• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Jauna prāmju līnija saīsinās ceļu līdz Latvijai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.06.2000., Nr. 236/239 https://www.vestnesis.lv/ta/id/8379

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

"Jaunā austrumu robeža"

Vēl šajā numurā

22.06.2000., Nr. 236/239

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

"Jauna prāmju līnija saīsinās ceļu līdz Latvijai"

"Dagens Industri"

— 2000.06.16.

Augustā tiks atklāta vēl viena prāmju līnija starp Zviedriju un Baltijas valstīm — no Vestervīkas uz Ventspili Latvijā.

Tas būs ātrākais ceļš no cietzemes, un brauciens ilgs 12 stundu. Akciju emisija 7,5 miljonu zviedru kronu vērtībā finansēs prāmju līnijas darbības sākumu.

Prāmju līnijas izveidotāji ir vairāki entuziasti pašvaldības mārketinga uzņēmumā "Västervik Framät AB" — kuģniecības izpilddirektors Svens-Oke Olsons un priekšsēdis Laršs Tūrbjornsons. Valdē sēž arī Jānis Grīns — uzņēmuma "Korsnäs Latvia" izpilddirektors un Zviedrijas Tirdzniecības palātas Rīgā priekšsēdis.

"Vestervīka ir tuvākais kaimiņš Zviedrijas cietzemē. Brauciens ar prāmi starp Karlshamnu un Liepāju Latvijā ir par trim stundām ilgāks, bet starp Ohūsu un Klaipēdu Lietuvā par piecām stundām garāks. Mūsu gadījumā priekšrocība ir kārtīgas dziļostas abos maršruta galapunktos. Abas ostas turklāt atrodas līdzās taisnajam ceļam starp Gēteborgu un Maskavu. Ventspils ir Baltijas jūras lielākā osta, kas par tādu ir izveidojusies Krievijas naftas produktu eksporta rezultātā, un caur šo ostu iet arī preces no visām Baltijas valstīm", teica Svens-Oke Olsons.

Satiksme starp Vestervīku un Ventspili notiks trīs dienas nedēļā katrā virzienā ar motorkuģi "Finnmaid", kas tiks īrēts no "Finnlines" . Tas spēj uzņemt 150 tālbraucējas kravas mašīnas vai 170 vieglās automašīnas, un šoferu rīcībā ir 69 gultas.

Kuģis brauc ar Somijas karogu un norvēģu apkalpi. Restorānā tomēr būs arī daži latviski runājoši darbinieki.

"Tā kā mēs uzsvaru nebūt neliekam uz tūrismu, bet gan transporta uzņēmumiem un rūpniecību, galvenā uzmanība tiks pievērsta drošībai, tādēļ esam iesaistījuši Rietumu kuģniecību", teica Svens-Oke Olsons. Uz klāja visus darbus veiks savulaik pasaulē lielākā buru kuģu rēdereja "Gustaf Eriksson" no Mariehamnas Olandu salās sadarbībā ar Bjornu Blumkvistu no "Bow Marine", arī no Mariehamnas.

Kuģa piestātne atradīsies Ventspils ostas beznodokļu un bezmuitas zonā. Tur tiek plānots būvēt rūpniecības parku, un tuvumā atrodas Eiropā lielākā konteineru osta. Osta turklāt ir neaizsalstoša.

"Västervik-Ventspils Färjelinje AB " akcijas turklāt tiek piedāvātas posteņos pa 100 akcijām, un vienas akcijas cena ir 100 kronas. Iniciatori ir ieguldījuši 1 miljonu kronu 40 000 akciju par 25 kronām gabalā. Pēc jaunās emisijas viņi saņems 32 procentus akciju. Emisija turpināsies līdz 1. jūlijam, un līdz 20. jūnijam iniciatori rīko informācijas turneju Zviedrijas dienviddaļā un vidienē.

Henriks Borjstrēms

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!