• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2003. gada 11. marta lēmums Nr. 12 "Par iesnieguma noraidīšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.03.2003., Nr. 45 https://www.vestnesis.lv/ta/id/72991

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.304

Grozījums Valsts ieņēmumu dienesta 2002. gada 8. oktobra rīkojumā Nr.1945 "Par pagaidu uzglabāšanu"

Vēl šajā numurā

21.03.2003., Nr. 45

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 12

Pieņemts: 11.03.2003.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.12

(prot. Nr.12, 2.§) Rīgā 2003. gada 11. martā

Par iesnieguma noraidīšanu

Lieta Nr. 619/02/05/10

Par a/s “Air Baltic Corporation”

14.11.2002. iesniegumu Nr.489/11/02

 

Konkurences padome 15.11.2002. uz a/s “Air Baltic Corporation” 14.11.2002. iesnieguma Nr.489/11/02 pamata ierosināja pārvaldes procesu par iesniegumu uzsākt administratīvā akta procesu no jauna lietā Nr.0000/05–01/28.10.1998.

Konkurences padome, izvērtējot tās rīcībā esošo informāciju un lietas apstākļus,

 

konstatēja:

Konkurences padome ar 1999.gada 16.jūnija lēmumu Nr.23 (lieta Nr.0000/05–01/28.10.1998.) konstatēja, ka a/s “Air Baltic Corporation” un a/s “Transaero Airlines” 1998.gada 1.augustā noslēgtais sadarbības līgums ir vienošanās, kurā ietverto noteikumu mērķis ir konkurences ierobežošana regulāro starptautisko pasažieru gaisa pārvadājumu no un uz Latvijas Republiku pakalpojumu tirgū, ar ko ir pārkāpts Konkurences likuma (18.06.1997. redakcijā) 15.panta pirmajā daļā noteiktais aizliegums.

Par minēto pārkāpumu Konkurences padome ar 1999.gada 29.decembra lēmumu Nr.31 a/s “Air Baltic Corporation” uzlika naudas sodu Ls 158 354 apmērā.

Ar LR Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas 2002.gada 7.jūnija spriedumu noraidīta a/s “Air Baltic Corporation” sūdzība par Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmumu Nr.31.

A/s “Air Baltic Corporation” ar 2002.gada 17.septembra iesniegumu Nr.409/09/02 atsauca kasācijas sūdzību par LR Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas 2002.gada 7.jūnija spriedumu un LR Augstākās tiesas Senāts ar 2002.gada 09.oktobra lēmumu izbeidza kasācijas tiesvedību šajā lietā.

Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmums Nr.31 par naudas soda Ls 158 354 uzlikšanu a/s “Air Baltic Corporation” kā administratīvs akts ir kļuvis neapstrīdams un atbilstoši Ministru kabineta 13.06.1995. noteikumu Nr.154 “Administratīvo aktu procesa noteikumi” (turmāk tekstā – “Procesa noteikumi”) 6.punktam administratīvā akta process lietā Nr.000/05–01/28.10.1998. ir izbeigts.

A/s “Air Baltic Corporation” ar 2002. gada 26. aprīļa iesniegumu Nr.164/04/02 lūdza Konkurences padomi pārskatīt 1999.gada 29.decembra lēmumu Nr.31 un samazināt naudas soda apmēru.

26.04.2002. iesniegumā Nr.164/04/02 un 21.05.2002. iesniegumā (bez numura) a/s “Air Baltic Corporation” lūgumu pārskatīt Konkurences padomes 29.12.1999. lēmumu Nr.31 un samazināt uzliktā naudas soda apmēru līdz Ls 15 000 pamato ar finansu situācijas pasliktināšanos (pasažieru skaita kritumu, izdevumu palielināšanos dzinēju remontiem un lidmašīnu apkopei). A/s “Air Baltic Corporation” norāda uz Konkurences padomes tiesībām samazināt naudas soda apmēru, piemērojot Konkurences likuma 12.panta otro daļu (23.10.2001. redakcijā), Procesa noteikumu 83. punktu un Ministru kabineta 30.12.1997. noteikumu Nr.444 “Konkurences likuma pārkāpumu izskatīšanas kārtība” 32.punktu.

