Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2002. gada 4. jūnija instrukcija Nr. 5 "Vienotā uzdevumu izpildes kontroles kārtība ministrijās un Valsts kancelejā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.06.2002., Nr. 86 https://www.vestnesis.lv/ta/id/62940

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.173

Par R.Zīles komandējumiem

Vēl šajā numurā

07.06.2002., Nr. 86

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 5

Pieņemts: 04.06.2002.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta instrukcija Nr.5

Rīgā 2002.gada 4.jūnijā (prot. Nr.23, 26.§)

Vienotā uzdevumu izpildes kontroles kārtība ministrijās un Valsts kancelejā

Izdota saskaņā ar Ministru kabineta

2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111

“Ministru kabineta kārtības rullis”

215., 223. un 233.punktu

1. Instrukcija nosaka vienotu kārtību, kādā ministrijās un Valsts kancelejā kontrolē to uzdevumu izpildi, kas doti likumos un Saeimas lēmumos, Ministru kabineta tiesību aktos, Valsts sekretāru sanāksmes lēmumos, kā arī Ministru prezidenta rīkojumos un rezolūcijās un par kuru izpildi rakstiski jāinformē Ministru kabinets vai Ministru prezidents vai kuros noteikta dokumentu sagatavošana un iesniegšana Ministru kabinetā (turpmāk — uzdevumi).

2. Ministrijas valsts sekretārs, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vadītājs un Eiropas integrācijas biroja vadītājs (turpmāk — valsts sekretārs) nosaka amatpersonu (struktūrvienību), kuras pienākums ir kontrolēt uzdevumu izpildi, un par to informē Valsts kanceleju.

3. Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā ministrijas, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta un Eiropas integrācijas biroja (turpmāk — ministrija) amatpersona (struktūrvienība):

3.1. kontrolē ministrijai doto uzdevumu:

3.1.1. apzina, uzskaita un sistematizē dotos uzdevumus;

3.1.2. aktualizē kontrolē esošo uzdevumu datu bāzi;

3.1.3. laikus un regulāri informē valsts sekretāru par ministrijai doto uzdevumu izpildes gaitu (arī termiņu neatbilstību);

3.2. veic Ministru kabineta kārtības rullī noteikto uzdevumu izpildes kontroles koordinatora funkcijas ministrijā;

3.3. seko ministrijas izstrādāto politikas dokumentu projektu un tiesību aktu projektu virzībai Ministru kabinetā un koordinē:

3.3.1. uzdevumu izpildes atbilstību noteiktajiem termiņiem;

3.3.2. uzdevumu savstarpēju saskaņotību;

3.3.3. projektā paredzēto termiņu saskaņotību ar iepriekš noteiktajiem termiņiem;

3.4. iesniedz Valsts kancelejas direktora noteiktajai struktūrvienībai (turpmāk — Valsts kancelejas kontroles vienība) saskaņā ar tās pieprasījumu informāciju par ministrijā noteiktajām kontroles procedūrām;

3.5. pārstāv ministrijas viedokli uzdevumu izpildes kontroles jautājumos Valsts kancelejas kontroles vienības organizētajās sanāksmēs;

3.6. apliecinot uzdevumu savstarpēju saskaņotību un no jauna noteikto termiņu saskaņotību ar iepriekš noteiktajiem uzdevumiem un to izpildes termiņiem, vizē šādus dokumentus:

3.6.1. Ministru kabinetā iesniedzamos politikas dokumentu projektus un tiem pievienotos tiesību aktu projektus;

3.6.2. izskatīšanai Ministru kabineta komitejas sēdē vai Ministru kabineta sēdē iesniedzamos tiesību aktu projektus (arī starptautiskos līgumus vai to projektus un pilnvarojumus);

3.6.3. Valsts sekretāru sanāksmē iesniedzamos tiesību aktu projektus (arī starptautiskos līgumus vai to projektus un pilnvarojumus) un to anotācijas;

3.6.4. Ministru kabinetā iesniedzamos informatīvos ziņojumus un tiem pievienotos tiesību aktu projektus;

3.6.5. Valsts kancelejai nosūtāmos dokumentus, kas saistīti ar ministrijai dotajiem uzdevumiem;

3.7. uzrauga, lai priekšlikumi par uzdevumu izpildes termiņu pagarināšanu un attiecīgie dokumentu projekti tiktu iesniegti saskaņā ar Ministru kabineta kārtības rullī noteikto kārtību.

