• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrijas 2003. gada 6. augusta reglaments Nr. 9 "Ceļu vispārējās pārraudzības reglaments". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.09.2003., Nr. 120 https://www.vestnesis.lv/ta/id/78534

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jēkabpils sabiedrisko pakalpojumu regulatora padomes lēmums Nr.9

Par licences izsniegšanu

Vēl šajā numurā

03.09.2003., Nr. 120

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Satiksmes ministrija

Veids: reglaments

Numurs: 9

Pieņemts: 06.08.2003.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrijas reglaments Nr.9

Rīgā 2003. gada 6. augustā

Ceļu vispārējās pārraudzības reglaments

Izdots saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas 2.punktu un Ceļu satiksmes likuma 4. panta trešo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Reglaments nosaka ceļu vispārējās pārraudzības kārtību.

2. Ceļu vispārējā pārraudzība ir šajā reglamentā noteikto pārbaužu un pasākumu kopums, ko veic bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (turpmāk – CSDD), lai noteiktu ceļu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām satiksmes drošības prasībām un sniegtu norādījumus par satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamajiem pasākumiem.

3. Ceļu vispārējā pārraudzība ietver ceļu vai ceļu tīkla apsekošanu noteiktos ceļa posmos vai teritorijās, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistikas analīzi, satiksmes intensitāti un citus faktorus, kas ietekmē ceļu satiksmes drošību. Analizējot iegūto informāciju, CSDD pastāvīgi seko vispārējam ceļu satiksmes drošības stāvoklim.

4. Lai nodrošinātu vienmērīgu, periodisku un visaptverošu ceļu vispārējo pārraudzību, to veic atbilstoši ar bezpeļņas organizāciju valsts akciju sabiedrību “Latvijas Autoceļu direkcija” (turpmāk — Latvijas Autoceļu direkcija) saskaņotam un CSDD apstiprinātam darba plānam.

5. Ceļu vispārējās pārraudzības darba plānu sagatavo pēc reglamenta 12.punktā minēto analītisko darbību veikšanas.

6. Ceļu vispārējās pārraudzības darba plānā norāda pārbaudei nepieciešamo ceļu (ceļa posmu) vietas un šo pārbaužu veikšanas termiņus.

7. Ceļu vispārējās pārraudzības darba plānu sastāda katram nākamajam gadam līdz tekošā gada 31.decembrim.

8. Nepieciešamības gadījumā ceļu vispārējās pārraudzības darba plāna izpildes gadā to var grozīt, taču ne vēlāk kā līdz 30. jūnijam, atbilstoši faktiskajam ceļu satiksmes drošības stāvoklim, kā arī, ņemot vērā faktisko darba plāna izpildi, iepriekš atkārtoti saskaņojot ar Latvijas Autoceļu direkciju.

9. Ārpus kārtas pārbaudes CSDD veic satiksmes ministra vai Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta uzdevumā.

10. Par konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem, veicot ceļu vispārējo pārraudzību, sastāda:

10.1. vispārējās pārraudzības atzinumu (turpmāk – atzinums) reglamenta 15.punktā noteiktajā kārtībā;

10.2. vispārējās pārraudzības priekšrakstu (pielikumā) (turpmāk – priekšraksts) reglamenta 17.punktā noteiktajā kārtībā.

11. Atzinumu un priekšrakstu tiesīgi sastādīt:

11.1. CSDD Ceļu drošības audita daļas priekšnieks (vietnieks);

11.2. CSDD rajona nodaļas priekšnieks (vietnieks).

 

 

II. Ceļu vispārējās pārraudzības uzdevumi

12. Ceļu satiksmes drošības novērtēšanā veic šādu analītisko darbu:

12.1. ceļu satiksmes negadījumu koncentrācijas vietu identifikāciju, balstoties uz statistikas datiem par iepriekšējo laika periodu;

12.2. ceļu satiksmes negadījumu datu pārbaudi satiksmei bīstamo krustojumu un ceļu posmu (“melno punktu”) noteikšanai;

12.3. transportlīdzekļu diennakts vidējās intensitātes datu novērtēšanu apskatāmajā ceļā vai ceļa posmā;

12.4. ceļu satiksmes negadījumu cēloņu izpēti un analīzi negadījumu koncentrēšanās vietās;

12.5. ceļu satiksmes dalībnieku grupu, kam ir vissliktākie satiksmes drošības rādītāji (piemēram, vecuma grupas, mazaizsargātie), noteikšanu;

12.6. ceļu satiksmes negadījumu cēloņu (piemēram, ceļa apstākļi, transportlīdzekļu vadīšana alkoholisko dzērienu un narkotisko vai citu apreibinošu vielu iespaidā, atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana) analīzi;

12.7. nepieciešamo pasākumu izvērtēšanu satiksmes drošības rādītāju uzlabošanai.