Konkurences padome ar 2002.gada 29.maija lēmumu (prot.Nr.20,4.§) konstatēja, ka a/s “Air Baltic Corporation” iesniegtā informācija nesatur ziņas par faktiem, kas būtu uzskatāmi par tiesisku pamatu 2002.gada 29.decembra lēmuma Nr.31 pārskatīšanai, un ar 06.06.2002. vēstuli Nr.5–511 informēja a/s “Air Baltic Corporation” par pieņemto lēmumu.

A/s “Air Baltic Corporation” normatīvajos aktos noteiktajā termiņā nepārsūdzēja Konkurences padomes 2002.gada 29.maija lēmumu tiesā un tas kā administratīvs akts ir kļuvis neapstrīdams.

A/s “Air Baltic Corporation” ar 06.06.2002. iesniegumu Nr.225/06/02 lūdza Konkurences padomi pārskatīt minēto lēmumu.

Konkurences padome ar 14.06.2002. vēstuli Nr.1–548 lūdza a/s “Air Baltic Corporation” pamatot Konkurences padomes lēmuma pārskatīšanas tiesiskumu un iesniegt attiecīgus pierādījumus.

Ar 17.07.2002. vēstuli Nr.296/07/02 un 18.07.2002. vēstuli Nr.302/07/02 a/s “Air Baltic Corporation” informēja Konkurences padomi par faktiem, kuri varētu būt par pamatu Konkurences padomes lēmuma pārskatīšanai un uzliktā naudas soda apmēra samazināšanai. A/s “Air Baltic Corporation” lūdza samazināt uzliktā naudas soda apmēru līdz Ls 15 000.

Ar 19.09.2002. iesniegumu Nr.413/09/02 a/s “Air Baltic Corporation” paziņoja, ka ir iesniegusi LR Augstākās tiesas Senātam lūgumu izbeigt kasācijas tiesvedību lietā par Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmumu Nr.31 un, ņemot vērā minēto, lūdza izskatīt a/s “Air Baltic Corporation” 2002.gada 26.aprīļa, 17. un 18.jūlija vēstulēs minētos apstākļus un pieņemt lēmumu par 1999.gada 29.decembrī uzliktā naudas soda apmēra samazināšanu.

Atbildot uz a/s “Air Baltic Corporation” 19.09.2002. iesniegumu Nr.413/09/02, Konkurences padome ar 28.10.2002. vēstuli Nr.5–1005 “Par Konkurences padomes lēmuma izpildi” informēja a/s “Air Baltic Corporation” par kasācijas tiesvedības izbeigšanu a/s “Air Baltic Corporation” sūdzības lietā par Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmumu Nr.31, kā arī paziņoja, ka a/s “Air Baltic Corporation” 19.09.2002. iesniegumā Nr.413/09/02 sniegtā informācija nesatur ziņas par faktiem, kuri saskaņā ar Procesa noteikumu 90. un 91. punktu būtu uzskatāmi par tiesisku pamatu administratīvā akta procesa uzsākšanai no jauna un Konkurences padomes lēmuma pārskatīšanai.

18.07.2002. notikušās a/s “Air Baltic Corporation” un Konkurences padomes pārstāvju tikšanās laikā a/s “Air Baltic Corporation” iesniedza dokumentus (“Prezentācija Konkurences padomei”), kuriem saskaņā ar Ministru kabineta 23.04.1996. noteikumu Nr.154 “Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi” 13.,14.,18. un 19.punktiem nav juridiska spēka (šo faktu a/s “Air Baltic Corporation” atzīst 05.12.2002. iesniegumā Nr.527/12/62).

Īstenojot sev piešķirtās tiesības, Konkurences padome nebija tiesīga izmantot juridiskā spēkā neesošus dokumentus. Konkurences padomei šie dokumenti nebija saistoši.

