Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2004. gada 3. februāra noteikumi Nr. 65 "Lēmuma pieņemšanas kārtība par ienākuma nodokļa maksātāja saimnieciskās darbības attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.02.2004., Nr. 24 https://www.vestnesis.lv/ta/id/84343-lemuma-pienemsanas-kartiba-par-ienakuma-nodokla-maksataja-saimnieciskas-darbibas-attistibas-projekta-atbilstibu-ipasi-atbalstam...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.68

Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 25.jūnija noteikumos Nr.226 "Valsts noslēpuma objektu saraksts"

Vēl šajā numurā

13.02.2004., Nr. 24

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 65

Pieņemts: 03.02.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.65

Rīgā 2004.gada 3.februārī (prot. Nr.5, 34.§)

Lēmuma pieņemšanas kārtība par ienākuma nodokļa maksātāja saimnieciskās darbības attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai

Izdoti saskaņā ar likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli”   13.panta pirmās daļas 9.punktu un 14.panta sesto daļu un likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.panta desmito daļu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek pieņemts lēmums par uzņēmumu ienākuma nodokļa vai iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāja (turpmāk — ienākuma nodokļa maksātājs), kurš ir reģistrēts un darbojas saskaņā ar Reģionālās attīstības likumu noteiktā īpaši atbalstāmajā teritorijā, saimnieciskās darbības attīstības projekta (turpmāk — attīstības projekts) atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai.

2. Lēmumu par konkrēta ienākuma nodokļa maksātāja attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai pieņem Nacionālā reģionālās attīstības padome, pamatojoties uz Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (turpmāk — ministrija) iesniegto priekšlikumu.

3. Plānošanas reģionu attīstības aģentūras konsultē ienākuma nodokļa maksātājus par attīstības projekta pieteikuma sagatavošanu.

4. Šo noteikumu 2.punktā minēto priekšlikumu ministrija sagatavo, pamatojoties uz ienākuma nodokļa maksātāja vai tā pilnvarotas personas iesniegtu attīstības projekta pieteikumu (1.pielikums) un tam pievienotajiem dokumentiem (2.pielikums).

5. Ministrija reģistrē attīstības projekta pieteikumu un tam pievienotos dokumentus (turpmāk — pieteikums) saņemšanas dienā, ņemot vērā, vai ienākuma nodokļa maksātājs ir reģistrēts un darbojas īpaši atbalstāmajā teritorijā, kā arī to, vai iesniegtie dokumenti satur pilnīgu attīstības projekta izvērtēšanai nepieciešamo informāciju.

6. Ja ienākuma nodokļa maksātāja juridiskā adrese ir pašvaldības teritorijā, kam nav piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss, ministrijai nav tiesību reģistrēt šī nodokļa maksātāja pieteikumu. Šajā gadījumā ministrija divu nedēļu laikā nosūta pieteikuma iesniedzējam motivētu atteikumu, tam pievienojot iesniegtos dokumentus.

7. Ministrija atliek pieteikuma reģistrāciju, ja saņemto dokumentu pirmreizējā pārbaudē tā konstatē, ka:

7.1. iesniegtais attīstības projekta pieteikums ir nepilnīgs;

7.2. iesniegtajos dokumentos ietvertā informācija nav pietiekama, lai nodrošinātu kvalitatīvu attīstības projekta atbilstības izvērtējumu.

8. Šo noteikumu 7.punktā minētajos gadījumos ministrija divu nedēļu laikā nosūta ienākuma nodokļa maksātājam vai viņa pilnvarotajai personai rakstisku uzaicinājumu novērst konstatētos trūkumus un sniegt papildu informāciju.

9. Ja mēneša laikā no šo noteikumu 8.punktā minētā uzaicinājuma nosūtīšanas dienas ienākuma nodokļa maksātājs, kuru ministrija ir uzaicinājusi novērst trūkumus iesniegtajos dokumentos un sniegt papildu informāciju, pieprasīto informāciju nav sniedzis, ministrija atsaka šī ienākuma nodokļa maksātāja pieteikuma reģistrāciju un nosūta pieteikuma iesniedzējam motivētu atteikumu, tam pievienojot iesniegtos dokumentus.

