• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Latvijas Nacionālā programma integrācijai Eiropas Savienībā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.07.2000., Nr. 266/268 https://www.vestnesis.lv/ta/id/9164

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministriju un nozaru dokumenti un informācija "Latvijas Vēstnesī" šajā nedēļā

Vēl šajā numurā

21.07.2000., Nr. 266/268

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Latvijas Nacionālā programma integrācijai Eiropas Savienībā

Latvijas Nacionālā programma acquis pārņemšanai

Turpinājums. Sākums — "LV" Nr.250/251, 05.07.2000.;

Nr.252/254, 07.07.2000.; Nr.257/258, 12.07.2000.;

Nr.259/261, 14.07.2000.; Nr.263/265, 19.07.2000.

7. nodaļa. Sagatavot valsts pārvaldi dalībai Eiropas Savienībā

2. Galvenie sektori acquis ieviešanai

2.4. Spēja izturēt tirgus spēkus un konkurences spiedienu

Projektu tehniskā anketa: EA-006

Prioritārā darbība: Labvēlīga investīciju veidošana Latvijas Republikā.

Lai nodrošinātu labvēlīgu investīciju veidošanu Latvijā, tiks izskatīta iespēja LAA pārstāvniecību tīkla paplašināšanai un tās pārstāvju darba koordinēšanas uzlabošanai. Līdz 2000. gada beigām tiks izvērtēta iespēja atvērt pārstāvniecību kādā no Skandināvijas valstīm. (Komentārs — diemžēl šie pasākumi netiks īstenoti nepietiekamā finansējuma dēļ. Oktobrī–novembrī tiks izskatīts esošo pārstāvniecību slēgšanas jautājums šo pašu iemeslu dēļ.)

Projektu tehniskā anketa: EL-011

Prioritārā darbība: Rūpniecības konkurētspējas paaugstināšana Latvijas Republikā.

Lai sakārtotu institucionālo struktūru produkcijas atbilstības novērtēšanai atbilstoši ES vienotā tirgus prasībām līdz 2003. gadam tiks sekmēta testēšanas laboratoriju sakārtošana, kā arī apmācīts laboratoriju personāls. Tiks paaugstināta uzņēmumos strādājošo darbinieku kvalifikācija un tiks papildinātas zināšanas par Eiropas vienotā tirgus prasībām. Uzņēmumiem tiks organizētas konsultācijas tirgvedības jautājumos.

Projektu tehniskā anketa: EL-007

Prioritārā darbība: Zivju resursu saglabāšanas un pārvaldes nacionālās politikas ieviešana.

Lai nodrošinātu zivju krājumu izmantošanas un zivju izkraušanas informācijas sistēmas ieviešanu, līdz 2005. gadam tiks izveidots datortīkls, kas savstarpēji saistīs ZM Zivsaimniecības pārvaldi, Latvijas zivsaimniecības pētniecības institūtu un VARAM Jūras vides pārvaldi. 2000. gadā VARAM Jūras vides pārvalde uzsāk darbu pie zivju resursu monitoringa tīkla izveidošanas. Datortīklu paredzēts uzstādīt līdz 2003. gada beigām.

Zvejas kontroles institūciju kapacitātes palielināšanai, ir uzsākta VARAM Jūras vides pārvaldes inspektoru skaita palielināšana, viņu apmācība un kvalifikācijas celšana, kā arī nodrošināšana ar tehnisko aprīkojumu.

Lai nodrošinātu Zvejas kuģu datu apkopošanu atbilstoši ES prasībām, ir uzsākta un 2003. gadā tiks pabeigta zvejas kuģu un laivu datu bāzes izveidošana.

ES prasību ieviešana zivju produktu kvalitātes kontrolē tiks panākta 2001. gadā, pilnveidojot zivju produkcijas inspicēšanas sistēmu un apmācot personālu — veterināros inspektorus.

Līdzdalība ES strukturālajos pasākumos zivsaimniecībā tiks sagatavota līdz 2002. gadam, izveidojot atsevišķu struktūrvienību ZM Valsts zivsaimniecības pārvaldē, kura 2001. gadā sāks nodarboties ar strukturālo fondu līdzekļu administrēšanu zivsaimniecībā, kā arī 2002. gadā — ar nacionālo līdzekļu izmantošanu saistībā ar ES strukturālajiem pasākumiem paredzētajiem mērķiem.

Lai nodrošinātu zivju tirgus funkcionēšanu atbilstoši ES tirgus organizācijas principiem, līdz 2005. gadam tiks ieviesti vienoti mārketinga standarti un minimālo cenu mehānisms zivsaimniecības produktiem. Paredzēts, ka līdz 2005. gadam tiks nodibināta zvejnieku ražotāju organizācija, ko atzīs Latvijas valdība un ES Komisija.

Līdz 2001. gada beigām paredzēts modernizēt zvejas floti atbilstoši higiēnas un sanitārajām prasībām, līdz 2002. gadam uz kuģiem tiks uzstādītas satelīta monitoringa iekārtas.

HACCP (pašvērtējuma) sistēma zivju apstrādes uzņēmumos tiks ieviesta līdz 2003. gadam, zivju pārstrādes uzņēmumu sakārtošana atbilstoši ES higiēnas un sanitārajām normām tiks pabeigta 2006. gadā. Līdz 2003. gadam paredzēts pabeigt efektīvāku saldēšanas iekārtu ieviešanu un saldētavu jaudu palielināšanu, kā arī sakārtošanu atbilstoši higiēnas un sanitārajām prasībām.

 

2.5. Iekšējais tirgus bez robežām

Vispārējā sistēma

Projektu tehniskā anketa: LA-001

Prioritārā darbība: Publiskās iegādes sistēmas pilnveidošana un kontroles mehānisma stiprināšana.

Lai kāpinātu publiskās iegādes sektora uzraudzības institūciju kapacitāti līdz 2000. gada beigām ir paredzēts izveidot Iepirkuma uzraudzības biroju. Šīs pasākums sevī ietver IUB nolikuma izstrādi, vadības apstiprināšanu, darbinieku pieņemšanu un apmācīšanu (publiskās iegādes un tās uzraudzības jomā), materiāltehniskās bāzes iegādi un uzstādīšanu.

Projektu tehniskā anketa: LA-002

Prioritārā darbība: Nodrošināt autortiesību un blakustiesību nozares attīstību un aizsardzību.

Lai attīstītu pārvaldes potenciālu un nodrošinātu intelektuālā īpašuma aizsardzību, līdz 2000. gada vidum ir paredzēts izveidot Autortiesību un blakustiesību nodaļu, kas nodrošinās intelektuālā īpašuma aizsardzību. 1999. gada beigās Kultūras ministrijai tika piešķirti līdzekļi minētās nodaļas izveidei. Darbības kvantitatīvais mērķis ietver tādus pasākumus kā personāla atlasi, apmācību, materiāli tehnisko un finansiālo līdzekļu nodrošināšana.

Projektu tehniskā anketa: LE-001

Prioritārā darbība: Sekmēt Latvijas un ārvalstu uzņēmumu ienākšanu Latvijas tirgū, radot ES standartiem atbilstošu normatīvo bāzi komerctiesībās.

Attiecībā uz vienkāršotās uzņēmumu reģistrācijas procedūras ieviešanu saskaņā ar jaunā Komerclikuma prasībām, tiks uzlabota Uzņēmumu reģistra tehniskā bāze un līdz 2000. gada beigām tiks ieviesta datorizētā reģistrācijas sistēma.

Brīva preču kustība

Projektu tehniskā anketa: LA-003

Prioritārā darbība: Paplašināt un uzturēt metroloģisko bāzi.

Pēc Latvijas Nacionālā standartizācijas un metroloģijas centra reorganizācijas metroloģijas jomā Latvijā darbojas Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs, kas ir valsts bezpeļņas sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Ir apstiprināti tā Statūti. Tiks veikti turpmāki pasākumi, lai stiprinātu Metroloģijas centra kapacitāti. Šās sabiedrības darbinieku apmācībās 2000. gadā uzsvars tiks likts uz akustiskiem un vibrācijas mērījumiem, fasēto preču kontroli, masas, ģeometriskiem un elektriskiem mērījumiem.

Projektu tehniskā anketa: LA-005

Prioritārā darbība: Izstrādāt nacionālos atbilstības novērtēšanas standartus "jaunās pieejas" direktīvām atbilstoši valsts ekonomikas un ES vajadzībām, paātrināt standartu ieviešanas procesu un sagatavot standartu ieviešanas plānu.

Tiks izveidota standartizācijas sistēma saskaņā ar ES prasībām. Nesen izveidota valsts bezpeļņas sabiedrība ar ierobežotu atbildību "SIA Latvijas Standarts". Tehnisko komiteju darbinieki tiks apmācīti par standartizācijas jautājumu risināšanu ES dalībvalstīs. Valsts programma "Standartizācijas attīstība Latvijā" tiks ieviesta praksē.

Projektu tehniskā anketa: LA-006

Prioritārā darbība: Normatīvās bāzes un institucionālās sistēmas sakārtošana būvniecības jomā atbilstoši ES nosacījumiem.

Vides un reģionālās attīstības ministrija plāno nostiprināt būvizstrādājumu atbilstības novērtēšanas iestādes. Tā rezultātā būvmateriālu atbilstības novērtēšanas sistēmā darbosies tikai atbilstoši LVS EN 45002 standartam akreditētas testēšanas laboratorijas un sertificēšanas iestādes. Šā pasākuma beigu termiņš — 2001. gada beigas.

Līdz 2001. gada beigām Vides un reģionālās attīstības ministrija nodibinās Eiropas būvprodukcijas direktīvai atbilstošu tehniskā apstiprinājuma biroju.