Konkurences padome ar 28.10.2002. vēstuli Nr.5–1005 lūdza a/s “Air Baltic Corporation” mēneša laikā paziņot par Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmuma Nr.31 izpildi.

Pēc a/s “Air Baltic Corporation” 14.11.2002. iesnieguma Nr.489/11/02 saņemšanas Konkurences padome 15.11.2002. ierosināja pārvaldes procesu (lieta Nr.619/02/05/10) un ar 28.11.2002. vēstuli Nr.5–1092 informēja a/s “Air Baltic Corporation”, ka 14.11.2002. iesniegumā Nr.489/11/02 minētos jautājumus Konkurences padome izskatīs 06.12.2002. sēdē. Konkurences padome, pamatojoties uz Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktu, informēja a/s “Air Baltic Corporation” par pierādījumu iesniegšanas nepieciešamību, lai Konkurences padome varētu lemt par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna Procesa noteikumos paredzētajā kārtībā.

Ar 02.12.2002. vēstuli Nr.5–1103 Konkurences padome lūdza a/s “Air Baltic Corporation” iesniegt pierādījumus tam, ka ir mainījušies lietas faktiskie un tiesiskie apstākļi vai ir kļuvuši zināmi jauni pierādījumi, kuri varētu būt par tiesisku pamatu Konkurences padomes lēmuma pārskatīšanai.

Atbildot uz Konkurences padomes 02.12.2002. vēstuli Nr.5–1103, a/s “Air Baltic Corporation” ar 05.12.2002. iesniegumu Nr.527/12/02 lūdza atlikt Konkurences padomes 06.12.2002. sēdi un iesniedza papildu paskaidrojumus un pierādījumus sava viedokļa pamatotībai.

03.12.2002. a/s “Air Baltic Corporation” pārstāvji iepazinās ar lietu Nr.619/02/05/10, 09.01.2003. – ar lietu Nr.0000/05–01/28.10.1998.

Konkurences padome 06.12.2002., pamatojoties uz Procesa noteikumu 59.punktu un ņemot vērā a/s “Air Baltic Corporation” lūgumu par sēdes atlikšanu, pieņēma lēmumu (Prot.Nr.44,6.§) pagarināt lietas “Par a/s “Air Baltic Corporation” 14.11.2002. iesniegumu Nr.489/11/02” izskatīšanas termiņu līdz 2 mēnešiem. Ar 13.12.2002. vēstuli Nr.5–1142 Konkurences padome nosūtīja a/s “Air Baltic Corporation” 06.12.2002. sēdes protokola Nr.44 izrakstu un lūdza iesniegt lietas izlemšanai nepieciešamos pierādījumus. Ar 15.01.2003. vēstuli Nr.5–44 Konkurences padome informēja a/s “Air Baltic Corporation” par tās pārstāvju uzklausīšanu 17.01.2003. un lēmuma pieņemšanas termiņa pagarināšanu līdz 14.03.2003.

17.01.2003. Konkurences padome uzklausīja a/s “Air Baltic Corporation” pārstāvju paskaidrojumus un viedokļus lietā Nr.619/02/05/10.

17.07.2002. iesniegumā Nr.296/07/02 un 18.07.2002. iesniegumā Nr.302/07/02 lūgumu samazināt uzliktā soda apmēru līdz Ls 15 000 a/s “Air Baltic Corporation” pamato ar Procesa noteikumu 83. un 90. punktā ietvertajām tiesību normām un šādiem apstākļiem:

1) ir mainījušies lietas faktiskie un tiesiskie apstākļi:

– 22.08.2000. Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr.284 “Noteikumi par pārvadātāju, kas veic gaisa pārvadājumus, vienošanos atbrīvošanu no Konkurences likumā noteiktā vienošanās aizlieguma”, saskaņā ar kuriem vienošanās, ko Konkurences padome ar 16.06.1999. lēmumu Nr.23 atzina par aizliegtu vienošanos, vairs nevarētu tikt atzīta par aizliegtu vienošanos;

