• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Lāčplēša alus" mainīs īpašnieku. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.10.2004., Nr. 167 https://www.vestnesis.lv/ta/id/95326

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 21. oktobrī

Vēl šajā numurā

21.10.2004., Nr. 167

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

“Lāčplēša alus” mainīs īpašnieku

Pārdotā alus apjoms
(ieskaitot importa alu) 2003.gadā

AS “Aldaris” – 46%

AS “Cēsu alus” – 11%
AS “Lāčplēša alus” – 11%
SIA “Griģis un Co” – 10%
SIA “Mamas D” – 6%
AS “Kimmels Rīga” –5%
SIA “Bauskas alus” – 3%
AS “Rīgas alus darītava Vārpa” – 2%
SIA “Piebalgas alus” – 2%
AS “Agrofirma Tērvete” – 2%

Nolemts, ka Skandināvijas otrā lielākā alus darītava “Danish Brewery Group” iegādāsies 83,5 procentus no akciju sabiedrības “Lāčplēša alus” akcijām, tādējādi gūstot kontroli pār Latvijas uzņēmumu. Par nozīmīgās alus darītavas akciju kontrolpaketi Dānijas uzņēmums maksās 1,2 miljonus eiro (810 000 latu), bet darījuma kopējā summa būs 2,5 miljoni eiro (1,7 miljoni latu). “Danish Brewery Group” tālejošos nodomus Baltijā apliecināja jau šā gada jūlijā izplatītā informācija par bezalkoholisko atspirdzinošo dzērienu un sulu ražošanas uzņēmuma SIA “Cido pārtikas grupa” 100 procentu kapitāla daļu iegādi. Šo darījumu, kura summa ir apmēram 15 miljoni latu, pagaidām realizēt liedz tiesvedības dēļ “Cido pārtikas grupas” kapitāla daļām uzliktais arests.
“Lāčplēša alus” valdes loceklis Normunds Struža pauž viedokli, ka īpašnieku maiņa uzņēmumam nāks par labu. Viņš norāda, ka pašreizējā tirgus situācija nav labvēlīga un sekmīgai alus darītavas tālākajai darbībai investora piesaiste bijusi nepieciešama. Lēmumu par akciju pārdošanu pieņēmuši lielākie uzņēmuma akcionāri, bet “Lāčplēša alus” jaunie īpašnieki pagaidām informāciju par turpmākajiem plāniem nav snieguši. Tomēr N. Struža atzīst, ka neizbēgamas būs izmaiņas uzņēmuma vadībā, jo īpašnieki vēlēsies pārraudzīt savu investīciju izmantošanu.
Alus ražošanā kompetenta persona uzsver, ka “Lāčplēša alus” attīstība pirmām kārtām atkarīga no investoru stratēģiskajiem mērķiem, kurus šobrīd grūti paredzēt. Taču ir skaidrs, ka ikviena jauna ar labu finansiālo bāzi nodrošināta “spēlētāja” ienākšana tirgū nozīmē vērā ņemamas pārmaiņas. Eksperts norāda, ka citas ārvalstu uzņēmumu īpašumā esošās alus darītavas, piemēram, “Aldaris” un “Cēsu alus”, nostiprina savas pozīcijas un cenšas iekarot aizvien lielāku tirgus daļu (“Aldara” īpašnieks ir Skandināvijas koncerns “Baltic Beverages Holding”, bet 90,87 procenti “Cēsu alus” akciju pieder somu kompānijai “A. Le Coq”). Viņš atgādināja, ka “Danish Brewery Group” īpašumā ir arī lielas Lietuvas alus darītavas, taču maz ticams, ka “Lāčplēša alus” tiktu nomainīts ar šo uzņēmumu zīmolu – pieredze rāda, ka Latvijas tirgū lielākas izredzes ir tradicionālajiem vietējiem zīmoliem.
Arī Latvijas Alus darītāju savienības izpilddirektors Ivars Grīslis pauž cerību, ka Latvijas uzņēmuma jaunie īpašnieki izmantos gan “Lāčplēša alus” zīmolu, gan rūpniecisko potenciālu, kas alus darītavai ļautu arī turpmāk saglabāt nozīmīgu vietu Latvijas tirgū.
Šobrīd “Lāčplēša alus” kapitāla daļas pieder vairākām fiziskām personām. Jāatzīmē, ka ja 2002.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 5 377 554 lati un peļņa – 41 923 lati, pērn, apgrozījumam sasniedzot 6 445 053 latus, alus darītavai nācās ciest zaudējumus 735 158 latu vērtībā. Salīdzinājumā ar 2003.gada rādītājiem par apmēram trim procentpunktiem šā gada pirmajā pusgadā samazinājusies arī “Lāčplēša alus” tirgus daļa – minētā laika perioda beigās tā līdzinājās 7,8 procentiem.

Juris Bārtulis, “LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!