• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
1994. gada 27. oktobra Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.11.1994., Nr. 130 https://www.vestnesis.lv/ta/id/57668

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.475-r

Par G.Meierovicu

Vēl šajā numurā

05.11.1994., Nr. 130

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saeima

Veids: likums

Pieņemts: 27.10.1994.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:

 

Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība

valsts un pašvaldību institūcijās

 

PIRMĀ NODAĻA

VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI

1. pants. Ikvienai fiziskajai un juridiskajai personai ir tiesības griezties valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos (turpmāk ― institūcijās) ar individuāliem vai kolektīviem rakstveida iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem un saņemt atbildi šajā likumā noteiktajā kārtībā.

 

2. pants. (1) Iesniegumos, sūdzībās un priekšlikumos jānorāda iesniedzēja vārds un uzvārds (juridiskajai personai ― nosaukums), dzīves vai uzturēšanās vieta Latvijas Republikā (juridiskā adrese); uz tiem jābūt iesniedzēja parakstam.

(2) Ja šā panta pirmajā daļā ietvertie noteikumi nav ievēroti, attiecīgās valsts vai pašvaldību institūcijas ir tiesīgas neizskatīt šādus iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus.

 

3.pants. Valsts un pašvaldību institūcijām ir jāpieņem individuālie un kolektīvie iesniegumi, sūdzības un priekšlikumi, savas kompetences ietvaros un šajā likumā noteiktajos termiņos tie jāizskata, jāpieņem attiecīgs lēmums un jādod iesniedzējam atbilde, ievērojot Valodu likuma prasības.

 

4. pants. Lai nodrošinātu iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu ātru un kompetentu izskatīšanu, iesniegumi, sūdzības un priekšlikumi jāiesniedz tai institūcijai vai amatpersonai, kuras tiešā kompetencē ir konkrētās lietas izskatīšana. Ja iesniegums, sūdzība vai priekšlikums iesniegts institūcijai vai amatpersonai, kuras kompetencē neietilpst konkrētās lietas izskatīšana, tām jārīkojas atbilstoši šā likuma 8. panta pirmās daļas 1. punktā noteiktajai kārtībai.

 

5. pants. Rakstveida atbildes uz iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem sniedz amatpersonas ― attiecīgo valsts vai pašvaldību institūciju vadītāji, to struktūrvienību vadītāji vai citas amatpersonas atbilstoši savai kompetencei.

 

6. pants. Amatpersona nav tiesīga izskatīt iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu, ja tā ir personiski tieši ieinteresēta izskatīšanas rezultātā.

 

7. pants. Ja ir ievēroti šā likuma 2. panta noteikumi, valsts un pašvaldību institūcijas nav tiesīgas atteikties sniegt rakstveida atbildi uz saņemto rakstveida iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu.

 

OTRĀ NODAĻA

IESNIEGUMU, SŪDZĪBU UN PRIEKŠLIKUMU

IZSKATĪŠANAS NOTEIKUMI

8. pants. (1) Valsts vai pašvaldības institūcijai, kas saņēmusi iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu, tas jāreģistrē Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā un jāpieņem viens no šādiem lēmumiem:

1) septiņu dienu laikā nosūtīt iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu citai ― šajā lietā kompetentai institūcijai, par to paziņojot iesniedzējam, ja iesnieguma, sūdzības vai priekšlikuma izskatīšana neietilpst šīs valsts vai pašvaldības institūcijas kompetencē;

2) 15 dienu laikā atbildēt iesniedzējam, ja iesnieguma, sūdzības vai priekšlikuma izskatīšanai nav nepieciešama papildu pārbaude vai nav jāpieprasa papildu ziņas;

3) 30 dienu laikā atbildēt iesniedzējam, ja iesnieguma, sūdzības vai priekšlikuma izskatīšanai ir nepieciešama papildu pārbaude vai jāpieprasa papildu ziņas; šādos gadījumos par papildu pārbaudi jāpaziņo iesniedzējam. Ja objektīvu iemeslu dēļ 30 dienu termiņu nav iespējams ievērot, par to jāpaziņo iesniedzējam.