– kopš naudas soda uzlikšanas ir būtiski pasliktinājies a/s “Air Baltic Corporation” finansiālais stāvoklis, it sevišķi pēc 11.09.2001. terora aktiem;

2) Konkurences padomes 29.12.1999. lēmumā Nr.31 nav izvērtēti Ministru kabineta 30.12.1997. noteikumos Nr.444 “Konkurences likuma pārkāpumu izskatīšanas kārtība” paredzētie apstākļi, kuri jāņem vērā, lemjot par soda uzlikšanu un tā apmēru;

3) liela apmēra naudas soda piemērošana neatbilst samērīguma (lietderības) principam, kas nosaka, ka iestādei ir jāapsver administratīvā akta lietderība, proti, vai administratīvais akts ir nepieciešams, lai sasniegtu tiesisku mērķi, vai administratīvais akts ir piemērots mērķa sasniegšanai, vai šo mērķi nav iespējams sasniegt ar līdzekļiem, kuri mazāk ierobežo adresāta intereses, un vai sabiedrības interešu ieguvums ir lielāks nekā adresāta tiesību ierobežojums.

14.11.2002. iesniegumā Nr.489/11/02, 05.12.2002. iesniegumā Nr.527/12/02 un 17.01.2003. notikušās a/s “Air Baltic Corporation” pārstāvju uzklausīšanas laikā a/s “Air Baltic Corporation” lūgumu grozīt Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmumu Nr.31, to atceļot vai uzsākot administratīvā akta procesu no jauna, piemērojot Procesa noteikumu 83. vai 90.punktu, pamato ar iepriekš minēto tiesisko apstākļu maiņu, kā arī ar lietas faktisko apstākļu maiņu (mainījusies konkurences vide; samazinājies pasažieru skaits un vidējie ienākumi uz vienu pasažieri; samazinājusies gaisa satiksmes plūsma caur Latviju; palielinājušās apdrošināšanas izmaksas; izveidojusies sarežģīta finansiālā situācija).

Ar 09.01.2003. iesniegumu Nr.09/01/03 a/s “Air Baltic Corporation” informēja Konkurences padomi par apdrošināšanas izmaksu palielināšanos 2002. un 2001.gadā, salīdzinot ar 2000.gadu.

Ar 06.03.2003. iesniegumu Nr.106/03/03 a/s “Air Baltic Corporation” informēja Konkurences padomi, ka sakarā ar kara draudiem Irākā ir paaugstinājušās aviācijas degvielas cenas, palielinājušās apdrošināšanas izmaksas un šobrīd nav iespējams precīzi prognozēt a/s “Air Baltic Corporation” likviditāti.

Izvērtējot iepriekš minētajos a/s “Air Baltic Corporation” iesniegumos ietverto, 18.07.2002. un 17.01.2003. notikušo a/s “Air Baltic Corporation” pārstāvju uzklausīšanas laikā iegūto un 17.01.2003. sarunu protokolā norādīto informāciju, Konkurences padome secina, ka a/s “Air Baltic Corporation” sniegtā informācija nesatur ziņas par faktiem, kuri būtu uzskatāmi par tiesisku pamatu administratīvā akta procesa uzsākšanai no jauna lietā Nr.0000/05–01/28.10.1998.

Tiesību normas, kuras nosaka tiesiskos priekšnoteikumus, pie kuriem var griezties ar iesniegumu par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna un kuras reglamentē iestādes tiesības no jauna uzsākt administratīvā akta procesu, ja administratīvais akts ir kļuvis neapstrīdams, ir noteiktas Procesa noteikumu XIX sadaļā “Administratīvā akta procesa uzsākšana no jauna”.

Procesa noteikumi nosaka tiesiskos priekšnoteikumus administratīvā akta procesa uzsākšanai no jauna:

“90. Ja administratīvais akts ir kļuvis neapstrīdams, tajā pašā lietā administratīvā akta procesu var uzsākt no jauna tikai tad, ja:

90.1. ir mainījušies lietas faktiskie apstākļi;

90.2. lietas tiesiskie apstākļi mainījušies adresātam par labu;

90.3. ir kļuvuši zināmi jauni pierādījumi, uz kuriem pamatojoties iespējams pieņemt adresātam labvēlīgāku lēmumu.

