• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Grozījumi likumā "Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.03.2002., Nr. 41 https://www.vestnesis.lv/ta/id/60021

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā

Vēl šajā numurā

14.03.2002., Nr. 41

PAR DOKUMENTU

Veids: likumprojekts

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Grozījumi likumā “Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām”

Saeimas dok. Nr.4221; likumprojekts Nr.1216

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas
2002. gada 6. martā iesniegts Saeimas izskatīšanai

 

Izdarīt likumā “Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs 1995, nr.12; 1998, nr. 15; 2000, nr.23.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 1.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“ (1) Saeimas vēlēšanu, tautas nobalsošanas, kā arī pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes [turpmāk — dome (padome)] vēlēšanu sagatavošanai katrā pilsētā, rajonā, novadā un pagastā no vēlētājiem tiek izveidota attiecīgi pilsētas vēlēšanu komisija, rajona vēlēšanu komisija, novada vēlēšanu komisija un pagasta vēlēšanu komisija (turpmāk — vēlēšanu komisija) 7 — 15 locekļu sastāvā. Vēlēšanu komisijas locekļu skaitu nosaka attiecīgā dome (padome).”

2. Izteikt 2.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Iecirkņu komisijas darbojas Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā.”

3.Izteikt 7.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Katras politiskās organizācijas (partijas) vai politisko organizāciju (partiju) apvienības, deputāta, rajona padomes locekļa vai vēlētāju grupas izvirzīto un pieteikto kandidātu skaits nedrīkst būt lielāks par attiecīgajā vēlēšanu komisijā ievēlamo locekļu skaitu.”

4. Izteikt 8.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Pieteikumā jānorāda vēlēšanu komisijas locekļa kandidāta vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, darbavieta un profesija (nodarbošanās), ziņas par piedalīšanos vēlēšanu sagatavošanā un sarīkošanā agrāk. Pieteikumam pievienojams katra kandidāta rakstveida paziņojums, ka viņš piekrīt savas kandidatūras pieteikšanai un savu personas datu apstrādei, kas veicama saskaņā ar šā likuma prasībām.”

5. Izteikt 10.panta piekto daļu šādā redakcijā:

“(5) Dome (padome) par vēlēšanu komisijas izveidošanu un tās sastāvu piecu dienu laikā pēc vēlēšanu komisijas ievēlēšanas paziņo Centrālajai vēlēšanu komisijai. Paziņojumā jānorāda informācija, kas par katru komisijas locekli sniegta pieteikumā (8.panta pirmā daļa).”

6. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

13.pants. (1) Vēlēšanu vai tautas nobalsošanas sagatavošanā un sarīkošanā vēlēšanu komisijas un iecirkņu komisijas savu darbību uzsāk un beidz Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā.”

7. Papildināt 21.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Vēlēšanu komisiju saimniecisko izdevumu tāmē Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā iekļaujami līdzekļi, kas nepieciešami vēlēšanu komisiju un iecirkņu komisiju locekļu nepārtrauktas darbības nodrošināšanai balsošanas procesa un balsu skaitīšanas laikā.”

8. Izteikt 24.pantu šādā redakcijā:

24.pants. (1) Saeimas vēlēšanu sagatavošanā vēlēšanukomisijas:

1) izskata jautājumus, kas saistīti ar vēlēšanu sagatavošanu un sarīkošanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā;

2) kontrolē, lai visos vēlēšanu iecirkņos būtu iekārtotas likuma prasībām atbilstošas vēlēšanu telpas;

3) sniedz palīdzību iecirkņu komisiju nodrošināšanā ar transportu, sakaru un citiem tehniskajiem līdzekļiem un apsardzi;

4) nogādā iecirkņu komisijām pieteikto deputātu kandidātu sarakstus, vēlēšanu zīmes, aploksnes un citus vēlēšanu materiālus;

5) vēlēšanu dienā nodrošina papildu vēlēšanu zīmju un aplokšņu nogādāšanu vēlēšanu iecirkņos, kuros to nepietiek;

6) sakarā ar saņemtajām sūdzībām vai pēc savas iniciatīvas pārbauda vēlēšanu rezultātus atsevišķos iecirkņos;

7) informē vēlētājus par vēlēšanu kārtību;

8) izskata sūdzības un iesniegumus par vēlēšanu komisiju (iecirkņu komisiju) lēmumiem un darbību;

9) pilda citus ar Saeimas vēlēšanām saistītus pienākumus.

