Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par kravas termināļa izveidi Terehovā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.08.2003., Nr. 118 https://www.vestnesis.lv/ta/id/78417

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par sociālo nodrošinājumu

Vēl šajā numurā

29.08.2003., Nr. 118

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par kravas termināļa izveidi Terehovā

Trešdien, 27.augustā, Valsts robežsardzes, muitas un akciju sabiedrības “Transporta informācijas aģentūra” amatpersonu tikšanās reizē uzņēmēji prezentēja Kravas autotransporta termināļa projektu.

7.augustā tikās Valsts ieņēmumu dienesta Galvenās muitas pārvaldes direktors Mārtiņš Tols un Valsts robežsardzes priekšnieks Gunārs Dāboliņš un pārrunāja iespēju izveidot pie Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktiem (RKP) kravas termināļus, iesaistot šā pasākuma īstenošanā arī privātuzņēmējus. Tikšanās laikā Transporta informācijas aģentūras valdes loceklis Jānis Mozga prezentēja koncepciju par kravas termināli pie Terehovas RKP, ko vispusīgi izvērtēja muitas un robežsardzes vadība. Tā kā koncepcija tika novērtēta atzinīgi, Transporta informācijas aģentūra uzņēmās sagatavot un iesniegt izskatīšanai VID Galvenajai muitas pārvaldei kravas autotransporta termināļa projektu, kas arī tika izdarīts. Tālab VID GMP 27.augustā rīkoja atkārtotu idejas īstenošanā ieinteresēto pušu pārstāvju tikšanos, kurā J. Mozga iepazīstināja ar uzņēmuma izstrādāto projektu un kurā tika apspriesta muitas, Valsts robežsardzes un kravas termināļa administrācijas iespējamā sadarbība rindu samazināšanā un robežšķērsošanas apstākļu uzlabošanā.

Uzņēmēju pārstāvis J.Mozga prezentācijas gaitā informēja, ka termināļa izveidei MKP Terehova tuvumā uzņēmējsabiedrība ir iegādājusies 14 hektārus zemes. Pats terminālis varētu tikt izvietots aptuveni vienu kilometru pirms MKP Terehova. Plānots, ka uz termināli tiks novirzītas visas no Latvijas izbraucošās kravas automašīnas.

Terminālī pārvadātājiem tiks piedāvāta iespēja laikus sagatavot ar robežšķērsošanu saistītos dokumentus, nosvērt kravu, veikt nepieciešamos maksājumus, izmantojot bankas pakalpojumus. Tāpat pārvadātāji varēs izmantot apdrošināšanas sabiedrību un brokeru pakalpojumus. Plānots, ka būs iespējams izmantot arī Krievijas brokeru pakalpojumus, sagatavojot un elektroniski iesniedzot Krievijas muitas dienestam deklarācijas. Terminālī tiks izveidota muitas noliktava un piedāvāti visi ar muitas noliktavu darbību saistītie pakalpojumi. Lai nodrošinātu iespējas šoferiem atpūsties, tiks izbūvēta atbilstoša infrastruktūra — viesnīca, veikals, atpūtas laukums. Uzturēšanās terminālī būs maksas pakalpojums, un, pēc provizoriskām aplēsēm, maksa varētu būt 5 eiro no kravas transportlīdzekļa.

Pēc iepazīšanās ar termināļa projektu gan muitas, gan Valsts robežsardzes pārstāvji atzina, ka šāda termināļa izbūve atrisinātu problēmu ar kravas transportlīdzekļu rindu veidošanos pirms Terehovas MKP. Tomēr VID GMP direktors M.Tols uzsvēra, ka robežšķērsošanas procedūru izdosies paātrināt tikai gadījumā, ja, jau kravai atrodoties terminālī, tiks elektroniski sagatavota un Krievijas muitai iesniegta kravas deklarācija, proti, veikta kravas pirmsdeklarēšana. To iespējams realizēt, vienīgi sadarbojoties ar Krievijas brokeriem un nodrošinot iespēju terminālī strādāt Krievijas brokeru sabiedrībām.

Tikšanās rezultātā robežkontroles dienestu vadība akceptēja termināļa izveides tehnisko projektu un vienojās, ka terminālis netiks izveidots kā robežkontroles punkta sastāvdaļa, bet kā infrastruktūra robežšķērsošanas procedūru vienkāršošanai un paātrināšanai. Terminālī tiks paredzētas darba vietas robežkontroles dienestu amatpersonām to specifisko uzdevumu veikšanai.

Darbs pie termināļa projekta tiks turpināts ekspertu līmenī. Muitas un Valsts robežsardzes amatpersonām uzdots izstrādāt termināļa darba tehnoloģiju, konkretizējot transportlīdzekļu kustību pie RKP, kā arī robežkontroles dienestu amatpersonu darbību, pienākumus un tiesības terminālī. Savukārt Transporta informācijas aģentūra apņēmās saskaņot termināļa celtniecību ar valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī izstrādāt termināļa iekšējās darbības noteikumu projektu un saskaņot to ar muitas un Valsts robežsardzes Ludzas pārvaldes amatpersonām.

Marika Līdaka,  VID Galvenās muitas pārvaldes  sabiedrisko attiecību speciāliste

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!