91. Administratīvo aktu procesu var uzsākt no jauna tikai tad, ja tā dalībnieks nav vainīgs, ka jau sākotnējā administratīvā akta procesā, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas stadiju ieskaitot, nav varējis panākt sev labvēlīgāku lēmumu.

92. Iesniegumu par administratīvo aktu procesa uzsākšanu no jauna var iesniegt sešu mēnešu laikā kopš brīža, kad iesniedzējs ir uzzinājis par faktiem, kas viņam dod tiesības to darīt.”

Publiskajās tiesībās darbojas princips “atļauts ir tikai tas, kas ir noteikts ar tiesību normu”.

Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta pirmajā daļā noteikts, ka “valsts pārvalde ir pakļauta likumam un tiesībām. Tā darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. Valsts pārvalde savas pilnvaras var izmantot tikai atbilstoši pilnvarojuma jēgai un mērķim”.

Konkurences likuma 4.pants nosaka, ka “Konkurences padome ir valsts pārvaldes iestāde, kas darbojas saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem”.

Konkurences padome secina, ka tā var uzsākt administratīvā akta procesu no jauna tikai tad, ja izpildās visi Procesa noteikumu 90., 91. un 92. punktā paredzētie nosacījumi un ir ievēroti noteiktie termiņi. Pretējā gadījumā Konkurences padomes rīcība būs prettiesiska un iestāde būs pārsniegusi savas pilnvaras. Konkurences padome, uzsākot administratīvā akta procesu no jauna, nevar pamatot savu rīcību ar to, ka tiesību norma neparedz attiecīgās rīcības tiešu aizliegumu.

Noskaidrojot un izvērtējot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta pirmajā daļā, Konkurences likuma 4.pantā un Procesa noteikumos ietverto tiesību normu jēgu un mērķi, Konkurences padome uzskata, ka šīs normas neatļauj administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna, ja neizpildās Procesa noteikumu 90., 91. un 92.punktā paredzētie nosacījumi.

A/s “Air Baltic Corporation” 17.07.2002. iesniegumā Nr.296/07/02, 14.11.2002. iesniegumā Nr.489/11/02 un 05.12.2002. iesniegumā Nr.527/12/02 kā pamatojumu tam, ka Konkurences padome var uzsākt administratīvā akta procesu no jauna, norāda faktu, ka Ministru kabinets 22.08.2000. pieņēma noteikumus Nr.284 “Noteikumi par pārvadātāju, kas veic gaisa pārvadājumus, vienošanos atbrīvošanu no Konkurences likumā noteiktā vienošanās aizlieguma” (turpmāk tekstā – “Noteikumi par atbrīvošanu no vienošanās aizlieguma”) un līdz ar to lietas tiesiskie apstākļi ir mainījušies a/s “Air Baltic Corporation” par labu.

Konkurences padome uzskata, ka šis apstāklis konkrētajā gadījumā nevar būt par tiesisku pamatu, lai varētu likumīgi uzsākt administratīvā akta procesu no jauna. Šo secinājumu Konkurences padome pamato ar šādiem apsvērumiem:

Procesa noteikumi paredz, ka iesniegumu par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna var iesniegt sešu mēnešu laikā kopš brīža, kad iesniedzējs uzzinājis par lietas tiesisko apstākļu maiņu. Noteikumi par atbrīvošanu no vienošanās aizlieguma publicēti 25.08.2000. “Latvijas Vēstnesī” un tie stājās spēkā no 26.08.2000. No minēto noteikumu spēkā stāšanās brīža līdz brīdim, kad a/s “Air Baltic Corporation” uz tiesisko apstākļu maiņas pamata lūdza Konkurences padomi uzsākt administratīvā akta procesu no jauna (17.07.2002. iesniegums Nr.296/07/02), ir pagājis vairāk nekā 1 gads un 10 mēneši. Procesa noteikumu 92.punktā noteiktais procesuālais termiņš ir nokavēts. A/s “Air Baltic Corporation” tiesības iesniegt iesniegumu ir zudušas ar šī termiņa notecēšanu. Procesa noteikumi neparedz nokavētā procesuālā termiņa atjaunošanu.