Projektu tehniskā anketa: LA-007

Prioritārā darbība: Nodrošināt sabiedrību ar kvalitatīviem, efektīviem un drošiem medikamentiem.

Lai nodrošinātu prioritārās darbības izpildi līdz 2002. gada beigām, zāļu tirgus uzraudzības sistēmas stiprināšanā paredzēts izveidot efektīvu zāļu klīniskās izpētes uzraudzības sistēmu. Valsts zāļu aģentūra uzsāk zāļu klīniskās izpētes uzraudzību. Lai samazinātu risku patērētāju dzīvībai un veselībai bīstamu zāļu lietošanā, prognozētu šādu zāļu ietekmi uz patērētāju, paredzēts uzsākt veidot zāļu blakusparādību uzraudzības sistēmas (farmakovigilances sistēma) pakāpenisku ieviešanu. Paredzēts izveidot Valsts zāļu aģentūrā koordinācijas vienību zāļu blakusparādību monitorēšanā, noteikt personāla apmācības virzienus un apmācīt personālu.

Lai paaugstinātu veselības aizsardzības efektivitāti, stiprinot zāļu reklamēšanas uzraudzības sistēmu, plānots izstrādāt zāļu reklāmas novērtēšanas kritērijus un organizēt šajā procesā iesaistītā Valsts zāļu aģentūras un Valsts farmācija inspekcijas personāla apmācību.

Zāļu reģistrācijas un kontroles sistēmas stiprināšana ietver Valsts zāļu aģentūras laboratoriju kapacitātes nostiprināšanu. Plānota Valsts zāļu aģentūras pārstāvju dalība Eiropas zāļu novērtēšanas aģentūras farmakovigilances un augu izcelsmes zāļu darba grupās. Plānota pievienošanās Farmaceitiskās inspekcijas konvencijai, Eiropas farmakopejas konvencijai un Pasaules veselības organizācijas sertifikācijas shēmai.

Zāļu iegādes sistēmas kompensācijas uzraudzības sistēmas attīstībai plānots paplašināt bezmaksas un daļēji apmaksājamo medikamentu lietošanas ieviešanu, nostiprināt Zāļu cenu aģentūras kapacitāti un aprīkojumu.

Projektu tehniskā anketa: LA-008

Prioritārā darbība: Nodrošināt sabiedrību ar veselīgu, kvalitatīvu un nekaitīgu pārtiku.

Lai nodrošinātu prioritārās darbības izpildi, paredzēs izveidot pārtikas uzņēmumu atzīšanas sistēmu, kas ietver pārtikas uzņēmumu atzīšanas struktūrvienību izveidi uz reģionālo vides veselības centru bāzes (termiņš 2001. gada beigas); ģenētiski modificēto organismu padomes izveidošanu (termiņš š.g. septembris); un apmācības projektu realizēšanu, ĢMO laboratoriju kapacitātes nostiprināšanu (termiņš 2002. gada beigas).

Projektu tehniskā anketa: LA-009

Prioritārā darbība: Nodrošināt patērētāju tiesību aizsardzību Latvijā un attīstīt tirgus uzraudzības sistēmu saskaņā ar ES prasībām, lai nodrošinātu patērētāju dzīvības un veselības aizsardzību.

Piemērota normatīvā bāze un infrastruktūra preču un pakalpojumu pārraudzībai tirgū ir vajadzīgas, lai pasargātu patērētājus no kaitējuma to dzīvībai, veselībai vai videi. Prioritārās darbības izpilde paredz Tirgus uzraudzības padomes izveidi (termiņš š.g. beigas), jaunās pieejas direktīvu uzraudzības infrastruktūras radīšanu (termiņi atbilstoši direktīvu ieviešanai). Lai izveidotu efektīvāku institucionālo sistēmu, kas spētu nodrošināt likumu piemērošanu, paredzēts izstrādāt koncepciju, kurā būtu atrunāta patērētāju organizāciju lomas paaugstināšana, kā arī organizēt tirgus uzraudzībā iesaistītā personāla apmācību (termiņš 2001. gada aprīlis) un veikt sabiedrības informēšanas pasākumus (termiņš š.g. beigas).

Projektu tehniskā anketa: LA-010

Prioritārā darbība: Ar ES nosacījumiem saskaņotas ķīmisko vielu un ģenētiski modificēto organismu kontroles sistēmas izveidošana.

Ķīmisko vielu pārvietošanas uzraudzība prasa, lai tiktu stingri izpildīti ES noteikumi par klasifikāciju, iesaiņojumu un reģistrāciju, valsts iekšējās un ārējās tirdzniecības ierobežojumiem, riska noteikšanas procedūrām un ķīmisko analīzi. Līdz 2002. gada beigām ir plānots Reģionālās vides pārvaldes, Vides valsts inspekcijas, Latvijas vides datu centru un Vides aizsardzības departamentu nodrošināt ar nepieciešamajiem cilvēku resursiem darbu koordinēšanai, rekomendāciju sniegšanai, informācijas vākšanai un apkopošanai par ķimikālijām un ķīmikāliju kontroles veikšanu.

Lai nostiprinātu ķīmisko vielu un ķīmisko produktu uzraudzības institūcijas, Latvijas Vides datu centrā līdz 2001. gada beigām tiks izveidota Ķīmisko vielu uzraudzības nodaļa, kā arī ir plānots izveidot Ķīmisko vielu reģistru.

Projektu tehniskā anketa: LA-011

Prioritārā darbība: Darba attiecību juridiskās kultūras, darba drošības un darbinieku veselības aizsardzības līmeņa paaugstināšana.

Eiropas Komisija norāda, ka nepieciešams stiprināt darba drošības uzraudzības iestādes, uzlabot informāciju un sakaru plūsmu to starpā. Lai atrisinātu iepriekš minēto problēmu, LM plāno:

• kāpināt Valsts darba inspekcijas administratīvās spējas, sniedzot tai nepieciešamo tehnisko aprīkojumu un izglītojot inspektorus. Beigu termiņš — 2002. gada beigas;

• nodibināt organizāciju, kas sniegs pakalpojumus darba drošības jomā, kura darbosies LM pārraudzībā un būs bezpeļņas organizācija. Beigu termiņš — 2002. gada februāris;

• veicināt sadarbību starp institūcijām, kuras ir iesaistītas darba drošības prasību ieviešanā, organizējot regulāras sanāksmes un noslēdzot savstarpējās sadarbības līgumus. Beigu termiņš — 2002. gada janvāris;

• nodibināt Garantijas fondu LM pārraudzībā, kas apmierinās prasījumus, kas rodas no juridiskajām darba attiecībām darba devēja maksātnespējas gadījumos. Beigu termiņš — 2002. gada janvāris,

• nodibināt tirgus pārraudzības iestādi, kas vērtēs darba vietās izmantojamo rūpniecības iekārtu atbilstību drošības prasībām, lai veicinātu drošu un veselīgu darba vidi. Beigu termiņš — 2001. gada decembris.

Kapitāla un pakalpojumu brīva kustība

Projektu tehniskā anketa: EL — 010

Prioritārā darbība: Finansu pakalpojumu likumdošanas pilnveidošana un finansu uzraudzības kapacitātes paaugstināšana.

Īstermiņa periodā ir paredzēts paaugstināt finansu pakalpojumu sektora uzraudzības institūciju (Latvijas bankas, Vērtspapīru tirgus komisijas, Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas) kapacitāti un nodrošināt no ieviešamo ES normatīvo aktu izrietošo jauno funkciju izpildi.

2000. gada laikā plānots turpināt darbu pie

• Vērtspapīru tirgus komisijas (VTK) darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanas vērtspapīru tirgus dalībnieku darbības praktiskajā uzraudzībā, kā arī zināšanu pilnveidošana attiecībā uz tālākām iespējām LR likumdošanas kvalitatīvai saskaņošanai ar ES direktīvām (organizējot seminārus un mācību vizītes par ieguldījumu sabiedrību uzraudzību, kapitāla pietiekamības prasībām, u. c. PHARE’97 projekta "Tehniskā palīdzība VTK" ietvaros);

• Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas (AUI) darbinieku tālāka sagatavošana uzraudzības procedūru pilnveidošanas jautājumos (organizējot seminārus un apmācības), kā arī AUI darbinieku iemaņu pilnveidošana darbam ar AUI rīcībā esošo programmatūru;

Līdz 2001. gada beigām paredzēts:

• Izveidot institūciju likuma "Par zvērinātiem revidentiem" praktiskai piemērošanai.

• Izveidot Vienoto finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisiju (VFKTUK) (darbinieku, vadības iecelšana un apmācības, materiāltehniskās bāzes iegāde un uzstādīšana, u. c.)

Personu brīva kustība

Projektu tehniskā anketa: LA-012

Prioritārā darbība: Profesionālo kvalifikāciju savstarpējās atzīšanas nodrošināšana, kā viens no personu pārvietošanās brīvības īstenošanas nosacījumiem

Lai ieviestu likumprojekta "Par reglamentētajām profesijām un profesionālo kvalifikāciju atzīšanu", kuru ir plānots pieņemt līdz 2001. gada jūnija beigām, prasības ir paredzēts palielināt esošo institūciju administratīvās jaudas, neveidojot jaunas institūcijas. Kā prioritārie uzdevumi ir paredzēti atbildīgā koordinatora un viņa vietnieku iecelšana Izglītības un zinātnes ministrijā, Akadēmiskās informācijas centra, kas veiks informācijas centra funkcijas reglamentēto profesiju, kurām ir obligāta augstākā izglītība, jomā, institūcijas, kas veiks informācijas centra funkcijas pārējo reglamentēto profesiju jomā, un institūciju, kas veiks profesionālo kvalifikāciju atzīšanu, darbības pilnveidošana.

