• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pasažieru un pārvadātāju ērtībām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.09.2004., Nr. 141 https://www.vestnesis.lv/ta/id/93254

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Piešķir dotāciju politiski represētajiem

Vēl šajā numurā

07.09.2004., Nr. 141

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Pasažieru un pārvadātāju ērtībām

BILETES.PNG (75496 bytes)Aizvadītajā gadā sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijā izmantoja 368,6 miljoni pasažieru. No tiem 132 miljoni brauca pilsētas autobusos, 166,9 miljoni – pilsētas elektrotransportā, 28,1 miljons – rajona maršruta autobusos, 18,8 miljoni – tālsatiksmes maršruta autobusos. 22,6 miljoni pasažieru izvēlējās iekšzemes pasažieru vilcienus. 2004.gada valsts budžetā kopējā dotācija visiem transporta veidiem sabiedriskā transporta pakalpojumu zaudējumu segšanai ir 21,35 miljoni latu.

Valdības komiteja akceptē SM piedāvājumu

Valdības komitejas sēdē apstiprinātas Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātās sabiedriskā transporta attīstības pamatnostādnes. Tās noteiks valsts politiku iekšzemes sabiedriskā transporta attīstībai turpmākajiem desmit gadiem.
SM piedāvā valstī veikt sabiedriskā transporta nozares reformu, kam par optimālāko brīdi uzskata 2007.gadu. Jo ar šo laiku Latvijā būs jāsāk piemērot Eiropas Savienības kopējās procedūras sabiedriskā transporta finansēšanas jomā.
Tiek piedāvāts ieviest jaunu sabiedriskā transporta finansēšanas modeli – sabiedriskajam transportam piešķirt valsts atbalstu tiešo maksājumu un nodokļu atvieglojumu veidā, ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī. Iedzīvotājiem pieejamu, kvalitatīvu un stabilu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu SM ierosina veikt, izveidojot jaunu sabiedriskā transporta pārvaldes sistēmu, normatīvajos aktos definējot minimālo pakalpojuma standartu, kā arī izveidojot jaunu sabiedriskā transporta pārvaldes administratīvo modeli.

Viena reforma saistīta ar citu

Minētā reforma ir cieši saistīta ar reģionālo pašvaldību izveidošanu. Līdz 2006.gada 1.janvārim šo funkciju veikšanai varētu izveidot Valsts maršrutu tīkla aģentūru, bet reģionālā līmeņa pašvaldības attiecīgas pašvaldību institūcijas izveidotu līdz 2006.gada 30.jūnijam.
Ja līdz 2006.gada 1.jūlijam netiks izveidotas attiecīgās reģionālā līmeņa pašvaldības un to institūcijas, pēc 2007.gada 1.maija iekšzemes sabiedriskā transporta maršrutu tīkla (izņemot pilsētas nozīmes maršrutu tīklu) administrēšanas un pārvadājumu organizēšanas funkcijas realizēs Valsts maršrutu tīkla aģentūra, saglabājot pašvaldībām plānošanas iniciatīvas tiesības.
Maršrutu tīklu paredzēts apstiprināt, noskaidrojot un saskaņojot viedokļus ar pašvaldībām. Pārvadātāji būs pasūtījuma izpildītāji ar plānošanas iniciatīvas tiesībām. SM uzskata, ka dažādiem transporta un pārvadājumu veidiem normatīvajos aktos ir jāpiemēro analoģiska pārvadājumu klasifikācija. Tas nozīmē izvairīšanos no piesaistes administratīvajai teritorijai. Pārvadājumi jāklasificē pēc to funkcionālās nozīmes, precīzi definējot kritērijus un parametrus.

Problēmas, kas nomāc nozari

Būtiskākās problēmas SM saskata apstāklī, ka nav vienota sabiedriskā transporta pakalpojumu standarta visiem transporta un pārvadājumu veidiem. Nav arī kopējas izpratnes pakalpojumu organizēšanas principu piemērošanā, vienotas procedūras dažādiem transporta veidiem. Patlaban pārvadātājiem netiek pilnībā segti zaudējumi par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Ekonomēts tiek uz uzņēmumu attīstības rēķina, un nav iespējams uzkrāt pietiekamus līdzekļus jaunu vai jaunāku transportlīdzekļu iegādei.
Ja tagadējie sabiedriskā transporta sistēmas principi mainīti netiks, Latvijā 2007.gadā būs nepieciešami ievērojami papildu līdzekļi no valsts un pašvaldību budžetiem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai. SM lēš, ka, saglabājot pašreizējo sabiedriskā transporta sistēmu, ik gadu strauji pieaugs nepieciešamā finansējuma apjoms, taču proporcionāli tam nepieaugs pakalpojumu kvalitāte.

“LV” informācija

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!