4. Valsts kancelejas kontroles vienība:

4.1. kontrolē, kā tiek ievēroti Saeimas lēmumos, ministriju rīcību plānos Deklarācijas par Ministru kabineta iecerēto darbību izpildei (turpmāk — rīcības plāni), Ministru kabineta tiesību aktos, Valsts sekretāru sanāksmes lēmumos, Ministru prezidenta rīkojumos un rezolūcijās noteiktie termiņi attiecībā uz dokumentu iesniegšanu Valsts kancelejā un Ministru kabinetā;

4.2. seko, kā ministrijas un citas institūcijas ievēro to iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas termiņu, kuri ir adresēti Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam un kurus Valsts kancelejas direktora pilnvarota persona noteiktā kārtībā ir pārsūtījusi izskatīšanai un atbildes sniegšanai Valsts kancelejai;

4.3. visos kontroles jautājumos sadarbojas ar ministrijas amatpersonām, kas ir atbildīgas par uzdevumu izpildes kontroli, lai nodrošinātu regulāru savstarpēju ministrijas kontroles uzdevumu apzināšanu, aktualizāciju, saskaņošanu un informācijas apmaiņu;

4.4. organizē un vada regulāras par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgo ministrijas amatpersonu sanāksmes, kurās:

4.4.1. apspriež jautājumus, kas saistīti ar ministrijām doto uzdevumu izpildes gaitu, ministriju kontroles uzdevumu apzināšanu, aktualizāciju, saskaņošanu, kā arī informācijas apmaiņu ar Valsts kanceleju;

4.4.2. apspriež priekšlikumus Valsts kancelejas un ministriju sadarbības uzdevumu izpildes kontroles modeļa pilnveidošanai;

4.5. piedalās Ministru prezidenta rīkotajās apspriedēs par rīcības plānu izpildi un, ja nepieciešams, informē apspriedes dalībniekus par likumos un Ministru kabineta tiesību aktos minēto termiņu un rīcības plānos norādīto termiņu savstarpēju atbilstību;

4.6. ja ministrija noteiktos uzdevumus nav izpildījusi, sagatavo priekšlikumus Ministru prezidentam par jautājuma turpmāko virzību un informē attiecīgo valsts sekretāru par uzdevumu neizpildi;

4.7. Valsts sekretāru sanāksmē informē par ministrijām doto uzdevumu izpildes gaitu;

4.8. izstrādā ieteikumus kontroles organizēšanas jautājumos.

5. Lai īstenotu vienoto uzdevuma izpildes kontroles procedūru, Valsts kancelejas kontroles vienība, saņemot likumus vai Saeimas lēmumus, kuros ir doti uzdevumi Ministru kabinetam:

5.1. sagatavo un elektroniski nosūta valsts sekretāram vēstuli ar lūgumu triju darbdienu laikā sniegt informāciju par pasākumiem uzdevumu izpildes nodrošināšanai (lai saskaņotu uzdevumu izpildi ar attiecīgo ministriju);

5.2. izvērtē saņemto atbildi un sagatavo attiecīgu Ministru prezidenta uzdevuma projektu.

6. Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā ministrijas amatpersona (struktūrvienība) katru Ministru kabineta tiesību aktos, Valsts sekretāru sanāksmes lēmumos, Ministru prezidenta rīkojumos un rezolūcijās doto uzdevumu ņem ministrijas kontroles sistēmas uzskaitē un izveido kontroles kartīti atsevišķi katram ministrijai dotajam uzdevumam (pielikums). Ministrija Valsts kancelejai elektroniski nosūta tikai to uzdevumu kontroles kartītes, kuros doti uzdevumi iesniegt materiālus Ministru prezidentam, Ministru kabinetā vai Valsts kancelejā.