Projektu tehniskā anketa: LA-013

Prioritārā darbība: Turpināt Labklājības sistēmas reformas (sociālās apdrošināšanas, sociālās palīdzības un veselības sektoros).

Nodrošināt valsts fondēto pensiju shēmā iesaistīto iestāžu funkcionēšanu ar atbilstošu normatīvo bāzi līdz 2002. gada beigām. Līdz 2001. gada vidum Valsts kase un Vērtspapīru tirgus komisija būs gatavas administrēt valsts fondēto pensiju sistēmu. Ir svarīgi uzlabot sociālās palīdzības, sociālās nodrošināšanas un veselības aprūpes sistēmas pārvaldes spēju (līdz 2000. gada beigām).

Projektu tehniskā anketa: LA-066

Prioritārā darbība: Latvijas Republikas vīzu politikas saskaņošana atbilstoši Eiropas Savienības prasībām. Līdz 2000. gada 31. decembrim ir plānots veikt apmācības par vīzu jautājumiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālo nodaļu darbiniekiem, Ārlietu ministrijas darbiniekiem, kas gatavojas strādāt Latvijas Republikas pārstāvniecībās ārvalstīs, Valsts Policijas Imigrācijas policijas pārvaldes darbiniekiem, lai nodrošinātu to atbilstošu sagatavotību darbam ar vīzām.

Konkurence

Projektu tehniskā anketa: LA-015

Prioritārā darbība: Nodrošināt Latvijas konkurences politikas realizēto uzraudzības un aizsardzības pasākumu piemērošanu Eiropas Savienības iekšējā tirgus prasībām nolūkā stiprināt Latvijas uzņēmēju konkurētspēju šajā tirgū

Tiks paaugstināta Konkurences padomes darbinieku kvalifikāciju konkurences likumdošanas jomā. Darbinieku apmācība konkurences likumdošanas un tās piemērošanas jomā vairākos PHARE, OECD u. c. tehniskās palīdzības programmas ietvaros rīkotajos semināros.

Tiks izstrādāts Konkurences Padomes darbības reglaments un citi iekšējie normatīvi. Sadarbībā ar Ekonomikas ministriju tiks ieviesta Padomes iekšējā audita sistēma. Tiks veikts darbs Konkurences Padomes darbības rādītāju pilnveidošana (veikto pētījumu skaits, citu institūciju sagatavoto normatīvo aktu projektu analīze u. c.). Paredzēts nodrošināt Padomes finansējuma pieaugumu, lai pilnā mērā un attiecīgā kvalitātē varētu veikt lietu izmeklēšanu un likuma piemērošanu, kā arī nodrošinātu sadarbību ar attiecīgām ES institūcijām noslēgto līgumu ietvaros

Projektu tehniskā anketa: LA-016

Prioritārā darbība: Uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroles sistēmas pilnveidošana.

Notiks darbs pie Komisijas administratīvās kapacitātes celšanas. Liela nozīme šajā ziņā būs Phare finansētajam sadarbības projektam ar Vācijas Finansu ministriju. Galvenā uzmanība projekta ietvaros tiks pievērsta Komisijas locekļu un tās sekretariāta apmācībai, speciālo ekonomisko zonu likumdošanas sakārtošanas jautājumiem, valsts atbalsta projektu efektivitātes izvērtēšanai u. c. aktuāliem jautājumiem.

 

2.6. Inovācijas

Informācijas sabiedrība

Projektu tehniskā anketa: LA-017

Prioritārā darbība: Informātikas nozares attīstība, lai veidotu informācijas sabiedrību Latvijā. Līdz 2001. gada 1. janvārim ir paredzēts izveidot Tieslietu ministrijas pārraudzībā neatkarīgu institūciju, kas uzraudzīs fizisko personu datu aizsardzību Latvijā, tai skaitā reģistrēs visas informācijas sistēmas, kurās tiek apstrādāti fizisko personu dati Tieslietu ministrija Datu valsts inspekcijas funkcionēšanai ir pieprasījusi finansējumu no valsts budžeta 2001.gadam. Līdz 2000.gada beigām Ministru kabinets iecels Datu valsts inspekcijas vadītāju, kā arī apstiprinās tās Nolikumu.

Izglītība, apmācība un jaunatne

Projektu tehniskā anketa: EL-004

Prioritārā darbība: Paaugstināt darbaspēka profesionālās un sociālās iemaņas, attīstīt tā kvalifikāciju un spējas tikt nodarbinātam, tādejādi sekmējot ekonomisko un sociālo mērķu sasniegšanu valsts reģionos valsts kopējās ekonomiskās attīstības kontekstā.

Profesionālās izglītības sistēmas attīstībai tiek plānots līdz 2001. gada aprīlim izveidot uzņēmumos nodarbināto profesionālās tālākizglītības projektu fondu, uz kuru uzņēmumi vai viņu identificētās apmācības iestādes piesaka pieprasījumu subsīdijām konkrētu apmācības kursu, kvalifikācijas celšanas programmu realizācijai strādājošiem. Līdz gada beigām tiks izvēlēta institūcija projektu fonda apsaimniekošanai centrālā valsts pārvaldes līmenī.

Līdz 2002. gada beigām IZM plāno uzlabot profesionālās izglītības un apmācības satura atbilstību reģiona darba tirgus vajadzībām.

Projektu tehniskā anketa: LA-018

Prioritārā darbība: Līdzdalība ES izglītības, apmācības un jaunatnes programmās. Eiropas dimensijas ieviešana izglītības sistēmā.

Lai nodrošinātu Eirofakultātes darbību un ES tiesību apgūšanu Latvijā līdz 2000. gada septembrim Izglītības un zinātnes ministrija plāno veidot "Eiropas dimensiju" augstākajā izglītībā, ietverot Eiropas tiesības kā obligātu kursu tiesību zinātņu programmā.

Zinātnes un tehnoloģiskā attīstība

Projektu tehniskā anketa: LA-019

Prioritārā darbība: Augstākās izglītības un zinātnes reformas attīstība un līdzdalība Eiropas Savienības programmās pētniecība un tehnoloģiskajā attīstībā.

Lai finansiāli un juridiski atbalstītu zinātniskos pētījumus, kā arī intelektuālo un materiālo resursu koncentrāciju, tiks veicināta Valsts zinātnisko centru attīstība, kas ir izveidoti Latvijai prioritārajos pētniecības un tehnoloģiskās attīstības virzienos.

Telekomunikācijas

Projektu tehniskā anketa: EL-003

Prioritārā darbība: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas sistēmas pilnveidošana Latvijā.

Notiks pakāpeniska nozaru regulatoru apvienošana vienā kopējā regulatorā, kas varētu sākties 2001. gadā. Ir svarīgi celt sabiedrības apziņu par sabiedrisko pakalpojumu regulatoru reformas nepieciešamību — noteikt mērķauditorijas, izstrādāt informēšanas stratēģiju un pēc tam organizēt informatīvus seminārus; regulāri atspoguļot šīs reformas gaitu masu saziņas līdzekļos.

Projektu tehniskā anketa: LA-020

Prioritārā darbība: Telekomunikāciju sektora liberalizācija un sakārtošana atbilstoši Eiropas Savienības prasībām.

Telekomunikāciju jomā tiks pabeigti šādi pasākumi: līdz 2000.gada oktobrim Saeima pieņems Telekomunikāciju likumu.

 

2.7. Ekonomiskie un fiskālie jautājumi

Nodokļi

Projektu tehniskā anketa: LS-002

Prioritārā darbība: Valsts ieņēmumu dienesta modernizācija.

Vidējā termiņa periodā ir paredzēts racionalizēt VID organizatorisko struktūru, ieviešot trīspakāpju pakļautības un pienākumu sadales vadības sistēmu, attīstīt VID iekšējās kontroles un korupcijas novēršanas procedūras, vienkāršot nodokļu maksātāju reģistrāciju, pilnveidot nodokļu savākšanas un nodokļu parādu atgūšanas vienotu sistēmu, attīstīt VID informatīvās sistēmas infrastruktūru un pilnveidot nodokļu izspriešanas un apelācijas sistēmu, izveidojot divpakāpju apelācijas sistēmu pirmstiesas nodokļu strīdu izskatīšanai.

Ilgtermiņa periodā ir paredzēts pilnveidot VID personāla vadības un nodokļu maksātāju audita un nodokļu pārkāpumu lietu izmeklēšanas sistēmas ar mērķi paaugstināt veiktā audita efektivitāti, kā arī samazināt nodokļu pārkāpumu skaitu.

Statistika

Projektu tehniskā anketa: LA-024

Prioritārā darbība: Valsts statistikas rādītāju sistēmas pārveidošana atbilstoši ES statistikas biroja (EUROSTAT) izstrādātā "Statistisko prasību kopsavilkuma" u. c. starptautisko institūciju prasībām.

Lai paaugstinātu atbilstību Acquis prasībām statistikas jomā, jaunu statistisko apsekojumu ieviešanas rezultātā tiks iegūta pilnīgāka informācija detalizācijas, periodiskuma un satura ziņā, tiks veikta intervētāju darba reorganizācija un apmācība daudzfunkcionālu apsekojumu veikšanai.

Projektu tehniskā anketa: LA-025

Prioritārā darbība: 2000. gada tautas skaitīšana un 2001. gada lauksaimniecības skaitīšana Vispasaules skaitīšanas ietvaros.

Lai nodrošinātu tautas skaitīšanas veikšanu un tai nepieciešamo institucionālo un materiālo bāzi, šī gada laikā tiek realizēta tautas skaitīšana un iegūto datu apstrādei nepieciešamā personāla komplektēšana un apmācība, kā arī tehniskās bāzes izveidošana un ekspluatēšanas uzsākšana.

