• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumi Nr. 278 "Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.05.2003., Nr. 81 https://www.vestnesis.lv/ta/id/75476

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.279

Noteikumi par jūrnieka grāmatiņā iekļaujamo informāciju un jūrnieka grāmatiņas lietošanas kārtību

Vēl šajā numurā

30.05.2003., Nr. 81

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 278

Pieņemts: 27.05.2003.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.278

Rīgā 2003.gada 27.maijā (prot. Nr.31, 26.§)

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3.panta otro daļu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā personas saņem sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību.

2. Sociālos pakalpojumus un/vai sociālo palīdzību persona, viņas likumiskie pārstāvji vai pagasttiesa (bāriņtiesa) (turpmāk — persona) pieprasa tās pašvaldības sociālajā dienestā, kuras teritorijā persona, kurai nepieciešams sociālais pakalpojums un/vai sociālā palīdzība, reģistrējusi savu dzīvesvietu, vai citā pašvaldības pilnvarotā struktūrvienībā vai institūcijā (turpmāk — sociālais dienests).

3. Lai saņemtu sociālos pakalpojumus un/vai sociālo palīdzību, persona sociālajā dienestā iesniedz:

3.1. rakstisku iesniegumu. Iesniegumā persona norāda problēmu un tās risināšanai vēlamo sociālo pakalpojumu vai sociālās palīdzības veidu, kā arī pievieno šādu dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus:

3.1.1. personu apliecinošu dokumentu;

3.1.2. invalīda apliecību, ja personai noteikta invaliditāte;

3.1.3. pensijas apliecību, ja personai piešķirta pensija;

3.2. šādus dokumentus:

3.2.1. personas un viņas likumīgo apgādnieku ienākumus apliecinošus dokumentus;

3.2.2. primārās veselības aprūpes (ģimenes) ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli dokumentu iesniegšanas laikā un medicīnisko kontrindikāciju neesamību (1.pielikuma 1.punkts), ja persona vēlas saņemt pakalpojumu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā;

3.2.3. psihiatra atzinumu par šo noteikumu 1.pielikuma 2.punktā minēto medicīnisko kontrindikāciju neesamību, ja persona vēlas saņemt pakalpojumu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā;

3.2.4. pagasttiesas (bāriņtiesas) lēmumu par bērna ievietošanu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, ja bērnam nav iespējams nodrošināt aprūpi un audzināšanu audžuģimenē vai pie aizbildņa.

4. Ārkārtas gadījumā, ja nav iespējams nodrošināt bāreņa vai bez vecāku gādības palikuša bērna aprūpi un audzināšanu audžuģimenē vai pie aizbildņa, bērnu var nekavējoties ievietot ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, pamatojoties uz šādiem dokumentiem:

4.1. pagasttiesas (bāriņtiesas) lēmumu;

4.2. policijas aktu par veselībai un dzīvībai bīstamos apstākļos pamestu bērnu;

4.3. aktu par ārstniecības iestādē pamestu bērnu.

5. Sociālais dienests piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 3.punktā minēto dokumentu saņemšanas un reģistrēšanas:

5.1. novērtē tās personas vajadzības, materiālos un personiskos resursus, kura pieprasījusi sociālo pakalpojumu un/vai sociālo palīdzību, aizpilda personas vajadzību pēc sociālajiem pakalpojumiem novērtēšanas karti (2.pielikums), kā arī lemj par sociālā pakalpojuma un/vai sociālās palīdzības sniegšanu vai atteikumu to sniegt;

5.2. izvērtē pašvaldības iespējas sniegt personas vajadzībām atbilstošu sociālo pakalpojumu un/vai sociālo palīdzību un personas vai viņas ģimenes locekļu līdzdarbības iespējas;

5.3. pieņem lēmumu par personai piemērotu sociālā pakalpojuma un/vai sociālās palīdzības veidu;

5.4. lēmumu par sociālā pakalpojuma un/vai sociālās palīdzības nepieciešamību un šo noteikumu 3.pantā minētos dokumentus triju darbdienu laikā iesniedz institūcijā, kura tiesīga pieņemt lēmumu par sociālā pakalpojuma un/vai sociālās palīdzības sniegšanu:

5.4.1. pašvaldības domē (padomē) vai tās deleģētā institūcijā, ja nodrošināt sociālo pakalpojumu un/vai sociālo palīdzību ir pašvaldības pienākums;

5.4.2. Valsts sociālo pakalpojumu aģentūrā (turpmāk — aģentūra), ja nodrošināt sociālo pakalpojumu un/vai sociālo palīdzību ir valsts pienākums.

6. Izvērtējot sociālā dienesta iesniegtos dokumentus, pašvaldības dome (padome) tuvākajā sēdē vai tās deleģēta institūcija piecu darbdienu laikā pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma un/vai sociālās palīdzības piešķiršanu un triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas rakstiski informē sociālo dienestu un personu par pieņemto lēmumu. Ja pieņemts lēmums atteikt sociālo pakalpojumu un/vai sociālo palīdzību, norāda atteikuma pamatojumu un lēmuma pārsūdzēšanas kārtību.