13. Saskaņā ar vispārējās pārraudzības darba plānu ceļu satiksmes drošības novērtēšanai objektos veic šādu konstatējošo darbu:

13.1. satiksmei bīstamo krustojumu un ceļu posmu (“melno punktu”) pārbaudes uz valsts galvenajiem, 1.šķiras un 2.šķiras autoceļiem un pašvaldību ceļiem;

13.2. ceļu kompleksa un tā atsevišķo elementu pārbaudes, kurās detalizēti pārliecinās par:

13.2.1. ceļa apgaismojuma stāvokli;

13.2.2. redzamības attālumu atbilstību normatīvo aktu prasībām krustojumos, dzelzceļa pārbrauktuvēm un citās vietās (“redzamības trīsstūri”);

13.2.3. mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošību;

13.2.4. satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu stāvokli un to atbilstību normatīvo aktu prasībām;

13.3. izzina to ceļu satiksmes dalībnieku grupu satiksmes drošības apstākļus, kam, veicot ceļu satiksmes negadījumu datu analīzi, konstatēti zemi satiksmes drošības rādītāji;

13.4. veic ar ceļa stāvokli saistītas satiksmes dalībnieku izturēšanās satiksmē papildu novērošanu;

13.5. ceļu uzturēšanas pārbaudes uz valsts autoceļiem;

13.6. piedalās Latvijas Autoceļu direkcijas organizētajās valsts autoceļu ikgadējās skatēs (pārbaudēs).

14. Vispārējās pārraudzības rezultatīvais darbs:

14.1. nosaka, vai attiecīgais ceļš (ceļa posms) atbilst normatīvo aktu ceļu drošības prasībām;

14.2. sastāda iespējamos satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus, kuru īstenošana novērstu ceļu satiksmes negadījumu cēloņus;

14.3. sastāda atzinumu un iesniedz šī reglamenta 16.punktā noteiktajā kārtībā;

14.4. sastāda priekšrakstu un iesniedz šī reglamenta 18.punktā noteiktajā kārtībā.

 

 

III. Ceļu vispārējās pārraudzības rezultātu noformēšana

15. Par ceļu vispārējās pārraudzības rezultātiem CSDD sastāda atzinumu, kurā norāda:

15.1. ceļa kompleksa un tā elementu atbilstību satiksmes drošības prasībām atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;

15.2. nepieciešamos satiksmes drošības uzlabošanas pasākumus.

16. Atzinumu rakstveidā iesniedz:

16.1. ceļa pārvaldītājam;

16.2. tā kopiju Latvijas Autoceļu direkcijai, ja Latvijas Autoceļu direkcija nav ceļa pārvaldītājs;

16.3. tā kopiju Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamentam, ja ir veikta ceļu satiksmes drošības situācijas ārkārtas pārbaude šī reglamenta 9.punktā minētajā gadījumā;

16.4. tā kopiju nepieciešamības gadījumā citām ar ceļu satiksmes drošību saistītām institūcijām (piemēram, Valsts policijas Ceļu policijas pārvaldei, Izglītības un zinātnes ministrijai).

17. Ja pārbaudes rezultātā konstatēti satiksmes drošībai bīstami apstākļi un ir veicami nekavējoši pasākumi to likvidēšanai, CSDD sastāda priekšrakstu, kurā norāda:

17.1. veicamos satiksmes drošības pasākumus konstatēto trūkumu novēršanai;

17.2. vēlamos to veikšanas termiņus.

18. Priekšrakstu rakstveidā iesniedz:

18.1. ceļa pārvaldītājam;

18.2. tā kopiju Latvijas Autoceļu direkcijai kontrolei, ikdienas ceļu uzraudzības darba ietvaros, ja Latvijas Autoceļu direkcija nav ceļa pārvaldītājs.

19. Par ceļu vispārējās pārraudzības rezultātā gūtajiem secinājumiem, kas liecina par trūkumiem, kuri sistemātiski atkārtojas līdzīgos apstākļos un vietās uz ceļiem (ceļu posmos) vai arī līdzīgi izpaužas pārbaudītā ceļu tīklā, CSDD informē Latvijas Autoceļu direkciju un Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamentu, lai rastu risinājumu esošajām ceļu satiksmes drošības problēmām.

Satiksmes ministrs R. Zīle

Pielikums

CSS COPY.GIF (56769 bytes)

Autosatiksmes departamenta direktors T.Straume

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!