Projektu tehniskā anketa: LA-026

Prioritārā darbība: Statistisko datu kvalitātes uzlabošana, pilnveidojot informātikas sistēmu statistikas jomā

Šī un nākamā gada laikā notiks statistisko datu apstrādes sistēmas (ISDAVS) ieviešana un sistēmas projekta testēšana.

 

2.8. Sektoru politikas

Rūpniecība un mazie un vidējie uzņēmumi

Projektu tehniskā anketa: EL-006

Prioritārā darbība: Nodrošināt ekonomikas attīstību un spēju izturēt konkurenci ES iekšējā tirgū, radot vidi mazo un vidējo uzņēmumu izveidošanai un to darbības attīstīšanai. Latvija piedalīsies ES 3. daudzgadīgajā programmā mazajiem un vidējiem uzņēmumiem un piedalīsies informācijas apmaiņas programmā.

Projektu tehniskā anketa: EL - 011

Prioritārā darbība: Rūpniecības konkurētspējas paaugstināšana Latvijas Republikā.

Lai sakārtotu institucionālo struktūru produkcijas atbilstības novērtēšanai atbilstoši ES vienotā tirgus prasībām līdz 2003. gadam tiks sekmēta testēšanas laboratoriju sakārtošana, kā arī apmācīts laboratoriju personāls. Tiks paaugstināta uzņēmumos strādājošo darbinieku kvalifikācija un tiks papildinātas zināšanas par Eiropas vienotā tirgus prasībām. Uzņēmumiem tiks organizētas konsultācijas tirgvedības jautājumos.

Lauksaimniecība

Projektu tehniskā anketa: EA-005

Prioritārā darbība: Ilgtspējīgas lauksaimniecības attīstības nodrošināšana.

Lai izveidotu un attīstītu plānošanas, ieviešanas un kontroles institūcijas lauksaimnieciskās vides aizsardzības un ilgtspējīgas lauksaimniecības reformu īstenošanai, 2000.gadā paredzēts izstrādāt mehānismu vides aizsardzības institūciju iesaistīšanai vidi saudzējošas lauksaimniecības atbalsta īstenošanai: tiks izveidota Lauksaimniecības un vides aizsardzības konsultatīvā padome, kura veiks SAPARD Atbalsta programmas "Vidi saudzējošās lauksaimniecības metodes" pārraudzības apakškomitejas funkcijas. Šajā apakškomitejā darbosies valstiskās un nevalstiskās institūcijas.

Projektu tehniskā anketa: LA-027

Prioritārā darbība: Lauksaimniecības tirgus stabilizācija, ieviešot KLP instrumentus.

Pievienošanās Partnerībā ir pausta nepieciešamība reorganizēt un modernizēt lauksaimniecības nozari, lai tā atbilstu Kopīgajai lauksaimniecības politikai.

KLP direktīvas, kas attiecas uz labības tirgu, būs pārņemtas līdz 2004. gada jūlijam. Ik gadu tiks pieņemti MK noteikumi par intervenci labības tirgū, un līdz 2004. gada vidum tiks izraudzīts piemērots ilgtermiņa intervences modelis. Labības tirdzniecības aģentūra tiks reorganizēta un tai tiks uzticēts uzdevums iejaukties labības tirgū. Līdztekus administratīviem pārkārtojumiem līdz 2005. gada beigām tiks piesaistīts un izglītots attiecīgs skaits darbinieku.

Līdz 2000. gada martam tiks paredzēts arī modelis intervencei piena produktu tirgū.

Lai iesaistītu ražotājus KLP ieviešanā, tiks izstrādāts likums par ražotāju organizācijām, kad būs iegūta pieredze un zināšanas līdzīgu iestāžu darbību ES dalībvalstīs.

Projektu tehniskā anketa: LA-028

Prioritārā darbība: Lopkopības produkcijas konkurētspējas nodrošināšana Latvijas integrācijas procesā Eiropas Savienībā, izveidojot centralizētu ganāmpulku reģistru un nodrošinot individuālu dzīvnieku apzīmēšanu

Lai sasniegtu mērķi — reģistrētus ganāmpulkus un apzīmētus dzīvniekus, 2000. gada laikā tiks uzlabota Ciltsdarba inspekcijas efektivitāte, nokomplektējot un apmācot tās darbiniekus, kā arī tiks izstrādāta Ciltsdarbu inspekcijas un "CIDAC" tālākās darbības koncepcija.

Projektu tehniskā anketa: LA-029

Prioritārā darbība: Lauksaimniecības produkcijas kvalitātes un nekaitīguma prasību nodrošināšana saskaņā ar ES standartiem, kas sekmētu produkcijas konkurētspēju

Lai nodrošinātu augu un augu produkcijas atbilstību ES fitosanitārajiem standartiem, līdz 2001. gada vidum notiks augu aizsardzības dienesta darbības pilnveidošana saistībā ar nepieciešamo pasākumu menedžmentu, kas paredz funkciju sadali un efektīvu darbaspēka izmantošanu. Līdz 2002. gadam tiks uzlabots fitosanitārās laboratorijas darbs — piešķirtas un aprīkotas nepieciešamās telpas, apmācīti darbinieki, iegūstot nepieciešamos kvalifikācijas sertifikātus.

Šī gada laikā notiks sēklu kontroles departamenta darba uzlabošana — kontroles personāla kvalifikācijas celšana, Vienotā sēklaudzētāju, saiņotāju un tirgotāju reģistra izveidošana, Nacionālās sēklu kontroles laboratorijas akreditēšana.

Uzsākta un līdz 2002. gadam tiks pabeigta Sanitārās robežinspekcijas dienesta stiprināšana. Pasākumi paredz vienotas informācijas sistēmas izveides nobeigšanu, lai varētu veikt datu apmaiņu ar citām valsts institūcijām. Vadības sistēmas pilnveidošanas ietvaros 2000. gadā notiks darbinieku apmācība, kā arī pieredzes apmaiņas vizītes citu valstu dienestos. Šogad tiks uzlabota robežkontroles punktu tehniskā bāze, iegādājoties nepieciešamo inventāru un aparatūru.

Valsts veterinārā dienesta stiprināšana, kuras mērķi ir uzņēmuma modernizēšanu atbilstoši ES standartiem, dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu konkurētspējas paaugstināšana, veterināro laboratoriju akreditācija un speciālistu apmācība, tiks pabeigta 2005. gadā. Šogad ir uzsākta VVD funkciju analīze, tiks pabeigta uzraudzības un kontroles sistēmas pilnveidošana, palielināts inspektoru skaits, turpināta aprīkojuma modernizācija, pilnveidota dzīvnieku identifikācijas programma, uzlabota laboratoriju darbības kvalitātes sistēma, veikta personāla apmācība. Līdz 2003. gada beigām tiks izveidota ES prasībām atbilstoša dzīvnieku slimību izziņošanas datu sistēma, datorizēta importēto veterinārajai kontrolei pakļauto kravu kontroles rezultātu un datu uzskaites sistēma, ieviests vienots datu tīkls ar Sanitāro robežinspekciju.

Projektu tehniskā anketa: LA-030

Prioritārā darbība: Palielināt Zemkopības ministrijas administratīvās spējas, lai nodrošinātu to, ka Latvija varēs uzņemties saistības, kuras uzliek dalība ES.

Lai palielinātu lauksaimniecības administrācijas, likumdošanas un KLP realizācijas spējas, līdz 2003. gadam tiks nodrošināta kontrole un pilnīga funkciju sadala par acquis ieviešanu ZM. Šogad tiks paaugstināta likumdošanas saskaņošanas darba grupu efektivitāte, novēršot funkciju pārklāšanos, uzlabojot savstarpējo sadarbību un regulāri atskaitoties par ieviesto acquis .

Lai nodrošinātu un uzlabotu sabiedrības informētību par Latvijas lauksaimniecības, zivsaimniecības un mežsaimniecības integrācijas procesu ES, līdz 2001. gada vidum tiks izveidota visaptveroša nozares likumdošanas datu bāze.

Projektu tehniskā anketa: LA-031

Prioritārā darbība: Uzlabot Zemkopības ministrijas kapacitāti lēmumu pieņemšanai, stiprinot informācijas un analīzes sistēmu un izveidojot integrētu administrēšanas un kontroles sistēmu.

Līdz 2002. gada vidum tiks izveidota Nacionālā komiteja saimniecību uzskaites datu tīkla darbības nostiprināšanai. Līdz 2002. gadam tiks radīti priekšnoteikumi kvalitatīvai lauksaimniecības ekonomiskā kopaprēķina izstrādei — palielināta ZM kapacitāte lauksaimniecības politikas analīzei, ieviesta ES atzīta informācijas analīzes sistēma.

Zivsaimniecība

Projektu tehniskā anketa: EL-007

Prioritārā darbība: Zivju resursu saglabāšanas un pārvaldes nacionālās politikas ieviešana

Lai nodrošinātu zivju krājumu izmantošanas un zivju izkraušanas informācijas sistēmas ieviešanu, līdz 2005. gadam tiks izveidots datortīkls, kas savstarpēji saistīs ZM Zivsaimniecības pārvaldi, Latvijas zivsaimniecības pētniecības institūtu un VARAM Jūras vides pārvaldi. 2000. gadā VARAM Jūras vides pārvalde uzsāk darbu pie zivju resursu monitoringa tīkla izveidošanas. Datortīklu paredzēts uzstādīt līdz 2003. gada beigām.

Zvejas kontroles institūciju kapacitātes palielināšanai, ir uzsākta VARAM Jūras vides pārvaldes inspektoru skaita palielināšana, viņu apmācība un kvalifikācijas celšana, kā arī nodrošināšana ar tehnisko aprīkojumu.