7. Ministrija ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā informē Valsts kancelejas kontroles vienību par kontrolē ņemtajiem uzdevumiem, elektroniski nosūtot aizpildīto kontroles kartīti Valsts kancelejas kontroles vienībai (e-pasta adrese: pasts@mk.gov.lv) un norādot:

7.1. tēmas ailē Subject — “kontrole”;

7.2. e-pasta ziņojuma tekstā — ministrijas, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vai Eiropas integrācijas biroja nosaukumu un sūtītāja vārdu, uzvārdu, amatu un tālruņa numuru.

8. Valsts kancelejas kontroles vienība, ja nepieciešams, precizē saņemto informāciju un attiecīgi informē par to ministriju.

9. Ministrija, ja nepieciešams, atbilstoši Ministru kabineta kārtības rullī noteiktajai kārtībai sagatavo priekšlikumus par katru uzdevumu atsevišķi un uzdevuma izpildes termiņa pagarināšanai nepieciešamo dokumentu projektus.

10. Valsts kancelejas kontroles vienība izvērtē ministrijas iesniegto informāciju un sagatavo attiecīgus priekšlikumus iesniegšanai Ministru prezidentam.

11. Ja par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā ministrijas amatpersona konstatē, ka vienam uzdevumam ir noteikti dažādi izpildes termiņi, ministrija atbilstoši Ministru kabineta kārtības rullī noteiktajai kārtībai sagatavo priekšlikumus termiņa precizēšanai.

12. Ja ministrijai, lai nodrošinātu dotā uzdevuma izpildi, jāiesniedz Ministru kabinetā vai Valsts kancelejā vairāki dokumenti, ministrija kontroles kartīti pievieno pēdējam iesniedzamajam dokumentam. Šo kartīti paraksta Valsts sekretārs un par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā ministrijas amatpersona un izdara atzīmi, ka uzdevums ir izpildīts.

13. Ja Valsts kancelejas kontroles vienība konstatē, ka uzdevums nav izpildīts pilnā apjomā, tā informē ministriju par uzdevuma izpildes kontroles atjaunošanas nepieciešamību un nosūta par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgajai ministrijas amatpersonai Valsts kancelejas kontroles vienības izziņu vai sagatavo attiecīgus priekšlikumus Ministru prezidentam.

14. Ja politikas plānošanas dokumenta projekts vai tiesību akta projekts ar rezolūciju tiek nosūtīts ministrijai, lai dokumenta projektu precizētu vai tas tiktu iesniegts noteiktā kārtībā, Valsts kanceleja rezolūcijas izpildi nekontrolē, bet turpina uzdevuma izpildes kontroli (ja uzdevums ir kontrolē).

15. Valsts kancelejas kontroles vienība reizi nedēļā nosūta informāciju ministrijai par tiem ministrijai dotajiem uzdevumiem, kuru izpildes termiņš beidzas pēc nedēļas.

16. Ja noteiktajā termiņā uzdevums nav izpildīts, Valsts kancelejas kontroles vienība nākamajā darbdienā nosūta ministrijai atgādinājumu par uzdevuma neizpildi.

17. Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā ministrijas amatpersona triju darbdienu laikā pēc atgādinājuma saņemšanas sagatavo informāciju par uzdevuma izpildes gaitu, norāda amatpersonu, kura ir atbildīga par uzdevuma izpildi, kā arī norāda uzdevuma neizpildes iemeslu un nosūta valsts sekretāra vai viņa vietnieka parakstītu informāciju Valsts kancelejas kontroles vienībai.

18. Valsts kancelejas kontroles vienība uzdevuma kontroli beidz saskaņā ar Ministru kabineta kārtības rullī noteikto kārtību un ministrijai nosūta elektroniski attiecīgu informāciju ne retāk kā reizi 2 nedēļās.

19. Instrukcija stājas spēkā ar 2002.gada 1.jūliju.

Ministru prezidents A.Bērziņš

Satiksmes ministrs A.Gorbunovs

Redakcijas piebilde: instrukcija stājas spēkā ar 2002.gada 1.jūliju.

15 COPY.GIF (87207 bytes)

25 COPY.GIF (26301 bytes)

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!