• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Lai pārstāvētu valsts finansiālās intereses. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.10.2003., Nr. 139 https://www.vestnesis.lv/ta/id/79681

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jelgavas domes sēdes protokola Nr.13/10 izraksts

Par saistošo noteikumu "Jelgavas pilsētas teritorijas labiekārtošana, uzturēšana un aizsardzība" apstiprināšanu

Vēl šajā numurā

08.10.2003., Nr. 139

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Lai pārstāvētu valsts finansiālās intereses

Par finanšu ministra piedalīšanos ES Ministru padomes sanāksmē

Finanšu ministrs Valdis Dombrovskis un Finanšu ministrijas atbildīgās amatpersonas no 6. līdz 8. oktobrim Luksemburgā pārstāv Latvijas pozīciju kārtējā ES Ministru padomes ekonomikas un finanšu lietās sanāksmē (ECOFIN). Latvijas nostāja sanāksmē izskatāmajos jautājumos ir apstiprināta Ministru kabineta 30. septembra sēdē.

 

ECOFIN sanāksmes darba kārtībā ir šādi jautājumi:

• Eiropas rīcība izaugsmei;

• Lisabonas stratēģijas sociālās dimensijas stiprināšana: atvērtās koordinēšanas racionalizēšana sociālās aizsardzības jomā;

• priekšlikums Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvai par finanšu instrumentu tirgu;

• priekšlikums Padomes direktīvai, kas grozīs direktīvu 77/388 EEC par samazinātajām PVN likmēm;

• priekšlikums Padomes direktīvai, kas grozīs direktīvu 77/388 EEC attiecībā uz speciālajām shēmām tūrisma aģentūrām.

Sanāksmē piedalās visu ES dalībvalstu un kandidātvalstu finanšu ministri, un šajā sanāksmē tiek pieņemti nozīmīgākie ES lēmumi finanšu jomā. ECOFIN sanāksmes notiek reizi mēnesī, un tā ir iespēja ES dalībvalstīm un kandidātvalstīm, arī Latvijai, izteikt savu pozīciju par plānoto ES politiku finanšu jomā, ņemot vērā, ka šīs politikas nostādnes nākotnē tieši skars arī Latviju.

Piedalīties ECOFIN darbā un pārstāvēt mūsu valsts intereses ir īpaši būtiski, jo Latvija referendumā ir atbalstījusi pievienošanos ES un no nākamā gada 1. maija tā būs pilntiesīga ES dalībvalsts, piedalīsies tās politikas veidošanā, un mums būs saistoši arī visi ES tiesību akti un lēmumi.

 

Eiropas rīcība izaugsmei

Itālijas prezidentūra ir lūgusi ECOFIN padomi iesniegt Eiropas Padomei starpposma atskaiti par to, kā varētu palielināt investīciju plūsmu Eiropas attīstību veicinošiem projektiem. Minēto atskaiti ECOFIN uzdeva gatavot Ekonomikas un finanšu lietu komitejai (EFC), par pamatu ņemot Komisijas un Eiropas Investīciju bankas (EIB) viedokļus un priekšlikumus. Komisijai un EIB tika uzdots izvērtēt situāciju un sagatavot priekšlikumus par to, kā uzlabot investīciju un privātā sektora piesaisti Transeiropas tīklu (TEN) un izpētes un attīstības projektu realizācijai. Ar šo atskaiti ECOFIN sniedz savu ieguldījumu ES ekonomiskās attīstības veicināšanai.

EFC ir sagatavojusi starpposma atskaites projektu, pamatojoties galvenokārt uz EIB sagatavoto atskaiti.

Latvijas pozīcija: akceptēt EFC sagatavoto starpposma atskaites projektu.

 

Lisabonas stratēģijas sociālās dimensijas stiprināšana: atvērtās koordinēšanas racionalizēšana sociālās aizsardzības jomā

Sanāksmē tiks izskatīts Ekonomiskās politikas komitejas (EPC) viedoklis par Komisijas 2003. gada 27. maija komunikāciju: Lisabonas stratēģijas sociālās dimensijas stiprināšana, atvērtās koordinēšanas racionalizēšana sociālās aizsardzības jomā.

Latvijas pozīcija: Latvija atbalsta EPC viedokli.

Iesaistoties vairākos Lisabonas stratēģijas īstenošanas procesos, kuru īstenošana balstās uz koordinēšanas atvērto metodi, rodas pamatota nepieciešamība racionalizēt kopīgo mērķu sasniegšanas pārraudzības, novērtēšanas un pārskatīšanas mehānismu ES dalībvalstīs. Ņemot vērā sociālās iekļaušanas un pensiju sistēmas ciešo saistību, vienota ziņošanas mehānisma pieņemšana sociālās aizsardzības jomā novērstu iespējamo dublēšanos, kā arī sekmētu kopsakarību atklāšanu un problēmu sekmīgu risināšanu.