Lai nodrošinātu Zvejas kuģu datu apkopošanu atbilstoši ES prasībām, ir uzsākta un 2003. gadā tiks pabeigta zvejas kuģu un laivu datu bāzes izveidošana.

ES prasību ieviešana zivju produktu kvalitātes kontrolē tiks panākta 2001. gadā, pilnveidojot zivju produkcijas inspicēšanas sistēmu un apmācot personālu — veterināros inspektorus.

Līdzdalība ES strukturālajos pasākumos zivsaimniecībā tiks sagatavota līdz 2002. gadam, izveidojot atsevišķu struktūrvienību ZM Valsts zivsaimniecības pārvaldē, kura 2001. gadā sāks nodarboties ar strukturālo fondu līdzekļu administrēšanu zivsaimniecībā, kā arī 2002. gadā — ar nacionālo līdzekļu izmantošanu saistībā ar ES strukturālajiem pasākumiem paredzētajiem mērķiem.

Lai nodrošinātu zivju tirgus funkcionēšanu atbilstoši ES tirgus organizācijas principiem, līdz 2005. gadam tiks ieviesti vienoti mārketinga standarti un minimālo cenu mehānisms zivsaimniecības produktiem. Paredzēts, ka līdz 2005. gadam tiks nodibināta zvejnieku ražotāju organizācija, ko atzīs Latvijas valdība un ES Komisija.

Līdz 2001. gada beigām paredzēts modernizēt zvejas floti atbilstoši higiēnas un sanitārajām prasībām, līdz 2002. gadam uz kuģiem tiks uzstādītas satelīta monitoringa iekārtas.

HACCP (pašvērtējuma) sistēma zivju apstrādes uzņēmumos tiks ieviesta līdz 2003. gadam, zivju pārstrādes uzņēmumu sakārtošana atbilstoši ES higiēnas un sanitārajām normām tiks pabeigta 2006. gadā. Līdz 2003. gadam paredzēts pabeigt efektīvāku saldēšanas iekārtu ieviešanu un saldētavu jaudu palielināšanu, kā arī sakārtošanu atbilstoši higiēnas un sanitārajām prasībām.

Enerģētika

Projektu tehniskā anketa: LA-034

Prioritārā darbība: Iekšējā enerģijas tirgus nosacījumu (tirgus veidošanas politikas un konkurences politikas mijiedarbība, apgādes drošība, vides aizsardzība, racionāla resursu izmantošana) apzināšana, izvērtēšana un pakāpeniska ieviešana.

Lai nodrošinātu Latvijas iekļaušanos ES iekšējā enerģijas tirgū, tiks pilnveidota institucionālā sistēma. 2000. un tuvākajos gados galvenais uzsvars tiks likts uz naftas un kurināmā rezervju nodrošināšanu, lai šīs rezerves atbilstu naftas vidējam patēriņam 90 dienām, enerģijas tirgus liberalizācijas tālāku attīstību, kā arī uz energoefektivitātes nozarēm, organizējot darbinieku apmācību enerģētikas noteikumu praktiskai ieviešanai.

Līdz 2001.gada sākumam ir plānots palielināt Ekonomikas ministrijas Enerģētikas departamenta štatu vienību skaitu.

Līdz 2000.gada beigām Latvijas attīstības aģentūrā tiks izveidota struktūrvienība, kas pildīs direktīvā 94/22/EC noteiktās atbildīgās valsts institūcijas funkcijas naftas meklēšanas, izpētes un ieguves darbu pārraudzībā.

Līdz 2000.gada beigām ir plānots izveidot Valsts energoinspekciju

Transports

Projektu tehniskā anketa: EL-008

Prioritārā darbība: Ar Latvijas dzelzceļa restrukturizāciju saistītie pasākumi veiksmīgai dzelzceļa konkurētspējai ar citiem transporta veidiem

Attiecībā uz Dzelzceļa administrāciju un Dzelzceļa tehnisko inspekciju pēc likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoru" pieņemšanas Saeimā tiks veiktas reformas.

Projektu tehniskā anketa: LA-035

Prioritārā darbība: Kuģošanas drošības, jūras vides aizsardzības kontroles efektivitātes uzlabošana Latvijā

Ir paredzēts reorganizēt Latvijas Jūras administrāciju līdz 2002. gada 31. decembrim, tā nodrošinot atbilstību ES un SJO prasībām. Restrukturizācijas rezultātā tiks izveidota efektīva Latvijas Jūras administrācijas iekšējā struktūra un nodrošināta kvalitatīva tās darbība.

Projektu tehniskā anketa: LA-036

Prioritārā darbība: Latvijas sagatavošana iekļaušanai ES autotransporta pakalpojumu tirgū. Maršrutu tīkla aģentūras — pasažieru sabiedrisko pārvadājumu koordinējošas institūcijas —plānots izveidot atbilstoši ES prasībām līdz 2002.gada beigām. Līdz 2003.gada jūnijam tiks izveidoti kontroles dienesti saskaņā ar konceptuālo ziņojumu un normatīvajiem aktiem.

 

2.9. Ekonomiska un sociāla kohēzija

Nodarbinātība un sociālās politika

Projektu tehniskā anketa: EL-005

Prioritārā darbība: Bezdarbnieku un darba meklētāju integrēšanās darba tirgū veicināšana atbilstoši ES izvirzītajām nodarbinātības vadlīnijām.

Lai uzlabotu Nodarbinātības valsts dienesta sniegto pakalpojumu kvalitāti un operativitāti, uzlabotu to pieejamību, nodrošināt visiem Latvijas Republikas iedzīvotājiem vienādas iespējas saņemt Nodarbinātības valsts dienesta sniegto palīdzību bezdarba gadījumā tiks stiprināta Nodarbinātības valsts dienesta administratīvā kapacitāte un attīstīta infrastruktūra, kā arī paaugstināts Nodarbinātības valsts dienesta ieguldījums Nacionālā nodarbinātības plāna realizācijā, un sagatavotu to brīvas darbaspēka kustības nodrošināšanai saskaņā ar ES regulāciju 1612/68 un darbam ar ESF, tiks veikti sekojoši pasākumi:

• Investīciju projekta Nodarbinātības valsts dienesta infrastruktūras attīstībai realizācija

• Nodarbinātības valsts dienesta sagatavošana darbam ar ESF, t. sk. darbinieku apmācība un administrēšanas shēmas izveide NDV kompetences ietvaros

• Brīvas darbaspēka kustības jautājumus koordinējošas struktūrvienības izveide NVD ietvaros.

Projektu tehniskā anketa: LA-011

Prioritārā darbība: Darba attiecību juridiskās kultūras un darba drošības un darbinieku veselības aizsardzības līmeņa paaugstināšana.

Eiropas Komisija norāda, ka nepieciešams stiprināt darba drošības uzraudzības iestādes, uzlabot informāciju un sakaru plūsmu to starpā. Lai atrisinātu iepriekš minēto problēmu, LM plāno:

• kāpināt Valsts darba inspekcijas administratīvās spējas, sniedzot tai nepieciešamo tehnisko aprīkojumu un izglītojot inspektorus. Beigu termiņš — 2002. gada beigas;

• nodibināt organizāciju, kas sniegs pakalpojumus darba drošības jomā, kura darbosies LM pārraudzībā un būs bezpeļņas organizācija. Beigu termiņš — 2002. gada februāris;

• veicināt sadarbību starp institūcijām, kuras ir iesaistītas darba drošības prasību ieviešanā, organizējot regulāras sanāksmes un noslēdzot savstarpējās sadarbības līgumus. Beigu termiņš — 2002. gada janvāris;

• nodibināt garantiju institūciju LM pārraudzībā, kas darba devēja maksātnespējas gadījumos apmierinās darbinieku prasījumus, kas izriet no darba tiesiskajām attiecībām. Darbinieku prasījumu apmierināšana uzsākama ar 2002. gada janvāri;

• valsts darba inspekcijas ietvaros nodibināt tirgus uzraudzības struktūrvienību, kas vērtēs darba vietās izmantojamo rūpniecības iekārtu atbilstību drošības prasībām, lai veicinātu drošu un veselīgu darba vidi. Struktūrvienības darbu paredzēts uzsākt 2001.gada decembrī.

Projektu tehniskā anketa: LA-013

Prioritārā darbība: Turpināt Labklājības sistēmas reformas (sociālās apdrošināšanas, sociālās palīdzības un veselības sektoros).

Prioritāte nosaka nodrošināt valsts fondēto pensiju shēmā iesaistīto iestāžu funkcionēšanu ar atbilstošu normatīvo bāzi līdz 2002. gada beigām. Līdz 2001. gada vidum Valsts kase būs gatava administrēt valsts fondēto pensiju sistēmu. Ir svarīgi uzlabot sociālās palīdzības, sociālās nodrošināšanas un veselības aprūpes sistēmas pārvaldes spēju (līdz 2000. gada beigām).

Lai efektīvi piemērotu Padomes noteikumus 1408/71 un 574/72, nepieciešams uzlabot administratīvās spējas sociālās drošības sistēmā. Ir svarīgi efektivizēt sociālās palīdzības, sociālās nodrošināšanas un veselības aprūpes sistēmas pārvaldes struktūras (līdz 2001. gada beigām), kā arī sakārtot veselības aprūpes finansēšanas sistēmu, uzlabot medicīnisko pakalpojumu pieejamību un kvalitāti un realizēt sociālās aprūpes pakalpojumu programmas.

Projektu tehniskā anketa: LA-039

Prioritārā darbība: Sociālā dialoga veicināšana starp darba devēju organizācijām, valsts institūcijām un arodbiedrībām.

