• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.06.2002., Nr. 92 https://www.vestnesis.lv/ta/id/63476

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Grozījumi likumā "Repatriācijas likums"

Vēl šajā numurā

19.06.2002., Nr. 92

PAR DOKUMENTU

Veids: likumprojekts

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”

Saeimas dok. Nr. 4685; likumprojekts Nr. 1310

Saeimas deputātu grupas (E.Baldzēns,

P.Salkazanovs, I.Burvis, R.Labanovskis, J.Leja)

2002. gada 13. jūnijā iesniegts Saeimas izskatīšanai

 

Izdarīt likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 12. panta 1. daļas pēdējā teikumā aiz vārdiem “Ministru kabinets” ar vārdiem “bet tas nedrīkst būt mazāks par valstī noteikto nabadzības līmeni”.

2. Papildināt 12. panta 1. daļu ar teikumu šādā redakcijā: “Neapliekamo minimumu piemēro maksātājiem, kuru gada ienākums nepārsniedz Ls 9600 (Ls 800 mēnesī).

3. Izteikt 15. panta 2. daļu šādā redakcijā:

15. pants. 2. Nodokļa summu, kas jāmaksā no gada apliekamā ienākuma, aprēķina pēc šādām likmēm:

Grupa

Gada apliekamais

Nodokļa summa

ienākums (Ls)

1.

Līdz 960

0%

2.

No 960,01 līdz 1440

16% no summas virs 960

3.

No 1440,01 līdz 1800

Ls 76,80 + 19% no summas virs Ls 1400

4.

No 1800,01 līdz 2400

Ls......+ 22% no summas virs Ls

5.

No 2400,01 līdz 4800

Ls......+ 25% no summas virs Ls

6.

No 4800,01 līdz 6000

Ls......+ 27% no summas virs Ls

7.

No 6000,01 līdz 7200

Ls......+ 31% no summas virs Ls

8.

No 7200,01 līdz 8400

Ls......+ 35% no summas virs Ls

9.

No 8400,01 līdz 9600

Ls......+ 39% no summas virs Ls

10.

Virs 9600

Ls......+ 43% no summas virs Ls

 

 

4. Papildināt 15. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“3. Algas nodokļa maksātājam nodoklis jāmaksā no mēneša apliekamā ienākuma, nodokļa summu aprēķinot pēc šādām likmēm:

Grupa

Gada apliekamais

Nodokļa summa

ienākums (Ls)

1.

Līdz 80

0%

2.

No 80,01 līdz 120

16% no summas virs 80

3.

No 120,01 līdz 150

Ls 6,40 + 19% no summas virs Ls 120

4.

No 150,01 līdz 200

Ls 12,10 + 22% no summas virs Ls 150

5.

No 200,01 līdz 400

Ls 23,10 + 25% no summas virs Ls 200

6.

No 400,01 līdz 500

Ls 73,10 + 27% no summas virs Ls 400

7.

No 500,01 līdz 600

Ls 104,10 + 31% no summas virs Ls 500

8.

No 600,01 līdz 700

Ls 139,10 + 35% no summas virs Ls 600

9.

No 700,01 līdz 800

Ls 178,10 + 39% no summas virs Ls 700

10.

Virs 800!

Ls 221,10 + 43% no summas virs Ls 800

 

 

 

Par likumprojektu

1. Kādēļ likums vajadzīgs?

Likuma mērķis — samazināt nodokļu nastu zemāk atalgotajiem maksātājiem, novērst materiālās labklājības augošo polarizāciju, veicināt sabiedrības vidusslāņa veidošanos. Šajā nolūkā likumprojektā no nodokļa maksāšanas paredzēts atbrīvot personas, kuras ienākumi nepārsniedz 960 latus gadā (mēnesī Ls 80). Nodokļa likme būtiski samazināta un diferencēta maksātājiem, kuru ienākumi nepārsniedz Ls 2400 gadā (mēnesī Ls 200). Nodokļa maksātājiem ar ienākumiem no Ls 2400 līdz Ls 4800 gadā (mēnesī no Ls 200 līdz Ls 400) saglabājas esošā 25% nodokļa likme. Tālāk nodokļa procentu likme tiek pakāpeniski palielināta tikai tai ienākuma daļai, kas pārsniedz Ls 4800 gadā (mēnesī 400 latus). Likums likvidē līdz šim pastāvošo netaisnību, kad nodokli aprēķina no ienākuma, kas ir mazāks par valstī noteikto nabadzības līmeni.

 

 

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

Samazinot nodokļa nastu zemāk atalgotajiem maksātājiem, kuri sastāda galveno strādājošo masu, netieši tiks veicināta pircēju loka paplašināšanās, pieprasījuma pieaugums pēc patēriņa precēm, tas savukārt izsauks nepieciešamību paplašināt ražošanu, uzņēmumu apgrozījumu, palielināsies darba vietu skaits. Galarezultātā — palielināsies ieņēmumi budžetā.

Un visbeidzot, ieviešot progresīvo ienākuma nodokli iedzīvotājiem, mēs vēl vairāk pietuvosimies Eiropas Savienības valstīm, jo nevienā ES valstī nepastāv proporcionālais ienākuma nodoklis iedzīvotājiem.

 

 

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

Galarezultātā nodokļa likmes diferenciācijas ieviešanas dēļ pašvaldību un valsts budžeta ieņēmumi būtiski palielināsies.

 

 

4. Kāda var būt likumprojekta iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību un normu sistēmu, un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

Likumprojekts iekļaujas esošo tiesību normu sistēmā. Grozījumi citos likumos nav nepieciešami.

 

 

5. Vai likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām tiesībām?

Likumprojektā ievērotas Latvijas starptautiskās tiesības. Tā ir tuvināšanās Eiropas Savienības valstīs pieņemtajai praksei, kur nodokļu likmes ir diferencētas atkarībā no iedzīvotāju ienākuma līmeņa, kaut arī aprēķinu skalas ir dažādas (likmju svārstību galējās robežas ir no 0 līdz 55%).

 

 

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likuma izpilde tiks nodrošināta parastajā kārtībā un ar esošo institūciju palīdzību.

 

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!