• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par ražojumiem ar svešu brendu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.06.2002., Nr. 90 https://www.vestnesis.lv/ta/id/63221

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par "Skroderdienu" pievilkšanas spēku

Vēl šajā numurā

14.06.2002., Nr. 90

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par ražojumiem ar svešu brendu

Nav noslēpums, ka Latvijā ir vairākas ražotnes, kas ražo lelles, uzvalkus un datorprogrammas citvalstu uzņēmumiem. Izrādās, šo uzņēmumu nosaukumi, pasūtījumu apjomi un pat dizains ir noslēpums. Ne Ekonomikas ministrijā, ne arī kur citviet nav atrodami kaut aptuveni dati, kas dotu nojausmu par šādu ražotņu darbību. Savulaik tika aprakstītas vien rotaļlietas, ko izgatavo viens no lielākajiem spēļmantiņu ražotājiem un eksportētājiem Latvijā SIA “Berling”. Tā lelles ar “Käthe Kruse” preču zīmi nopērkamas daudzās pasaules valstīs, tikai ne Latvijā.

“Ar uzņēmumiem, kas pēc pasūtījuma ražo tā dēvētās brenda preces, bieži vien tiek slēgti ļoti stingri līgumi, kas liedz ražotājiem sniegt jebkādu informāciju par pasūtītāju un tam ražoto preci,” skaidro J. Cinītis no Latvijas Attīstības aģentūras informācijas centra. Ja tiek šūti uzvalki, tie nedrīkstot tikt demonstrēti ražotnes reklāmas bukletos, jo to dizains pieder brenda kompānijai. Esot dzirdēts par Latvijas ražotnēm, kas spiestas iznīcināt visus nepārdotos produkcijas pārpalikumus, jo pasūtītājs uzskata, ka tie nedrīkst sabojāt tirgu.

Ekonomikas ministrijas Ārējās tirdzniecības departamenta direktore Inguna Berķe, jautāta, kāds Latvijas ekonomikai no šādām firmām labums, uzskaita iegūtās investīcijas, lietderīgi izmantoto Latvijas ražotņu infrastruktūru, iespējams, jaunu tehnoloģiju izmantošanu. “Gribas cerēt, ka strādājošie saņem arī gana labu atalgojumu,” piebilst I. Berķe. Patiesībā jau lētais darbaspēks un zemās ražotnes izmantošanas izmaksas ir galvenais, kas brenda kompānijas pamudina savas preču ražotnes veidot Latvijā, atzīst J. Cinītis. Toties vairāki uzņēmumi, kas vēl pirms pāris gadiem bija pamiruši, tagad saņem pasūtījumus. “Ražotņu jaudas daudzreiz pārsniedz to, kas vajadzīgs vietējam tirgum,” uzsver J. Cinītis. “Tādēļ daudziem uzņēmumiem viņu vienīgais bizness ir būt par izpildītāju lielajām brenda kompānijām.”

 

“DIENAS” pielikums “SESTDIENA”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!