10. Ja ienākuma nodokļa maksātāja papildus iesniegtie dokumenti nenodrošina lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju, ministrijai ir tiesības atkārtoti uzaicināt nodokļa maksātāju sniegt papildu informāciju un rakstiski noteikt termiņu papildu informācijas iesniegšanai. Minētais termiņš nedrīkst būt īsāks par divām nedēļām.

11. Ja šo noteikumu 10.punktā noteiktajā termiņā nodokļa maksātājs pieprasīto informāciju nav sniedzis, ministrija atsaka šī ienākuma nodokļa maksātāja pieteikuma reģistrāciju un nosūta pieteikuma iesniedzējam motivētu atteikumu, tam pievienojot iesniegtos dokumentus.

12. Šo noteikumu 7. un 10.punktā minētajos gadījumos ministrija reģistrē ienākuma nodokļa maksātāja pieteikumu tikai pēc tam, kad ienākuma nodokļa maksātājs ir iesniedzis papildus pieprasītos dokumentus un informāciju.

13. Lai izvērtētu attīstības projektu, ministrija izveido starpinstitūciju vērtēšanas komisiju (turpmāk — komisija), iekļaujot tajā ministrijas pārstāvjus, kā arī Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvi. Komisijas darbu reglamentē Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra apstiprināts nolikums.

14. Ja komisijai vērtējuma sniegšanai ir nepieciešama papildu informācija par ienākuma nodokļa maksātāja attīstības projektu, ministrija uz komisijas sēdi uzaicina ienākuma nodokļa maksātāju vai viņa pilnvaroto pārstāvi vai lūdz sniegt informāciju rakstiski vienas nedēļas laikā.

15. Ierobežotas pieejamības informāciju, kas par konkrēto attīstības projektu un ienākuma nodokļa maksātāja saimniecisko darbību ir kļuvusi zināma ministrijas darbiniekiem, komisijas locekļiem un Nacionālās reģionālās attīstības padomes locekļiem, aizliegts izpaust ar attīstības projektu nesaistītām personām. Par šīs informācijas izpaušanu persona tiek saukta pie normatīvajos aktos par personas datu un komercnoslēpuma aizsardzību noteiktās atbildības.

16. Komisija vērtē attīstības projektu, ievērojot attīstības projektu vērtēšanas kritērijus (3.pielikums). Katra persona, kas piedalās attīstības projekta vērtēšanā, sniedz atzinumu, sastādot attīstības projekta atbilstības novērtēšanas punktu tabulu (4.pielikums).

17. Attīstības projektu vērtē, pamatojoties uz kopsavilkuma tabulu, kurā aprēķināts iesniegtā attīstības projekta atbilstības novērtēšanas tabulu punktu skaita vidējais aritmētiskais lielums.

18. Ministrija līdz kārtējā gada 1.februārim nosaka minimālo kopējo punktu skaitu, kas attīstības projektam jāsaņem atbilstoši kopsavilkuma tabulā aprēķinātajam punktu skaitam, lai komisija Nacionālajā reģionālās attīstības padomē varētu iesniegt priekšlikumu par reģistrētā attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai.

19. Ministrija ne retāk kā reizi pusgadā sniedz Nacionālās reģionālās attīstības padomei priekšlikumus par reģistrēto attīstības projektu atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai.

20. Ienākuma nodokļa maksātāju sarakstu, par kuru attīstības projektu atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai Nacionālā reģionālā attīstības padome ir pieņēmusi attiecīgu lēmumu un kuriem ir tiesības piemērot likumā noteikto īpašo pamatlīdzekļu nolietojuma norakstīšanas kārtību (nosakot apliekamo ienākumu) un īpašo zaudējumu pārnešanas kārtību (turpmāk — ienākuma nodokļa atvieglojumi), ministrija nosūta Valsts ieņēmumu dienestam un publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

21. Ienākuma nodokļa maksātājs attīstības projekta īstenošanai var piemērot ienākuma nodokļa atvieglojumu, sākot ar to taksācijas periodu, kas sākas kalendāra gadā, kurā Nacionālā reģionālās attīstības padome ir pieņēmusi lēmumu par attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai.