Konkurences padome secina, ka pie šādiem apstākļiem iesniegums par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna nav pieļaujams.

Konkurences padome konstatē, ka brīdī, kad a/s “Air Baltic Corporation” vērsās Konkurences padomē ar lūgumu uzsākt administratīvā akta procesu no jauna uz Procesa noteikumu 90.punktā noteikto tiesisko apstākļu maiņas pamata, Noteikumi par atbrīvošanu no vienošanās aizlieguma nebija spēkā. Tie zaudēja spēku no 01.07.2002. Jauni noteikumi par pārvadātāju, kas veic gaisa pārvadājumus, vienošanos atbrīvošanu no Konkurences likumā noteiktā vienošanās aizlieguma nav pieņemti.

Izskatot a/s “Air Baltic Corporation” apelācijas sūdzību par Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas spriedumu, Latvijas Republikas Augstākās tiesas Civillietu palāta ar 07.06.2002. spriedumu konstatēja, ka “sūdzības iesniedzēja atsaukšanās uz Ministru kabineta 2000.gada 22.augusta noteikumiem Nr.284 nevar būt par pamatu sūdzības apmierināšanai, tā kā 1999.gada 29.decembrī, kad pieņemts apstrīdētais Konkurences padomes lēmums Nr.31, minētie noteikumi nebija spēkā”.

Konkurences padome uzskata, ka par lietas faktiskiem apstākļiem Procesa noteikumu 90.1.punkta izpratnē atzīstami tikai tādi būtiski apstākļi, kuri bija par pamatu administratīvā akta (lēmuma) pieņemšanai. Izvērtējot a/s “Air Baltic Corporation” iesniegto informāciju un lietā Nr.0000/05–01/28.10.1998. pieņemto lēmumu saturu, Konkurences padome secina, ka a/s “Air Baltic Corporation” iesniegumos minētie apstākļi nebija par pamatu Konkurences padomes 1999.gada 16.jūnija lēmuma Nr.23 un 1999.gada 29.decembra lēmuma Nr.31 pieņemšanai un tādēļ šo apstākļu maiņa nevar būt par tiesisku pamatu administratīvā akta procesa uzsākšanai no jauna.

A/s “Air Baltic Corporation” 18.07.2002. iesniegumā Nr.302/07/02, 14.11.2002. iesniegumā Nr.489/11/02 un 05.12.2002. iesniegumā Nr.527/12/02 norāda, ka Konkurences padome, pieņemot 1999. gada 29.decembra lēmumu Nr.31, nav izvērtējusi tos apstākļus, kuri saskaņā ar Ministru kabineta 1997.gada 30.decembra noteikumiem Nr.444 “Konkurences likuma pārkāpumu izskatīšanas kārtība” bija jāizvērtē, uzliekot sodu. A/s “Air Baltic Corporation” uzskata, ka neizvērtētie apstākļi, kā arī soda samērīguma principa neievērošana dod pamatu uzsākt administratīvā akta procesu no jauna un samazināt uzliktā naudas soda apmēru. Šāds a/s “Air Baltic Corporation” apgalvojums pēc tā faktiskās un juridiskās būtības ir nepareizs.

Latvijas Republikas Augstākās tiesas Civillietu palāta ar 07.06.2002.gada spriedumu konstatēja, ka “Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmums Nr.31 pieņemts, pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta 1.daļas 7.punktu, 16.panta 2.daļu un noteikumu Nr.444 “Konkurences likuma pārkāpumu izskatīšanas kārtība” 32.punktu”. Minēto noteikumu 32.punkts paredz nosacījumus, kuri Konkurences padomei jāņem vērā, lemjot par naudas soda uzlikšanu un nosakot tā apmērus. Tiesa nav konstatējusi šo nosacījumu, kā arī vispārīgo tiesību principu, t.sk. samērīguma principa, neievērošanu.

