• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par rīdzinieku kosmiskajām ērtībām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.10.2002., Nr. 143 https://www.vestnesis.lv/ta/id/67049

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par tūrisma zemi, kas dzied

Vēl šajā numurā

04.10.2002., Nr. 143

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par rīdzinieku kosmiskajām ērtībām

Datora ekrānā pilsētas karte. Mazi numurēti riņķīši - tie ir autobusi, trolejbusi, tramvaji. Ā, sastrēgums. Ņemam papildu riņķīšus un nosūtām uz turieni, kurp nevar nokļūt iestrēgušie. Bet te tramvajs tuvojas luksoforam. Žigli nosūtām signālu, lai iedegtos zaļā gaisma… Nē, tā nav aizraujoša datorspēle. Tā ir nākamā Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas plānošanas programma.

Eksperimentam šāda sistēma nesen parādījās autobusu parkā “Tālava”. Katrs ar raidītāju apgādātais autobuss nepārtraukti atradās dispečera redzeslaukā. Ātri vien izdevās gūt kopainu, kurās ielās autobusi visbiežāk aizkavējas un kurās apsteidz grafiku. Tā kā 58% parka autobusu ir jaunie, kas apgādāti ar datoriekārtām, būtu grēks to neizmantot. Ražotāji paredzējuši arī tādus brīnumus, kādi pat fantastiem sapņos nav rādījušies. Ar kosmiskā satelīta starpniecību autobusu, trolejbusu un tramvaju parku dispečeri sekos situācijai pilsētas ielās, lems, kur nepieciešami papildautobusi, kur maršrutu skaits jāsamazina. Visprecīzāko kustības sarakstu varēs saņemt tieši uz mobilā tālruņa displeja, bet internetā uzzināt, tieši kurā brīdī jāsēžas trolejbusā, lai 14.00 nokļūtu vajadzīgajā pieturvietā.

Izklausās pēc fantastikas, taču kaimiņi Lietuvā un Igaunijā jau pilnā sparā izmanto šo sistēmu. Mums to uzstādīs un ieviesīs Lietuvas sabiedrība “Merakas”. Sabiedriskā transporta plānošanas programmas radīšana vien izmaksās 51 tūkstoti eiro. Rīgas domes Satiksmes departaments tos cer saņemt no pilsētas budžeta.

Visas lielās sistēmas “Pikas” kodols būs kustības vadības centrs. Tas caur satelītu saņems informāciju par jebkura transportlīdzekļa atrašanās vietu, pasažieru plūsmām, sastrēgumiem. No šejienes informācija tiks noraidīta atpakaļ autobusiem, dispečeru datoriem (to ekrānos varēs redzēt visus sastrēgumus), luksoforiem (centra signāls ieslēgs zaļo gaismu un sabiedriskajam transportam nodrošinās “zaļo vilni”), uz pieturvietu elektroniskajiem tablo (tie ar minūtes precizitāti parādīs, cikos pienāks autobuss), interneta kustības saraksta datu bāzei un pat mobilajiem tālruņiem (neizejot no mājas, varēs uzzināt kustības grafiku un nosūtīt pieprasījumu savam operatoram par maršrutu kombinēšanas iespējām). Plānots, ka šī sistēma aptvers arī privātos maršruta mikroautobusus.

 

“VEČERŅAJA RIGA”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!