• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par pievienotās vērtības nodokli. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.05.2003., Nr. 77 https://www.vestnesis.lv/ta/id/75258

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Kā dzīvoja šejienes zemnieki

Vēl šajā numurā

23.05.2003., Nr. 77

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par pievienotās vērtības nodokli

Ministru prezidenta biedram,

Finanšu ministrijai,

Tautsaimniecības padomei,

Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sekretariātam

 

Latvijas Darba devēju konfederācija (turpmāk – LDDK) izskatīja likumprojektu „Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”” un kategoriski iebilst pret tā tālāku virzību, izsakot šādus būtiskus iebildumus.

1. Likumprojekta 1. punktā būtiski un nepamatoti palielinātas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) kā nodokļu administrācijas pilnvaras, nosakot tam tiesības novērtēt personas spējas veikt deklarēto uzņēmējdarbību. Šāds papildinājums uzliek par pienākumu katram jaundibinātajam vai jau uzņēmējdarbību uzsākušajam uzņēmumam ierasties VID ar biznesa plānu un citiem dokumentiem, kas pierāda spējas veikt uzņēmējdarbību, šādi tērējot laiku, ko būtu bijis iespējams veltīt pievienotās vērtības radīšanai, paskaidrojumu sniegšanai VID ierēdņiem, kuri, kā ir pamats uzskatīt, ne vienmēr būs kompetenti objektīvi izvērtēt katra uzņēmuma spēju veikt deklarēto uzņēmējdarbību.

2. Likumprojekta 2.punktā, 3.punktā un 4.punktā ietvertās normas ir absurdas un nerealizējamas, jo atbildību par pilnīgu nodokļu nomaksu nav jāuzņemas trešajām personām, bet gan nodokļu maksātājam un VID. Bez tam līdz šim nav sakārtota ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu datu bāze, kurā uzņēmēji varētu gūt informāciju par darījumu partneri, jo VID mājas lapā ietvertā elektroniskā datu bāze nav pilnīga, bez tam internets vēl joprojām nav pieejams visos Latvijas reģionos. Jau tagad uzņēmēji, vēloties saņemt informāciju par darījumu partneri, saskaras ar administratīvām problēmām, proti, tiek sūtīti no vienas VID iestādes uz citu, tad uz Uzņēmumu reģistru, kur par katru izziņu jāveic maksājums.

Šāda grozījuma izdarīšana vedina uz domām par VID, Finanšu policijas lietderību, jo visa atbildība par biznesa partnera godīgumu tiek uzlikta uzņēmējam. Jāatgādina, ka uzņēmējam ir jāveic uzņēmējdarbība, nevis jākontrolē biznesa partneri, katra papildu funkcija samazina laiku, ko ir iespējams veltīt uzņēmuma veiksmīgai darbībai.

3. Attiecībā uz 3. punktā iekļauto (11 prim) pirmo punktu jāsaka, ka šāda redakcija pieļauj neierobežotu atmaksas aizkavēšanu. Kārtējo reizi tiek piedāvāta norma, kas ietekmē godīgo uzņēmējdarbību, proti, valsts budžets nevēlas atdot savu parādu uzņēmējam, bez tam nemaksājot par to procentus.

Visa likumprojekta tekstā nav ievērots samērības princips. Uzņēmējiem tiek uzlikti tiem netradicionāli pienākumi, sodi utt., savukārt valsts institūcijas jebkurā brīdī var atrast ieganstu atmaksas aizkavēšanai, tām netiek piemērotas sankcijas par nepamatotu atmaksas aizkavēšanu un formālu attieksmi pret uzņēmējdarbības veicējiem, kas tiem radījusi materiālus zaudējumus.

Izstrādājot LDDK viedokli, tika ņemts vērā tajā apvienojušos uzņēmumu un 19 profesionālo asociāciju viedoklis.

Ar cieņu, —

Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore

Rīgā, 20.05.2003 Ieva Jaunzeme

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!