22. Ministrija uzrauga ar Nacionālās reģionālās attīstības padomes lēmumu apstiprināto attīstības projektu īstenošanu visā to darbības laikā, kā arī izlases kārtībā pārbauda minēto projektu īstenošanu to darbības vietā.

23. Valsts ieņēmumu dienests reizi gadā līdz 1.oktobrim pēc deklarāciju apkopošanas nosūta ministrijai informāciju par īpaši atbalstāmo teritoriju ienākuma nodokļa maksātājiem piemērotajiem ienākuma nodokļa atvieglojumiem.

24. Ministrija, uzraugot ar Nacionālās reģionālās attīstības padomes lēmumu apstiprināto attīstības projektu īstenošanu, reizi gadā, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 1.oktobrim, pieprasa ienākuma nodokļa maksātājam iesniegt dokumentus par apstiprināto attīstības projektu īstenošanas gaitu, kas apliecina attīstības projekta atbilstību attīstības projektu vērtēšanas kritērijiem, uz kuriem pamatojoties ir pieņemts lēmums par konkrētā attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai.

25. Ja apstiprinātā attīstības projekta īstenošanas gaitā netiek nodrošināta tā atbilstība visiem vērtēšanas kritērijiem, uz kuriem pamatojoties ir pieņemts lēmums par konkrētā attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai, ministrija rakstiski paziņo ienākuma nodokļa maksātājam vai viņa pilnvarotajai personai par minēto neatbilstību un nosaka termiņu tās novēršanai.

26. Pēc šo noteikumu 25.punktā minētā nepilnību novēršanas termiņa beigām ministrijai ir tiesības veikt auditu, kurā pārbauda attīstības projekta atbilstību attīstības projekta vērtēšanas kritērijiem. Ministrija audita veikšanai var pieaicināt Valsts ieņēmumu dienesta speciālistus un citu kompetentu institūciju pārstāvjus.

27. Ja ienākuma nodokļa maksātājs vai viņa pilnvarotā persona noteiktajā termiņā nav novērsusi attīstības projekta uzraudzības gaitā vai auditā konstatētās nepilnības, ministrija iesniedz Nacionālajā reģionālās attīstības padomē atkārtota lēmuma pieņemšanai ziņojumu par attīstības projekta neatbilstību attīstības projekta vērtēšanas kritērijiem.

28. Ja šo noteikumu 27.punktā minētajā gadījumā Nacionālā reģionālās attīstības padome pieņem lēmumu par attīstības projekta neatbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai, ienākuma nodokļa maksātājs tiesības uz ienākuma nodokļa atvieglojumiem zaudē ar taksācijas periodu, kurā bija pieņemts lēmums par attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai. Ministrija nosūta Nacionālās reģionālās attīstības padomes lēmumu Valsts ieņēmumu dienestam un publicē to laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

29. Ienākuma nodokļa maksātājs, kas zaudējis tiesības uz ienākuma nodokļa atvieglojumiem saskaņā ar šo noteikumu 28.punktu, veic ienākuma nodokļa pārrēķinu par taksācijas periodiem, kuros piemēroti ienākuma nodokļa atvieglojumi, un iemaksā budžetā summu, par kuru bija nepamatoti samazināts maksājamais ienākuma nodoklis. Minētā summa uzskatāma par nokavēto nodokļa maksājumu, un tai aprēķina pamatparāda palielinājumu un nokavējuma naudu likuma “Par nodokļiem un nodevām” noteiktajā kārtībā.

30. Noteikumu 23.punkts stājas spēkā ar 2005.gada 1.janvāri.

31. Ja ienākuma nodokļa maksātāja attīstības projekts ir reģistrēts 2003.gadā un Nacionālās reģionālās attīstības padomes lēmums par attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai pieņemts līdz 2004.gada 16.februārim, ienākuma nodokļa atvieglojumus piemēro ar taksācijas periodu, kas sākas 2003.gadā.