Lai nodrošinātu institucionāli sakārtotas Nacionālās trīspusējās darba devēju, valsts un arodbiedrību sadarbības padomes (NTSP) funkcionēšanu, plānots:

• izstrādāt Darba lietu trīspusējās sadarbības apakšpadomes nolikumu — termiņš š.g. maijs;

• Izstrādāt un apstiprināt grozījumus Profesionālās izglītības un nodarbinātības trīspusējās sadarbības apakšpadomes nolikumā — termiņš š.g. augusts;

• Nostiprināt Trīspusējās sadarbības padomes sekretariāta administratīvās spējas, t. sk. apmācot un informējot sociālos partnerus — darbība plānota līdz 2002. gada beigām.

• Paaugstināt sociālo partneru informētības līmeni, veicināt to sadarbību uzņēmumos, kā arī ar citu Eiropas valstu sociālajiem partneriem, līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā nodrošināt to līdzdalību Eiropas līmeņa sociālajā dialogā.

Projektu tehniskā anketa: LA-040

Prioritārā darbība: Eiropas Strukturālo fondu apgūšanas spēju (finansiālie, administratīvie u. c. aspekti) veidošana labklājības nozares strukturālo reformu īstenošanai.

Līdz 2002. gada beigām plānots Sagatavot Labklājības ministriju, sistēmas institūciju un vietējo pašvaldību pārstāvjus integrētu labklājības nozares projektu izstrādei un ieviešanai ES pirmsiestāšanās stratēģiju un procedūru kontekstā, t.sk. apmācot personālu, apgūstot programmu un fondu vadības metodes un tehnikas.

Paredzēts sagatavot LM un sistēmas institūciju organizatorisko struktūru, personāla kvalifikāciju un jaudu ātras un efektīvas finansu plūsmas nodrošināšanai, lai ar iestāšanās brīdi varētu izmantot pieejamo palīdzību no ES Strukturālajiem fondiem pārraugāmā un profesionālā veidā, izstrādājot kompetenču sadalījumu un struktūrplānu atbilstoši ministrijas administratīvās sistēmas un ES fondu finansu vadības prasībām. Termiņš — 2002. gada beigas.

Reģionālā politika un kohēzija

Projektu tehniskā anketa: LA-041

Prioritārā darbība: Sagatavošanās darbam ar Eiropas Savienības Pirms-strukturāliem, Strukturāliem, kā arī Kohēzijas fondu

Lai izveidotu atbilstošu finansu un administratīvo sistēmu ES Pirmsiestāšanās finansu instrumentu efektīvas izmantošanas un pārraudzības nodrošināšanai līdz 2000. gada beigām, ir paredzēts paaugstināt valsts centrālās un vietējās administrācijas struktūrvienību darbinieku kvalifikāciju ES finansu instrumentu likumdošanas jautājumos, organizēt seminārus par Finansu vadības sistēmu darbam ar ES Pirmsiestāšanās finansu instrumentiem, Nacionālā attīstības plāna sagatavošanas procesu, kā arī rīkot apmācības kursus par reģionālo plānošanu, attīstību un investīciju projektu sagatavošanu.

Projektu tehniskā anketa: LA-042

Prioritārā darbība: Reģionālās politikas izstrāde un realizēšana, lai pilnveidotu esošo reģionālās politikas likumdošanas bāzi, pabeigtu nostiprināt institūcijas reģionālajā un vietējā līmenī, kas strādā ar pirmstrukturālajiem fondiem un nākotnē ar strukturālajiem fondiem, kā arī, lai veicinātu reģionu sociālekonomisko attīstību.

Ir paredzēts celt Teritorijas attīstības plānošanas centra (institūcijas, kas uzlabos plānošanas procesu nacionālā līmenī) kapacitāti, kā arī izveidot Vidzemes un Rīgas rajona attīstības aģentūras.

 

2.10. Dzīves un vides kvalitāte

Vide

Projektu tehniskā anketa: LA-010

Prioritārā darbība: Ar ES nosacījumiem saskaņotas ķīmisko vielu un ģenētiski modificēto organismu kontroles sistēmas izveidošana.

Līdz 2002. gada beigām ir plānots Reģionālās vides pārvaldes, Vides valsts inspekcijas, Latvijas vides datu centru un Vides aizsardzības departamentu nodrošināt ar nepieciešamajiem cilvēku resursiem darbu koordinēšanai, rekomendāciju sniegšanai, informācijas vākšanai un apkopošanai par ķimikālijām un ķīmikāliju kontroles veikšanu. Līdz 2002.gada beigām ir paredzēts izveidot Ķīmisko vielu reģistru.

Projektu tehniskā anketa: LA-044

Prioritārā darbība: Rūpnieciskā piesārņojuma kontroles nodrošināšana

Lai ievērotu ES prasības rūpnieciskā piesārņojuma kontroles jomā, tiks nostiprinātas esošās vides aizsardzības institūcijas, kas pilnā apjomā spēs realizēt pieņemto likumdošanu. Līdz 2001. gada jūnijam tiks nostiprināts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, kas spēs uzņemties Centrālās institūcijas funkcijas rūpnieciskā piesārņojuma novēršanas jomā. Tiks apmācīti reģionālo vides pārvalžu darbinieki.

Līdz 2003. gadam tiks nozīmēta kompetentā institūcija, kas koordinēs ES nolikumu par EMAS (1836/93/EEC) un Eco-label (880/92/EEC) ieviešanu.

Projektu tehniskā anketa: LA-045

Prioritārā darbība: Atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība

Nacionālās sadzīves atkritumu apsaimniekošanas stratēģijas ietvaros tiks attīstīti pašvaldību sadzīves atkritumu apsaimniekošanas plāni, izveidotas reģionālās sadzīves atkritumu izgāztuves, tālāk veicinot Ziemeļvidzemes reģiona sadzīves atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstību un pakāpeniski veidojot līdzīgas sistēmas pārējos reģionos.

Projektu tehniskā anketa: LA-047

Prioritārā darbība: Horizontālo vides tiesību sistēmas attīstība un vides institūciju optimizācija

Līdz 2001. gada martam tiks izstrādāta un realizēta vides aizsardzības institucionālās sistēmas reorganizācija un optimizācija. VARAM strukturāli funkcionālā analīze ir plānota līdz 2000. gada decembrim.

Projektu tehniskā anketa: LA-048

Prioritārā darbība: Gaisa kvalitātes un klimata izmaiņu novēršanas prasību saskaņošana ar ES un starptautiskajiem nosacījumiem.

Līdz 2003. gadam tiks nostiprināta Valsts Hidrometeoroloģijas pārvaldes materiāli tehniskā bāze, kā rezultātā pārvalde spēs realizēt monitoringu, informācijas apstrādi. Vides datu centrā palielina personālu un uzlabo materiāli tehnisko bāzi līdz 2002. gadam. Tiek uzlabota personāla kvalifikācija pašvaldībās, kurām saskaņā ar MK noteikumiem jāveic gaisa kvalitātes uzlabošana, programmu sagatavošana un realizācija.

Projektu tehniskā anketa: LA-049

Prioritārā darbība: Dzeramā ūdens, virszemes ūdeņu, peldvietu ūdeņu kvalitātes nodrošināšana, notekūdeņu attīrīšanas uzlabošana, sasniedzot attiecīgus ES normatīvus.

Līdz 2005. gadam ir plānots reorganizēt un nostiprināt par likumdošanas ieviešanu, īstenošanu, kontroli un monitoringu atbildīgās institūcijas, kā arī līdz 2002. gada jūnijam īstenot apmācību programmas reģionālo vides aizsardzības institūciju darbiniekiem.

Līdz 2010. gada beigām ir plānots izveidot Daugavas baseina un visu upju baseinu apsaimniekošanas plānus un atbildīgās institūcijas.

Projektu tehniskā anketa: LA-050

Prioritārā darbība: Drošas radioaktīvo un kodolmateriālu izmantošana, pilnīga valsts uzraudzība radiācijas drošībā un kodoldrošībā, realizējot ar ES nosacījumiem saskaņotās prasības iedzīvotāju, personāla un vides aizsardzībā.

Līdz 2001. gada beigām ir plānots nostiprināt radiācijas drošības uzraudzību, izveidojot Radiācijas drošības centru un nostiprinot infrastruktūru, kā arī apmācot.

Projektu tehniskā anketa: LA-052

Prioritārā darbība: Ar ES nosacījumiem saskaņotas likumdošanas un institucionālās sistēmas izveide aizsardzības no trokšņa jomā.

Institūciju funkcijas attiecībā par troksni no iekārtām, kuras lieto ārpus telpām, vēl tiks precizētas, attiecībā par troksni no mājsaimniecībā lietotām iekārtām kompetentā institūcija būs Patērētāju aizsardzības centrs.

Ir paredzēts, ka kompetentās institūcijas aizsardzības no trokšņa jomā uzsāks darbu atbilstoši sektorālajā ieviešanas programmā noteiktajām funkcijām līdz 2001.gada martam.

Projektu tehniskā anketa: LA-053

Prioritārā darbība: Latvijas dabas aizsardzības sistēmas saskaņošana ar ES.

Līdz 2002. gada sākumam ir pabeigta optimāla īpaši aizsargājamo dabas teritoriju administrācijas tīkla izveidošana un līdz 2002. gada jūnijam ir plānots sastādīt aizsargājamo teritoriju sarakstu (NATURA 2000). Līdz 2010. gadam ir plānots izstrādāt dabas aizsardzības plānus visām teritorijām un izveidotas aizsargājamo teritoriju datu bāze (kadastrs).

Projektu tehniskā anketa: LA-046

Prioritārā darbība: ES nosacījumu pārņemšana ķīmisko vielu un ģenētiski modificēto organismu jomā.