 

Priekšlikums Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvai par finanšu instrumentu tirgu, kas groza Padomes direktīvas 85/611/EEC un 93/6/EEC un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2000/12/EC

Ar izstrādāto direktīvas projektu paredzēts aizstāt pašreiz spēkā esošo direktīvu 93/22/EEC par ieguldījumu pakalpojumiem vērtspapīru jomā. Direktīvas projektā ir noteiktas prasības, lai veicinātu vērtspapīru tirgus attīstību un sasniegtu divus galvenos mērķus:

1) veicināt investoru aizsardzību un tirgus integritāti, nosakot vienotas prasības licencētiem starpniekiem;

2) veicināt godīgu, atklātu un efektīvu finanšu tirgu, nosakot prasības regulētā tirgus dalībniekiem.

Latvijas pozīcija: Latvija atbalsta direktīvas projekta pieņemšanu.

 

Priekšlikums Padomes direktīvai, kas grozīs 1977. gada 17. maija direktīvu 77/388 EEC attiecībā uz samazinātajām PVN likmēm

Sagatavotais direktīvas projekts paredz vienkāršot un racionalizēt likmes.

Latvijas pozīcija: uzskatām, ka nebūtu korekti tām ES dalībvalstīm, kuras piemēro 6. direktīvas prasībām neatbilstošas PVN standarta un samazinātās likmes, turpināt to piemērošanu.

Latvija atbalsta konsekventu samazināto likmju piemērošanu atbilstoši 6. direktīvas H pielikumam, kas dod Eiropas Savienības dalībvalstīm pašām izvēlēties samazinātās likmes piemērošanu konkrētai preču vai pakalpojumu grupai. Taču būtu apsverams priekšlikums periodiski aktualizēt šo sarakstu.

Latvija varētu atbalstīt nelielu H pielikuma paplašināšanu, kas neietekmētu pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu darījumiem starp dalībvalstīm un neradītu konkurences izkropļojumus.

Latvija piekrīt Komisijas ierosinājumam atcelt pievienotās vērtības nodokļa 0 procentu, supersamazinātās un “parking” likmes 6. direktīvai neatbilstošu piemērošanu.

Latvija nevar izvērtēt Komisijas jautājumu par zemāka līmeņa likmju ieviešanu atsevišķos reģionos, jo nav skaidrs, par kādiem reģioniem ir domāts.

Latvijas viedoklis: lēmums šajā jautājumā ir jāpieņem līdz šā gada beigām.

 

Priekšlikums Padomes direktīvai, kas grozīs 1977. gada 17. maija direktīvu 77/388 EEC attiecībā uz speciālajām shēmām tūrisma aģentūrām

Saskaņā ar 1977. gada 17. maija direktīvas 77/388 EEC (6. direktīva) 26.pantu, visi darījumi, ko ceļojumu aģents (tūrisma aģentūra) veic sakarā ar ceļojumu, tiek uzskatīti par vienu pakalpojumu, ko tūrisma aģentūra sniegusi ceļotājam. Šo īpašo PVN piemērošanas režīmu ES dalībvalstis pašreiz interpretē dažādi, tādējādi kropļojot konkurenci. Šajā sakarā ir iesniegts alternatīvs priekšlikums, kas paredz dalībvalstij tiesības izvēlēties piemērot īpašo PVN piemērošanas režīmu vai piemērot standarta shēmu, apliekot ar PVN katru atsevišķu ceļojumu paketē ietilpstošo darījumu.

Latvijas pozīcija: Latvijā PVN piemērošana tūrisma nozarē pašlaik ir sakārtota atbilstoši 6. direktīvas 26. pantā noteiktajai speciālajai PVN piemērošanas shēmai. Latvija piekrīt dalībvalstu izteiktajam viedoklim, ka, piešķirot tūrisma aģentūrām tiesības izvēlēties, vai piemērot tūrisma aģentūru sniegtajiem pakalpojumiem speciālo shēmu vai alternatīvo (standarta) shēmu, rastos nopietni sarežģījumi nodokļa administrēšanā, jo tas varētu novest pie PVN dubultās aplikšanas vai arī pie situācijas, kad PVN netiek maksāts vispār. Problēmas varētu rasties arī gadījumā, kad tūrisma aģentūras darbotos vienlaikus kā starpnieces un kā pakalpojumu sniedzējas galapatērētājam (ceļotājam).

Taču gadījumā, ja dalībvalstis tomēr vienotos par tiesību piešķiršanu tūrisma aģentūrām piemērot arī alternatīvo (standarta) shēmu, Latvija uzskata, ka šādas kārtības ieviešanai būtu jānosaka pietiekami ilgs pārejas periods, lai dotu iespēju gan tūrisma aģentūrām, gan nodokļa administrācijai pielāgoties jaunajām 6. direktīvas prasībām.

Finanšu ministrijas preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!