(2) Papildus šā panta pirmajā daļā noteiktajiem pienākumiem, republikas pilsētu un rajonu vēlēšanu komisijas:

1) pēc vēlēšanu pabeigšanas Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktajā kārtībā saņem no iecirkņu komisijām balsu skaitīšanas protokolus un citus materiālus, pārbauda iecirkņu komisiju protokolus, saskaita balsošanas rezultātus attiecīgajā pilsētā vai rajonā, sastāda par to protokolu, kuru kopā ar iecirkņu komisiju protokoliem nogādā Centrālajai vēlēšanu komisijai;

2) sniedz Centrālajai vēlēšanu komisijai noteiktas formas pārskatu par finansu līdzekļu izlietošanu.”

9. Papildināt 25.panta pirmo daļu ar jaunu 5.,6., 7. un 8. punktu šādā redakcijā:

“5) sakarā ar saņemtajām sūdzībām vai pēc savas iniciatīvas pārbauda vēlēšanu rezultātus atsevišķos vēlēšanu iecirkņos;

6) informē vēlētājus par vēlēšanu kārtību;

7) izskata ar vēlēšanām saistītas sūdzības un iesniegumus;

8) ir tiesīgas izskatīt jebkuru ar vēlēšanu sagatavošanu un vadīšanu saistītu jautājumu;”

uzskatīt līdzšinējo 5., 6., 7., 8. un 9. punktu par 9., 10., 11., 12. un 13.punktu.

10. Papildināt 26.panta otro daļu ar jaunu 7.punktu šādā redakcijā:

“7) sniedz Centrālajai vēlēšanu komisijai noteiktas formas pārskatu par finansu līdzekļu izlietošanu.”;

uzskatīt līdzšinējo 7. punktu par 8.punktu.

11. Izslēgt likuma pārejas noteikumu.

 

 

Par likumprojektu

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Spēkā esošā likuma “Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām” redakcija nosaka, ka vēlēšanu komisijas izveidojamas 7 locekļu sastāvā katra. Savukārt likumprojekts paredz, ka attiecīgā dome (padome) pati nosaka ievēlamo komisijas locekļu skaitu robežās no 7 līdz 15. Tas dotu iespēju domei (padomei) noteikt vēlēšanu komisiju locekļu skaitu atkarībā no darba apjoma, jo līdzšinējā pieredze liecina, ka īpaši republikas pilsētās nepieciešams lielāks vēlēšanu komisijas locekļu skaits.

Nepieciešams saskaņot likumu ar Fizisko personu datu aizsardzības likuma prasībām, kā arī precizēt atsevišķu pantu redakciju.

 

 

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu?

Likumprojekts valsts budžetu neietekmē, attiecīgās normas tiks izpildītas piešķirtā budžeta ietvaros.

 

 

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai ir nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

Spēkā esošo tiesību normu sistēmu likumprojekts neietekmē.

 

 

5. Vai likumprojekts atbilst starptautiskajām saistībām?

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?

Ir notikušas konsultācijas ar īpašu uzdevumu ministru valsts reformu lietās J.Krūmiņu, Latvijas Pašvaldību savienību, Centrālo vēlēšanu komisiju.

 

 

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likumprojektā noteiktais ir realizējams esošo valsts un pašvaldību institūciju funkciju ietvaros.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas

priekšsēdētāja biedrs G.Dambergs

 

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!