32. Ienākuma nodokļa maksātājam, kuram piešķirtas tiesības izmantot ienākuma nodokļa atvieglojumus laikposmā, kamēr attiecīgajai pašvaldības teritorijai ir bijis noteikts īpaši atbalstāmā reģiona statuss saskaņā ar likumu “Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem”, ir tiesības turpināt atvieglojumu piemērošanu pēc 2004.gada 27.jūnija, ja minētajai teritorijai tiek piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss saskaņā ar Reģionālās attīstības likumu.

33. Ja Nacionālās reģionālās attīstības padome līdz 2004.gada 1.decembrim ir pieņēmusi lēmumu par attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmai, ienākuma nodokļa maksātājs nodokļa atvieglojumus piemēro ar taksācijas periodu, kas sākas 2004.gadā.

Ministru prezidents E.Repše

Finanšu ministra vietā — vides ministrs R.Vējonis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 14.februāri.

1.pielikums

Ministru kabineta

2004.gada 3.februāra noteikumiem Nr.65

65-1001.PNG (95591 bytes)

65-1002.PNG (95471 bytes)

Finanšu ministra vietā — vides ministrs R.Vējonis

2.pielikums

Ministru kabineta

2004.gada 3.februāra noteikumiem Nr.65

Pieteikumam pievienojamo dokumentu saraksts

1. Uzņēmuma reģistrācijas apliecības kopija vai nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecība, ja ienākuma nodokļa maksātājs veic saimniecisko darbību, nereģistrējot uzņēmumu (komercsabiedrību).

2. Pašvaldības atzinums par attīstības projekta atbilstību īpaši atbalstāmās teritorijas attīstības programmas prioritātēm.

3. Attīstības projekts, kurā ietverta šāda informācija:

3.1. informācija par attīstības projekta iesniedzēju, tā saimnieciskās darbības raksturojums (pamatdarbība, tehniskais nodrošinājums);

3.2. saimnieciskās darbības attīstības raksturojums līdz attīstības projekta izstrādei, attīstības projekta nepieciešamības pamatojums (esošais stāvoklis, problēma, tās risinājums, alternatīvas, gaidāmais rezultāts un ieguvums ienākuma nodokļa maksātājam, pašvaldībai, teritorijai);

3.3. ražotās produkcijas un/vai pakalpojumu raksturojums, cenas un to konkurētspēja, konkurenti un konkurentu cenas;

3.4. ražotās produkcijas un/vai pakalpojuma noieta tirgus, tirgus paplašināšanas un/vai mārketinga pasākumi, pamatojums jaunu produkcijas veidu ražošanai un/vai pakalpojumu sniegšanai, to iekļūšanai tirgū;

3.5. attīstības projekta īstenošanas apraksts pa gadiem, norādot veicamos pasākumus līdz attīstības projekta īstenošanas beigām;

3.6. attīstības projektā paredzēto jaunradāmo, saglabājamo un sezonas darba vietu apraksts, kurā sniegta informācija par jaunradāmo, saglabājamo un sezonas darba vietu skaitu un algu līmeni pa attīstības projekta īstenošanas gadiem;

3.7. pamatlīdzekļu iegādes vai izveidošanas plāns attīstības projekta īstenošanas laikā.

4. Finanšu dokumenti (kopijas):

4.1. uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātājiem — uzņēmuma gada pārskats un uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju kopijas par pēdējiem trim gadiem, iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātājiem — iedzīvotāju ienākuma nodokļa deklarācijas pielikumu D3 “Ienākumi no saimnieciskās darbības” kopijas par pēdējiem trim gadiem;

4.2. ienākuma nodokļa maksātājam, kas kārto grāmatvedību divkārša ieraksta sistēmā — bilance, peļņas vai zaudējumu aprēķins par pēdējo pārskata periodu (I ceturksnis, pusgads, 9 mēneši) attīstības projekta iesniegšanas brīdī;

4.3. attīstības projekta plānotā naudas plūsma.

