Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2003. gada 23. decembra noteikumi Nr. 746 "Valsts aģentūras "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.12.2003., Nr. 183 https://www.vestnesis.lv/ta/id/82565

Paraksts pārbaudīts

Vēl šajā numurā

30.12.2003., Nr. 183

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 746

Pieņemts: 23.12.2003.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.746

Rīgā 2003.gada 23.decembrī (prot. Nr.65, 30.§)

Valsts aģentūras “Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra” nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Valsts aģentūra “Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra” (turpmāk — aģentūra) ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde.

2. Aģentūras darbības mērķis ir sekmēt uzņēmējdarbības (komercdarbības) attīstību, veicinot ārvalstu investīciju apjoma pieaugumu un palielinot Latvijas uzņēmēju (komersantu) konkurētspēju Latvijā un starptautiskajos tirgos.

 

II. Aģentūras funkcijas un uzdevumi

3. Aģentūrai ir šādas funkcijas:

3.1. veicināt Latvijas uzņēmēju (komersantu) ārējo tirdzniecību;

3.2. iesaistīt Latvijas ekonomikā ārvalstu investīcijas;

3.3. īstenot pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām privāto uzņēmēju (komersantu) atbalstam;

3.4. īstenot pasākumus uzņēmējdarbības (komercdarbības) vides uzlabošanā;

3.5. ieviest valsts un privātās partnerības projektus.

4. Lai īstenotu noteiktās funkcijas, aģentūra veic šādus uzdevumus:

4.1. veicina investīciju projektu izstrādi un atbalsta konkurētspējīgus projektus;

4.2. izstrādā priekšlikumus valsts atbalsta programmām, kas paredzētas privāto uzņēmēju (komersantu) atbalstam;

4.3. izveido, ievieš un administrē valsts atbalsta programmu līdzekļu vadības, uzraudzības un kontroles institucionālo sistēmu;

4.4. analizē uzņēmējdarbības (komercdarbības) vidi un izstrādā priekšlikumus tās uzlabošanai;

4.5. īsteno aģentūras pārstāvniecību darbību;

4.6. izstrādā priekšlikumus valsts un privātās partnerības attīstības veicināšanai un atbalsta attiecīgu projektu izstrādi un īstenošanu;

4.7. sniedz informatīvus, konsultatīvus, juridiskus un citus publiskos pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī fiziskajām un juridiskajām personām.

 

III. Aģentūras tiesības

5. Lai veiktu noteiktās funkcijas, aģentūrai ir tiesības:

5.1. atbilstoši ekonomikas ministra apstiprinātiem publisko pakalpojumu izcenojumiem iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem;

5.2. atbilstoši kompetencei veikt privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami aģentūras darbības nodrošināšanai;

5.3. pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm, kā arī no fiziskajām un juridiskajām personām aģentūras funkciju izpildei nepieciešamo informāciju;

5.4. publicēt informatīvos materiālus un sniegt plašsaziņas līdzekļos informāciju par aģentūras kompetencē esošajiem jautājumiem;

5.5. pieaicināt ekspertus un slēgt ar viņiem līgumus, lai veiktu ar aģentūras darbību saistītos uzdevumus;

5.6. saskaņā ar Publisko aģentūru likumā noteikto kārtību rīkoties ar aģentūras rīcībā esošo mantu un finanšu līdzekļiem.

 

IV. Aģentūras struktūra un pārvalde

6. Aģentūras darbību nodrošina aģentūras direktors. Aģentūras direktoram var būt vietnieki.

7. Lai īstenotu šajos noteikumos paredzēto mērķi un veiktu noteiktās funkcijas, aģentūra ir tiesīga veidot teritoriālās struktūrvienības Latvijā, kā arī pārstāvniecības ārvalstīs.

8. Aģentūras teritoriālās struktūrvienības izveido un to kompetenci nosaka aģentūras direktors. Aģentūras pārstāvniecības ārvalstīs izveido tikai pēc saskaņošanas ar ekonomikas ministru.

 

V. Aģentūras konsultatīvā padome

9. Lai veicinātu starpnozaru sadarbību, ekonomikas ministrs izveido aģentūras konsultatīvo padomi (turpmāk — konsultatīvā padome).

10. Konsultatīvā padome darbojas saskaņā ar padomes nolikumu.

11. Konsultatīvās padomes uzdevums ir analizēt aģentūras darbības rezultātus un sniegt ekonomikas ministram un aģentūrai atzinumus un priekšlikumus par aģentūras vidēja termiņa attīstības stratēģijas īstenošanu un tās darbības pilnveidošanu.

12. Konsultatīvās padomes sēdēs ir tiesīgs piedalīties aģentūras direktors vai tā pilnvarots pārstāvis.

13. Konsultatīvās padomes darbu materiāltehniski nodrošina aģentūra.

 

VI. Aģentūras finansēšanas kārtība

14. Aģentūras finanšu līdzekļus veido:

14.1. valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

14.2. pašu ieņēmumi (ieskaitot ieņēmumus no sniegtajiem maksas un publiskajiem pakalpojumiem);

14.3. ieņēmumi no valsts vai pašvaldību pasūtījumiem;

14.4. ziedojumi un dāvinājumi;

14.5. ārvalstu finansiālā palīdzība.

15. Aģentūra Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā ar finanšu ministra atļauju ir tiesīga ņemt aizdevumus un slēgt līzinga līgumus. Pirms finanšu ministra atļaujas saņemšanas minētajiem darījumiem aģentūra sagatavoto dokumentāciju saskaņo ar Ekonomikas ministriju.

 

VII. Noslēguma jautājums

16. Noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.februāri.

Ministru prezidents E.Repše

Ekonomikas ministrs J.Lujāns

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.februāri.

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!