• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2004. gada 28. septembra noteikumi Nr. 819 "Ciltsdarba valsts inspekcijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.10.2004., Nr. 156 https://www.vestnesis.lv/ta/id/94482

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.820

Par Līguma starp Latvijas Republikas, Igaunijas Republikas un Lietuvas Republikas valdībām par ekonomisko sadarbību zivsaimniecības jomā denonsēšanu

Vēl šajā numurā

01.10.2004., Nr. 156

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 819

Pieņemts: 28.09.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.819

Rīgā 2004.gada 28.septembrī (prot. Nr.56 39.§)
Ciltsdarba valsts inspekcijas nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Ciltsdarba valsts inspekcija (turpmāk — inspekcija) ir Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
2. Inspekcijas darbības mērķis ir valsts pārvaldes funkciju īstenošana ciltsdarba uzraudzībā un kontrolē, kā arī piena kvotu kontrolē, lai nodrošinātu minēto jomu regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
II. Inspekcijas funkcijas, uzdevumi un kompetence
3. Inspekcijai ir šādas funkcijas:

3.1. nodrošināt ciltsdarba uzraudzību un kontroli ciltsdarba jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

3.2. nodrošināt piena kvotu kontroli normatīvajos aktos par piena kvotām noteiktajā kārtībā;

3.3. piedalīties valsts ciltsdarba politikas veidošanā.
4. Lai nodrošinātu šo noteikumu 3.punktā minēto funkciju izpildi, inspekcija veic ciltsdarbu regulējošajos normatīvajos aktos un normatīvajos aktos par piena kvotām noteiktos uzdevumus, kā arī:

4.1. ciltsdarba jomā uzrauga un kontrolē:

4.1.1. to personu darbību, kuras veic dzīvnieku vērtēšanu un kontrolvērtēšanu, dzīvnieku pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu un embriju pārstādīšanu, kā arī realizē vaislinieku bioproduktus un embrijus;

4.1.2. ciltsdokumentācijas kārtošanas pareizību;

4.1.3. ganāmpulku reģistrēšanu un dzīvnieku apzīmēšanu visos valsts ganāmpulkos;

4.1.4. zootehnisko prasību ievērošanu ciltslietu un mākslīgās apsēklošanas stacijās un embriju transplantācijas uzņēmumos, kā arī pārraudzības analīžu laboratorijas un pārraudzības aprīkojumu;

4.2. attiecībā uz piena kvotām pārbauda:

4.2.1. piešķirto piena kvotu pareizību;

4.2.2. piena kvotu uzskaites dokumentu esību un pareizību;

4.2.3. visu uzskaites dokumentāciju, telpas un vietas, kur notiek piena un piena produktu ražošana, iepirkšana, transportēšana, glabāšana, pārstrāde un realizācija, piena kvalitātes pārbaude, kā arī informācijas uzkrāšana un apkopošana par ganāmpulkiem un dzīvniekiem;

4.2.4. kontrolei pakļauto privātpersonu dokumentāciju;

4.3. sagatavo un iesniedz Zemkopības ministrijā priekšlikumus par tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektiem un veicamajiem pasākumiem ar valsts uzraudzību un kontroli saistītajās inspekcijas kompetencē esošajās darbības jomās;

4.4. pēc Zemkopības ministrijas pieprasījuma sniedz atzinumus par citu institūciju sagatavotajiem tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektiem inspekcijas kompetencē esošajos jautājumos;

4.5. izdod administratīvos aktus ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;

4.6. iesniedz kompetentajās institūcijās priekšlikumus par nepieciešamību apturēt vai anulēt valsts pilnvarojumu vai akreditāciju atbilstības novērtēšanas, sertifikācijas un inspicēšanas institūcijām, kuras darbojas inspekcijas kompetencē esošajās darbības jomās;

4.7. valsts vārdā veic privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami inspekcijas darbības nodrošināšanai;

4.8. sagatavo un iesniedz Zemkopības ministrijā priekšlikumus par inspekcijai noteikto uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;

4.9. atbilstoši kompetencei pārstāv Latvijas intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās.
5. Inspekcijai ir tiesības ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieprasīt un bez maksas saņemt no jebkuras personas inspekcijas uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus.
III. Inspekcijas amatpersonu kompetence
6. Inspekcijas darbu vada inspekcijas priekšnieks.
7. Inspekcijas priekšnieks veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.
8. Inspekcijas priekšnieks veido inspekcijas administratīvo struktūru.
IV. Inspekcijas darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms
9. Inspekcijas darbības tiesiskumu nodrošina inspekcijas priekšnieks. Inspekcijas priekšnieks ir atbildīgs par inspekcijas iekšējās kontroles un pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.
10. Inspekcijas priekšniekam ir tiesības atcelt inspekcijas amatpersonu izdotos administratīvos aktus un iekšējos normatīvos aktus.
11. Inspekcijas priekšnieks pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto inspekcijas amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai amatpersonas faktisko rīcību.
12. Inspekcijas priekšnieka izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību privātpersona var pārsūdzēt tiesā.
13. Inspekcija ne retāk kā reizi gadā sniedz zemkopības ministram pārskatu par inspekcijas funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu.
14. Pēc zemkopības ministra pieprasījuma inspekcija iesniedz pārskatu par tās darbību un sasniegtajiem rezultātiem.
Ministru prezidents I.Emsis

Zemkopības ministrs M.Roze

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!