• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par iespaidīgo dzelzceļa parku Rēzeknē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.11.2003., Nr. 154 https://www.vestnesis.lv/ta/id/80647

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par kluso Liepāju, kas zina, ko grib

Vēl šajā numurā

04.11.2003., Nr. 154

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par iespaidīgo dzelzceļa parku Rēzeknē

AS “Latvijas dzelzceļš” pieņēmusi lēmumu par jauna dzelzceļa parka būvniecību Rēzeknē, kura izmaksas tiek lēstas 10,3 miljonu eiro apmērā. Projekta mērķis ir palielināt Rēzeknes dzelzceļa mezgla kravu pārstrādes jaudu un ieviest efektīvu kravu apstrādes tehnoloģiju. Šī projekta realizācijai ES ISPA programmas ietvaros ir piešķirts līdzfinansējums 7,66 miljonu eiro apmērā. Plānots, ka būvniecības darbi varētu sākties nākamā gada sākumā un ilgt apmēram 22 mēnešus.

Jaunais dzelzceļa parks aizņems aptuveni 2,4 ha lielu platību, bet projekta ietvaros ir plānots projektēt un uzbūvēt jaunu parku ar sešiem kravas vilcienu sliežu ceļiem, ēkas ar 500 kv.m kopējo platību, sakaru un elektroapgādes sistēmas, kā arī vides aizsardzības būves un sistēmas. Līdzšinējās problēmas — esošie sliežu ceļi ir pārāk īsi, lai pieņemtu garos kravas vilcienu sastāvus; no esošā manevrēšanas parka nav iespējama vilcienu kustība austrumu virzienā un ierobežotās jaudas kravas vilcienu sastāvu apstrādei — noteica jauna pieņemšanas parka būvniecības nepieciešamību. Tāpēc, lai perspektīvā varētu nodrošināt no 26 līdz 38 milj.t kravu plūsmas caurlaidi gadā (diennaktī līdz 52 kravas vilcienu pieņemšanu un 47 kravas vilcienu nodošanu), stacijā Rēzekne–2 nepieciešams jauns pieņemšanas parks ar vismaz 1050 m garu sliežu ceļu, kas nodrošinās apstākļus vagonu un kravu apstrādei Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridorā.

Projekta realizācijas rezultātā tiks nodrošināta vilcienu sastāvu ar garumu līdz 71 vagonam pieņemšana un apkalpošana stacijā un atrisinātas problēmas, kuras izraisa nepietiekamais sliežu ceļu skaits, ienākot vilcieniem Rēzeknē no Zilupes puses, kā arī tiks novērsti vilcienu kustības aizkavējumi virzienā Kārsava–Rēzekne–Krustpils. Tiks samazināts arī vilcienu pieņemšanas, aizlaišanas un šķirošanas laiks dzelzceļa mezglā, kas palielinās Austrumu–Rietumu koridora caurlaides spējas. Uzbūvējot jaunu pieņemšanas parku, paredzams, ka papildus tiks nodarbināti ap 100 cilvēku.

Caur Rēzeknes dzelzceļa mezglu nosūtīto kravu apjoms 2001. gadā bija 11,4 milj.t, 2002. gadā — 12,8 milj.t. Rēzeknes dzelzceļa mezgls ir svarīgs posms Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridorā un nodrošina kravu tranzīta pārvadājumus un pasažieru satiksmi no Krievijas uz Latvijas ostām. Rēzeknes dzelzceļa mezglu šķērso divas galvenās dzelzceļa līnijas — Austrumu–Rietumu dzelzceļa līnija, kas nodrošina satiksmi Maskavas–Rīgas, Liepājas un Ventspils virzienos, un Ziemeļu–Dienvidu dzelzceļa līnija, kas nodrošina satiksmi virzienā no Sanktpēterburgas uz Viļņu, Grodņu un Varšavu.

Pēc “DIENAS BIZNESA” informācijas

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!