• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Mēs iesākām - citi turpinās. Izglītības ministrs kopsavilkuma reizē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.11.1995., Nr. 186 https://www.vestnesis.lv/ta/id/52868

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par skolu, izglītību - pirmie secinājumi šogad

Vēl šajā numurā

30.11.1995., Nr. 186

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

INFORMĀCIJA

Mēs iesākām — citi turpinās

Izglītības ministrs kopsavilkuma reizē


Svinīgajā un patīkamajā reizē: izglītības un zinātnes ministrs Jānis Gaigals

un skolotāja Antoņina Ječa ...


... valodniece akadēmiķe Marta Rudzīte ...


... bērnu defektoloģe Veronika Oboļēviča, mūzikas skolotājs un mācību grāmatu autors Ēvalds Siliņš un ķīmiķis akadēmiķis Marģers Līdaks

Foto: Atis Ieviņš — "Latvijas Vēstnesim"

Otrdien, 28.novembrī, izglītības un zinātnes ministrs Jānis Gaigals rīkoja preses konferenci, kuras gaitā viņš, paša vārdiem runājot, “pavilka svītru savai līdzšinējai darbībai”.

Rezumējot savu un ministrijas veikumu aizvadītajos sešarpus mēnešos ministrs teica:

 

— Grūti bija izstrādāt taktiku tik īsam laika posmam, lieli pasākumi vairs nebija iespējami, bija jāorientējas uz ikdienas uzdevumiem. Galvenais — konkrēti uzdevumi un konkrēti mērķi. Svarīgākais, kas aizņēma daudz laika, bija skolotāju algu problēmas un valdības solījumu izpilde. Arodskolās bija jāatrisina strīdīgais jautājums par praktisko darbu skolotāju un teorētisko priekšmetu skolotāju algu starpību. Ņoti būtisks jautājums bija arī pabalstu un stipendiju piešķiršana arodskolu audzēkņiem.

Viens no galvenajiem jautājumiem, ko izdevās atrisināt, bija Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģiskie virzieni, kas noteica valdības deklarācijas, izglītības organizācijas un ministrijas nodaļu izvirzīto prasību un ministrijas darbinieku prasību un interešu atbilstību. To epicentrs — konkrēti cilvēki, konkrēti mērķi un konkrētas skolu vajadzības.

Runas turpmākajā izklāstā ministrs secināja, ka Izglītības un zinātnes ministrijas struktūra ir pārāk sarežģīta, lai par atsevišķām izglītības nozarēm atbildētu atsevišķi cilvēki, kas īstenoja reformu valstī.

Ministrs atbildēja arī uz jautājumiem, kas šobrīd ir būtiski Latvijas izglītības un zinātnes turpmākajām norisēm.

Ministrs Jānis Gaigals ar Ministru kabineta Atzinības rakstiem apbalvoja Antoņinu Ječu, pensionētu skolotāju, kas daudzus gadus strādājusi krievu mācībvalodas skolās; Marģeru Līdaku, Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķi, kas aktīvi darbojies pretvēža preparātu izstrādē; Veroniku Oboļēvicu, Rīgas 158.bērnudārza defektoloģi, kas strādājusi ar bērniem, kuriem ir redzes traucējumi; Martu Rudzīti, akadēmiķi; Ēvaldu Siliņu, Rūjienas vidusskolas mūzikas skolotāju, daudzu mūzikas mācību grāmatu autoru.

Noslēgumā ministrs Jānis Gaigals izteica cerību, ka daudzas līdz šim veiktās iestrādes palīdzēs jaunajai valdībai turpināt uzsākto izglītības politiku, īpaši augstu Janis Gaigals novērtēja ministrijas speciālistu izstrādātos “Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģiskos virzienus”, kas nosaka rīcības koncepciju atsevišķās izglītības jomās un zinātnē nākamajos gados.

Vairis Ozols,
"LV" iekšpolitikas redaktors

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!