7. Aģentūra, izvērtējot sociālā dienesta iesniegtos dokumentus:

7.1. piecu darbdienu laikā pieņem lēmumu par pakalpojuma sniegšanas uzsākšanu vai personas uzņemšanu rindā pakalpojuma saņemšanai:

7.1.1. pieaugušo ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā personām ar smagiem garīga rakstura traucējumiem;

7.1.2. pieaugušo ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā neredzīgām personām;

7.1.3. bērnu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā;

7.2. piecu darbdienu laikā pieņem lēmumu atteikt šo noteikumu 7.1.1., 7.1.2. un 7.1.3.apakšpunktā minēto sociālo pakalpojumu sniegšanu, ja personai nav pamata tos saņemt;

7.3. triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas informē attiecīgo sociālo dienestu un personu par pieņemto lēmumu un nosūta norīkojumu pakalpojuma saņemšanai, paziņojumu par personas uzņemšanu rindā vai atteikumu, norādot atteikuma pamatojumu un lēmuma pārsūdzēšanas kārtību.

8. Pašvaldības domes (padomes), tās deleģētās institūcijas vai aģentūras lēmumu par sociālo pakalpojumu un/vai sociālo palīdzību persona ir tiesīga pārsūdzēt tiesā mēneša laikā pēc lēmuma pieņemšanas.

9. Lai redzes vai dzirdes invalīds saņemtu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu, viņš institūcijā, kas sniedz attiecīgus sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, uzrāda invalīda apliecību un iesniedz:

9.1. iesniegumu atbilstoši pakalpojuma sniedzēja noteiktajām prasībām;

9.2. sertificētas ārstniecības personas — primārā veselības aprūpes (ģimenes) ārsta, oftalmologa, surdologa vai otorinolaringologa — izsniegtu atzinumu, kurā ir norādīts attiecīgā funkcionālā traucējuma veids.

10. Pakalpojuma sniedzējs pēc personas iesniegto dokumentu reģistrēšanas:

10.1. izvērtē redzes vai dzirdes invalīda nepieciešamību saņemt sociālās rehabilitācijas pakalpojumu un viņa rehabilitācijas iespējas;

10.2. pieņem lēmumu par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu, tā veidu un ilgumu;

10.3. piecu darbdienu laikā pēc dokumentu reģistrēšanas un lēmuma pieņemšanas rakstiski informē personu par lēmumu. Ja pieņemts lēmums atteikt sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanu, norāda atteikuma pamatojumu un lēmuma pārsūdzēšanas kārtību;

10.4. reizi mēnesī informē aģentūru un attiecīgo pašvaldību sociālos dienestus par redzes un dzirdes invalīdiem, kuri saņem sociālās rehabilitācijas pakalpojumus, kā arī par lēmumiem atteikt pakalpojumu sniegšanu.

11. Aģentūra regulāri informē redzes un dzirdes invalīdus un pašvaldību sociālos dienestus par sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem un to sniedzējiem, ar kuriem noslēgts valsts iepirkuma līgums.

12. Lai saņemtu pakalpojumus krīzes centrā, persona, kurai nepieciešams sociālais pakalpojums, vēršas tieši pie pakalpojuma sniedzēja.

13. Lai saņemtu pakalpojumu naktspatversmē, persona, kurai nepieciešams sociālais pakalpojums, vēršas tieši pie pakalpojuma sniedzēja.

14. Lai saņemtu pakalpojumu patversmē:

14.1. persona iesniedz tās pašvaldības sociālajā dienestā, kuras teritorijā bija personas pēdējā dzīvesvieta, iesniegumu un uzrāda personu apliecinošu dokumentu;

14.2. sociālais dienests izvērtē personas situāciju un izsniedz norīkojumu pakalpojuma saņemšanai vai atteikumu, norādot atteikuma pamatojumu un lēmuma pārsūdzēšanas kārtību.

15. Ārpus sociālā dienesta darba laika tiesības izskatīt jautājumu par patversmes pakalpojuma sniegšanu ir patversmes vadītājam.

16. Līdz Valsts sociālo pakalpojumu aģentūras izveidei šajos noteikumos noteiktās darbības veic Sociālās palīdzības fonds.

Ministru prezidents E.Repše

Labklājības ministre D.Staķe

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2003.gada 31.maiju.

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2003.gada 27.maija noteikumiem Nr.278

Kontrindikācijas uzņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijā

1. Vispārējās kontrindikācijas uzņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā:

1.1. plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā;

1.2. akūtas infekcijas slimības;

1.3. seksuāli transmisīvās slimības.

2. Speciālās (psihiatriskās) kontrindikācijas uzņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā:

2.1. psihiskās slimības vai psihiskie traucējumi ar izteiktu stabilu un ilgstošu pret medikamentiem rezistentu simptomātiku: personības un uzvedības traucējumi (asociālās, emocionāli nenoturīgās, epileptoīdās, paranojālās, kverulantās personības) ar sociālu dezadaptāciju, tieksmju un dziņu aizturi, tieksmi uz agresiju, vardarbību un konfliktiem, kā arī destruktīvu uzvedību, ieskaitot pašnāvības mēģinājumus;

2.2. psihiski traucējumi personām, kurām ar tiesas lēmumu noteikti medicīniska rakstura piespiedu līdzekļi.

Labklājības ministre D.Staķe

1-2-278 COPY.GIF (68374 bytes)

2-2-278 COPY.GIF (113088 bytes)

3-2-278 COPY.GIF (144472 bytes)

4-2-278 COPY.GIF (133868 bytes)

5-2-278 COPY.GIF (102124 bytes)

6-2-278 COPY.GIF (117917 bytes)

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!