• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pārtikas un lauksaimnieciskos ražotājus tāpat atbalstīs 2005.gadā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.11.2004., Nr. 186 https://www.vestnesis.lv/ta/id/96886

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Pēdējais seminārs komercreformas finiša taisnē

Vēl šajā numurā

24.11.2004., Nr. 186

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Pārtikas un lauksaimnieciskos ražotājus tāpat atbalstīs 2005.gadā

MAIZE.PNG (106838 bytes)
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I.

Zemkopības ministrija 2005.gada Lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmas ietvaros organizē Latvijas lauksaimniecības un pārtikas sektora pārstāvniecības stendus vietējā un starptautiskā mēroga pārtikas izstādēs:
Prodexpo
, 14.–18.02.2005, Mas-kavā, Krievijā, www.prodexpo.r;
AGROBALT, 05.–7.05.2005, Viļņā, Lietuvā, www.agrobalt.lt;
Riga Food 2005, 07.–10.09.2005, Rīgā, Latvijā (mazajiem un vidējiem uzņēmumiem);
Polagra–Food, 20.09.–23.09.2005, Poznaņā, Polijā, www.polagra–food.pl;
Anuga, 08.10.–12.10.2005, Ķelnē, Vācijā, www.anuga.de;
Tallinn Food Fair, 02.–04.11.2005, Tallina, Igaunijā;
Internationale Gruene Woche Berlin, Berlīnē, Vācijā, www.gruenewoche.de.

Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts sadarbībā ar biedrību “Mārketinga padome” un Zemkopības ministriju, īstenojot minēto programmu, uzņēmumiem piedāvā atbalstu – līdz 50% izmaksu segšanu no ekspozīcijas platības īres. Pieteikties tiek aicināti Latvijā reģistrēti pārtikas produktu ražotāji, kuru intereses saistītas ar eksporta tirgus apgūšanu.
Piedalīšanās starptautiskajās izstādēs minētās programmas ietvaros tiek atbalstīta kopš 2001.gada, kad ar saukli “Growing Green in Latvia” un pārtikas uzņēmumu stendu Latvija piedalījās starptautiskajā izstādē “AgroBalt”. Kā aizvadītajos gados visaktīvākie uzņēmumi atbalstu apgūšanā un savas produkcijas virzīšanā ārvalstu tirgos jāmin, piemēram, a/s “Rīgas piensaimnieks”, a/s “Rīgas piena kombināts”, SIA “Pure Food”, SIA “Liepājas maiznieks”.
Lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmas ietvaros pieejams arī atbalsts Latvijas pārtikas ražošanas un lauksaimniecības uzņēmumiem vai to apvienībām līdz 30% faktisko attaisnojamo izmaksu segšanai mārketinga pasākumiem ārvalstu tirgos.
Šī atbalsta forma visvairāk piemērota uzņēmumiem, kas uz ārvalstīm devās apgūt jaunas idejas, meklēt klientus un sadarbības partnerus vai arī piedalījās izstādēs, kurās nebija Mārketinga padomes organizēta vienota pārstāvniecības stenda.
Nozīmīgs ir atbalsts arī mazajiem un vidējiem pārtikas ražotājiem, kas galvenokārt strādā Latvijas tirgū, taču aktīvi domā par attīstības iespējām. Viens no šādiem iespējamajiem starta punktiem pārdošanas apjomu kāpināšanai un patērētāju iepazīstināšanai ar saviem ražojumiem ir ikgadējā starptautiskā izstāde “Riga Food”. Tās ietvaros Mārketinga padome organizē Mazo un vidējo pārtikas ražotāju stendu. Šā stenda dalībniekiem tiek piemēroti atviegloti nosacījumi un ekspozīcijas platības īres maksas kompensācija apmērā līdz 50 procentiem.
Iepriecinoši, ka dažiem ražotājiem ir izdevies palielināt pārdošanas apjomus, pārsniedzot 1miljonu latu apgrozījumu (kas ir viens no atbalsta saņemšanas kritērijiem). Tāds uzņēmums ir SIA “Lāči”. Savukārt, piemēram, SIA “Mandor–Rīga”, SIA “Bona–Dea”, SIA “Baltās naktis”, SIA “Lāči”, SIA “Poļa nams” uzsākuši aktīvu dalību arī starptautiskajās izstādēs.
Pēdējo triju gadu laikā Mazo un vidējo pārtikas ražotāju stenda dalībnieki bijuši, piemēram, SIA “Lāči”, SIA “Poļa nams”, SIA “Iecavnieks”, kā arī Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība, kas apvieno mazos un vidējos piena pārstrādes uzņēmumus.
Ražotāju aptauju rezultāti rāda, ka pārtikas sektora uzņēmumiem ir būtiski pastāvīgi papildināt savas zināšanas. Tādēļ gan 2003., gan arī šogad Mārketinga padome organizēja apmācības kursus, par kuru tematiem ierosinājumus izteica paši ražotāji un kuri atbilda tābrīža aktualitātēm tirgū. 2003.gadā apmācības kursu “Jaunu produktu izstrāde un virzība tirgū” apmeklēja 45 pārstāvji no 26 Latvijas pārtikas uzņēmumiem, kuru vidū bija SIA “Ponoko”, a/s “Rīgas miesnieks”, a/s “Liepājas maiznieks”, z/s “Šalkas” un citi uzņēmumi. Savukārt virkne gaļas pārstrādes firmu piedalījās mācību seminārā “Liellopu gaļas tirdzniecības iespējas ES”, kas norisinājās 11. un 12.novembrī. Līdztekus jau pieminētajam Lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmas ietvaros Mārketinga padome plāno atbalstīt jau tradicionālos pārtikas kvalitātes konkursus un salīdzinājumus, kā arī reklāmas mārketinga akcijas realizāciju valstij stratēģiski svarīgos ražošanas sektoros. Priekšlikumi šajās sadaļās vēl tiek gaidīti no pārtikas un lauksaimnieciskās produkcijas ražotājiem un to apvienībām.

Ieva Jaunozola,

biedrības “Mārketinga padome” speciāliste

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!