(2) Ja valsts vai pašvaldības institūcija, kas nosūta iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu citai valsts vai pašvaldības institūcijai, saskaņā ar likumu ir pilnvarota kontrolēt vai uzraudzīt šīs institūcijas darbību, tā ir tiesīga pieprasīt, lai attiecīgā institūcija to informē par izskatīšanas rezultātiem.

(3) Aizliegts nosūtīt atkārtotus iesniegumus un sūdzības atbildes sniegšanai vai gatavošanai tām institūcijām, kuru rīcība tiek apstrīdēta vai pārsūdzēta.

(4) Atbilde uz kolektīviem iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem jānosūta personai, kura kā pirmā parakstījusi attiecīgo iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu.

 

9. pants. Atbildēm uz iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem jābūt motivētām, un tajās jānorāda atbildes pārsūdzēšanas kartība, ja tā ir noteikta likumdošanas aktos.

 

TREŠĀ NODAĻA

APMEKLĒTĀJU PIEŅEMŠANA

10. pants. Valsts un pašvaldību institūciju vadītājiem vai viņu pilnvarotām personām periodiski, bet ne retāk kā reizi mēnesī jāpieņem apmeklētāji apmeklētajiem izdevīgā laikā un atbilstoši savai kompetencei jāizskata apmeklētāju mutvārdos izteiktās sūdzības vai priekšlikumi.

 

11. pants. Ziņas par apmeklētāju (viņa vārds un uzvārds, dzīves vai uzturēšanas vieta Latvijas Republikā) reģistrē speciāli iekārtotā informācijas nesējā (kartotēkā, žurnālā, datoru datu bāzē). Informācijas nesējā fiksē arī mutvārdos izteiktās sūdzības vai priekšlikuma saturu.

 

12. pants. Ja apmeklētāja mutvārdos izteiktā sūdzība vai priekšlikums nav papildus jāpārbauda, valsts vai pašvaldības institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona pieņem lēmumu par sūdzību vai priekšlikumu tūlīt, par to paziņojot apmeklētājam un izdarot atzīmi par pieņemto lēmumu informācijas nesējā.

 

13. pants. Ja apmeklētāja mutvārdos izteiktā sūdzība vai priekšlikums ir papildus jāpārbauda, valsts vai pašvaldības institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona par to paziņo apmeklētājam, vienlaikus ierosinot viņam sagatavot rakstveida iesniegumu, sūdzību vai priekšlikumu un informējot, kad tiks sniegta atbilde. Nosakot atbildes sniegšanas termiņu, jāievēro šā likuma 8. panta pirmās daļas 3. punkta noteiktie termiņi. Pieņemto lēmumu fiksē informācijas nesējā.

 

CETURTĀ NODAĻA

NOBEIGUMA NOTEIKUMI

14. pants. (1) Iesniedzēja atbildību par iesniegumos, sūdzībās vai priekšlikumos minētajiem faktiem reglamentē Latvijas Kriminālkodeksa vai Civillikuma normas.

(2) Aizliegts bez iesniedzēja piekrišanas publicēt ziņas par iesnieguma, sūdzības vai priekšlikuma iesniedzēju.

(3) Ja iesniedzējs nevēlas, lai iesniegumā, sūdzībā vai priekšlikuma minētie fakti tiktu publicēti, tas jānorāda iesniegumā, sūdzībā vai priekšlikuma.

 

15. pants. Šis likums nav piemērojams, ja iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanai kriminālprocesuālajos, soda izpildes, civilprocesuālajos, darba un civildienesta likumos, likumā par administratīvo procesu, citos likumos vai militārajos reglamentos noteikta cita kārtība.

 

16. pants. Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonas par šā likuma pārkāpumiem saucamas pie likumos noteiktās atbildības.

 

17. pants. Jebkura fiziska vai juridiska persona Latvijas Civilprocesa kodeksā noteiktajā kārtībā ir tiesīga pārsūdzēt tiesā valsts un pašvaldību institūciju un to amatpersonu rīcību (lēmumu), ar kuru aizskartas tās tiesības.

 

Pārejas noteikums

 

Noteikumus šā likuma piemērošanai pieņem Ministru kabinets. Likums stājas spēkā ar tā izsludināšanas dienu.

 

Likums Saeimā pieņemts 1994. gada 27. oktobrī.

Valsts prezidents G. ULMANIS

Rīgā 1994. gada 5. novembrī

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!