Tiesa konstatēja, ka Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmumā Nr.31 noteiktā naudas soda apmēru a/s “Air Baltic Corporation” nav apstrīdējusi.

Procesa noteikumu 92.punktā noteiktajā termiņā a/s “Air Baltic Corporation” nav iesniegusi Konkurences padomei lūgumu par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna. A/s “Air Baltic Corporation” zināja vai tai vajadzēja zināt par tiesisko apstākļu maiņu, un tā varēja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izmantot šo neikdienišķo tiesību aizsardzības līdzekli –iesniegumu par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna.

A/s “Air Baltic Corporation” administratīvā akta pārsūdzēšanas stadijā nav apstrīdējusi uzliktā naudas soda apmēru un nav lūgusi tiesu to samazināt.

Tādējādi a/s “Air Baltic Corporation” neizmantoja tiesisko iespēju mēģināt administratīvā akta procesā panākt sev labvēlīgāku lēmumu.

Procesa noteikumi neparedz iesniedzēja tiesības griezties iestādē ar iesniegumu par tiesiska administratīvā akta, kurš ierobežo adresāta intereses, atcelšanu un nenosaka tiesiskos priekšnoteikumus, pie kuriem var lūgt atcelt aktu.

Pamatojoties uz minēto, Konkurences padome uzskata, ka tai nav pienākums Procesa noteikumos paredzētajā kārtībā izvērtēt a/s “Air Baltic Corporation” argumentus par Konkurences padomes 1999.gada 29.decembra lēmuma Nr.31 atcelšanu Procesa noteikumu 83.punktā ietvertās tiesību normas aspektā.

Konkurences padome kā pilnīgi nepamatotus noraida šādus a/s “Air Baltic Corporation” iesniegumos norādītos apgalvojumus:

— ka Konkurences padome ieteica un lūdza a/s “Air Baltic Corporation”, lai ātrāk varētu pieņemt lēmumu par naudas soda samazināšanu, atsaukt iesniegto kasācijas sūdzību;

— ka 18.07.2002. notikušo sarunu laikā tika apsolīts, ka Konkurences padome izvērtēs “visus argumentus, tai skaitā tos apstākļus, kurus Konkurences padome nebija izvērtējusi, pieņemot 1999.gada 29.decembra lēmumu, bet kuri saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.444 “Konkurences likumu pārkāpumu izskatīšanas kārtība” tai bija jāizvērtē”.

18.07.2002. notikušās a/s “Air Baltic Corporation” un Konkurences padomes pārstāvju tikšanās laikā Konkurences padomes amatpersonas uzklausīja a/s “Air Baltic Corporation” prezidenta B.M.Flika izteiktos viedokļus un argumentus un informēja, ka iesniegtā informācija tiks izskatīta.

Izvērtējot lietā konstatētos faktus, a/s “Air Baltic Corporation” 14.11.2002. iesnieguma Nr.489/11/02 par administratīvā akta procesu no jauna pieļaujamību, pamatotību un atbilstību tiesību normu priekšrakstiem pēc būtības un pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtu likuma 10.panta pirmo daļu, Konkurences likuma 4.pantu, Administratīvo aktu procesa noteikumu 2., 56., 63., 90., 91. un 92.punktu, Konkurences padome

 

nolēma:

noraidīt a/s “Air Baltic Corporation” 14.11.2002. iesniegumu Nr.489/11/02 par administratīvā akta procesa uzsākšanu no jauna lietā Nr.0000/05–01/28.10.1998.

Sūdzību par Konkurences padomes lēmumu var iesniegt Vidzemes priekšpilsētas tiesā mēneša laikā no dienas, kad a/s “Air Baltic Corporation” uzzinājusi par pieņemto lēmumu.

Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!