Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2004. gada 27. aprīļa noteikumi Nr. 430 "Narkoloģijas valsts aģentūras nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.04.2004., Nr. 68 https://www.vestnesis.lv/ta/id/87897

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.431

Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 5.augusta noteikumos Nr.437 "Grāmatvedības padomes nolikums"

Vēl šajā numurā

30.04.2004., Nr. 68

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 430

Pieņemts: 27.04.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.430

Rīgā 2004.gada 27.aprīlī (prot. Nr.25, 44.§)

Narkoloģijas valsts aģentūras nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Narkoloģijas valsts aģentūra (turpmāk — aģentūra) ir Veselības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde.

2. Aģentūra izveidota, lai sniegtu valsts pārvaldes institūcijām informatīvu atbalstu, bet Veselības ministrijai — metodisku un organizatorisku atbalstu atkarību izraisošu vielu izplatības un lietošanas samazināšanas politikas izstrādē un īstenošanā, kā arī ārstniecisko palīdzību atkarības slimniekiem.

II. Aģentūras funkcijas un uzdevumi

3. Aģentūras funkcijas:

3.1. veidot un attīstīt narkotiku, alkohola un tabakas nacionālo starpnozaru informācijas un monitoringa sistēmu un koordinēt tās darbību;

3.2. vadīt narkotiku, alkohola un citu atkarību izraisošu vielu lietošanas samazināšanas valsts programmu īstenošanu;

3.3. veikt narkotisko un psihotropo vielu un alkohola ietekmes ekspertīzi;

3.4. izstrādāt metodiskos ieteikumus atkarības slimnieku ārstēšanā, kā arī attiecīgo slimību diagnostikā;

3.5. sniegt ambulatoro un stacionāro narkoloģisko palīdzību;

3.6. veikt Eiropas Narkotiku un narkotiku atkarības monitoringa centra nacionālā koordinatora, nacionālā references centra funkcijas un nacionālā mezgla punkta funkcijas Eiropas narkotiku informācijas un monitoringa datortīklā (Reitox).

4. Aģentūras uzdevumi:

4.1. piedalīties agrīnā narkotiku brīdinājuma sistēmas izveidē un darbībā;

4.2. organizēt un vadīt atkarību izraisošo vielu informācijas sistēmas darbību;

4.3. organizēt mācības informācijas apkopošanā un novērtēšanā par atkarības vielām, kā arī citos aģentūras kompetencē esošajos jautājumos;

4.4. atbilstoši kompetencei nodrošināt starptautisko līgumu izpildi narkotiku, alkohola un citu atkarību izraisošo vielu izplatības mazināšanā;

4.5. nekavējoties un bez maksas sniegt visu informāciju, ko aģentūra saņem, pildot Eiropas Narkotiku un narkotiku atkarības monitoringa centra nacionālā koordinatora, nacionālā references centra un nacionālā mezgla punkta funkcijas, Narkotiku kontroles un narkomānijas ierobežošanas koordinācijas padomei;

4.6. metodiski vadīt pētniecības darbu atkarības jomā.

III. Aģentūras kompetence un tiesības

5. Aģentūra veic visas nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu funkciju un uzdevumu izpildi. Funkciju un uzdevumu izpildē aģentūra sadarbojas ar citām institūcijām.

6. Lai nodrošinātu funkciju un uzdevumu izpildi, aģentūrai ir tiesības:

6.1. pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī no fiziskajām un juridiskajām personām funkciju izpildei nepieciešamo informāciju;

6.2. atbilstoši veselības ministra apstiprinātajiem publisko pakalpojumu izcenojumiem iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem;

6.3. sadarboties ar ārvalstu un starptautiskajām institūcijām, nodrošinot savstarpēju informācijas un pieredzes apmaiņu, mācības un kopīgu projektu īstenošanu aģentūras kompetences jautājumos;

6.4. atbilstoši normatīvajiem aktiem, noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem un kompetencei pārstāvēt Latvijas Republiku ārvalstīs, kā arī sadarboties ar starptautiskajām organizācijām jautājumos, kas saistīti ar narkotiku un citu atkarību izraisošu vielu izplatības ierobežošanu;

6.5. izstrādāt priekšlikumus normatīvo aktu pilnveidošanai jautājumos, kas saistīti ar atkarības vielu pieprasījuma un izplatības samazināšanu.

7. Aģentūra ir atkarību izraisošo vielu informācijas sistēmas pārzinis.

IV. Aģentūras pārvalde

8. Aģentūru vada aģentūras direktors. Aģentūras direktoram var būt vietnieki.

9. Lai īstenotu šajos noteikumos paredzēto mērķi un veiktu noteiktās funkcijas, aģentūra pēc saskaņošanas ar veselības ministru ir tiesīga veidot teritoriālās struktūrvienības.

10. Aģentūras teritoriālās struktūrvienības kompetenci nosaka aģentūras direktors.

V. Aģentūras konsultatīvā padome

11. Lai veicinātu valsts politikas īstenošanu, starpnozaru sadarbību un izstrādātu priekšlikumus narkotiku, alkohola un citu atkarību izraisošo vielu izplatības un to radītā kaitējuma mazināšanai, veselības ministrs izveido aģentūras konsultatīvo padomi.

12. Konsultatīvā padome darbojas saskaņā ar padomes nolikumu.

13. Konsultatīvajai padomei ir šādi galvenie uzdevumi:

13.1. analizēt aģentūras darbības rezultātus un sniegt veselības ministram atzinumus un priekšlikumus par aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijas (turpmāk — stratēģijas) īstenošanu un aģentūras darbības pilnveidošanu;

13.2. veicināt stratēģijas efektīvu īstenošanu;

13.3. veicināt aģentūras sadarbību ar stratēģijas īstenošanā iesaistītajām institūcijām;

13.4. apkopot un sniegt aģentūras direktoram priekšlikumus aģentūras funkciju un uzdevumu īstenošanai.

14. Konsultatīvās padomes darbu materiāltehniski nodrošina aģentūra.

VI. Aģentūras finanšu līdzekļi un manta

15. Aģentūras finanšu līdzekļus veido:

15.1. valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

15.2. pašu ieņēmumi;

15.3. ārvalstu finansiālā palīdzība;

15.4. ziedojumi un dāvinājumi.

16. Aģentūra ar tās valdījumā nodoto mantu rīkojas Publisko aģentūru likuma 16.pantā noteiktajā kārtībā.

VII. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšanas kārtība

17. Aģentūras amatpersonu lēmumus un aģentūras darbinieku faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot aģentūras direktoram attiecīgu iesniegumu.

18. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un rīcību var apstrīdēt Veselības ministrijā administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ministru prezidents I.Emsis

Veselības ministrs R.Muciņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!

"latvijas vēstneša" lietotāju aptauja

Cienījamais Vestnesis.lv lietotāj!


Aicinām Jūs izteikt viedokli par vietnes - oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" - saturu, ērtumu un pilnveides iespējām.


Aptauja ilgs līdz 25. oktobrim