5. Citi dokumenti:

5.1. Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par nodokļu samaksu (oriģināls, izsniegts ne agrāk kā mēnesi pirms attīstības projekta iesniegšanas);

5.2. attīstības projekta vadītāja dzīves apraksts (CV);

5.3. izziņa par attīstības projekta iesniedzēja (uzņēmuma vai uzņēmējsabiedrības) īpašniekiem un viņu kapitāla daļām.

Finanšu ministra vietā — vides ministrs R.Vējonis

3.pielikums

Ministru kabineta

2004.gada 3.februāra noteikumiem Nr.65

Attīstības projekta vērtēšanas kritēriji

Nr.

Vērtējamo kritēriju apraksts

Punkti

Punktiem atbilstošie

p.k.

   

nosacījumi

1

2

3

4

1.

Atbilstība īpaši atbalstāmās

15

augsta

 

teritorijas attīstības

10

vidēja

 

programmas prioritātēm

5

zema

2.

Paredzamā ietekme uz īpaši

10

ietekmē visa plānošanas reģiona attīstību

 

atbalstāmās teritorijas attīstību

6

ietekmē plānošanas reģiona daļas attīstību

   

3

ietekmē tikai attiecīgās pašvaldības attīstību

3.

Paredzamais jaunu darba vietu

10

palielina darba vietu skaitu par 11 un

 

skaits

 

vairāk vietām

   

6

palielina darba vietu skaitu par 6 līdz 10 vietām

   

3

palielina darba vietu skaitu par 1 līdz 5 vietām

4.

Paredzamais jaunu sezonas

6

palielina darba vietu skaitu par 11 un

 

darba vietu skaits

 

vairāk vietām

   

4

palielina darba vietu skaitu par 6 līdz 10 vietām

   

2

palielina darba vietu skaitu par 1 līdz 5 vietām

5.

Paredzamais algu līmenis

14

vidējā darba algu līmeņa attiecība

 

jaunradāmajām darba vietām

 

jaunradāmajām darba vietām pret

     

minimālo darba algu valstī ir lielāka par 2

   

8

vidējā darba algu līmeņa attiecība

     

jaunradāmajām darba vietām pret

     

minimālo darba algu valstī ir lielāka par 1,5

   

5

vidējā darba algu līmeņa attiecība

     

jaunradāmajām darba vietām pret

     

minimālo darba algu valstī ir lielāka par 1,2

6.

Ienākuma nodokļa maksātāja

10

attīstības projektā plānotā naudas plūsma

 

saimnieciskās darbības esošā

 

ir samērojama ar uzņēmuma apgrozījumu

 

apgrozījuma un projektā plānotās

3

attīstības projektā plānotās naudas

 

naudas plūsmas novērtējums

 

plūsmas sasniegšanai pastāv riska faktori

   

1

attīstības projektā plānotā naudas plūsma

     

ir nepamatoti paaugstināta un neatbilst

     

apgrozījuma iespējām

7.

Ienākuma nodokļa maksātāja

15

ienākuma nodokļa maksātājs strādā ar

 

saimnieciskās darbības ienākumu

 

peļņu no tā pamatdarbības (finanšu

 

un izdevumu salīdzinājums un

 

rezultāts — gan bruto peļņa, gan neto peļņa)

 

esošās finansiālās darbības

8

ienākuma nodokļa maksātājs strādā ar

 

novērtējums

 

peļņu, ņemot vērā visus tā darbības

     

ieņēmumus un izdevumus (finanšu

     

rezultāts — neto peļņa)

   

4

ienākuma nodokļa maksātājs strādā ar

     

zaudējumiem saimnieciskās darbības

     

attīstībā veikto investīciju dēļ

8.

Ražotās produkcijas (sniegto

10

labas

 

pakalpojumu) noieta iespējas

6

vidējas

   

3

vājas

9.

Attīstības projekta pievienotās

10

augsts

 

vērtības radīšanas novērtējums

6

vidējs

   

3

zems

Finanšu ministra vietā — vides ministrs R.Vējonis

4.pielikums

Ministru kabineta

2004.gada 3.februāra noteikumiem Nr.65

65-4002.PNG (18697 bytes)

Finanšu ministra vietā — vides ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!