procentus no projekta realizācijas izmaksām segs, izmantojot ISPA naudas līdzekļus, bet 25 procentus finansē Latvijas valsts. Tagad projekta finansējuma trīs ceturtdaļas nodrošinās Kohēzijas fonds. Šogad mūsu valsts Satiksmes ministrija sarīkoja konkursu par tiesībām veikt projekta pirmās kārtas darbus, un šajā uzņēmumu sacensībā uzvarēja uzņēmumu “Alcatel Sel AG” un SIA “Alcatel Baltics” konsorcijs. Vācijas akciju sabiedrība “Alcatel Sel AG” tiek uzskatīta par vienu no pasaules vadošajiem signalizācijas, vadības kontroles, maršrutēšanas un integrēto komunikāciju sistēmu piegādātājiem, bet SIA “Alcatel Baltics” kopš 1994.gada nodrošina šādu sistēmu piegādi Baltijas valstu pasūtītājiem. Savukārt projekta realizācijas uzraudzību veiks Francijas kompānija “Systra”.
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers atgādināja, ka Latvijai tuvā nākotnē jākļūst par nozīmīgu loģistikas un distribūcijas centru, kam nepieciešama kvalitatīva un sakārtota infrastruktūra. Un, dzelzceļš, uzsvēra ministrs, ir ļoti svarīga šīs infrastruktūras sastāvdaļa. A. Šlesers norādīja, ka pēc pievienošanās ES Latvija kļuvusi par savienojošo posmu starp Rietumeiropu un lielajiem Austrumu tirgiem – Krieviju, Ukrainu, Kazahstānu. Ministrs pauda gandarījumu par Satiksmes ministrijas prasmi piesaistīt ES fondu līdzekļus un vēlēja “Latvijas dzelzceļam” nākotnē palielināt tranzīta kravu apjomus.
Savukārt “Alcatel Sel AG” transporta automatizācijas nodaļas prezidents Žans Pjērs Forestjē norādīja, ka uzņēmumam ir raksturīga strauja izaugsme, ko lielā mērā nodrošina tieši investīcijas jaunajās ES dalībvalstīs. Viņš arī apliecināja, ka “Alcatel” ir ieinteresēts nodibināt ilgtermiņa attiecības ar saviem pasūtītājiem Latvijā.
“Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs Andris Zorgevics uzsvēra, ka 11 viņa vadības gados uzņēmums spējis gan izstrādāt dzelzceļa modernizācijas stratēģiju, gan arī ķerties pie tās īstenošanas. Jaunais projekts nodrošinās “Latvijas dzelzceļa” funkcionētspēju, dos jaunas darba vietas iedzīvotājiem un garantēs kravu transportēšanas drošību, sacīja A.Zorgevics.
Jāpiebilst, ka vadības sistēmu modernizācijas pirmās izmaksas būs 47,6 miljoni latu un darbi tiks veikti četros gados. Šis ir uzskatāms par lielāko dzelzceļa infra-struktūras uzlabošanas projektu Latvijas neatkarības laikā.

Juris Bārtulis, “LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!

"latvijas vēstneša" lietotāju aptauja

Cienījamais Vestnesis.lv lietotāj!


Aicinām Jūs izteikt viedokli par vietnes - oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" - saturu, ērtumu un pilnveides iespējām.


Aptauja ilgs līdz 25. oktobrim