• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par "Kālija parka" investīcijām nākotnē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.05.2002., Nr. 67 https://www.vestnesis.lv/ta/id/61860

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par kūlas dedzināšanu kā problēmu

Vēl šajā numurā

07.05.2002., Nr. 67

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par “Kālija parka” investīcijām nākotnē

AS “Kālija parks” padomes priekšsēdētājs Oļegs Stepanovs:

AS “Kālija parks” – viens no nedaudzajiem minerālmēslu pārkraušanas termināliem pasaulē, kas nodrošina 20% kālija hlorīda pasaules tirdzniecības apjoma transportēšanu. Sākot ar 1993. gadu, pārkraujamā kālija hlorīda apjomi ir pieauguši, un tas pierāda, ka pēc mūsu uzņēmuma pakalpojumiem ir liels pieprasījums, tātad ir nozīme paplašināt uzņēmuma iespējas.

AS “Kālija parks” vairāku gadu laikā īsteno mērķtiecīgu politiku tehnoloģiju pilnveidošanā, objektu modernizēšanā un tehnoloģisko jaudu palielināšanā. 1998. gadā sākās kompleksa paplašināšanas projekta īstenošana. Kopējās investīcijas projektam pārsniedz 40 milj. ASV dolāru. Pārdomātas un nopietnas investīcijas ļāva palielināt termināla caurlaides spējas, pārsniedzot 7,5 milj. tonnu gadā.

Pagājušajā gadā terminālā nodota ekspluatācijā minerālmēslu paketēšanas tehnoloģiskā iekārta. Jaunais pakalpojumu veids ļauj daļu preces kraut iepakojumā, tādējādi apstrādajamajām kravām nodrošinot papildu vērtību un lietojot šai kravas daļai pilnīgi ekoloģiski tīras tehnoloģijas.

Daudzus gadus AS “Kālija parks” strādā ar tradicionālu, pārbaudītu un drošu klientu loku. Pirmā jāmin slēgtā tipa akciju sabiedrība “Starptautiskā kālija kompānija” Maskavā, kura organizē eksporta piegādi un noietu pasaules tirgū Krievijā un Baltkrievijā ražotam minerālmēslojumam.

Taču mēs nemitīgi paplašinām savu klientu loku. Pēdējo gadu laikā AS “Kālija parks” aktīvi piesaista jaunus klientus un jaunas kravas – slāpekļa un fosfora mēslojumu.

Lielākie AS “Kālija parks” pārkraujamā minerālmēslojuma patērētāji ir Dienvidu un Austrumāzijas valstis, Ziemeļamerika un Latīņamerika, Āfrikas un Eiropas valstis. Pavisam 30.

Pēdējo gadu investīcijas ir ļāvušas mūsu klientiem nostiprināt savas pozīcijas pasaules tirgū. No visām Baltijas ostām tieši Ventspils var piedāvāt visizdevīgākos nosacījumus. Mēs spējam pārkraut līdz pat 1 miljonam tonnu kālija hlorīda mēnesī. Bizness – tas ir kā peldēt pret straumi: tiklīdz apstāsies, tevi atstums atpakaļ. Tāpēc mūsu stratēģija ir nepārtraukta attīstība. Un mēs nedomājam apstāties pie sasniegtā.

Jāatzīst, ka pašlaik Latvijas valdībai nav skaidras valsts transporta loģistiskā potenciāla attīstības koncepcijas. Un tieši tāpēc pēdējo gadu miljonos mērāmās privātās un publiskās investīcijas ostas un transporta infrastruktūrā šodien nedod ekonomisko efektu, jo netiek atbalstītas ar attiecīgu valdības ārpolitikas kursu attiecībā uz mūsu austrumkaimiņiem.

Rezultātā šodien rodas nedaudzo palikušo kravu plūsmu pārorientācijas draudi no Latvijas uz Krievijas iekšzemes ostām. Ja tendence nemainīsies, ja Latvijas un Krievijas attiecībās saglabāsies vēsums un atsvešinātība, tad jau tuvākajos gados Latvijas tranzīts pazaudēs neatlaidīga darba desmitgadēs iegūtās pozīcijas tranzītpārvadājumu tirgū.

Mēs uzskatām, ka šodienas vienpusīgie ārpolitikas orientieri neļauj mūsu valstij pārdomāti un tālredzīgi plānot tranzītnozares attīstību, veidojot Latvijas konstruktīvas un lietišķas attiecības ar autrumvalstu partneriem tranzīta nozarē, un ka ārpolitika jāīsteno, ņemot vērā vispirms valsts ekonomiskās intereses.

 

“NEATKARĪGĀ RĪTA AVĪZE”

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!