Institūciju stiprināšanas jomā 2000. gada laikā paredzēts izveidot ekspertu padomi; apstiprināt laboratorijas, kas pārbaudītu ģenētiski modificētus organismus, kā arī attīstīt esošo kontroles institūciju darbību.

Institūciju stiprināšanas jomā 2000. gada laikā paredzēts izveidot ekspertu padomi; apstiprināt laboratorijas, kas pārbaudītu ģenētiski modificētus organismus, kā arī attīstīt esošo kontroles institūciju darbību.

Patērētāju aizsardzība

Projektu tehniskā anketa: LA-009

Prioritārā darbība: Nodrošināt patērētāju tiesību aizsardzību Latvijā un attīstīt tirgus uzraudzības sistēmu saskaņā ar ES prasībām, lai nodrošinātu patērētāju dzīvības un veselības aizsardzību.

Prioritārās darbības izpilde paredz Tirgus uzraudzības padomes izveidi (termiņš š.g. beigas), jaunās pieejas direktīvu uzraudzības infrastruktūras radīšanu (termiņi atbilstoši direktīvu ieviešanai). Lai izveidotu efektīvāku institucionālo sistēmu, kas spētu nodrošināt likumu piemērošanu, paredzēts izstrādāt koncepciju, kurā būtu atrunāta patērētāju organizāciju lomas paaugstināšana, kā arī organizēt tirgus uzraudzībā iesaistītā personāla apmācību (termiņš 2001. gada aprīlis) un veikt sabiedrības informēšanas pasākumus (termiņš š.g. beigas).

Projektu tehniskā anketa: LA-054

Prioritārā darbība: Tūrisma likumdošanas un institucionālās sistēmas attīstīšana

Prioritārā darbība paredz vienota tūrisma informācijas centru tīkla izveidi (termiņš 2002. gada beigas), Latvijas Tūrisma attīstības aģentūras darbības pilnveidošanu saskaņā ar Koncepciju par valsts aģentūrām (termiņš 2001. gada beigas)

 

2.11. Tieslietas un iekšlietas

Imigrācija un robežu kontrole

Projektu tehniskā anketa: LA-055

Prioritārā darbība: Patvēruma meklētāju, bēgļu un personu, kurām piešķirta pagaidu un alternatīvā aizsardzība, nepieciešamās aizsardzības nodrošināšana Latvijas Republikā.

Tiek turpināta ierēdņiem paredzētā divu gadu Phare horizontālā programma par sadarbību tieslietu un iekšlietu jomā, lai pilnībā saskaņotu Latvijas patvēruma likumdošanu ar ES acquis.

Uzsākta atbildīgo institūciju darbinieku apmācība Dublinas konvencijas piemērošanas jautājumos.

Projektu tehniskā anketa: LA-056

Prioritārā darbība: Valsts austrumu robežas tehniskā nodrošinājuma (tehniskās apsardzes, kontroles, sakaru un informācijas sistēmu) uzlabošana un infrastruktūras izveidošana

Līdz 2001. gadam austrumu robežas kontrolpunkti un šķērsošanas vietas tiks sakārtoti atbilstoši Šengenas rokasgrāmatai. Mobilās patruļas apgādās ar speciāli apmācītiem suņiem. Uzstādīs datorizētas robežu kontroles un video novērošanas iekārtas, personālu tiks apmācīts darbam ar šīm iekārtām.

Līdz 2001. gadam Robežsardzes radio tīkls tiks iekļauts [Iekšlietu] ministrijas radio tīklā. Tas palīdzēs apkarot nelegālo migrāciju. Visos robežšķērsošanas punktos būs nodrošināta pieeja centrālajām datu bāzēm.

Līdz 2003. gada 1. janvārim ir paredzēts noslēgt pārrobežu novērošanu un pārrobežu vajāšanu reglamentējošo starptautiskos līgumus.

Līdz 2003. gada 1. janvārim ir paredzēts izveidot Latvijas iekļaušanos Šengenas informācijas sistēmā (SIS) reglamentējošo tiesisko bāzi.

Projektu tehniskā anketa: LA-067

Prioritārā darbība: Pilnveidot Krasta apsardzes darbību, saskaņā ar Eiropas Savienības prasībām.

Līdz 2000. gada jūlijam ir paredzēts apstiprināt Krasta apsardzes dienesta nolikumu.

Līdz 2001. gada jūnijam ir paredzēta glābšanas un meklēšanas funkciju pāreja no Latvijas Jūras administrācijas Krasta apsardzei.

No 2000. gada maija ir paredzēts uzsākt personāla apmācību, kas darbosies krasta apsardzes dienestā

Projektu tehniskā anketa: LA-066

Prioritārā darbība: Latvijas Republikas vīzu politikas saskaņošana atbilstoši Eiropas Savienības prasībām.

Līdz 2000. gada 31. decembrim ir plānots veikt apmācības par vīzu jautājumiem Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālo nodaļu darbiniekiem, Ārlietu ministrijas darbiniekiem, kas gatavojas strādāt Latvijas Republikas pārstāvniecībās ārvalstīs, Valsts Policijas Imigrācijas policijas pārvaldes darbiniekiem, lai nodrošinātu to atbilstošu sagatavotību darbam ar vīzām.

Policija un sadarbība organizētās

noziedzības un korupcijas apkarošanā

Projektu tehniskā anketa: SI-002

Prioritārā darbība: Organizētās noziedzības un korupcijas apkarošana.

Šajā gadā paredzēts izstrādāt datorprogrammu Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienests vajadzībām, lai noteiktu vai piestādītajos sarakstos iekļautās personas nav veikušas aizdomīgos vai neparastus finansu darījumus.

Līdz 2001. gadam paredzēts veikt organizētās noziedzības samazināšanās pasākumus Latvijā. Pilnveidot starptautiskās sadarbības formas organizētās noziedzības apkarošanas jomā. Ierobežot korupcijas iespējas un veikt profilaksi valsts un privātajā sektorā. Panākt kontrabandas preču daudzuma samazināšanos. Palielināt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta darbinieku skaitu par 4 štata vienībām. Līdz 2003. gadam paredzēts noslēgt sadarbības līgumus ar ārvalstu noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestiem. Veikt kredītiestāžu un finansu iestāžu darbinieku, kuri atbildīgi par sakaru uzturēšanu ar Latvijas Noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestu, un tiesībsargājošo iestāžu dažāda līmeņa darbinieku apmācību noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas jautājumos.

Projektu tehniskā anketa: LA-058

Līdz 2000. gada beigām Valsts policijas Mācību centrā tiks apmācīti klātienē — 125 darbinieki, bet neklātienē — 200 darbinieki. Tajā pašā laikā Latvijas policijas akadēmijā ir paredzēts apmācīt 200 darbiniekus. 2000. gadā citās Latvijas republikas mācību iestādēs ir paredzēts apmācīt 20 darbiniekus.

Līdz 2000. gada beigām tiks ieviestas ikgadējas kvalifikācijas līmeņa uzlabošanas kompjūtersistēmas un policijas personāla karjeras plānošanas sistēmas.

Projektu tehniskā anketa: LA-064

Prioritārā darbība: Reaģēšanas spēju pilnveidošana ārkārtējo situāciju pārvarēšanai

Līdz 2002. gadam janvārim ir paredzēts veikt tehniskus uzlabojumus, lai visā Latvijas Republikas teritorijā varētu lietot vienoto Eiropas ārkārtēju izsaukumu numuru "112" saskaņā ar Padomes 1991. gada 29. jūlija lēmumu "Par Eiropas vienotā ārkārtējo situāciju telefona numura ieviešanu".

No 2001. gada novembra tiks uzsākta Ārkārtējo situāciju pārvaldīšanas sakaru un vadības centra dispečeru dienesta štatu komplektēšana un profesionālās kvalifikācijas celšana.

Narkotiskās vielas

Projektu tehniskā anketa: LA-059

Prioritārā darbība: Narkotiku legālās aprites kontrole, nelegālās aprites un narkomānijas novēršana un apkarošana saistībā ar Nacionālo narkotiku apkarošanas programmu

Uzsākta Narkotiku apkarošanas biroja Latgales, Vidzemes, Zemgales, Kurzemes un Rīgas reģionālo grupu veidošana. Notiek Narkotiku apkarošanas biroja grupu darbam ar nepilngadīgajiem un darbam ar cietumiem darbinieku apmācība. Šī gada laikā paredzēts piedalīties PHARE Pretnarkotiku programmas "Personāla apmaiņa" realizācijā.

Līdz 2001. gadam paredzēta starptautisko sadarbības formu pilnveidošana narkotiku apkarošanas jomā. Tiks organizētas kopīgas apmācības Narkotiku apkarošanas biroja reģionālās nodaļas Rīgas grupai un lidostas "Rīga" muitas darbiniekiem par plašāk pielietojamām metodēm narkotisko un psihotropo vielu pārvadājumu gadījumos.

Tiesu sadarbība

Projektu tehniskā anketa: LS-001

Prioritārā darbība: Starptautiskās tiesiskās sadarbības uzlabošana civillietās un krimināllietās.

Lai nostiprinātu tiesību aizsardzības institūciju spēju piemērot starptautiskās tiesības praksē, Tieslietu ministrija plāno līdz 2000. gada jūlijam izveidot Starptautiskās tiesiskās sadarbības nodaļu. Tas ietvers arī personālsastāva apmācību un tehniskās bāzes uzlabošanu.

 

2.12. Ārējā politika

Attīstība

Projektu tehniskā anketa: LA-062

Prioritārā darbība: Institucionālās kapacitātes nodrošināšana ES dalībvalsts saistību pārņemšanai.

