• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2002. gada 27. decembra noteikumi Nr. 583 "Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.01.2003., Nr. 2 https://www.vestnesis.lv/ta/id/69950-veselibas-obligatas-apdrosinasanas-valsts-agenturas-nolikums

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.596

Higiēnas prasības izglītības iestādēm, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmas

Vēl šajā numurā

07.01.2003., Nr. 2

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 583

Pieņemts: 27.12.2002.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.583

Rīgā 2002.gada 27.decembrī (prot. Nr.60, 77.§)

Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra (turpmāk — aģentūra) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde, kas izveidota, lai īstenotu valsts politiku veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā un administrētu valsts obligātās veselības apdrošināšanas finanšu līdzekļus.

2. Aģentūrai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un aģentūras pilnu nosaukumu. Aģentūrai ir konts Valsts kasē.

3. Aģentūrai ir teritoriālās struktūrvienības, kas darbojas saskaņā ar nolikumu. Nolikumu apstiprina aģentūras direktors.

 

II. Aģentūras funkcijas un kompetence

4. Aģentūras funkcijas ir:

4.1. administrēt valsts obligātās veselības apdrošināšanas finanšu līdzekļus;

4.2. slēgt līgumus par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu;

4.3. informēt sabiedrību par tai pieejamiem veselības aprūpes pakalpojumiem un to saņemšanas kārtību, kā arī sniegt nepieciešamo palīdzību iedzīvotājiem, lai tiktu īstenotas sociālās tiesības, saņemot veselības aprūpes pakalpojumus;

4.4. nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību;

4.5. pārvaldīt aģentūras valdījumā esošo valsts kustamo un nekustamo mantu;

4.6. uzraudzīt veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējas un to sniegšanas atbilstību normatīvajiem aktiem un līgumiem ar veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem;

4.7. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt samaksu par veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī ambulatorajai ārstniecībai paredzētajām zālēm, medicīniskajām ierīcēm un precēm;

4.8. tehniski sagatavot veselības nozares valsts investīciju programmu un aktualizēt to;

4.9. veikt rezidentu sadali un finansēt rezidentu medicīnas izglītību;

4.10. uzraudzīt valsts budžeta līdzekļu izlietojumu saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem;

4.11. analizēt veselības aprūpes pakalpojumu finanšu un apjoma rādītājus, prognozēt veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un izvērtēt šo pakalpojumu nepieciešamību;

4.12. veidot, uzturēt un papildināt veselības aprūpes datu informācijas sistēmas;

4.13. nodrošināt starptautisko līgumu izpildi veselības aprūpes jomā;

4.14. sadarboties ar ārvalstu un starptautiskajām institūcijām, kā arī nodrošināt savstarpēju informācijas apmaiņu aģentūras kompetences jautājumos;

4.15. nodrošināt centralizētu valsts iepirkumu veselības aprūpes vajadzībām;

4.16. izstrādāt metodiskos norādījumus par veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas organizēšanu;

4.17. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā aprēķināt veselības aprūpes pakalpojumu cenas;

4.18. izstrādāt priekšlikumus un finanšu aprēķinus jaunu veselības aprūpes pakalpojumu ieviešanai;

4.19. veidot plānveida veselības aprūpes pakalpojumu pieprasītāju rindas;

4.20. regresa kārtībā atgūt līdzekļus par tādu personu ārstēšanu, kuru ārstēšana ir prettiesiskas darbības, bezdarbības vai noziedzīga nodarījuma sekas;

4.21. sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldības iestādēm, kā arī publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām personām jautājumos, kas saistīti ar valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.

5. Aģentūras kompetencē ir visu nepieciešamo darbību veikšana, lai nodrošinātu šo noteikumu 4.punktā minēto funkciju izpildi, izņemot jautājumus, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem ir citu institūciju kompetencē.

 

III. Aģentūras tiesības

6. Aģentūrai atbilstoši tās kompetencei ir tiesības:

6.1. pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no fiziskajām un juridiskajām personām funkciju izpildei nepieciešamo informāciju;

6.2. par sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem iekasēt maksu atbilstoši īpašu uzdevumu ministra veselības aprūpes lietās apstiprinātiem (saskaņā ar aģentūras direktora priekšlikumu) publisko pakalpojumu izcenojumiem.

 

IV. Aģentūras pārvalde

7. Aģentūru vada aģentūras direktors. Aģentūras direktoru pieņem darbā un atlaiž no darba īpašu uzdevumu ministrs veselības aprūpes lietās. Aģentūras direktoram var būt vietnieki. Vietniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata, un viņu kompetenci un atbildību nosaka aģentūras direktors.

8. Aģentūras teritoriālās struktūrvienības vada vadītājs. Teritoriālās struktūrvienības vadītāju pieņem darbā un atlaiž no darba aģentūras direktors. Teritoriālās struktūrvienības vadītāja pienākumi, tiesības un atbildība noteikta teritoriālās struktūrvienības nolikumā.

 

V. Konsultatīvā padome

9. Lai veicinātu valsts politikas īstenošanu, starpnozaru sadarbību un izstrādātu priekšlikumus ar valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu saistītajos jautājumos, īpašu uzdevumu ministrs veselības aprūpes lietās izveido aģentūras konsultatīvo padomi. Konsultatīvajai padomei ir padomdevēja tiesības aģentūras darbības jautājumos.

10. Konsultatīvā padome darbojas saskaņā ar īpašu uzdevumu ministra veselības aprūpes lietās apstiprinātu nolikumu.

11. Konsultatīvās padomes uzdevumi ir:

11.1. veicināt un atbalstīt sadarbību starp valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām un sabiedriskajām organizācijām, fiziskajām un juridiskajām personām, kā arī ārvalstu institūcijām aģentūras kompetencē esošo jautājumu īstenošanā;

11.2. veicināt aģentūras attīstības stratēģijas efektīvu īstenošanu;

11.3. pēc aģentūras direktora pieprasījuma sniegt aģentūrai konsultācijas un ieteikumus aģentūras darbības jautājumos.

12. Konsultatīvās padomes sastāvā īpašu uzdevumu ministrs veselības aprūpes lietās iekļauj nozaru speciālistus, kā arī valsts institūciju un nevalstisko organizāciju pilnvarotos pārstāvjus.

13. Konsultatīvās padomes darbu materiāltehniski nodrošina aģentūra.

 

VI. Aģentūras finanšu līdzekļi un manta

14. Aģentūra tiek finansēta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

15. Aģentūra normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc saskaņošanas ar īpašu uzdevumu ministru veselības aprūpes lietās un finanšu ministra atļaujas saņemšanas ir tiesīga ņemt aizdevumus un slēgt līzinga līgumus.

16. Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām aģentūra ir atbildīga ar tās valdījumā nodoto valsts mantu un mantu, kuru aģentūra iegādājusies savas darbības nodrošināšanai.

 

VII. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšanas kārtība

17. Aģentūras darbības tiesiskumu nodrošina aģentūras direktors. Direktors ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

18. Direktoram ir tiesības atcelt aģentūras pārvaldes amatpersonu prettiesiskos lēmumus un iekšējos normatīvos aktus.

19. Direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Labklājības ministrijā.

 

VIII. Noslēguma jautājums

20. Noteikumi piemērojami ar 2003.gada 1.janvāri.

Ministru prezidents E.Repše

Īpašu uzdevumu ministrs veselības aprūpes lietās Ā.Auders

Redakcijas piebilde: noteikumi piemērojami ar 2003.gada 1.janvāri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!