• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.06.2000., Nr. 201/204 https://www.vestnesis.lv/ta/id/7589

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeimas priekšsēdētājs: - "Latvijas Vēstnesim" vakar, 1. jūnijā - kopskatā par vizīti Portugāles Republikā

Vēl šajā numurā

02.06.2000., Nr. 201/204

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumu

Vakar, 1.jūnijā, Saeima trešajā un galīgajā lasījumā pieņēma Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumu, kā arī grozījumus vairākos jau spēkā esošos likumos, kas saistīti ar minētā likuma stāšanos spēkā nākamā gada 1.jūlijā.

Līdz ar to ir pielikts punkts vairāk nekā trīs gadus ilgušajam sagatavošanas darbam, lai apvienotu visas Latvijā esošās finansu un kapitāla tirgus dalībniekus uzraugošās institūcijas — Latvijas Banku, Vērtspapīru tirgus komisiju un Apdrošināšanas uzraudzības inspekciju.

Šādas vienotas uzraudzības pirmsākumi Latvijā meklējami jau 1998.gadā, kad minētās uzraudzības institūcijas parakstīja vienošanos par sadarbību finansu un kapitāla tirgus dalībnieku uzraudzībā.

Latvija ir izvēlējusies uzraudzības sistēmu, kuru izmanto Skandināvijas valstīs (Norvēģijā — kopš 1996.gada, Dānijā — kopš 1988.gada, Zviedrijā — kopš 1991.gada, un 1999.gadā sāda vienotā uzraudzība izveidota Islandē). Šajās valstīs, izveidojot vienotu uzraudzību, par galvenajiem tika nosaukti šādi faktori, kuri ir būtiski arī Latvijai: iespēja nodrošināt efektīvu finansu konglomerātu uzraudzību; optimālāka resursu izmantošana; mazāka finansu slodze uz valsts budžetu; lielāka varbūtība piesaistīt preofesionālus kadrus ilgtermiņā; pieaugošā globalizācijas procesu nozīmība finansu sektora attīstībā.

Apvienojot šīs esošās trīs uzraudzības institūcijas, jau tīri tehniski un administratīvi ir iespējams šo informāciju, kas cirkulē atsevišķos tirgus sektoros, skatīt kopīgi un analizēt — pārraudzīt šo sistēmu no viena skatu punkta.

Integrētās uzraudzības institūcijas izveide saistāma ar iespēju taupīt budžeta resursus: ir pilnīgi skaidrs, ka vienas iestādes administrācijai, informācijas tehnoloģiju nodrošināšanai, publicitātes un citu mārketinga pasākumu veikšanai nepieciešamie resursi mazinās, salīdzinot ar triju un vairāku līdzšinējo institūciju tēriņiem.

Veidojot šo jauno institūciju, ir izvirzīti divi mērķi: strādāt efektīvāk un strādāt lētāk. Protams, izveidojot jauno komisiju, sākotnējie izdevumi būs pietiekami lieli, bet ilgtermiņā šīs vienotās uzraudzības administratīvās izmaksas būs mazākas — tiks novērsta dublēšanās starp trim pastāvošajām uzraudzības institūcijām.

P.R.A.E. informācija

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!