Ārlietu ministrijā izveidotā struktūrvienība, balstoties uz ES dalībvalstu pieredzi attīstības politikas ieviešanā, sagatavos pasākumu plānu atbilstošā institucionālā mehānisma ieviešanai ES dalībvalsts saistību pārņemšanai Latvijā attīstības politikas jomā.

Muita

Projektu tehniskā anketa: LS-002

Līdz 2001. gada 1. janvārim jāuzceļ divi jaunie muitas punkti.

TIMS jāīsteno līdz 2000. gada septembrim. ASYCUDA++ ierīkošana tiks pabeigta 2001. gadā.

Ir izstrādāta un apstiprināta divpakāpju apelācijas sistēmas koncepcija. Šī sistēma pilnībā tiks ieviesta līdz 2002. gada decembrim. Līdz 2001. gadam ir ieplānota tās daļēja ieviešana.

Līdz 2000. gada augustam ir plānots novērst Muitas un Robežsardzes funkciju dublēšanos komerckravu pārbaudē.

Līdz 2001. gadam ir plānots ieviest BKTL.

Līdz 2001. gada decembrim ir paredzēts ieviest vienkāršoto preču deklarēšanas sistēmu.

 

2.13. Finansu jautājumi

Projektu tehniskā anketa: LA-051

Prioritārā darbība: Uzlabot valsts finansu kontroles mehānismu

Lai attīstītu valsts finansu kontroles administratīvo kapacitāti, ir paredzēts pastiprināt Finansu ministrijas koordinējošo lomu iekšējā audita jomā (organizējot arī iekšējo auditoru apmācības), modernizēt valsts kontroles tehnisko bāzi (aprīkojot Valsts kontroli ar tai nepieciešamo datortehniku un programmatūrām), pilnveidot finansu revīzijas kvalitāti, paaugstināt Valsts kontroles darbinieku (revidentu un administrācijas) kvalifikāciju, sadarbībā ar Finansu ministriju ieviest jaunus revīzijas tipus, kā arī veikt darbinieku apmācību. Finansu ministrijai ir jānodrošina iekšējā audita procedūru izstrāde, lai sagatavotos darbam ar ES strukturālajiem un pirmstrukturālajiem fondiem.

Projektu tehniskā anketa: LA-060

Prioritārā darbība: Budžeta vadības procesa pilnveidošana

Lai nodrošināšanu efektīvu valsts līdzekļu plānošanu līdz 2001. gada 1. aprīlim ir paredzēts stiprināt makroekonomisko un fiskālo prognožu izstrādāšanas procesu budžeta plānošanas vajadzībām, izstrādāt metodoloģiju un izveidot informatīvo sistēmu valsts budžeta efektīvai plānošanai un vadībai, kā arī paaugstināt budžeta procesā iesaistīto institūciju darbinieku kapacitāti.

Projektu tehniskā anketa: LA-041

Prioritārā darbība: Sagatavošanās darbam ar Eiropas Savienības Pirms-strukturāliem, Strukturāliem, kā arī Kohēzijas fondu

Lai izveidotu atbilstošu finansu un administratīvo sistēmu ES Pirmsiestāšanās finansu instrumentu efektīvas izmantošanas un pārraudzības nodrošināšanai līdz 2000. gada beigām ir paredzēts paaugstināt valsts centrālās un vietējās administrācijas struktūrvienību darbinieku kvalifikāciju ES finansu instrumentu likumdošanas jautājumos, organizēt seminārus par Finansu vadības sistēmu darbam ar ES Pirmsiestāšanās finansu instrumentiem, Nacionālā attīstības plāna sagatavošanas procesu, kā arī rīkot apmācības kursus par reģionālo plānošanu, attīstību un investīciju projektu sagatavošanu.

6SH.JPG (82255 BYTES)

6.shēma: Ikgadējā Nacionālās programmas pārskatīšanas cikla modelis

8.nodaļa. Nacionālās programmas vadība un pārraudzība

Nacionālā programma integrācijai Eiropas Savienībā ir dinamiska bāze Latvijas iestāšanās procesam un ar to saistītajām reformām. Tās uzdevums ir kalpot par vienotu integrācijas procesa vadības un koordinācijas instrumentu Latvijā. No tā, cik veiksmīga ir Nacionālā programma, ir atkarīga integrācijas procesa efektīva vadība kopumā. Šajā nodaļā izklāstīts Nacionālās programmas izstrādes, vadības un koordinācijas, ieviešanas un pārraudzības process un tajā iesaistīto pušu funkcijas.

Nacionālās programmas vadības

un koordinācijas process

Sagatavošanās dalībai Eiropas Savienībā ir pastāvīgs process, kura laikā tiek noteiktas prioritātes un plānota to īstenošanai nepieciešamā rīcība, kā arī vērtēts paveiktais un risinātas problēmas. Tā rezultātā tiek veiktas nepieciešamās izmaiņas valsts pārvaldes institūciju rīcības plānos un programmās. Gada kopējais progress tiek izvērtēts Eiropas Komisijas Kārtējā ziņojumā par Latvijas progresu ceļā uz iestāšanos. Šis process ir ikgadējs cikls, ko var attēlot šādā shēmā:

 

Eiropas Komisijas

Kārtējais progresa ziņojums

Ikgadējā Nacionālās programmas izstrādes un ieviešanas cikla sākuma punkts ir Eiropas Komisijas Kārtējais ziņojums par Latvijas progresu. Tas ir visaptverošs pārskats Latvijas atbilstību t.s. Kopenhāgenas un Madrides kritērijiem. Uz šī ziņojuma pamata tiek sagatavots arī Pievienošanās Partnerības dokuments Latvijai, kas nosaka integrācijas procesa prioritātes īsā un vidējā laika termiņā.

Eiropas Komisija sagatavo savu ziņojumu, ņemot vērā gan Latvijas valdības izstrādāto ziņojumu par progresu, gan arī diskusiju rezultātus Eiropas līguma ietvaros izveidotajās kopējās institūcijās.

Pievienošanās partnerība

Nacionālā programma pamatā ir balstīta uz Pievienošanās Partnerības dokumentā noteiktajām prioritātēm, kuras izstrādā Eiropas Komisija, konsultējoties ar Latvijas valdību. Pievienošanās Partnerības prioritātes tiek regulāri pārskatītas un papildinātas, sekojot Eiropas Komisijas Kārtējam ziņojumam. Pievienošanās Partnerības prioritāšu noteikšana ir konsultāciju process starp Eiropas Komisiju un Latvijas valdību, ko pārstāv Nacionālās programmas izstrādes konsultatīvā darba grupa. Tā informē Vecāko amatpersonu sanāksmi par konsultāciju norisi, kā arī iesniedz apspriešanai Eiropas integrācijas padomē sagatavotos priekšlikumus par Pievienošanās Partnerības jaunajām prioritātēm.

Pievienošanās Partnerības prioritātes īsam un vidējam laika termiņam tiek noteiktas, ņemot vērā to izpildi iepriekšējā gadā. Šajā posmā tiek izvirzītas jaunas prioritātes, kā arī vajadzības gadījumā var pārskatīt esošo prioritāšu izpildes termiņus. Pievienošanās Partnerības pārskatītās prioritātes tālāk noteiks Nacionālās programmas pasākumu izpildes termiņus.

Nacionālās programmas

prioritāšu noteikšana

Pēc Eiropas Komisijas Regulārā ziņojuma saņemšanas, ar Vecāko amatpersonu sanāksmes lēmumu tiek izveidota Nacionālās programmas izstrādes konsultatīvā darba grupa, kurā ietilpst pārstāvji no Ārlietu ministrijas, Eiropas integrācijas biroja, Valsts pārvaldes reformu biroja un Starptautisko palīdzības programmu koordinācijas pārvaldes. Šī grupa izvērtē Eiropas Komisijas ziņojumu attiecībā pret Nacionālās programmas prioritātēm, uzaicinot arī ministriju un citu institūciju pārstāvjus novērtēt Eiropas Komisijas ziņojumā teikto, kā arī ierosina nepieciešamās izmaiņas Nacionālajā programmā. Darba grupas rekomendācijas tiek apspriestas Vecāko amatpersonu sanāksmē un apstiprinātas Eiropas integrācijas padomē.

Integrācijas procesa prioritāšu noteikšana kļūst arvien nozīmīgāka arī plašākai sabiedrībai. Par to liecina nevalstiskā sektora, uzņēmēju un citu interešu grupu pieaugošā interese par integrācijas procesa ietekmi uz tālāko Latvijas attīstību. Šo grupu līdzdalība prioritāšu formulēšanā ir svarīgs elements, lai veidotu vienotu izpratni par nepieciešamajām reformām. Ministrijām un citām institūcijām jau ir izveidotas ciešas sadarbības attiecības ar tām pakļauto sektoru pārstāvjiem. Latvijas valdība turpina šajā jomā uzsākto, un šobrīd tiek apspriesta iespēja izveidot mehānismu regulāram un strukturētam dialogam starp valdību un nevalstiskā sektora pārstāvjiem.

Izmaiņas

Nacionālās programmas struktūrā

Pamatojoties uz Eiropas Komisijas novērtējumu par Nacionālo programmu, uz Nacionālās programmas izstrādes konsultatīvās darba grupas ieteikumiem un ņemot vērā Vecāko amatpersonu sanāksmē un Eiropas integrācijas Padomē nolemto, Eiropas integrācijas birojs sagatavo koncepciju par izmaiņām Nacionālās programmas struktūrā un iesniedz to apstiprināšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē.

Turpmāk — vēl

"Latvijas Vēstneša" normatīvo aktu virsredaktores  Ausma Aldermane,  Dace Bebre

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!