Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1998. gada 28. aprīļa noteikumi Nr. 157 "Noteikumi par īpašiem muitas kontroles pasākumiem brīvajā zonā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.04.1998., Nr. 120/121 https://www.vestnesis.lv/ta/id/51285

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.158

Grozījumi Ministru kabineta 1993.gada 30.decembra noteikumos nr.40 "Par kārtību, kādā izsniedzama algas nodokļa grāmatiņa un algas nodokļa gada karte"

Vēl šajā numurā

30.04.1998., Nr. 120/121

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 157

Pieņemts: 28.04.1998.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 157

Rīgā 1998.gada 28.aprīlī (prot. nr. 22, 24.§)

Noteikumi par īpašiem muitas kontroles pasākumiem brīvajā zonā

Izdoti saskaņā ar Muitas likuma 97.panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka īpašos muitas kontroles pasākumus, kas tiek veikti brīvajā zonā.

2. Brīvās zonas administrācija ir attiecīgi valsts akciju sabiedrības "Rīgas tirdzniecības osta", Ventspils brīvostas licencētas uzņēmējsabiedrības, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrības vai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrības pārvaldes institūcija.

3. Ievedot ārvalstu preces no brīvās zonas pārējā muitas teritorijā, uz tām tiek attiecināts tāds tirdzniecības režīms, kāds ir paredzēts Latvijas Republikas līgumā ar attiecīgo preču izvedējvalsti.

4. Ievedot brīvajā zonā Latvijas preces, kurām ir piemērota muitas procedūra - izvešana uz laiku vai izvešana pārstrādei -, to statuss nemainās.

II. Muitas kontroles pasākumi brīvajā zonā

5. Īpašos muitas kontroles pasākumus brīvajā zonā veic muitas iestāde, pilnvarojot brīvās zonas administrāciju veikt šajos noteikumos paredzētos pasākumus un saņemot no tās muitas kontrolei nepieciešamos dokumentus un informāciju, kā arī veicot citas šajos noteikumos paredzētās darbības.

6. Muitas iestādes īpašos muitas kontroles pasākumus brīvajā zonā realizē vienīgi izlases veidā, kā arī gadījumos, ja to rīcībā ir operatīva informācija par Muitas likuma un citu muitas normatīvo aktu neievērošanu brīvajā zonā.

7. Caurlaižu punktus katrai brīvajai zonai iekārto attiecīgās brīvās zonas administrācija. Brīvās zonas administrācija saskaņo ar muitas iestādēm caurlaižu punktu skaitu un izvietojumu, kā arī ir atbildīga par brīvās zonas apsardzi un personu, transportlīdzekļu un preču izvešanas un ievešanas nepārtrauktu kontroli un uzskaiti.

8. Personām, kuras brīvajā zonā veic darbības ar precēm, ir pienākums, iesniedzot visus nepieciešamos dokumentus, nekavējoties informēt brīvās zonas administrāciju par preču ievešanu brīvajā zonā un izvešanu no tās, preču pārvietošanu brīvajā zonā, preču apstrādi, pārstrādi vai realizāciju un preču statusa maiņu. Minētās personas ir atbildīgas brīvās zonas administrācijai par dokumentu un informācijas savlaicīgu iesniegšanu un patiesumu.

9. Brīvās zonas administrācija nodrošina muitas iestādes ar tām nepieciešamajiem dokumentiem un informāciju par preču kustību, apstrādi un pārstrādi brīvajā zonā.

10. Lai realizētu muitas kontroli, muitas iestādes ir tiesīgas veikt šādus pasākumus:

10.1. pieprasīt, lai brīvās zonas administrācija nodrošina:

10.1.1. brīvās zonas norobežošanu;

10.1.2. personu un transportlīdzekļu iebraukšanu brīvajā zonā un izbraukšanu no tās, kā arī preču ievešanu brīvajā zonā un izvešanu no tās tikai noteiktos caurlaižu punktos;

10.2. pārbaudīt brīvās zonas caurlaižu punktu darbību;

10.3. pieprasīt, lai personas, kuras ieved preces brīvajā zonā, veic preču uzskaiti tā, lai to apgrozību varētu kontrolēt;

10.4. pieprasīt no personām brīvajā zonā ievedamo un no tās izvedamo preču pavaddokumentus;

10.5. izdarīt pārbaudes brīvajā zonā, salīdzinot preču faktisko daudzumu ar uzskaites dokumentos norādīto daudzu mu.

11. Muitas iestādes nav tiesīgas atvērt plombētus tranzīta konteinerus, izņemot šādus gadījumus:

11.1. ja plombas numurs nesakrīt ar pavaddokumentos norādīto numuru;

11.2. ja konteineram ir bojājums, kas liecina par iespējamu kravas neatbilstību pavaddokumentos norādītajam kravas veidam un apjomam;

11.3. ja muitas iestāžu rīcībā ir normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniegta informācija par to, ka konteinerā atrodas pārvietošanai aizliegtas preces.

12. Ja muitas iestādes rīcībā ir informācija par iespējamiem muitas noteikumu pārkāpumiem, tai nekavējoties jāveic īpašie muitas kontroles pasākumi brīvajā zonā un jāpārbauda attiecīgo personu valdījumā esošās preces.

13. Brīvās zonas administrācijai un personām, kas darbojas brīvajā muitas zonā, ir pienākums nodrošināt muitas darbiniekiem iespēju netraucēti veikt muitas kontroles pasākumus atbilstoši starpvalstu līgumiem, likumiem un šiem noteikumiem.

III. Noslēguma jautājumi

14. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 1997.gada 14.janvāra noteikumus nr.35 "Noteikumi par īpašiem muitas kontroles pasākumiem brīvajā muitas zonā" (Latvijas Vēstnesis, 1997, 23.nr.). 

Ministru prezidents G.Krasts

Finansu ministrs R.Zīle

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!